Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Oopperan balettikoulusta - tanssijana tai tanssijan vanhempana?

Vierailija
27.08.2007 |

Olisi kiva kuulla kokemuksia, meillä harkitaan juuri lapsen tanssituntien aloittamista siellä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä muita kokemuksia?

Ap

Vierailija
2/7 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mutta semmonen n.30v nainen, jolla vaaleet hiukset)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäistä olet sinne laittamassa? Vai...

Vierailija
4/7 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallisoopperan balettikoulussahan tunnit alkavat juuri 5-vuotiaista. Saatiin se infomateriaali, ja olen käynyt koululla joskus kurkkimassakin, ja mietin vaan, onko meininki liian rankkaa noin pienelle? Tuon ikäisille tosin tanssitunteja on vain kerran viikossa, mutta jos harrastusta jatkaa, tuntimäärä nousee aika nopeasti.

Mutta mitkä ovat ko. oppilaitoksen plussat - ja miinuksetkin?

t: Ap

Vierailija
5/7 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka omista aktiivivuosistani tanssin parissa onkin jo aikaa, aika ei kultaa kaikkia muistoja. Balettiin liittyi toki jo tanssiopiston aikanakin ikäviä lieveilmiöitä, mutta vasta Oopperassa sain kokea julmaakin julmemman maailman. Sitä joko syntyy tanssijaksi kropaltaan tai ei. Jos ei ole täysin luonnottoman laiha luonnostaan, joutuu tosi kovaan prässiin, olipa kuinka lahjakas tahansa muuten :-/ Muutenkin elämä muuttuu aika rankaksi ja kilpailuhenkiseksi, siksikään en suosittele ainakaan kovin nuorelle Oopperan balettikoulua, niin ihana laji kun tuo muuten onkin.

Itse lopetin lopulta lukion ekalla, ja se oli elämäni paras päätös. Siitä alkoi ehyt elämä ja samalla askeleet kohti terveempää ammattia. Ikävä tuli alkuun ihmisiä ja monia muitakin asioita sieltä, mutta onneksi pystyin jatkamaan balettia harrastuksena muualla vielä aikuisenakin. Opettanutkin olen :)

Vierailija
6/7 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuollaista itsekin olen pelännyt, ja siksi asiaa kovasti harkitsenkin. Lapsi on käynyt jo muualla tanssitunneilla, ja tykännyt kovasti, ja olen tyytyväinen tämän toisen tanssikoulun sallivaan ilmapiiriin. Opettajina ja oppilaina on esimerkiksi kaiken mallisia ihmisiä... Luulen että tulen kallistumaan siihen ratkaisuun, että tyttäreni jatkaa ainakin toistaiseksi vanhassa opinahjossaan.

Luen kuitenkin mieluusti lisääkin mielipiteitä!

Ap

Vierailija
7/7 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaa vähän vanhempia kuin 5 vuotiaita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi