Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mulle tyttöjen äidit yksi juttu

Vierailija
30.08.2007 |

Ovatko tytöt oikeasti niin tarkkoja pukeutumisestaan, mitä meidän pihalla? Kyse on 3-6-vuotiaista tytöistä, jotka saattavat lähteä kesken leikkien vaatimaan vanhemmilta uusia vaatteita, koska edelliset eivät enää kelpaa. Vanhemmillla on iso vaatesäkki mukana, josta otetaan aina uusia takkeja jne esiin. Onko tämä joku vaihe vai tuetaanko esim. päiväkodissa tämmöiseen vaatenirsoiluun?

Itselläni on liuta poikia, joista yhdelle on vaatteet tärkeät. Hän kuitenkin suostuu laittamaan sen, mitä äiti tai isä sanoo lopulta (ikää 8 v).

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelu vanhempien taholta. Itse en ole nirsoillut vaatteideni kanssa eikä nirsoile tyttärenikään (mitä nyt boikotoi mustaa väriä). Pikkuveljeni taas oli jo 3-vuotiaan aivan mahdoton ja tyylikäs on nykyäänkin.

Vierailija
2/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessavaihe muutenkin aika laimea ;) Ikää tosin vasta 3½v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei hän ole todellakaan itse saanut päättää vaatetustaan. Kyllä vanhemmat aina sanovat sen " viimeisen" sanan. Yhdessä valitsemme, hän voi ehdottaa ja toivoa jotain, jos ok, annan laittaa. Mutta pihalle sim. ei mennä hienoimmissa vaatteissa ja vastaavasti ihmisten ilmoille niissä kuluneimmissa.

Mutta että vanhemmat kulkevat pihalla varavaatesäkkien kera totettamassa neitien toiveita... Ootko ihan tosissasi???!!!

Kerrassaan uskomatonta! Tottakai ne pienet neidit vaihtelevat niitä vaatteitaan joka käänteesä, jos heille se sallitaan. Sehän on heille hauska leikki! Mutta kaikkeen ne vanhemmat mukaan lähtevätkin :O Taitavat pelätä neidin raivonpuuskia ja varjella nuppusia pettymyksiltä...

Vierailija
4/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä on kotona, hän saattaa suuttua, että nyt ei enää saa vaihdella vaatteita. Minäkin yritän inistä joskus, että tytöt eivät saa enää vaihtaa vaatteita, mutta sitten he kaivelevat kaappeja itse ja menevät taas tyytyväisenä ulos. Tosi rasittavaa!

Kerran jo tällä palstalla kerroinkin, kun meidän kuusivuotias ei voinut mennä hiekkalaatikolle leikkimään, koska vaatteet olivat likaiset! Hän oli pudottanut pisaran kaakaota puserolle ja kun ei saanut vaihtaa, niin ei voinut mennä pihalle leikkimään. Minä yritin selittää, että ne vaatteet menevät joka tapauksessa likaiseksi ulkona.

Vierailija
5/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaatejuttu on tavallaan osa leikkimistä. Vähän rasittavaa silti kun vaatekaappi on hujan hajan koska sitä myllätään monta kertaa päivässä. Tyttö kohta 6v.

Pojalla ei ole lainkaan vastaavaa.

Vierailija
6/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin nopea liikkeissään, että vaihtelee vaatteita monta kertaa päivässä.

Olen kieltänyt vaatteiden turhan sotkemisen, muttei mene perille. Matkii perässä koko ajan ja seuraa millaiset vaatteet muilla on. Jos vaihdan hameen, niin ei aikaakaan kun tytölläkin on hame päällä.

Vierailija
7/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kun mentiin aamulla pihalle, oli hanska vinossa. mukamas. ja siitä vinguttiin ja vinguttiin..kunnes otin hanskat pois. (oli siis lämmintä ja oli turhaa pitää niitä)

koko kesän kulki hameella, ei suostunut edes ajattelemaan shortseja. rakastaa sitä, että saa itse päättää mitä pukee. annan yleensä tytön valita kahdesta paidasta toisen, ja saa myös sukkansa hakea laatikosta itse.

ikää on 2v7kk...

Vierailija
8/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkiä hiekan ja saven kanssa kun kädet likaantuu ja paita meni heti vaihtoon jos tuli tahra.

Vierailija
9/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsin hänelle vaatteet ja hän valitsi vieressä omansa. Kun vein häntä pesulle, hän kantoi mukanaan omat valitsemansa. Jos yritin väkisin laittaa ne mitä minä valitsin, tuli joko kamala riita tai sitten hän kävi vaihtamassa heti kun en huomannut ne, mitä hän oli valinnut.

Vierailija
10/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma alle 2v. tyttöni ei vielä ole aloittanut tuota rallia, mutta itse kuulema vaihdoin pienenä vaatteet useita kertoja päivässä. Mutta tein sen tosiaan ihan omatoimisesti, ilman palvelua ;).

Vierailija
11/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vieläkään tajua. Mitä tapahtuu, jos lapsi ei saa haluamiaan vaatteita? Tulee huuto? Ja - entä sitten? Huutoa mahtuu maailmaan. Minä en vain ymmärrä. Kyllähän minunkin lapseni koettavat pompottaa vaikka miten, mutta en vain suostu.

Poikani haluaisi ehdottomasti Spiderman-vaatteita, mutta koska ne ovat minusta karmeita, minä en niitä osta. Juu, olen ihan hirveä äiti, mutta minä maksan ne ja minä niitä joudun katselemaan. Jos emme saa aikaiseksi kompromissia, äiti päättää. Äiti päättää myös siitä, lähdetäänkö ulos. Jos pojalla on " väärät" vaatteet päällä ulkona ja hän mököttää sen takia, olen tehnyt selväksei, että se on hänen valintansa - äiti kyllä aikoo nauttia ulkoilusta.

Vierailija
12/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkistä mekoista ei tykkää, ne kun saattavat olla hankalia leikeissä.

Vierailija
13/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdella useastikin (3 tytön kokemuksella). Siis sisällä ja sisävaatteita. Outoa palvelua on kyllä jos ulkoa pitää lähteä ulkovaatteita vaihtelemaan.

Vierailija
14/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä perheessä varmaan kaikki muutkin asiat tehdään tytön kulloisenkin päähänpistoksen mukaan. Kyllä lapset tietyssä iässä ovat vaatteista tarkkoja, mutta eikö tuo ole jo yliammuntaa.

Vierailija
15/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma neljävuotiaani on oikein supernipo vaatteiden suhteen.

Mikään vaate ei kelpaa noin pääsääntöisesti.

(esim. koko Itäkeskuksesta ei löytynyt yhtään vaatetta jonka tyttö olisi kelpuuttanut. Lähdimme tyhjin käsin kotiin, molemmat kiukkuisina)

Väreistä kelpaa ainoastaan vaaleanpunainen (jota inhoan itse yli kaiken), punainen ja liila. Mitään muuta väriä ei voi edes kokeilla.

Kimalteen määrää ei voi liioitella ja mieluiten jotain kamalia prinsessakuvia tms. pitää olla vaatteissa. Ja yleensä hame ja housut päällekkäin.

Vaatteista tapellaan meillä joka aamu.

Meillä vaatteiden vaihto on kesken päivää kielletty, koska muuten tämä vaateshow/vinkuminen olisi loputonta. Roolivaatteita voi vapaasti vaihdella jos niikseen tulee (eli prinsessapuvut yms.)

Ja minä olin yksi niistä joka ennen omaa lasta ihmetteli miksi tytöt pitää aina pukea pinkkiin ja prinsessajuttuihin......

Vierailija
16/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlainen ja samanikäinen tyttö meillä. Ollaanko naapureita? :)