Työsuhdenerot, autakaa: kuukausipalkka vs. tuntipalkka?
Olen menossa töihin pieneen yksityiseen hoitolaitokseen. Palkasta keskusteltaessa höpistiin ja löpistiin tuntipalkasta, joka laskettiin kokemuslisineen koulutusta vastaavasta palkasta.
ÖÖÖÖ, mikä ihmeen tuntipalkka? Aina olen ollut kk palkalla, enkä nyt ymmärrä mitä tuo tunti palkka ihan tarkalleen ottaen meinaa.
Siis: Onko työsuhde-edut samanmoiset? Kertyykö lomapäiviä? Maksetaanko vain tehdyistä tunneista? Siis jos muksut kipeinä tai itse saikulla, jääkö tuolta ajalta ilman palkkaa?
Kiiti jo etukäteen, jos joku ihana ihminen valaisee asiaa :)
Kommentit (7)
Jos olet palkallisesti poissa, sulle maksetaan keskiarvopalkkaa niiltä päiviltä. Jos sulla on säännöllinen työaika, saat palkan normaaleilta tunneilta. Jos työaika vaihtelee, lasketaan keskiarvopäivän pituus ja saat sen mukaan poissaolopäivien palkan.
olen ollut tuntipalkkaisena hoitoalalla, joilloin lomakorvaus mkasetaan tuntipalkan päälle heti, jolloin ei tietty lomaa kerry. muistaakseni tuntipalkka saadaan jakamalla kuukausipalkka 163:lla
kk-palkalla vasta kolmannelta pvältä. Palkka tulee normisti, jos tuo todistus löytyy..
Vierailija:
olen ollut tuntipalkkaisena hoitoalalla, joilloin lomakorvaus mkasetaan tuntipalkan päälle heti, jolloin ei tietty lomaa kerry.
Jos on pitempi työsuhde, on oikeus pitää lomat vapaana.
Vierailija:
kk-palkalla vasta kolmannelta pvältä. Palkka tulee normisti, jos tuo todistus löytyy..
Meillä on sekä kk-palkkalaisia ja tuntipalkkalaisia ja kaikille on samat ehdot sairauslomatodistusten toimittamisesta.
Lukihäiriöinen ap kiittelee: Autakaa:) Jep, jep
Kyseessä pitäisi olla ihan vakkaripaikka, koeajan jälkeen (hoitoala, 3 vuorotyö). Jotenkin vaan hämää tuo tuntipalkka. Tai ehkä se on nykyaikaa, itse jämähtänyt jonnekkin kuukausipalkkojen aikaan :)
Ilmeisesti siis uskallan allekirjoittaa sopparin tuntipalkalla... ja saan lomailla ens kesänä!
kuinka pitkä soppari tiedossa?