Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ostas ekaksi digikameraksi?

30.08.2007 |

Useamman vuoden tauon jälkeen on meille loppuvuodesta syntymässä pikkuinen ja hänen innoittamanaan oon suunnitellut ostavani digikameran. Mitä suosittelisitte? Pikseleitä sais olla niin paljon, et saa teetettyä laadukkaita kuvia, mutta tästä huolimatta sen tulis olla keskihintainen. Tietty toivoisin kaikin puolin helppokäyttöisyyttä sekä sitä että ne kuvat sais kätsän helposti siirrettyä myös tietokoneelle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaan canonin malli on varmasti hinta-laatusuhteeltaan hyvä valinta. Itselläni on nyt canon ixus 850 ja olen tyytyväinen. Siitähän on jo 950-mallikin myynnissä ja hinta on verkkokaupassa n 300. Canonilta löytyy edullisempiakin malleja.

Vierailija
2/5 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni halvemmissa ja vanhemmissa digikameroissa ärsyttävin piirre on niiden hitaus. Eli kun painat laukaisijaa, kestää kauan ennenkuin kamera ottaa kuvan. Uudemmissa ja vähän kalliimmissa kameroissa on jo niin hyvä prosessori, että kuvan otto alkaa olla ajankohtainen. Eli kysy ja varmista, että kamera on nopea. Huomaat eron hyvin, kun kuvaat etenkin lapsia...

Itse olen parhaillani vaihtamassa hidasta Canonia uuteen kameraan ja suosittelen kyllä edelleen Canonia. Helppokäyttöisiä, kuvat saa helposti tietokoneelle, kuvat hyviä ja nykyinen prosessori nopea. Ajattelin ostaa myös ixus sarjan kameran, mahdollisesti 860 (joka uusin malli) tai ixus 70 tai 75. Hintaa näillä on 250e-300e. LIsäksi joutuu ostamaan muutaman kympin maksavan muistikortin, mutta 1G.n korttiin mahtuu jo sadoittain kuvia.

Pikseleitä nyky kameroissa on jo ihan liikaakin. 5Mp.n kameralla saa loistavia kymppi ja A4 kuviakin. Jos haluataan siitä suurempia suurennoksia, tarvitaan lisää pikseleitä, mutta harvoin kotikäyttäjä teettää niin suuria kuvia.

Eli Tärkein pointti, katso, että kamera on nopea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeudesta. Meillä oli lainassa jokin aika sitten jokin FinePixin huippumalli. Hyviä kuvia tuli, mutta napin painamisesta meni liian kauan ennenkuin kamera otti kuvan. Jos vaikka kuvaat liukumäkeä laskevaa lasta, ehtii hän jo olla alhaalla ennenkuin kuva tulee.

Nopeus oli tärkein kriteeri kun valitsimme nykyistä kameraamme. Nyt meillä on Casion exilim. En ole asiantuntija kemera- asioissa ollenkaan, mutta supertyytyväinen en ole kameraan ollut. Kamera on liian ohut jotta siitä saisi kunnon otteen ja napit liian pieniä.

Vierailija
4/5 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

unohdinkin sanoa että tosiaan esim. tässä canon ixuksessa joka mulla on (850) on tosi vikkelä laukaisunopeus, vaihdoin edellisen canonin vuodelta 2002 ja ero on huomattava. Mun mielestä tässä uudessa ei ole viivettä ollenkaan! Ja on pieni, muttei liian pieni käteen.

Vierailija
5/5 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kameran kuvanottonopeus oli kyllä hyvä huomio, enkä ois sitä ite tajunnutkaan! Täytyypä alkaa pohdiskeleen; voisin itekki aatella Canonia. :)