Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Battery-energiajuoma ja raskaus

30.08.2007 |

Tein positiivisen raskaustestin muutama päivä sitten ja tuli sitten tänään kaupassa mieleeni kun olin ostamassa battery-energiajuomaa että siinä taitaa lukea että ei raskaana oleville..ja niinhän siinä luki. Mietin vaan että kuinka ehdoton kielto se on? Itse en juo kahvia ja kofeiinitarpeen/energiatarpeen aika useana päivänä viikossa tottunut kuittaamaan yhdellä batterylla..nyt en toki niitä sitten ole juonut plussaamisen jälkeen mutta ennen positiivista testiä kylläkin... onko siitä voinut olla jotain haittaa? ja onko parasta olla koko raskauden ajan juomatta tippaakaan mitään energiajuomia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

energiajuoman sisältämästä tauriinista ei olla varmoja aiheuttaako sikiölle jotain. Joten siksi tuo kielto...

Vierailija
2/9 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä joisi muutenkaan, sen verran myrkkyjä sisältävät ja pilaavat hampaatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli periaatteessa mistään mitä on syönyt/juonut ennen kuukautisten poisjääntiä ei ole haittaa, jos raskaaksi on onnistunut tulemaan (joitain aineita on, jotka saattavat estää raskaaksi tulon esim. jotkut särkylääkkeet).

Mutta kannattaa kyllä lopettaa energiajuomien käyttö heti. Kahvista suositus on korkeintaan 3 kuppia päivässä, koska runsas kofeiinin käyttökään ei tee sikiölle hyvää.

Vierailija
4/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos oikein muistan, eli kannattaa tarkistaa se viheäliäinen E-lista valmistusaineista.

Vierailija
5/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos joku on nyt sattunut juomaan sellaisen raskausaikana, ei yhden juomisesta ole mitään haittaa.

Voisitko siirtyä esim. cokikseen tai cokis lightiin. NIissä on myös paljon kofeiinia, lightissä enemmän. Itse otan välillä lasillisen kylmää kokista, piristää myös.

Vierailija
6/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarkasti ottaen väärää makeutusainetta, syklamaattia. No, jos nyt lasin silloin tällöin ottaa, niin väliäkö tuolla, mutta tosiaan osa makeutusaineista on EI- listalla, Acesulfam K ja Aspartaami eivät ole. Myös tietyissä kevyttuotteissa, kuten kevytjugurteissa, on näitä makeutusaineita, niitä ennen raskautta popsin innolla, nyt olen luvan kanssa siirtynyt ihanan kermaisiin ja rasvaisiin täysmaitojugurtteihin ;)

AJL

Vierailija
7/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esim. linkki Tampereen sivuille:

http://www.tampere.fi/terveyspalvelut/neuvonta/ravitsemus/raskaus.html

Mutta en siis suosittele Cokista juotavaksi jatkuvasti. Itse olen sitä usein nauttinut kuitenkin, kun on väsyttänyt.

Vierailija
8/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zero on myö hyvä vaihtoehto, meille jotka emme juo laisinkaan kahvia. Zero on makeutettu aspartaamilla ja asesulfaamilla. Tietysti voisihan sitä juoda sitä aitoa ja oikeaa sokeroituakin!

Vierailija
9/9 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin edellistä odottaessa neuvolasta tota energiajuomien juontia ja sanoivat että kohtuudella voi juoda, mikä siis oli muistaakseni 1,5 litraa päivässä. Tämä siis tosiaan suoraan neuvolassa sanottua, sain saman vielä kirjallisena.