´´´ SyysSissien pirtsakka perjantai´´´
Näin kylmällä on pakko tuntua pirtsakalta.. Aloitetaanpas taas uusi päivä
Kommentit (31)
Minäkin näköjään sit Typykän kanssa tullu tähän " aamuvuoroon" :) No, tämä hetki on sellainen että saa olla rauhassa tässä.
ONNEA JORDELIINI!! =) Ihanan pienen pojan sait. Ja tuli sitten yllättäen se synnytys.
Mä sit yöllä näin unta että synnytys alkoi ja tuli kamala kiire sairaalaan!! Eilen kun oli puhetta siitä, kätilö kun tavattiin Haikaranpesässä. Se on kyllä niin IHANA paikka :) Muutama pieni vauvakin siellä näkyi.
Oli kyllä TUFFE(?) muistinko oikein;) Niin todella ikävä lääkärikäynti :/ Ihmetyttää tosiaan miks tuollaisia edes päästetään näihin ammatteihin!!
Ja muutamalla muullakin ikäviä sairaalakokemuksia.. Toivotavasti ne eivät toistu!!
Saas nähdä kuinka on sitten täyttä kun itse pääsee synnyttämään?? Täällä Uudenmaan suunnilla kun on tulossa paljon vauvoja nyt syksyn aikana.
Näyttäisi aurinko mukavasti paistavan, kylmähän siellä tietty taas on. Mullakin pitäisi tytöille jotkut syksykengät hommata. Onko hyviä edullisia ehdotuksia??
BB:sta oli puhetta. En ole koskaan katsonut. En oikein ymmärrä sitä =) Mut muutenki katson niin vähän telkkua!!
Jepulis, nyt aamupalan syöntiin!!
Kirpsakkaa syyspäivää kaikille :))
outs@ ja masu rv 35+5
JONDELIINILLE ONNITTELUT!!
Täälläkin ollaan jo täydessä vauhdissa. Lapset heräsi poikkeuksellisesti tosi aikasim. Itsellä kummallinen oire on tuo väsymys.. Ei siis sinänsä mutta kun kuitenkaan en sit oikein saa nukuttua enkä kuitenkaan ole loppujen lopuksi ihan mielettömän väsynyt. Öisin olen hereillä, valvon myöhään ja herää aikasim. Eikä sillä ole merkitystä nukunko päivällä vai en.. En muista aikasemmista raskauksista tällaista.
Tulipa sekavaa tekstiä.. Ü
Eilen supisteli jo vähän. Tosin aika tähän, enkä vielä puoleentoista kuukauteen odota mitään tapahtuvaksi, mutta ihan kiva tietää että tarpeen tullen supistaa! Ü
Ja erikoisia lääkäreitä on kyllä näköjään olemassa. Muistaakohan ne aina edes olevansa asiakaspalvelu ammatissa?
Mutta taas on jatkettava, mukavaa päivää kaikille!
Fiia ja huomenna 36 ü
Mies aloitti viimesen työpäivänsä ja huomisesta asti saan siis rauhassa alkaa jakautumaan. Heh. On ollut tosi stressaava tämä viikko kun harva se ilta on suppareita tullut useamman tunnin ja sit lopahtaneet..oon pelännyt koko viikon, että vauva lähtee syntymään kun mies on ehtinyt lähteen töihin. Oon kertonut, että mies ajaa rekkaa...joten on tosi hankala soittaa miehelle kesken päivän, että vauva tulee, joten lähes kotio...koska mies saattaa olla kuormansa kanssa vaikka toisella puolella suomea. No tän päivän jälkeen saan lopettaa stressaamisen. Tulihan oikea vuodatus näin perjantain kunniaksi.
Raikkaan pirtsakka ja aurinkoinen aamu. Oma olo ok.
Risella rv tasan 38
Täällä taas kurkkimassa kuulumisia.. Joka päivä olen kyllä käynyt katsomassa, miten muilla siseillä menee..
Onnea Jondeliinille poitsusta.. =)
Sairaalan huoneista olitte kirjoitelleet.. Mulle kävi hyvä tsäkä kun nyt olin sairaalassa.. Kun salista siirryin osastolle, ei ollut YHTÄÄN vuodepaikkaa sillä hetkellä vapaana, joten sain olla yksin perhe huoneessa sen vuorokauden, minkä sairaalassa vauvan kanssa vietin.. Ja normaali hintaan.. Aika luksusta! Olipa muuten tuo näyttelijä/kansanedustaja Risto Autio perheineen siellä samaan aikaan. En kuitenkaan mennyt pyytämään nimmaria.. =)
Koneella ei tosiaan ole tullut notkuttua samaan tahtiin.. Vauva vaatii oman aikansa, ja sitten on käynyt noita vieraita jonkun verran.. On vanhempain iltaa ja lasten harrastuksia, mutta en valita!
Se olisi sitten syyskuu huomenna, nyt suorastaan rynnäköllä supistuksia kaikille niitä toivoville ja jakselkaa hyvin!
Piiu ja poju
Oikein paljon onnea Jondeliinille pojasta!!!!!!
Mä tulin vain pikasesti käymään koneella. Lähetään kohtapuolin ajaan maalle päin. Ei oo viime päivinä ollu mitään merkkejä siitä et poju ois ees syntymässä... No sunnuntaina saan vyöhyketerapiahoidon. Ei varmaan vielä painella niitä käynnistyspaikkoja, vaan katotaan onko paikat valmiina ym. Seuraavalla hoitokerralla sit alkaa oikein painelu. Jospa sitä pääsis itekin parin viikon sisällä synnärille!
Mutta nyt nautiskelen teen loppuun ja meen laittaan iteni kuntoon, jotta pästään tien päälle.
Uma81 + Vesli 38+0
Kävin viimein laittamassa pinon pystyyn syyskuunsisseille synnytyspuolelle.. Josko saataisiin sinne muutamia tarinoita?? Johan meitä on iso joukko ja lisää tulee koko ajan..
Ja tässä linkki eilisiin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11151004&p=1&tm…
Ihan alkuun täytyy nauraa " Öytsälle" , että hyvin mamman muisti pelaa, kun oli tullut Jordeliinia ja muuta uutta nimimerkkiä. =)
Minä ostin eilen esikolle Vikingin uudet " välikausikengät" , joissa gore-tex. Ovat vähän korkeampivartiset kuin norm. lenkkarit, mutta tosi kevyet. Hyviltä vaikuttavat, mutta maksoivat 59 euroa kuitenkin eli raaskin ostaa, kun tulevat useammalle käyttöön ja Vikingit ovat meillä kestäneet.
Typykkä, nähdään pian. Täytyykin tästä lähteä laittautumaan ihan Typykkää varten, kun on ensikohtaaminen... Heh!
Mukavaa päivää, palailen asiaan myöhemmin!
apinaemo 38+5
ei näköjään pelaa!
Eli piti laittaa jo edelliseen viestiin Jondeliinille lämpöiset onnittelut pienestä nyytistä!
Kiva, piiu, että olit tehnyt synnyttäneille oman pinon, täytyykin ruveta katselemaan milloin sinne ilmestyy kertomuksia. Omani tulee vasta ensi viikolla.
Nimim. meillä on vauvan kanssa sopimus...
outs@:
Mä sit yöllä näin unta että synnytys alkoi ja tuli kamala kiire sairaalaan!! Eilen kun oli puhetta siitä, kätilö kun tavattiin Haikaranpesässä. Se on kyllä niin IHANA paikka :) Muutama pieni vauvakin siellä näkyi.
outs@ ja masu rv 35+5
Huomenta. Synnytyksestä täälläkin nähtiin unta, mutta en oikein tarkkaan muista että mitä. :) Joo, Haikaranpesä on aivan ihana paikka. Muistan, kun oltiin siellä ekaa odottaessa valmennuksessa, niin yht' äkkiä alkoi kuulua vauvan parkua ja kätilö sanoi, että " nyt saatiin taas uusi ihminen maailmaan" . Suurin osa meistä odottajista alkoi siinä vaiheessa itkeä.:)
Mulla on erittäin nostalgiset muistot Haikaranpesästä esikoisen syntymän ajoilta. Voi sitä onnentunnetta, kun vauva oli syntynyt. Tuntui, että oli jollain omalla " vauvaplaneetalla" , jossa ei muusta maailmasta tiennyt mitään - eikä halunnutkaan tietää. Leijui vain jossain (hormoni?)pilvessä.:)
Toisen kanssa oltiin myös menossa Haikaranpesään, mutta kun meni yliaikaiseksi ja käynnistykseen, niin ei sitten päästykään, se harmitti kyllä aika lailla.
Tätä kolmatta en lähde enää Haikaranpesään yrittämään, koska ei enää asuta Helsingissä. Matka ei ole kovin pitkä, mutta eivät nämä minun synnytyksenikään ole kovin kauan kestäneet, joten parempi ottaa varman päälle. Mennään siis suosiolla tuohon meidän omaan lähisairaalaan, jonka pikkuinen synnäri vaikutti kyllä ihan symppikseltä myös.
BB:tä en ymmärrä minäkään. Sarjat, mitä seuraan aina ovat Pako sekä Tehis (tai muu torstai-illan lääkärisarja) sekä Bones. Muita sarjoja (esim. todistettavasti syyllinen ja ilman johtolankaa) katson, jos ei ole muuta tekemistä juuri silloin, kuten esim. lasten nukkumaan laittamista. CSI:stä en oikein tykkää, siinä näytetetään niin paljon kaikkea inhottavaa.
t. sparven ja masussa möykkäävä pikkutiainen rv 39+1
Hengissä ja yhdessä koossa olen minäkin, vaikken ole saanut aikaiseksi kirjoittaa...puhti poissa.
JOUKKO-ONNITTELUT kaikille jo vauvansa saaneille! Eiköhän tässä viikonlopun aikana saada lisää uutisia :-) Niin se vaan on huomenna jo MEIDÄN KUUKAUSI :-)
Monella on suppaillut ja niin myös mulla, mutta vielä niin harvoin. Sinänsä olisin jo valmis synnyttämään, mutta onhan tässä eräpäiväänkin vielä melkein kaksi viikkoa...Alapää on kyllä kipeä kun olen liikkeessä mutta supistuksilla ei ole vielä tehoa. Viikko sitten kävin neuvolalääkärissä ja kohdun ulkosuu oli vasta auki. Että silleen...en siis odottele vielä kovin liikoja ennen eräpäivää...
Haikaranpesässä olen minäkin nuo kaksi synnyttänyt ja on kyllä aivan ihana paikka! Nyt en enää tätä kolmatta lähde sinne pykäämään, vaikka mieli olisikin tehnyt. Annan mielelläni sen paikan jollekin ensisynnyttäjälle, kun ajavat minut kuitenkin sieltä pois 2 vrk:n jälkeen...Minulta kysyttiin myös haluanko polikliinisen synnytyksen, jossa synnytyksen jälkeen 6 tunnin jälkeen pääsee kotiin, mutta vastasin että ei kiitos. Mielelläni olisin sairaalassa vaikka 3 yötäkin, kun paremmin varmaan siellä pystyn lepäämään kuin kotona...vaan onhan se ihana tulla sitten kotiin oman perheen luo mahdollisimman pian (jos vaan kaikki siis menee hyvin!).
Peloista oli joku kirjoitellut. Kyllä minäkin olen välillä miettinyt, että entä jos kaikki ei menekään niin kuin pitäisi. Jotenkin olen vaan päässyt pelkojen yli ajattelemalla, ettei niille sitten mitään voi. Mutta kyllä se on ihan luonnollista, että niitä pelkotiloja on (kaksi km:a takana).
Omasta navasta sen verran, että mulle iski puskista aivan kamala flunssa maanantaina ja vieläkin olen sen kourissa :-/ En ole neljään viime yöhön nukkunut juurikaan, kun nenä on niin tukossa ja yskittää. Kävin aamulla lääkärissä, joka totesi että keuhkot rohisee ja poskiontelot on ihan turvoksissa. Määräsi ab-kuurin, mutta ajattelin odottaa vielä huomiseen, josko tämä tästä. En niin mielelläni söisi noita lääkkeitä, kun tämäkin voisi mennä ohi ilman niitä. Lääkäri vaan tuumasi, että mut kyllä pitäisi saada kuntoon, kun synnytyskin on niin lähellä. Eli tässä kunnossa olis aika karseeta mennä synnyttämään...ja miten sen vauvankaan kanssa voisi olla, jos on näin hirveä räkätauti? Vauva liikkuu vielä aika paljon ja saa hepulin, kun saan yskäkohtauksen. Ei varmaan ole helppoa hälläkään...
Muuten tämä loppuraskaus on vaan sitä odottamista ja kaiken valmiiksi laittamista. Toivottavasti ei enää mene kovin pitkään...
Hyvää viikonloppua!
-Ultsi + Lahja 38+1-
Perjantai ja aurinkoista. Eilen olin vierailemassa synnytyssairaalassa. Kysyin, onko ilokaasumahdollisuutta, ja vierailun vetanyt hoitaja katsoi minua aika vinoon... ' Emme kayta kaasua, silla se voi sekoittaa synnyttajan paan, eika tama silloin ehka pysty toimimaan niin kuin pitaisi.' Kukaan muu vierailijoista ei varmaan edes tiennyt, mita ilokaasu on. Taalla 90% ottavat epiduraalin. Ehka minakin sitten, jos ei edes ilokaasua - se auttoi kylla ekalla kerralla. Ensisynnytyksessa en saanut epiduraalia, jos talla kertaa kokeilisi?
Aiotteko kaikki ottaa epiduraalin?
Tuntuu hassulta, kun synnyttaakin pitaa omissa vaatteissa... Kuulemma joku edesta aukeava t-paita olisi hyva. Tai miehen vanha paita. Tuntuu hassulta pukeutua miehen vanhaan paitaan synnytyssaliin. Maassa maan tavalla.
Yolla en saanut unta, kun neljan aikaan supisteli aika tavalla. Olen ihan poikki, en jaksaisi enaa kayda toissa. Yritan kuitenkin viela viikon sinnitella, tyot kesken. Tietty, jos nyt supistelut jatkuvat viikonlopun levosta huolimatta, kai mina sitten jo uskon ja jaan kotiin...
Tsemppia teille (meille) kaikille!!!
Jellonamami:
Aiotteko kaikki ottaa epiduraalin?
No, minä en ainakaan aio. Olen synnyttänyt kaksi ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, ja uskon, että näin käy myös tällä kolmannella kerralla. Minulla on sellainen asenne, että jos pärjään ilman, niin hyvä, jos alkaa tuntua, että en pärjää, niin katsotaan sitten tilannetta uudestaan. Jos tällä kolmannella kerralla tarvitsisin jotain kipulääkettä, niin ottaisin mielummin spinaalin kuin epiduraalin, koska sen vaikutus alkaa nopeammin ja lakkaa nopeammin.
Suihku ja amme ovat minulla toivelistalla. Viimeeksi olin pallon päällä suihkussa, ja se tuntui hyvältä, mutta nyt haluaisin kokeilla myös ammetta, jos ammehuone on vapaana. Siinä ne minun kivunlievitykseni sitten ovatkin, ellei musiikkia lasketa mukaan, se on ollut minulle myös aika tärkeä voimanlähde.
Minulla avautumisvaiheet ovat olleet tosi nopeat (ekan kanssa olin sairaalaan tullessa 7 cm auki ja tokan kanssa olin tunti käynnistyksestä 6 cm auki) joten se on yksi syy, miksi en ole halunnut puudutteita ottaa. Jos puudutteen ottaa liian myöhään, niin lapsi voi syntyä aineen vaikutuksen alaisena, ja tällöin on riski, että lapsen hengitys ei käynnisty normaalisti. Tätä hengityslaman riskiä en ole halunnut ottaa vaan olen yrittänyt pärjätä luomukeinoilla. Ekalla kerralla pärjäsinkin ihan hyvin, mutta tuo toinen, käynnistetty oli kyllä vähän liian rankka ilman kipulääkkeitä, mutta sitähän en etukäteen tiennyt ja jälkikäteen oli jo myöhäistä...
Onnittelut taas kaikille joita en ole muistanut onnitella= laho pää!
Aamulla olin neuvolassa ja pissassa oli jotain mätää, joten ihan kohta pitää suunnata kohti kaupungin sairaalan labraa kokeisiin....kiva kun hirveä pissahätä ja pitää vaan pinnistää......saahan nähä onnistuuko mitenkään..... verenpaine oli mulle korkealla, mut vasta 120/74....ja painoakin oli tullut 400g viimekerrasta, taidan just ja just päästä lähtöpainoon jos vielä pari viikkoa joutuu odottamaan.....
ja mies lupautu jälleen kerran ylitöihin.....nyt alkaa mennä hermo!!!! Ei siis menny mikään perille mitä oon sanonu
Voi että, nyt tuntuu että näitä ihania uutisia tipahtelee jo melkein päivittäin =)!
Pidetään peukkuja että Auringontytär pääsin jo tänään käynnistykseen!
Meillä tulee tänään miehen kummipoika kyläileen (ikinä en ole nähnyt niin fiksua ja kohteliasta 15 vuotiasta) ja tietenkin katsomaan sitä ilotulitusta. Voi kun mun tekis mieli mennä mukaan, mut saas nyt nähdä, mulla on 3 viimeistä päivää alkanu suppaan ihan hirveän helposti. Eilenkin riitti niinkin vähäinen kun koirapuistossa seisominen ja kaupassa käynti.. Ohihan ne sit taas meni ja illalla pystyin jo siivoamaan. Tarvis vaan keksiä hyvä paikka minne sais auton jätettyä eikä tarvis kauheasti kävellä niin pääsisin mäkin sinne.
Musta on tullu ihan hirveän näköinen. Tuntuu että koko kaula on kadonnut ja että mä olisin lyhentynyt 150 senttiseksi.. Ihan oikeasti kuin joku olis istunu mun päälle!!! Ahh tää ihana turvotus! Sainpas muuten postissa jo toissapäivänä painonvartijoiden kirjekurssin =D Ryhmään ei huolita kun vasta 4 kk synnytyksestä joten mä tilasin sen kirjekurssin. Hah, en mä sinne ryhmään olis ihmeemmin halunnutkaan vaan tahdoin tietää ne imettäjän pisteet (joita siellä muuten pantataan kun valtionsalaisuutta) ja sit tahdoin uuden matskun tietty. Ja hemmetin hyvä että tilasinkin, mä olisin vetäny kyl aikamoisille alipointseille ja varmaan pilannu imetyksenkin siihen syssyyn!!
Ja juujuu, en mä aio alkaa mitenkään hirveästi heti alkuun dieettaamaan, kunhan nyt katselen! Vauva on tärkein!! Ja tietty iso osa tästä valtaisasta massasta tosiaan kadonnee jo pöydälle ja osa pian synnytyksen jälkeen! Mut onpa valmiina ja oma mieli hyvä!! Siinä tuli se ravintolaopaskin mukana ja kyllä huvitti.. Esim Rax vierailulla saa kyl lähes 50 pistettä kerättyä ihan kevyesti! Huh! Mut kiva että noi ketjut on julkaisseet ne pisteensä. Esim Subwaysta saa pienehköillä pisteillä jo nannaa jos haluaa jotain hakea! Ja kotipitsasta puolella juustolla olevia pitsoja, toikin oli yllätys. Ei me tosin kovin usein pitsaa tai muuta tilata tai haeta, mut onhan se kiva tietää sit mitkä on oikeasti ne pisteet sit kun tilaa! No niin, nyt mä vaikenen aiheesta!!!
Kylppäkalusteiden vaihtumisen myötä meidän karseasta 70 luvun loukosta tuli valoisa ja paljon tilavampi!! Ihanaa!!! Pieni se on vieläkin eikä laattoja ym sellaisia mitä oltais tietty laitettu jos tähän olis tarkoitus jäädä pidemmäksi aikaa, mutta hitto miten paljon tuollainen 1500 remppakin saa aikaan!!! Ei siis vaihdettu kun kalusteet eli pyntty, allas, allaskaappi ja peilikaappi. Jossain vaiheessa viel vähän maalataan sit itse sitä. Jos oltais otettu ees meikkausremppa, siis uusi muovimatto ja seinät maalauksineen ja noi kalut niin hinta oli arviolta siinä vaiheessa jo 6000 ja rapiat, laattojen ja klinkkerien kans oltaiskin kivuttu jo lähes 10 0000.. Ei ihan kannattanut kun ei asunnon arvo olis kumminka ihan suhteessa tuohon noussut!
Nyt on kumminkin jo kuin uutta ja mä olen niin tyytyväinen!
Pitäs alkaa leipomaan sämpylöitä ja tehdä pitsaa kun se Krisu tulee. Ja pesaista viel äkkiä lattiatkin kun eilen en jaksanut sitä enää. Mies tosin saa hepulit kun huomaa et lattiat on pesty. Se kyllä pyrkii tekeen nyt ihan kaiken. Mulla kanssa on sellainen mies että välillä oikeesti mietin että on mun pakko jotain hyvääkin olla tehnyt että olen noin ihanan miehen ansainnut!! Hän on kyllä niin ihana ja kiltti!! Tosin, pakko myöntää et silloin ihan alkuun meillä kyllä lieskat lensi ja salamat sinkoili ja olin ihan varma et kaksi näin tulista ihmistä ei ikinä tuu toimeen keskenään! Vaan toisin kävi, onneksi!!
¨
Suppareita kaikille jotka niitä toivovat ja oikein kivaa perjantaita!
Colis ja Kihlis 37+1
ULTSI, mulla on molempien lapsien synnytyksessä ollut aivan mieletön flunssa. Poskiontelot ja nenä täynnä räkää. Happi ei ole kulkenut nenän kautta yms. Mutta synnytyksen jälkeen flunssa mennyt heti ohi. Se on ollut ihme juttu. Vähän nenä vuotanut mutta siis tosi vähän. En tiedä mista voi johtua mutta ihan hyvä ollut niin. Nytkin odottelen flunssaa niin tietää siitä sitten että synnytys on lähellä.. Ü
JELLONAMAMI, en ole ainakaan suunnitellut ottavani puudutteita. Edellisillä kerroilla en ole ottanut mitään muuta kun lämmintä kaurapussia alaselkään. Tietenkään en voi etukäteen sanoa varmaksi, mutta koitan olla ilman niin kauan kuin voin. Jokainen synnytys on niin erilainen..
No mutta, siivous suoritettu ja nyt ansaituille unille.. Ü
Fiia
Vaikka tulikin romaani niin jatkan vielä..
BB´stä... Joo valitettavasti, taas ihan koukussa... =( Mies ehdotti et haluisinko mä sen 24/7.. No EN todellakaan kun varmaan tuijottaisin sitä sit just saman verran!!
Epiduraalista.. En todellakaan, jos vaan pystyn oleeen ilman. Mä pelkään sitä selkärankaan pistämistä ihan hysteerisen paljon. Asia on sit eri jos supparit on tosi pahana selässä. Selkä on niin pirun tuskainen paikka että jos muu lievitys ei auta.
Nyt mä lähden toimimaan tai muuten jää leipomiset ja lattianpesu viime tippaan ja sit oon ihan loppu illalla taas" !
Colis
Jondeliinille oikein lämpöiset onnittelut poikanyytistä! Näin se joskus yllättää. :)
Auringontyttärelle tsemppiä sen raskausmyrkytyksen kanssa. Toivottavasti tosiaan pääset käynnistykseen ettei tartte pelätä.
Kukas se oli jolla oli hirveä flunssa? Niin on täälläkin! Siis kurkku niin kipeä että tuntuu ihan sietämättömältä, ja koko pää niin tukossa ku olla voi... Yäk, toivottavasti tää häipyy pian enkä tartuta ihan kaikille, sen verran ällö tauti tuntuu olevan. Onneks ei oo kuumetta, se vetää multa aina voimat täysin pois vaikkei paljon oliskaan.
Muuten ei omassa olossa ihmeitä, hiljaksiin supistelee ja vauvan pää selvästi uppoaa alemmas mutta se on vain hyvä. Ei näillä supistuksilla kuitenkaan vielä mihinkään synnyttämään lähdetä. Kop kop.
Lisäsin muuten sairaalakassilistaan kameran. Ois sääli unohtaa sitä, niin herkkiä kuvia on esikoisestakin synnytyssalista.
Ääk, mun pää ei toimi nyt yhtään ja kurkkua korventaa niin että häippäsen äkkiä teekupin ääreen. Mukavaa viikonloppua kaikille, en tiiä minkä verran hillun koneella ku on varmaan aika paljon ohjelmaa tulossa...
Eli neuvolassa tänään tuli aamulla käytyä. Ruoka odottaa, eli pikaisesti vaan.
paino +1400g !!!!!!!!
paineet 110/64
pissa puhdas
hemppa 127
sf 36
Kaikki siis ok. Antoi sitten kellon ajan maanantaille sinne polille. Eli porissa pitäisi sitten olla 9.30.
Epiduraalista oli jotain mitä pikasesti selasin. Aion ottaa kyllä joo. Riippuu tietysti kuinka nopeasti etenee. Esikoisesta otin ja en kyllä muista kuinka kipeää teki kun laitettiin, mutta kotia kun pääsin, niin oli kyllä pisto paikoista tosi kipeä selkä.
Olen nyt kahden vaiheilla, että jäänkö maanantaina vai en. Kuitenkin haluaisin kaikista vaivoista päästä eroon, eli taidan jäädä jos vain paikat antaa myöden. Sitä sisätutkimusta kun ei ole tehty, niin en yhtään tiedä mikä on tilanne tuolla alhaalla...
Mutta nyt syömään lohisoppaa :P
vm78 ja iiro 41+1
Ilmoitan, että vaihdoin nimimerkkiä, siis että ette ihmettele, kuka uusi tyyppi täällä hilluu kuin vanha tekijä.
Suomensin nimimerkkini sparvenista pikkuvarpuseksi, kun huomasin, että nimi oli nyt vapaana. Pikkutiaseksi tai tintiksi olen tätä masuvauvaa nimitellyt, joten se selityksenä.
t. pikkuvarpunen ja poikanen
Minä se näköjään olen nyt siirtynyt tähän " aamuvuoroon" vai oletteko te kaikki muut jo synnyttämässä? Onnea jondeliinille pojasta, sieltähän niitä uutisia tippuu näköjään tasaiseen tahtiin. Jotenkin siihen omaan aikaan tuntuu olevan ihan ikuisuus, mutta tässähän nämä viikot kuluvat- taas on perjantai.
Odottelen tässä että tyttö heräisi ja pääsisimme heti aamusta käymään kaupassa. Mies on viikonlopunkin töissä ja vie meiltä auton joten tänään pitää hoitaa monta asiaa. Tytölle pitäisi katsoa Cittarista jotkut syksykengät. Lenkkarit alkavat olla tiensä päässä ja vielä ei sentään viitsi mitään gore-texejä törpätä hoitoon. Aamuisin olisivat varmaan passelit, tänään Espoossa mittari näytti 4 astetta kun puoli kuudelta nousin ylös. Mutta iltapäivällä vielä saattaa olla lämmin, kuten eilen ja likka sitten sulaa siellä kuumuudessa.
Ostin jo tänään yhden imetyspaidan lisää, yksi tuttava tarjosi sähköpostiini Embian uutta paitaa niin halvalla etten voinut kieltäytyä. Juu, Sulo Vilen täällä höyryää jo heti aamusta :)
Eilen käytiin Akseli-kirpparilla ja mukaan tarttui Aventin tuttipulloja- niitä harvemmin löytää erikseen myynnissä. Ja esikoinen bongasi PomPomin luonnonvalkoisen haalarin kokoa 62. Tuli sanomaan että äiti meillä on jo tuollainen nalle kotona myssyssä. Tosi hyvä muisti noilla pienillä- haalarissa nallenkuva oli rinnassa ja siinä myssyssä otsassa eli nyt " setti" on täydellinen. Eiköhän niillä tarkene tulla sitten sairaalasta kotiin, vähän vaikka vielä vilttiä päälle jos siltä näyttää.
Muutenkin tuli eilen katsottua valmiiksi vauvan vaatteet ja itsellekin jo noita hygienia puolen välineitä. Ehkä tämä mammakin tästä joskus lähtee Jorviin.
Nyt pukemaan ja laittamaan silmiä päähän. Nähdään apinaemo päivällä, mihinköhän ihmeeseen sinne saa auton...
t: Typykka ja Hermis 37+