Mitä lapselle päälle ulos näillä ilmoilla, Attakaa!!!
Mulla ei muisti toimi ja maalaisjärkikin on nyt kadonnut, eli nyt kun on täällä eteläsuomessa tällasta 8-15 astetta niin mitä laitan lapselle päälle ulkoiluun, ikää 1v8kk???
Tänäänkin oli kylmä tuuli ja ilma on selkeesti syksyisempi, niin mitä itse olette taaperollenne pukenut?
Onko pipo liioiteltua, entä hanskat? Mites välikausipuku?
Ymmärrän että sen verran puetaan että lapsella on lämmin ja hyvä olla, mutta ettei tule leikkiessä hiki, ja tässä on juuri se ongelma.
Auttakaa siis viisaammat ja kertokaa minkälaisella vaatetuksella olette ratkaiseet...
Meidän tytöllä oli tänään sukkikset, t-paita, pitkähihanen ja Reiman välikausipuku(takki ja housut), lisäx sormikkaat ja lierihattu, mutta mietin että olisiko aamulla hyvä laittaa jo ihan ohut korvia suojaava pipo? niin, ja lenkkarit tietty.
Vastauksia kiitollisena odotellen
Jade ja tyty 1v8kk
Kommentit (2)
Meillä on kaksvuotiailla ollut ohuet college-housut, T-paita alla ja pitkähihainen päällä ja sit kevyt syyspuku tämän päällä. Lisäks sormikkaat ja ohut pipo. Ei ole ollut liikkaa. 4,5-vuotiaalle laitoin jo pitkät kalsarit farkkujen alle, hänellä myös sormikkaat ja pipo.
Kovin näyttää olevan kirjavaa tämä pukeutuminen näillä keleillä; meilläkin näyttää päiväkodissa olevan vielä jollain sandaalit jalassa (vaikka aamulla on ollut 4 astetta lämmintä??), mut musta ei ole ollenkaan liioteltua pukea pipoja ja hanskoja. Eilen, kun hain kersat hoidosta, ei hanskoja ollut ja sormet oli ihan jäässä. Tais olla jotain 12 astetta lämmintä. Tänään vei sukkahousujakin hoitoon; ehkä syyspuvun alle riittää nekin lämpimämmällä kelillä.
T: Piia x 3 muksua
Itse puen lapseni samalla tavalla.Lisänä vaan fleesepuku, asumme pohjoisessa.
Esim.eilen aamulla kun vein pojan hoitoon niin ulkona oli +8astetta ja kova tuuli.Laitoin lapselle päälle alusvaatteet,ohuet päivävaatteet,fleesepuvun,välikausipuvun,syyskinttaat sekä lakin.Saattaa kuulostaa paljolta, mutta sopivan lämpöinen poika oli ollut.Iltapäivästä fleesepukua ei enää ollut välissä.Lämpötilakin oli jo +13.
Itsellani on se periaate,että mieluummin vähän liikaa vaatetta niin on sittte helppo vähentää tarpeen mukaan :)