Lapsivakuutus ja ed. raskaudessa raskausmyrkytys
Kaivelin esiin nuo lapsivakuutuksen varauspaperit, olisi tarkoitus tulevalle kuopukselle ottaa sama lapsivakuutus kuin esikoisellekin.
Lomakkeessa kysytään, onko äidillä epäilty tai todettu raskausmyrkytys edellisessä raskaudessa. Hmm, itselläni oli hyvin lievä loppuvaiheessa. Voivatko evätä vakuutuksen tästä syystä? Vai selvittävätkö jotenkin oliko paha/aikainen raskausmyrkytys ja nostaako se heidän mielestään riskiä?
Onko jollain kokemusta? Kyseessä Tapiola, mutta kokemukset muistakin yhtiöistä tervetulleita.
Kommentit (5)
raskausmyrkytystä vaan hepatoosi ja ekan raskauden jälkeen sain ihan normaalisti toisellekin vakuutuksen vaikka hepatoosi uusiikin yleensä myös seuraavissa raskauksissa ( näin kävikin). En usko että raskausmyrkytyksen perusteella evätään vakuutusta, kyllä pitää olla suurempia ongelmia taustalla.
Ensimmäisessä raskaudessa paha raskausmyrkytys ja nyt kun anoin syntyvälle lapselle vakuutusta, pyysivät vielä parista seuraavasta neuvolakäynnistä uudet kopiot äitiyskortista ennen päätöksen tekoa. Tällä viikolla tuli päätös että hyväksyivät kun kaikki arvot ok
Meillä on esikoisen vakuutukset Fenniassa, ja koitin saada tälle toiselle nyt jo odotusaikana vakuutusta. Esikoisen kanssa tullut raskausmyrkytys kuitenkin esti vakuutuksen saamisen odotusaikana. Olin aikanaan vuorokauden sairaalassa tarkkailussa ja synnytys käynnistettiin päivää ennen laskettua aikaa. Hienoa, jos vakuutuksen saa muilta vakuutusyhtiöiltä, itse kyllä petyin Fenniaan tässä tapauksessa.
Mami05
mutta jos edellisessä raskaudessa on ollut jotain epäselvää (syntynyt aikaisin tms) niin pyytävät Tapiolassa sinulta kyllä sairaala paperit, sairauskertomukset. Ainakin minulla näin. Eli ei kannata alkaa peitellä vaan kertoa reilusti, sillä kuitenkin se paljastusi myöhemmin, jos toisen raskauden kanssa tulisikin joku ongelma. Peruisivat vakuutuksen ja ties mitä muuta " rangaistusta/sakkoa" lisäksi vilpistä.
Olin jopa sairaalassa sen tähden ja synnytys käynnistettiin. Toiselle otimme vakuutuksen myös Pohjantähdestä (kuten ekallekin). Siellä ei edes kyselty edellisen raskauden sujumista. Tai ei ainakaan tätä raskausmyrkytysasiaa. Raskausdiabetes edellisessä raskaudessa kai heilläkin oli esteenä syntymättömän vauvan vakuutukselle. Tapiolasta ei siis ole kokemusta.