Kokemuksia Pomarfinin gore-texeistä?
Onko kellään kokemuksia kyseisistä kengistä? Olen pojalle sellaisia katsellut, mutta mietityttää, kun ei itsellä ole aiempaa kokemusta merkistä..
Kommentit (4)
että Pomarfinillä on lapsillekin, aikuisten kenkiä kyllä on monissa kaupoissa. Mun vanhemmilla on kyseisiä kenkiä, ovatkin vähän sellaisia keski-ikäisten popoja :D Mutta ihan hyvän tuntuisia, joskus olen äidin goreilla tepastellut. Olisiko Pomarkussa tehtaanmyymäläkin, muistelisin.
ja ne ovat aivan mahtavat! Todella hyvät jalassa, mukavat, lämpimät ja ihan hyvännäköisetkin. Testasin ennen ostoa useita muunkin merkkisiä Gore-Tex-kenkiä ja nämä olivat aivan ylivoimaisen hyvät jalassa. Suosittelen. Ostaisin lapsillekin, jos vaan löytyisi niin pieniä kokoja.
Lapsi tykkäsi niistä kovasti, hyvät jalkaan ja tytön mielestä sievätkin kun oli mokkanahkaiset, turkisreunuksella (ei siis sellaiset perinteiset talvilenkkarityyppiset).
Oli lämpimät. Kosteuden pitäminen jäi vähän kysymykseksi, alkutalvi oli niin lämmintä ja kuivaa että piti ohoita vanhoja syyssaapikkaita tai ihan märällä vastaavasti kumppareita kun maa oli sula ja satoi silkkaa vettä. Sitten tuli talvi kunnolla, mutta olikin pakkaset ja siis kuivaa. Ihan lopputalvesta oli muutama tosi loskainen päivä (10 cm silkkaa märkää loskaa) ja silloin kyllä kastui varpaat läpi. Meillä on ollut niin vähän goretex jalkineita etten osaa verrata olisiko niissä olosuhteissa muutkin merkit kastunut ja toisaalta kenkiä oli käytetty koko talvi ja goretex kalvoon hyvinkin saaattunut tulla kolhuja käytössä.
Oli hyvät, talvi vaan ei vastannut goretex tarvetta meidän kohdalla.
pomarfinin kenkiä, olin silloin 10-15 vuotias, muistan etten tykännyt kenkien ulkonäöstä yhtään, mutta ne oli tosi hyvät jalalle ja vanhempani aina puhuivat että ne on hyvät kotimaiset kengät ja kai ne olikin kun sääsätyi aina pikkuveljellenikin :)
Missä noita nykyään myydään, en ole törmännyt..