Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MARRASMASUT TORSTAINA***

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemmeko siirtyneet päivälistaan?

Olemme viimein palanneet kuukauden reissuamisen jälkeen kotiin meri-lappiin. Matkalla meni aikaa kun auto hajosi kesken paluun 4. tielle. ei auttanut kuin kääntyä takaisin ja eilen hyppäsimme sitten junaan ja auto jäi huoltoon p-savoon.

Oma napa voi hyvin. Häpyliitos tosin on aika kipeä. Taitaa puskea perhonen lisää tilaa itselleen. Huomenna on neuvola sitten tietää tarkemmin tämän hetken kuulumiset. Hemppa eikä verenpaineet ole nouseet. Olen itse niitä mittailut tk-työharjoittelussa.

pitäisi lähteä kelaan selvittämään asioita. En ole laittanut vielä äitiyspäivä yms. hakemuksia, vielähän tuon kerkeää. Täytyy kysyä kuinka opiskelu vaikuttaa äitiyspäivärahaan... Ensi maanantaina alkaa sitten opinnot.

Täällä on aika kylmä, vain 6 astetta aamulla. Laitoin esikoiselle pitkät kalsarit, ettei palellu kollareissa ulkona. Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille!

Germit ja perhonen rv 30+4

Vierailija
2/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tämä pino pittää alottaa kun ei muita vielä näy.

Ekaks omaa napaa kun on kerrankin kerrottavaakin. Kävin tiistaina Taysissa sokerikontrollissa. Sain armonaikaa mittailla sokereita vielä itse viikon verran, josko tiukkaakin tiukemmalla dieetillä saatais arvot kuriin. Kielletyiks joutui melkein kaikki, maito ja kaikki. saas nähdä kuinka pinna kestää vettä ja ruisleipää :) Vauveli, tai POIKA (näkyi ihan selvästi) oli vähän keskimäärästä isompi, nyt 1,6kg. Jos mä saan ite sokerit kuriin, mittaillaan seuraavan kerran vasta 38 viikolla. Jos en, ja insuliinit tulee kehiin, niin sitten ruvetaan katteleen harva se viikko. Mutta mä olen toiveikas, ja sisukas. Oli ihan huippua nähdä vauva, ja kuulla se sukupuolikin. Mulla on ollut otsi vahva poikatunne (näkeehän sen jo nikistäkin). Niin se sitten täydentyy meillä tasatilanteeksi, kaksi poikaa ja tyttöä. Painoarvion antoivat nyt 4,5kg, jos täysaikaiseksi saa kasvaa. Mutta mulla se ei oo ongelma, isoja ovat olleet muutkin ja pikaisesti silti pihalle tulleet. Alhaalla se jo kölli lähtöasetelmissa raivotarjonnassa, ja kohdunsuu oli ulkoo sentin pari auki, mutta sisältä kiinni ja kaulaakin oli vielä. lääkärin mielestä tuo tilanne on näin monisynnyttäjällä ihan ok - auki on ollut ennenkin mutta yli ovat silti menneet kaikki. Hyvältä siis näyttää kaikki.

Heti pinkaistiin ostaan vähän poikien vaatteita ja alettiin kyttään poikien talvihaalareita. Isoveikan vaatteet on (ne vähät mitä jäljellä on) kohta kaheksan vuotta vanhoja, joten uuttakin saadaan hyvällä omalla tunnolla ostaa. Ihanaa shoppailla.

Isot sisarukset ottivat poikauutisen vastaan kuten odottaa saattoi, isoveli suunnitteli jo jääkiekkomailan ostoa, siskot olivat iloisia, mutta vähän ehkä pettyneitä, kun ei saada uutta prinsessaa.

Olitte keskustelleet eilen iltatoimista. meillä jakaantuu silloin jos molemmat on kotona niin, että toinen laittaa 2v:n ja toinen isot. Isot on helpommat kun ei tartte lukee kun sadut ja muistutella hampaanpesusta, 2v. pitää vahtia ja pestä. Iltapalan laitan kaikille minä, tai sitten isot ottavat itse leivtä ym pöytään ja tekevät samalla pikkusiskollekin.

Joku mietti, mitä viedä hoitotädille: sama homma on meilläkin kohta edessä. Mä suosin sellasia muistamisia, mitkä tulee käytetyksi, eli eivät keräänny hoitotädin kaappiin. Kun ite on ope, osaa arvostaa sitä, ettei joka vuosi kerry kippoa ja kappoa, ja useimmat niistä ei kuitenkaan ole oman maun mukaisia. JOten vien siis usein opeille ja tarhantäteille kukkia, suklaata, teetä tms.

Nyt pitää painua pitään tuntia. Mulla muuten heräs vauvan näkemisen myötä varustautumisvietti, eli tänä viikonloppuna siivotaan ja valmistellaan lasten huoneitten vaihtoa, vauvan kamojen ettimistä jne. Miestä jo ihan huvittaa kun mä touhuan. Mutta näistä joskus myöhemmin, pitää rientää nyt.

Vointeja taas.

Tänään A-K ja vkot 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään hyvä päivä, masennuksesta ei tietoakaan.

Eilen oli sellainen itkupäivä et isäntä vähän pelästy ja tuli ajoissa kotiin.

Käytiin pitkällä lenkillä ja laitettiin takapihaa kuntoon, kun on ollut vaiheessa jo pisemmän aikaa ja illalla sain ison annoksen hellimistä et nyt on huomattavasti mukavempi olo.

Sain äsken pestyä puolet ikkunoista ulkopuolelta ja ajattelin vielä pikaisesti imuroida ennenkuin haen kuopuksen eskarista.

Kummasti se toisen huomio antaa energiaa ja kai tuo ihana ilmakin vaikuttaa osansa.

Muuten kaikki ennallaan.

Aarni-Kerkkoko se oli joka kans ottelee verikokeita?

Miten sujuu?

Itsellä tuo homma ei meinaa sujua, toista viikkoa kun nyt ottelen ni päivä päivältä se on vastenmielisempää.

Mut nyt otan imurin äkkiä käteen ennekuin tämä tarmon puuska katoaa.

oikku ja pähkinä 29+5

Vierailija
4/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt viikon verran verenpaineen nousun takia sairaslomalla. Nyt alkaa jo makoilu tympimään. On se kumma, että joskus kiireen keskellä sitä toivoo, että voi kun saisi vain maata rauhassa edes päivän. No, ensimmäinen päivä tuntuikin mukavalta, mutta sitten iskee kyllä halu tehdä jo jotakin muutakin. Verenpaine on vielä niin hassu, että kohoaminen ei tunnu miltään eli olo on ihan normaali. Mutta vauvan ja oman terveyden vuoksi sitä on valmis tekemään ihan mitä vain. Talokin tuntuu tosi hiljaiselta, kun esikoinen on koulussa ja nuoremmat päivähoidossa. Pitää oikein pidellä itseään, ettei kaikki villakoirat häiritsisi niin kovasti.

AARNI-KERKKO: Kyllä arvioivat tulevan vauvasi syntymäpainoksi ison luvun. Itse olin ultrassa 30+2 (eli menen kai vain muutaman päivän sinua edellä) ja vauvan painoarvio ultran mukaan oli silloin 1,7 kg ja lääkärin mukaan ihan normaali paino näillä viikoilla ja odotettavissa normaalin kokoinen vauva. Kuulostaa hurjalta tuo sinun arviosi 4,5 kg:sta. Minä joudun myös mittailemaan sokeria, mutta ainakin toistaiseksi arvot ovat pysyneet ihan hyvinä.

Viikkoja 30+4 (la 4.11)

Vierailija
5/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu mä otan niitä verikokeita. Sujuu kyllä, ei mua se pistely haittaa. Kun vaan aina muistais ottaa oikeeseen aikaan. Vaikeempaa on pysytellä sallituissa ruoka-aineissa....

A-K

Vierailija
6/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toi sio painoarvio varmaan liittyy myös siihen, että meillä kaikki vauvat on olleet yli nelikiloisia ja me ollaan miehen kanssa isoja ihmisiä (hän yli 2m ja mä vajaat 180cm). Eli ei tuo kokoarvio oo meille kumma. Näillä viikkoilla meidän vähän yli nelikiloset on olleet tätä poikaa vähän pienempiä, eli nyt sit kasvanee vielä vähän isommaks.

Vierailija
7/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapuuhista on ollut puhetta. Meillä varmaan aika tasaisesti laitetaan illalla nukkumaan, mutta aamut on mun hommia 99%:sesti. Mä inhoan kiireisiä aamuja (joiksi kaikki aamut kyllä lopulta muodostuu) ja herään ajoissa, jotta ehdin syödä ja suihkutella itseni rauhassa. Mies ja poju taasen heräävät viime tipassa ja kun mies hoitaa itsensä lähtökuntoon niin minä tietty hoidan pojan. Ärsyttää välillä, tai varsinkin silloin kun on kiire ja poika hangoittelee vastaan, kun on nälkä, kylmä, tyhmä päivä tai joku muu syy. Odotan oikein sitä aikaa, kun äitiysloma alkaa ja kiireaamut vähenee.

Painoarvioista: mulle annettu ainut painoarvio on viikon 20 ultran 377 grammaa. Sf-mitta on ollut normaali, joten ei kai ole ollut syytä laittaa muihin tutkimuksiin.

ON: kaikki normaalisti (siis ne normaalit vaivat), mutta uutena on tullut selkäkipu. Sellainen varmaan johtuu siitä, että työssä on päivät tässä tietsikan äärellä. Yritän kyllä nousta varmaan vartin välein jaloittelemaan, mutta silti tuo sattuu. No eiköhän se tästä.

T: Rila ja hippu

Vierailija
8/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tänään kävin ja kaiki hb.tä lukuunottamatta hyvin. Oli parissa viikossa pudonnut 130.sta 108 joten apteekkiin pitänee lähteä hakemaan rautalääkéttä..

Mulla kun ennen raskautta hb on yleensä 150-160 niin pudotuksen alkaa jo huomaamaan..sitä se viimeviikkoinen päänsärky ja ne päikkärit tiesivät :-)

Tänään on ollut taas niin laiskis-olo etten mitään ole saanut aikaseksi, nytkin notkun tässä koneella vaikka pyykkikori huutaa apua ja villakoirat juoksee vapaana..

Paino-arviota mulla ei ole tehty missään vaiheessa mutta tämä otus kasvaa yläkäyrän yläpuolella tasaisesti eikä kuullema ole näin monisynnyttäjällä ollenkaan epätavallista!

Mitens ne sykkeet ? Mitkä on pojan ja mitkä tytön ? Tänään neuvolassa sai lukemaksi 145 että mitäs siitä voi päätellä??

Taidan mennä pötköttelee sohvalle kun just syötiin ja muksutkin on pihalla /kavereillaan ja täällä rauha maassa ...hetken taas !

Isotikru+tikrunpentu´rv 28

Vierailija
9/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pännii kaikki. Ja mitään syytä ei varsinaisesti ole niin johtuneeko hormoneista? Tosin nämä supistelut ja sen myötä makaaminen kyllä käyvät hermoille. Lattiat tarttis imuroida jne. mutta lopputuloksena makailen sitten sohvanpohjalla maha kovana. Heti tulee jotenkin sellainen avuton olo kun ei saa häärätä normaalisti. No kait se tästä.

Isotikru: Mulla aivan sama tilanne tuon hb:n suhteen. Lähtöarvot liki 160 ja nyt oli hujahtanut yht äkkiä alle 120. Päikkärit varmaan osaksi maistuneet sen vuoksi aika mojovilta viime aikoina.

Meillä nuo iltapuuhat jäävät kyllä minun kontolleni (ja myöskin aamupuuhat). Mies kun on yrittäjä niin jotenkin tuntuisi kohtuuttomalta pistää sitä keitteleen puurot jne. työpäivän jälkeen (kun itse on kotona- vaikka kyylähän täällä piisaa työtä jatkuvasti). Onneksi häneltä kuitenkin liikenee aikaa leikkiä pojan kanssa ennen kuin lähdetään nukkumaan.

Jaha. täytynee lähteä vaakatasoon kun mahaa kivistää... Hyviä vointeja kaikille!!!

Vierailija
10/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jopa aloitettua kandintyötä tänään. Etsin lähdekirjallisuudesta oikeat osiot ja johdantoakin sain jo hieman kirjoiteltua. Viikonloppu ois tarkoitus pyhittää sen tekemiseen.

Makkariakin oli pakko ruveta siivoamaan kun oli petivaatteet niin hiekassa ja karvassa. Kiitos karvaturri koiramme joka aina salakuljettaa ne sinne. Imuroisin sitten koko asunnon ja kylläpä sitä hiekkaa ja karvaa näkti olevan paljon muuallakin kuin sängyssä. Nyt alkoi jo melkein toivomaan että tulis lumi maahan niin loppuis tuo ainainen hiekan kantaminen sisälle.

Minua alkoi vähän kiehuttaa kun juttelin serkkuni kanssa. Selitin hänelle suunnitelmamme järjestää lapsenhoitoa. Eli että mies jää vanhempainvapaalle jne. ja että yritetän venyttää niitä lomia enssyksyyn asti jotenkin että lapsi ois likemmäs vuosikas. Kysyi vaan että mitäs sitten ku lapsi on vuosikas. Minä vastasin siihen että sitten perhepäivähoitoon, niin johan alkoi kommenttia tulemaan. Kuulema niin pientä (1v.) ei saa viedä vieraalle hoitoon ja minun olisi aina kouluun mennessä kiikutettava lapsi hänelle hoitoon. Just joo. Mikähän selän takana päivittely se vielä tuleekaan tuosta että mies jää vanhempainvapaalle ja minä meen kouluun. Varmaan huonoksi äidiksi ja epäkypsäksi syyttävät.

Tämä serkkuni on sen oloinen ihminen että tekee mitä vaan jos saa vain kotona olla. Töissä ollut ehkä pari vuotta elämästään työllistämistuilla ja on kuitenkin jo kohta 35v. Hänellä on 2 lasta ja molemmilla kerroilla kun on äitiyslomalle jäänyt niin on todennut että eipähän tarvii kolmeen vuoteen töitä miettiä ja liiton päivärahoja kuluttaa. Onhan se hienoo että jotku haluaa/pystyy lasta hoitamaan kotona mahdollisimman pitkään, varsinkin jos ne tekee sitä ensisijaisesti sen takia että haluavat hoitaa lasta, eikä sen takia ettei tarvii töihin mennä. Kyllä minäkin haaveilen että jos meille joskus lapsia lisää siunaantuu niin pystyisin olemaan edes ensimmäisen vuoden kokonaan itse heidän kanssa kotona, mutta tällä hetkellä se ei ole mahdollista. Ja vaikka minä haluankin lapsia ja ne ovat ihania, niin kyllä minä haluan olla muutakin kuin äiti, vaikka se maailman tärkein homma onkin.

No niin tulipahan taas purkauduttua ja tuhottua yksi suklaalevy siinä samalla...

Vierailija
11/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollukaan mikään ihan pikku reikä hampaassa vaan aika mojova tapaus. Oli kuulemma jo hermoissa asti ja ku en ottanu puudutusta ni ai että tuntu. Vesi vähän valu silmistä...Vauvaki liikku vähän ku äidin pulssi kiihty. Ikävää oli vaan se et mul on nyt väliaikanen paikka joka uusitaan sit juurihoidon kera ku vauva on syntyny. Toivottavasti tää paikka pysyy nyt vauvan syntymään asti ja viel hetken sen jälkeen ettei heti tarvi vastasyntyneen kaa lähtee paikkauttaa.

Esikoinen on ollu tänään ja eilen nuhanen mut muuten pirtee ja terve. Kerhossaki tytöt oli ja hienot piirustuksetki oli kumpiki piirtäny :) Kuopuksella on tänään ollu joku minä itse-päivä ja monesta asiasta on väännetty niin et on melkeen äidiltä hermot menny. Muutenki on ollu väsy päivä ku aamupäivästä iltaan oltiin liikenteessä (hammaslääkäri ja kerho heti perään). Kohta sohvalle rentoutuu tehiksen ääreen ;)

Aarni-Kerkko: Onnea poikavauvan johdosta joka kasvaa masussa! Toivottavasti sokeriarvot pysyy kurissa tiukalla dietillä!

Nyt mies lupas kutitusta ennen tehistä eli pakko mennä ;)

Tarald ja tiitiäinen 28+5

Vierailija
12/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Aarni-Kerkko: missä lukemissa sulla on verensokerit olleet kun kävit Taysissa (jos haluat kertoa)? Mä olen kans nyt kotiseurannassa ja Taysiin tuli kutsu 12.9, kunpa vaan pysyisi arvot hyvänä ettei tarvisi alkaa insuliinia ottaa... Varmaan ruokavaliota mullakin tarkistetaan ja tiukennetaan, paastoarvo mulla on kyllä pysynyt hyvin alla rajan mutta pääruoan jälkeen tunnin arvo on noussut yli 8, ei siis kovin paha kai. Makeita ollut pakko jättää vähemmälle jo senkin takia, että meillekin povattiin n.4,5 kg jässikkää (poika pitäisi olla tulossa), ja kun ensimmäinen lapsi kyseessä niin hieman tuo koko synnytyksen kannalta arveluttaa...

t: Satu (ja Niila) 28+5