Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: osaatko pukea lapsesi ulos, ilman että kysyt sitä täällä?

Vierailija
28.08.2007 |

Kyllä osaan. Tarhaan laitan niin paljon kamaa mukaan, että tarpeen mukaan ja tuulen muuttuessa kaikkea löytyy.

Meillä on lämpömittari ja luen joka päivä Hesarin sään. Tarkistan myös puista tuulen suunnan ja määrän. Pohjoistuuli kylmä, etelätuuli lämpimämpi usein. Kuuntelen myös radion aamusään.

Osaatko sinä vai aiotko kysyä sitä täällä 365 päivää vuodessa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kysellä vähän apuja kokeneemmilta ekan kanssa, mutta tollohan minä olen, olisihan se pitänyt arvata. Terveisin äsken vauvan vaatetuksesta aloittanut.

Vierailija
2/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota niin vakavasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tarttis ite tietää, mitä tarvitaan klo 12 ulkoilussa.

Vierailija
4/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten saan siitä haukut täällä, ja masennun. Sitten minua haukutaan lisää ja lapset otetaan huostaan ja alan myydä itseäni tekemisen puutteessa.

Oletteko sitten tyytyväisiä? Kysyn sitä nyt täältä, kun en muuten tiedä.

Vierailija
5/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kyllä millään onnistu. Ja vaikka kuinka puen miten täällä neuvotaan niin silti lapset valittavat kylmyyttä tai kuumuutta. Johtunee siitä että asutaan aika kaukana pk-seudulta? Voisikohan tänne perustaa sellaisen vaateneuvonta jutun joka kattaisi koko Suomen?

Vierailija
6/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaate sään tyyliin: Lapissa kevyttoppapuku, Keski-Suomessa pitkät housut ja takki, ei fleeceä, Rannikolla shortsit tai mekko. Ja sitten ois kuvat, niin ei tarvitsis lukea katsoa vaan. Ja oikein uusavuttomille olisi vielä tarkat ohjeet minkämerkkiset ja malliset vaatteet, koska kevyttoppapukujakin on niin erimallisia. Reima 1452 ja kalsarit H&M 4.95, t-paita S-market malli Liisa tai pojille Matti. Sukat, puuvillaa.

Ja sitten tietysti ne kuvat ois per tunti, aamulla enempi päälle ja päivällä vähemmän.

Vierailija
7/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko kylmä/kuuma. Tänään on aika samanlainen ilma kuin eilen. Joten jos oli eilen kylmä, tänään yksi villatakki lisää, jos kylmä, yksi villatakki vähemmän.

It ain' t rocket science.

Vierailija
8/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla olen vaan täältä katsonut mitä lapsille pitäisi pukea. Mutta kun ollaan menty ulos niin eihän ne vaatteet ole mihinkään riittäneet! Ei kai vesisateessa ja 8 asteessa shortseilla tarkene. Eli aika huonoa on palvelu ollut. Nyt sitten soitan aina äidille ja kysyn että millainen ilma on ja mitähän lapsille pitäisi pukea. Hän kun asuu ihan tuossa vieressä.

Vierailija
9/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin pitäis aina muistaa kysyä äidiltäni neuvoja lasten pukemiseen. Kutsutaan äitiä sääprofeetaksi, se kun seuraa kaikki mahdolliset sääennustukset ja osaa kertoa millaista säätä luvataan viikoksi eteenpäin.

Vierailija
10/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kysyn täältä, äidiltäni ja kaikkialta. Aijon kysyä myös mitä ja koska ruokin lapseni!

Vierailija
11/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä kerro oliko kylmä tai kuuma. Aina on ollut muka sopiva, vaikka joskus on ihan kylmissään ja joskus hiestä märkä.

Vierailija
12/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös oppinut vähän lisäämään varustetta verrattuna siihen, mitä etelän heebot sanoo, sillä asumme pohjoisessa. Ns. Lapinlisän laitan lasten vaatetukseen.

Nyt vain olen surukseni huomannut, etten enää itse osaa itselleni pukea vaatteita. Mistähän löytyisi näitä aikuisten pukeutumisohjeita?

Onneksi av myös puolestani pohtii, milloin jätän lapsiltani vaipat pois, rattaat kellariin tai annan eka kerran yöhoitoon.

Vierailija
13/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen utsjoki-kevo-ohutta-yläpilveä -jutun yhteydessä, tiedättehän.

Vierailija:

Lastenvaate sään tyyliin: Lapissa kevyttoppapuku, Keski-Suomessa pitkät housut ja takki, ei fleeceä, Rannikolla shortsit tai mekko.

Vierailija
14/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tarvitsi pukea vain seuraavan parin tunnin sään huomioon ottaen, ja jos meni pieleen niin aina voi lähteä sisälle.

Tarhassa mun pitäisi vain luottaa siihen että tädit penkoo 13 lapsen vaatevarastot läpi ja etsii säähän sopivat. As if.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä