Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpä tuli paha mieli tänään leikkipuistossa =(

Vierailija
29.08.2007 |

Juttelin sellaisen äidin kanssa jolla on saman ikäinen tyttö kuin itselläni. Tyttöäni ujostutti kovasti tutustua tuon toisen äidin tyttäreen. Toinen tyttö taas lauleli iloisesti ja yritti vetää tyttöäni kädestä mukaan leikkimään. Sanoin että xxx:ää nyt ujostuttaa vähän, hän varmaan kohta tulee leikkimään kun hetken ensin katselee.

No tämä toinen äiti sitten suureen ääneen molempien tyttöjen kanssa päivitteli että " Mä olen kyllä niin onnellinen siitä että meidän xxxxx on niin reipas ja sosiaalinen eikä ujostele. Ujot lapset jää niin helposti kiusatuiksi ja muutenkin tavallaan kakkosluokan ihmisiksi. Oon kyllä tosi onnellinen että xxxxx on noin rohkea ja kiva tyttö. Saa varmasti paljon kavereita sitten koulussakin. Itselläni oli sama juttu lapsena ja vähän kyllä ne ujot lapset säälitti." Ja perään säälivä katse minun lastani kohtaan. Totesin hämillään että juu kyllä teidän xxxxx on tosiaan sosiaalinen ja reipas mutta että meidän tyttö on toisaalta hyvä keskittymään ja hirmuisen kiltti.

Keskustelu loppui kutakuinkin siihen mutta itseäni jäi nyt kovasti vaivaamaan ja surettamaan tuo asia. Pahoilla mielin lähdin leikkipuistosta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä reippaus paljon auta, jos ei osaa huomioida toisia! :) Minulle tulee tuosta mieleen eräs tuntemani nainen. Hän on huippuaurinkoinen, mutta myös kova päällepäsmäri ja päästelee vähän väliä suustaan sammakoita. Olen ruvennut välttelemään koko tyyppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehumalla omaa lastasi toista mollaamatta. Olisit tyytyväinen, kun hoidit tilanteen niin hienosti. Ehkäpä ensi kerralla tytöt ovat jo tutummat toisilleen ja leikit lähtee käyntiin. Ja toivottavasti ensivaikutelmasi petti siitä äidistä ja hän osoittautuukin ihan kivaksi.

Vierailija
4/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin ujo ja arka lapsi, kukaan ei uskoisi tänä päivänä, sillä olen puhelias ja varmaan jonkun aiemman mukaisesti välillä päällepäsmärikin. Minua ei myöskään koskaan kiusattu koulussa. Eli, se millainen joku on lapsena saattaa muuttua tai olla muuttumatta, joka tapauksessa tuo toinen nainen oli mielestäni tyhmä ja halusi korostaa itseään, ehkä hänellä on joku toinen kompleksi.

Vierailija
5/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten meidän tyttö =)

Hieman off topic, mutta pisti vaan silmään, sillä aika usein reippaat, rohkeat ja sosiaaliset lapset leimataan häiriköiksi, kyynärpäätaktiikan käyttäjiksi, jne.

Mutta hei, ei 2,5-vuotiaasta vielä voi sanoa millainen hänestä tulee :) Ikä ja kokemukset muista lapsista (esim. juuri puistossakäyminen, perhekerhot, myöhemmin ehkä päiväkoti, harrastukset, jne) tuo lisää sitä rohkeutta. Ujo lapsikin voi olla sosiaalinen, hän vaan tarvitsee pidemmän ajan tutustumiseen ja rohkaistumiseen!

Vierailija:

Totesin hämillään että juu kyllä teidän xxxxx on tosiaan sosiaalinen ja reipas mutta että meidän tyttö on toisaalta hyvä keskittymään ja hirmuisen kiltti.

Vierailija
6/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pare panna luu kurkkuun heti.

Voi millanen tää maailma oliskaan ilman rauhallisia ihmisiä!

Vierailija
7/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että LAPSESI PESEE TÄMÄN TYTÖN MENNEN TULLEN älykkyydessä, kovinkaan älykäs ei päästele tuommoisia sammakoita.

Vierailija
8/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. tyttö voi hyvinkin olla ap:n lasta älykkäämpikin, mistäs sen tietää. Ei siihen äidin päättämiset paljoa vaikuta.

Vierailija:

että LAPSESI PESEE TÄMÄN TYTÖN MENNEN TULLEN älykkyydessä, kovinkaan älykäs ei päästele tuommoisia sammakoita.

Vierailija
9/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne emossa pitkään roikkuvat (ja paljon läheisyyttä) saaneista jälkeläisistä tulee muita useammin lauman rohkeita ja itsenäisiä johtajia.

Vierailija
10/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ne emossa pitkään roikkuvat (ja paljon läheisyyttä) saaneista jälkeläisistä tulee muita useammin lauman rohkeita ja itsenäisiä johtajia.

Vierailija
11/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni olivat pieninä todella todella arkoja ja pelkäsivät suorastaan muita ihmisiä. Minua riitti loukkaamaan jo vähäisetkin vihjeet lasten arkuudesta, sillä olin todella kovilla tämän asian takia. Nyt kun lapset ovat isompia, he ovat yhä hieman arkoja, mutta erittäin pidettyjä kaveripiirissään. Saavat paljon kehuja sosiaalisista taidoistaan, vaikka arkuutta vieläkin toki on. Tuo äiti, josta kerroit, käyttäytyi todella törkeästi ja loukkaavasti. Ikään kuin hän olisi tietoisesti valinnut loukata sinua, kun viittasi noin suoraan lapsesi arkuuteen. Mielestäni tuolle ihmiselle voisi ihan suoraan sanoa, että hän on loukannut sinua. Älä ota itseesi. Hän puhui vasten parempaa tietoa ja omaa häntäänsä nostaen.

Vierailija
12/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaamasi äidin puheet kertovat vain enemmän hänestä itsestään kuin sinun tyttärestäsi! Itseensä ja olemiseensa tyytyväinen ihminen ei nimittäin koe tarvetta mollata kenenkään lapsia!

Vierailija
13/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkeus ei liity sosiaalisuuteen, siten rohkea ei välttämättä ole sosiaalinen ja taas ujo voi olla hyvinkin sosiaalinen, kiinnostunut siis toisista ihmisista. Rohkealla ei välttämättä ole hyviä ihmissuhdetaitoja ja ujolla ne voivat olla hyvinkin kehittyneet. Rohkeuden ja sosiaalisuuden liittäminen toisiinsa on siis väärinkäsitys.

Rohkea ja ulospäinsuuntautunut voi kokea enemmän stressiä kuin ujompi esim. päiväkodissa, koska tunkee itsensä useampiin kontakteihin ja siten joutuu helpommin konflikteihin. Tai sitten ei - rohkeitakin kun on erilaisia.

Meillä tyttö oli vielä lähes 3-vuotiaana kovin " ujo ja arka" , mutta silti hän sopeutui hyvin päiväkotiin suureen ryhmään. Hän viihtyy hyvin ryhmässä ja leikkii toistenkin lasten kanssa.

Teit mielestäni tosi viisaasti ja suhtaudut hyvin lapsesi temperamenttiin, ikävä kyllä kaikki eivät ole yhtä fiksuja.