Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Steiner my ass!!!!!

Vierailija
28.08.2007 |

Tuleeko niistä kouluista muita kuin " pöpejä" tai miinaäkkijyrkkiä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin Oraksen kanssa samalla luokalla! Hän on fiksu tyyppi ja oli sitä jo lapsena.

Luokkamme oli ihan normaali siinä missä muissakin kouluissa.

Hyvin meistä on jokainen selvinnyt ja pärjännyt elämässä!

Terkkuja tutuille!! =)

T.Kaisa

Vierailija
2/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä tosi tasapainoisen oloinen (varsinkin siinä ympäristössä :D) sellainen iloinen ja tyyni, ja siitä kouluruoka oli hyvää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin olit amiksessa? Mä meinaan menin ysiltä amikseen =)

Tai millä linjalla...

28.

Vierailija
4/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aja kannabiksen laillistamista?

Vierailija
5/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aja kannabiksen laillistamista, ja on itse absolutisti.

Näin kertoo hanamerkki itse weppisivuillaan.

Vierailija
6/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tavallisia kouluja, kannattaa muistaa, että Steineriin menee aika valikoitunut joukko. Vanhemmat ovat varakkaampia, koulutetumpia, monesti taiteilijataustaisia tms. " erikoisihmisiä" ja niin edelleen. Lisäksi lapsen laittaminen johonkin peruskoulusta poikkeavaan kouluun kertoo jotain siitä, miten lapsen koulunkäynnistä ja kehityksestä välitetään tavallista enemmän (en sano, että kaikki taqi edes useimmat peruskoululaisten vanhemmat olisivat huonompia, mutta taatusti hälläväliä-vanhemmat eivät Steineriä tai muuta erikoiskoulua valitse)

Jos tavallisesta koulusta poimittaisiin joukko lapsia, joilla on samanlainen tausta, varmasti hekin eroaisivat tavisporukasta.

Itse en Steineriin laittaisi, kun se kuitenkin perustuu niin uskomattomalle hutulle ja lisäksi en pidä lasten luokittelusta jäykkiin ihmistyyppeihin ja kohtelusta sen mukaan.

Vierailija
7/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro lisää ihmistyypeistä, luokittelusta ja hutusta!

Vierailija
8/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsi steinerpäiväkodissa. Se on tällä alueella paras päiväkoti, jos kriteereinä on ryhmäkoko, pysyvät hoitajat ja välittävä ilmapiiri. Lähinnä näistä syistä lapsemme on siellä. Lisäksi en pidä pahana oppia syömään kasvispainotteisempaa ruokaa, kotona kun uppoaisi vain nakit tai lihapullat;)

Kunnallisesta on valitettavasti kovin huonot kokemukset, vaikka hyviäkin tietysti on olemassa.

Kouluun hän kyllä menee ihan tavalliseen perusopetukseen.

Vierailija
9/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hänen oli vaikea omaksua, että jotain asioita piti opiskella ihan itse lukemalla kirjoista. Ymmärsin, että steiner koulussa ei kirjoja käytetä vaan kaikki oppiminen tulee kuulemisesta jne.

Vierailija
10/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis ne kirjat pitää itse etsiä. Ja joissain tapauksissa tehdä.

Vierailija
11/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten perheen tilanne yhtäkkiä muuttuukin ja perhe joutuu muuttamaan vaikka työn takia. Uudessa maassa tai uudella paikkakunnalla ei välttämättä Steiner-koulua löydy. Ja jos (niin kuin olen ymmärtänyt) voi olla mahdollista, että tuon ikäinen steinerkoululainen ei välttämättä osaa lukea. Miten ko. lapsi sopeutuu tavalliseen luokkaan, hänhän voi olla monessa asiassa aivan eri tasolla ikätovereihin nähden, joko edellä tai jäljessä.

Vierailija
12/37 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin Spielbergin lapset jne.

Vierailija
13/37 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli steiner koulusta lapsi joka ei osannut vielä lukea

Vierailija
14/37 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis 7. luokka!!!!!!!!!!!

Vierailija
15/37 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandra Bullock, Jennifer Aniston, Kaija Saariaho, Jukka Kuoppamäki, Clint Eastwoodin ja Harrison Fordin lapset, jne

Vierailija
16/37 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vaan steineriin,niin johan maailma pelastuu. ap

Vierailija
17/37 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se sua liikuttaa, jos toiset valitsevat vaihtoehtoisen pedagogisen linjan lapsilleen? He jopa maksavat omasta pussistaan tämän huvin.

Vierailija
18/37 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä steiner-koululaisten vanhemmat ovat yleensä erittäin tietoisia lapsensa elämästä ja kovin perillä kaikesta. Vanhempainilloissa osanottajamäärät ovat suuria.

Minä en ainakaan näe mitään väärää siinä, että vieras kieli alkaa jo ekalta luokalta, mielikuvituksen annetaan kasvaa ensimmäisinä vuosina eikä istuteta lasta heti tietokoneen ääreen ja kaikissa koulun juhlissa JOKAINEN saa osan, eivät vain ne tähtilapset.

Vierailija
19/37 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lapsi paljon kauemmin kuin kunnallisessa pkssa.

ja niinhän se on ettei kaikki sovi kaikille.

t.vk/lto

Vierailija
20/37 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat fiksuja, uteliaita ja kaikin puolin reippaita ihmisenalkuja. Exäni kävi kaikki koulunsa Steiner-koulussa, aivan mahtava tyyppi, ehkä hieman etsii tietään vielä, mutta niin moni muukin kolmikymppinen nykyään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan