Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyslomalle jäävät/jääneet, joilla muitakin lapsia.

Vierailija
29.08.2007 |

Oletteko ottaneet lapsenne heti ä-lomalle jäädessä pois hoidosta vai vasta kun lapsi syntynyt? Itse ajattelin, että pitäisin esikoisen kuopuksen syntymään asti hoidossa.. Ei ole nimittäin ollut helpoin raskaus (paljon sairaslomaa ja " pakkolepoa" ollut) ja esikoinenkin syntyi hieman ennenaikaisesti. Haluaisin siis käyttää mahd. paljon lepoon viimeiset viikot. Tätä palstaa luettuani minut tosin kai leimataan näin " huonoksi äidiksi" tms. Esikoinen on siis nyt vähän vajaa 4-vuotias.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tulee olemaan 8 pv/kk hoidossa, eli pari päivää viikossa. Näkee näin kavereitaan, saa luultavasti enemmän virikkeitä kuin kotona, eli pääsee välillä vähän " tuulettumaan" . Tykkää kovasti olla pph:lla, joten omasta tahdostaan on hoidossa.

Samalla itse pääsen välillä vähän helpommalla, kun on päiviä jolloin olen vauvan kanssa kahden, eli voin vaikka ottaa päikkärit vauvan kanssa, jos siltä tuntuu, uskon että jaksan itsekin paremmin.

Tämän reilun viikon tyttö on ollut muutaman päivän hoidossa, koska on itse niin halunnut. Päivät on toki olleet lyhyempiä, ja tulevat olemaan sittenkin kun vauva syntyy. Itsekin alkaa olla jo niin kömpelö tämän masun kanssa, ettei oikein pääse kovin kauheasti tytön kanssa touhuamaan.

Minusta sinulla ei tarvitse olla yhtään huono omatunto siitä jos lapsesi on hoidossa, varsinkin jos raskaus on hankala. Saat hyvällä omallatunnolla levätä, koska kohta täytyy taas valvoa ja touhuta muutenkin enemmän. Voithan pitää lasta tosiaan lyhyempiä päiviä hoidossa, tai jättää viemättä sinne jos oma olo tuntuu hyvältä.

Näistä moraalimammoista ei tarvii välittää, pääasia on nyt oma hyvinvointi, sillä siitä hyötyy varmasti koko perhe!

Vierailija
2/2 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa levätä, ettei toinenkin lapsi synny ennenaikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla