Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****** Jouluntähtien viikko 43 ******

20.10.2008 |

Tässä pinossa kirjoittelevat tulevien jouluntähtösten äidit, joilla laskettu aika on joulukuun 2008 tietämillä.

30.11. fatmama * Länsi-Uusimaa *

minihattis * PHKS *

1.12. Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *

Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *

pikku-puhi *

vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *

2.12. Antonin_äiti Helsinki, KOS *

-nappi * - *

soffio *

elizabetha *

Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *

3.12. ..titta.. * Tampere, TAYS *

Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *

-Hanne- * Helsinki, KOS *

ninnu-81 * Helsinki, KOS *

4.12. Ineli * Tampere, TAYS *

Eriskummallinen * Helsinki, NKL *

lintu-75 * Satakunta, SATKS *

5.12. tirpunen * Satakunta, SATKS *

Lokavaavi *

6.12. petite-te * Turun seutu, TYKS *

Pennyx * KSKS *

Kapa * Etelä-Savo, MKS *

pikkupiru * Tampere, TAYS *

-hilleri- *

Heissu * Helsinki, KOS *

010308 * Kempele, OYS *

7.12. tyhjäsyli * pk-seutu *

8.12. Mamoska * Helsinki, KOS *

marssilainen * Espoo, JS *

Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *

Lanttu08 * Oulu, OYS *

Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *

s@s@ * Helsinki, NKL *

Birtzu75 *

n.1979 * Satakunta, SatKS *

9.12. siisa * Päijät-Häme, PHKS *

karoliima * Kokkola, K-PKS *

10.12. Pulmu79 * HYS *

Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *

taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *

juusopetteri * Lahti, PHKS *

11.12. Anemos * ULKOMAILLA *

-höyhen- * - *

12.12. mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *

ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *

Rintin * Suomussalmi, KAKS *

13.12. jet-haikara * Länsi-Uusimaa *

eppuliini_ * Oulu, OYS *

jepuli * Tampere, TAYS *

Mauste * Tampere, TAYS *

14.12. Pyykkivuori * K-SKS *

4.x * pk-seutu, JS *

-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *

15.12. Sahpa * Lahti, PHKS *

Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *

tiar84 *

16.12. Ylläripylläri * pk-seutu *

17.12. Laskiaispulla * Tampere, TAYS *

Werde * pk-seutu, KOS *

-Kivi- * - *

18.12. kiviir * Oulu, OYS *

Empsku88 * Vammala, VAS *

tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *

haa2 * Pirkanmaa, TAYS *

20.12. siise * Etelä-Suomi, HYS *

Myrre * Espoo, JS *

joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

.:Naranja:. * Lieto, TYKS *

21.12. armi *

22.12. Myrtti- * Hyvinkää, HYS *

Miilukka * Tampere, TAYS *

Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

23.12. Gnatte * Helsinki, NKL *

Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *

24.12. angorainen * Laukaa, K-SKS *

HaHa78 * Tampere, TAYS *

lilla79 * Orimattila, PHKS *

Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *

25.12. Stiin@ * Pohjanmaa *

Leppis_78 * Satakunta, SATKS *

Katanen * Seinäjoki, SeKs *

Säteilijä *

26.12. Canttarelli *

3mami * Turku, TYKS *

Kranttu83 * Etelä-Suomi *

Katinka83 *

veromite*Vantaa*Kättäri

27.12. Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *

Lorindol * pk-seutu, NKL *

Karssuli * Vantaa, KOS/H *

Zebra * Helsinki, KOS *

29.12. karits@ * TYKS *

Rusina80 * Vaasa, VKS *

30.12. Riemu * Pirkanmaa, TAYS *

9.1. Nudivas * TAYS

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uuteen pinoon! Nyt ei ehdi muuta, palaan...

Ja viime viikon jutut löytyvät täältä:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Vierailija
2/23 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan tällekkin puolelle.Neuvolassa käyty ja kaikki ok,ens viikolla sit viimeinen lääkärikäynti.Hemppa oli noussu 114:sta 131:een obsidanin ansiosta joten ei huolta enää siitäkään,loppuun asti syön sitä niin pysyy hyvänä.Neuvolatätin arvion mukaan vauva on ihan "kivan" kokoinen,jos loppuun asti pysyy sisällä niin vois olla likempänä neljää ku kolmee kiloo,toivottavasti ei ainakaan enempää!!!Muuten olo on ollu tosi hyvä,liitoskipuja välillä mutta ihan ok ollu muutaman päivän..

RV 34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille terveyttä ja hyvää loppuraskautta, toivottavasti kaikkien vauvelit pysyvät riittävän pitkälle masussa, kaverin laskettu aika oli tammikuussa 2009 ja hän sai jo pariviikkoa sitten pojan 27 rv:lla, painoa oli jopa 1000g ja pituutta 37cm, mutta tilanne on lapsen kohdalta vielä vakava hengitysongelmien vuoksi, muuten voi hyvin.

Itsellä raskaus edenny ihan hyvin, painoa tullu nyt 3kg ja sokerit pysyny insuliiinillä kunnossa, viimeksi ultrassa rv 30 painoarvio oli noin 1400g- 1700g, saa nähä kuinka suureksi kasvaa. hb kans jo tipahtanut 115, pitäs vissin lisätä rautaa. verenpaineet sun muut on onneksi kunnossa, mutta alavatsan painontunne vaivaa jo, mitä ei ollut edelllisessä raskaudessa, mutta viikko sitten polilla paikat oli vielä hyvin kiinni, oli kyllä jo rt tarjonnassa. Onko kellään muulla pulssi koholla, aamulla kun herää mun pulssi on jo reilusti yli 100 ja ei laske koko päivänä, tavalliseti ilman raskautta pulssini on noin 60? Ei tunnu välittävän tästä neuvolassa tai äitiyspolilla! Onkohan sitt normaalia.

Vierailija
4/23 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, ettei aika enää riitä mihinkään. Joka päivä meinaan kirjottaa, mut aina tulee joku hopottamaan pois koneelta.

Katanan kyseli pulssista. Mulla on yleensä yöllä pulssi todella koholla. Josksu mennään 115. Mua rupes toi niin kovasti pelottamaan, että soiti neuvolaan. Sanoivat sieltä, ettei mitään hätiä jos ei ole jatkuvasti. Mulla sitten kuitenkin lopulta pulssi selittyi sillä, että yöllä oli verensokerit tippuneet 3.5, ja alkoi pahasti jo huimaamaan. Nyt ei tartte kärsiä aamulla kovasta pulssista, kun yöllä syön jotain sokeri pitosta. Jotenkin nuo mun sokerit on ruvennu laskemaan ihan jatkuvasti reilusti alle neljän, eikä meinaa nousta vaikka lusikalla hunajaa söis.

Hb on alle 80, heittelee 74-76 paikkeilla. Eli ei se nouse vaikka mitä tekee. Nyt on supistuksia tullu ihan kiitettävään malliin. Edellisel äippäpoli reissulla sanoivat, ettei huolta kunhan ei ole jatkuvaa. No, olin sitte maha taudissa. Ja sen jälkeen vielä lisäänty noi supistukset. Verenpaineet oli hieman matalat neuvolassa, ja th:n mielestä vauva laskeutunu jo. Kyllä sen huomaa ittekkin, kun maha on pudonnu alaspäin. Näin kyllä kävi viimeksi, että hieman 30 raskausviikon jälkee vauva laskeutu, ja epäiltiin et syntyy ennen aikojaan, mutta niin se vaan kyydissä pysyi laskettuun aikaan. Toivotaan että nyttekin.

Äh, mulla on ihan hirveä vimma saada koti kuntoon ja remontti valmiiks. Mies ei vaan anna mun maalailla ja rehkiä ihan ylenpalttisesti. Mä voisin vaikka läpi yön maalata seiniä, vaikka välillä tuleeki paha olo. Nyt vielä lapsilla alko koulusta syysloma, nii tuntuu ettei ole mitää tekemistä kun ei ole edes kuskailua aamulla ja päivisin.

Eipä tässä taaskaan kummempia, tällasta ankeaa löpinää. Huomenna mies lupas tulla ajoissa töistä, lähdetään kuulemma turvakaukalo, sänky, sitteri yms...ostoksille. Mitään ei vielä olekkaan hommattu. Vaunut on varattu jo aikapäiviä sitte, mut haetaan ne vasta sitte la:n tietämillä.

No, mutta nyt muut perheessä taas jonottaa koneelle, joten ei kun väistö liike:) Voikaa hyvin ja paksusti=)

Vierailija
5/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken kävin pikaisesti yhteisön puolella, ja vaikka työt eivät sillaikaa kadonneetkaan mihinkään (kummallista), päätin silti vielä vilkaista mitä tänne kuuluu :).

Kiva oli kuulla [b]Katasestakin[/b] pitkästä aikaa! Hienoa, että insuliini on auttanut sokereihin, voi olla helpottuneemmin mielin raskauden ja vauvan kasvun suhteen. Itsekin alan jo melkein toivoa sitä insuliinia, kun tuntuu, että tästä dieetistä mitään hyötyä ole... Perjantaina menen seuraavaan paastosokerin mittaukseen ja sittenhän sen näkee oikeasti, tähän asti on ollut vain mutua. Mutta se kyllä sinänsä vähän harmittaa kun on tiedossa, että on tulossa iso vauva joka tapauksessa - ja niinhän oli esikoisenikin todella iso, vaikka siinä odotuksessa sokerit kunnossa. Äh - anteeksi kovasti kaikki, mä jauhan tästä ihan koko ajan... :/

[b]Lillalla[/b] on sitten toiseen suuntaan ollut verensokerista harmia, onneksi asia selvisi kuitenkin! Ja toivottavasti saat sen hb:nkin ylös. Verilettua lautaselle, ja pinaattia, rautavalmistetta naamaan C-vitamiinipitoisen mehun kera eikä samaan aikaan mitään muuta ruokaa/juomaa (varsinkaan maitoa)... en tiedä, oliko apua vai nämäkin kaikki jo kokeiltu? Kiva, että [b]Minihattiksella[/b] hb-ongelma on ratkennut, ja ei varmaan hätää sen vauvan koonkaan kanssa, alle 4-kiloinen ei vielä ole niin iso!

Itselle nyt ei edelleenkään mitään erityistä kuulu. Poikki olen kun tuo lupaavan hyvin viime viikon nukkunut esikoinen on taas alkanut huutaa yöt, ja kun se huutaa kaikki aamut ja illatkin, niin oma jaksaminen on aika kortilla tällä hetkellä. Veikkaan että voisi olla kipeäksikin tulossa, kun nokka vuotaa niin kovin. Ja päiväkodissa on reilun viikon sisällä vaihtunut koko hänen ryhmänsä henkilökunta (!!!) joten sekin taitaa rassata pikkumiestä, esim. huutaa taas kuin tapettava aamuisin vietäessä mitä ei tässä moneen viikkoon ollut.

Okei, mut nyt on oikeasti pakko lopettaa...

Gnatte 31+1

Vierailija
6/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka moi!

Hauskaa tiistaita kaikille!

Listaan piti muistaakseni lisätä tällä viikolla myös mae3... Mutta yrittellään, kuka tahansa aloittaa ensi viikolla, sitten lisätä hänetkin mukaan! Eikös vaan....

Mae3 puhui perhevalmennukseen menosta. Jokos olette päässeet tunneille? Meidän perhevalmennus oli ja meni jo. Oli kiva kokemus. Itselle tuttuja asioita, mutta miehelle tietenkin paljon uutta asiaa siellä... Ja oli itsellekin positiivinen kokemus, kun aikaa on jo kulunut edellisestä kerrasta tosiaan se 8 vuotta! Enää on käymättä sairaalan tutustuminen, joka on tuolla marraskuun alussa. Sitä odotetaan jo kovasti.

Lilla79 toivottavasti hb nousee jollain konstilla! Onko sinulla normaalistikin hb alhainen? Mitä rautaa käytät? Itsellä on yleensäkin aika alhainen, mutta on kuitenkin ollut ihan ok vielä. Minihattiksella oli todella hyvin noussut hb, oletko syönyt siis obsidania 1x pvä? Itsellä ei ole sillä noussut oikein ja mietin, pitäisikö napata toista jo menemään. Tais olla viimeksi hb 119.

Gnattelle voimia parkuvan esikoisen kanssa! Toivottavasti saat flunssan ohitettua, että voimat riittäisi lapsosen kanssa pyöriä!

Katselin tuossa viime viikon juttui kanssa ja lueskelin noita painoarvioita. Petite-te:llä oli rv. 32+2 painoarvio 1900g. Pulmu79:llä rv. 32+2 2130g ja Katanen1 oli kirjoittanut painoarvion rv 30 olleen 1400-1700g.

Mekin kävimme yksityisellä sitten OIKEALLA LÄÄKÄRILLÄ!!!! Ja kyllä kannatti, vaikka rahaa meni. Kaikki on hyvin ja ei tarvitse käydä enää loppuraskaudessa tuolla arvauskeskuksen puolella! JES!

Vaavilla oli siis pää alaspäin jo, mutta pääsee vielä liikkumaan toisinpäin, jos haluaa. Toivotaan, että pysyy suunta oikeana! Painoarvio oli 2189g ja mulla viikot nyt 33+0. Painoarvioksi lääkäri laskeskeli laskettuun aikaan sen 3 ja puoli kiloa, joten ihan normaali vaavi sieltä pitäisi olla tulossa. ; D

Kohdunsuukin oli pehmentynyt jo, mutta hyvin oli vielä kiinni. Eli on ne supistelut jotakin aikaan saaneet sitten. Kuinkas muilla tilanne kehittynyt? Kuinka paljon on supisteluja teillä? Mulla joka päivä tulee ja menee, muttei ne tosiaan kipeitä ole.

Olisi kiva kuulla teistä muistakin, joista ei ole aikoihin kuulunut. Kirjoitelkaahan voinnista/lääkärinkäynneistä/painoarvioista/ihan mistä vaan. Kukaan ei ole muuten kirjoitellut kuinka jo on kyllästynyt odotukseen... Hmm... Itsellä joskus tympäsee kun on kipeänä, mutta onneksi ne on niitä ohimeneviä vaiheita vielä.

Viikonjatkoja kaikille ja pistäkäähän tekstiä tulemaan!

siisa 33+0

:)

Vierailija
7/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarvioista oli puhetta. Mulla ei painoarviota ole nyt pitkiin aikoihin tehtykun viimeksi silloin joskus viikoilla...oisko ollut 24 ja jotain? Silloin lääkäri sanoi, että pikkuinen ois koon perusteella la:n aikoihin n.3500g. Luulen kyllä, että isommaksi kasvaa kun nuo neitoset on ollut syntyessään n.4300g ja 3800g.

Mulla ei vielä ole ehtinyt alkaa tämä raskaana olo kyllästyttää, vaikka vaivoja on ja useita. Tällä hetkellä vaivaa todella pahana sormien/käsien puutuminen. Joka yö herään ainakin kerran siihen kun käsi on aivan turrana eikä uni tule ennen kuin löydän paremman asennon kädelle. Turvotus on lisääntynyt sormissa, joten se varmaan saa tuon tikkuilun pahenemaan. Samoin väsymys on lisääntynyt niin että joka päivä on pakko nukkua päikkärit ja nukunkin aina sen pari tuntia kun vain on mahdollisuus siihen. Eli aina kun miehellä on vapaapäivä.

Soittelin tänään neuvolaan ja omaksi mielenrauhaksi alan mittailla kotona verenpaineita ettei ole sitten raskausmyrkytys tulossa. Samoin sain ohjeet alkaa syödä kahta rautatablettia päivässä. Saas nähdä kuin mun vatsa vain reagoi tähän, kun ei ole vielä kunnolla edes tottunut tuohon yhteen tablettiinkaan. :( Sovittiin, että syön maanantaihin asti nyt kahta tablettia obsidania ja sitten neuvolassa katsotaan millä mallilla hemppa on ja onko ehkä tarvetta vaihtaa merkkiä.

Supistuksia on silloin tällöin, mutta ei todellakaan päivittäin. Sitten kun on sellainen päivä että supistelee, niin supisteleekin usein ja aika kipeästikin. Aiemmissa raskauksissa ei ole kipeästi supistellut ennen kuin synnytys käynnistyi. Mutta ei nytkään ole supistellut niin paljoa, että olisi tuntunut että pitää käydä tarkistuttaan tilanne. Eikä supistelut tule minkään rasituksen jälkeen, vaan saattavat alkaa ihan levossa, joten uskon että ihan tavallisia harkkari-suppareita ovat. Ens neuvolakäynnillä pitää kyllä mainita asiasta th:lle kuitenkin niin saapi tarkistaa tilanteen jos katsoo aiheelliseksi.

En nyt muista millään mistä muusta täällä on ollut puhetta mutta tuossa ainakin jotain aiheista. :)

010308 ja pikkuinen rv 33+3

Vierailija
8/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siisalle:yks tabletti päivässä on ollu annostus ja näyttää ainakin mulle riittävän.Huomenna menossa Lahteen synnärille tutustuu,onkohan muita joulukuisissa kirjoittelevia tulossa?!

minihattis ja masuasukki 34+2

Vierailija
9/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tiistaita kaikille!!! Oon koittanu kirjotella useampaankin kertaan mut on tökkiny ja pahasti ja tekstit kadonneet... Toivotaan ettei nyt käy niin.

Täällä ollaan saikulla aina äippälomaan asti, oon ollu jo 16.9. alkaen eli yli kuukauden jo. Vaivana alaselkäkivut ja supparit. Aika on välillä TODELLA pitkää kun ei oikein ton selän kans pysty paljon mitään tekeen. Kävely on hidasta ja aikaajoin aika tuskaista, jos ei ota selkään niin sit supistelee saman tien jos kävelen yhtäkään reippaammin tai vain kaakerran pientä ylämäkeä. Huh..vali,vali...

muuten vauvalla on kai kaikki kunnossa. Sokereita oon kans mittaillu ja ovat pysyneet ihan aisoissa. Onko teillä kaikilla tuo painoarvio tehty ultralla vaiko lääkärin käsikopelolla? Täällä nimittäin ei kuulemma kuulu äippäpolikäyntiä ilman erityistä syytä, että ultralla katsoisivat.

Nyt on tullut uusi vaiva jo viime viikol. Ihan ku ois kauheita menkkakipuja alavatsalla. Välillä ne liittyy supistuksiin mut ei joka kerta ja välillä niitä tulee ihan ilmankin supistuksia. Tällasia ei oo ollu aikasemmissa raskauksissa. Neuvolas tuosta sanoin mut ei ollu kovinkaan huolissaan...onko muilla ollu vastaavaa?

Tulipas taas omaa napaa... Oikein hyviä vointeja kaikille joulumammoille!!!

T:Anneiki+bebek rv 30+5

Vierailija
10/23 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin jo kakkossivulle pudottu! Ja ihanaa [b]Siisa[/b] että muistit [b]Maen]/b[, hänhän ilmoittautui jo viikolla 40 mutta on vieläkin lisäämättä... :o Laitankin tähän alle heti päivitetyn listan, niin ei taas unohdu (käytetään sitä listaa sit ensi viikolla uuden pinon aloitukseen).

Kiva kuulla [b]Anneikista[/b], liitoskipuihin ja suppareihin ym. jaksuja! Sinulta ja [b]Hannelta[/b] muuten kysyn heti yhteisöasiaa: poistanko tunnarinne sieltä vai yritättekö vielä päästä niillä sisään? Tosi kiva olisi jos tulisitte sinnekin juttelemaan, joten kannattaa ehkä tehdä kokonaan uudet tunnukset uudella s-postiosoitteella, joskohan sitten pelittäisi?

[b]010308[/b], mulla myös tulee suppareita levossakin, mutta eivät ole kivuliaita millään lailla niin en ole ollut huolissani. Liitoskivut ovat tällä viikolla alkaneet pahentua oikein tosissaan, se on vähän mälsempää.

[b]Siisa[/b] kyseli raskauskyllästymisestä. Mun täytyy tunnustaa, että en tykkää raskana olemisesta yhtään. Ei ole siis sitä, että toivoisin jo nyyttiä käsiin vaan päinvastoin, toivon että syntyisi vasta tammikuussa (olen varmaan ainoa koko porukasta joka tällaisia toivoo...) niin jos vaikka ehtisi tuo esikoinen vähän vielä tässä kasvaa ja fiksuuntua... öh. Aluksi ajatus pienestä ikäerosta tuntui hyvältä mutta nyt on ruvennut mietityttämään, että onkohan mulla kohta kaksi vauvaa.

Mutta takaisin siihen kyllästymiseen, eli mä en vaan tykkää raskaana olemisesta. En oikein ehkä sitä osaa edes selittää. Se ei ole vain tätä raihnaisuutta ja vähän väliä jossain tuntuvia kipuja, vaikka nekin ovat tympeitä. Jotenkin se on vaan sitä, kun "kaikki" on kiellettyä ja rajoitettua, ja sitten kun ei edes jaksa mitään. Ei pitäisi valittaa, kun toiset eivät edes saa lasta vaikka haluavat, mutta mä kyllä voisin skipata koko tän odotuksen ja ottaa vaan sen valmiin vauvan vastaan ;) :D.

Tänä aamuna kaaduin meidän olkkarin lattialle, oikein vauhdilla vedin lipat suorin vartaloin, päänikin löin. Masussa on tosin tuntunut muksahduksia päivän mittaan, joten eiköhän siellä ole kaikki hyvin. Kovin kipeä on kyllä ollut maha, mutta olihan se aika täräyskin kun tällainen sinivalas karahtaa kanveesiin. Liukastuin vain kun oli liukkaat nailonsukat ja meillä lattialla laminaatti (joka on kyllä tosi liukas materiaali, en tykkää muutenkaan).

Sellaista tänne, iloisempaa menoa muille :)!

Gnatte 31+2

Vierailija
11/23 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pinossa kirjoittelevat tulevien jouluntähtösten äidit, joilla laskettu aika on joulukuun 2008 tietämillä.

[b]30.11.[/b] fatmama * Länsi-Uusimaa *

minihattis * PHKS *

[b]1.12.[/b] Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *

Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *

pikku-puhi *

vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *

[b]2.12.[/b] Antonin_äiti Helsinki, KOS *

-nappi * - *

soffio *

elizabetha *

Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *

[b]3.12.[/b] ..titta.. * Tampere, TAYS *

Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *

-Hanne- * Helsinki, KOS *

ninnu-81 * Helsinki, KOS *

[b]4.12. [/b]Ineli * Tampere, TAYS *

Eriskummallinen * Helsinki, NKL *

lintu-75 * Satakunta, SATKS *

[b]5.12. [/b]tirpunen * Satakunta, SATKS *

Lokavaavi *

[b]6.12. [/b]petite-te * Turun seutu, TYKS *

Pennyx * KSKS *

Kapa * Etelä-Savo, MKS *

pikkupiru * Tampere, TAYS *

-hilleri- *

Heissu * Helsinki, KOS *

010308 * Kempele, OYS *

[b]7.12. [/b]tyhjäsyli * pk-seutu *

[b]8.12. [/b]Mamoska * Helsinki, KOS *

marssilainen * Espoo, JS *

Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *

Lanttu08 * Oulu, OYS *

Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *

s@s@ * Helsinki, NKL *

Birtzu75 *

n.1979 * Satakunta, SatKS *

[b]9.12. [/b]siisa * Päijät-Häme, PHKS *

karoliima * Kokkola, K-PKS *

[b]10.12.[/b] Pulmu79 * HYS *

Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *

taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *

juusopetteri * Lahti, PHKS *

[b]11.12. [/b]Anemos * ULKOMAILLA *

-höyhen- * - *

[b]12.12. [/b]mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *

ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *

Rintin * Suomussalmi, KAKS *

[b]13.12.[/b] jet-haikara * Länsi-Uusimaa *

eppuliini_ * Oulu, OYS *

jepuli * Tampere, TAYS *

Mauste * Tampere, TAYS *

[b]14.12. [/b]Pyykkivuori * K-SKS *

4.x * pk-seutu, JS *

-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *

[b]15.12. [/b]Sahpa * Lahti, PHKS *

Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *

tiar84 *

[b]16.12. [/b]Ylläripylläri * pk-seutu *

[b]17.12.[/b] Laskiaispulla * Tampere, TAYS *

Werde * pk-seutu, KOS *

-Kivi- * - *

[b]18.12. [/b]kiviir * Oulu, OYS *

Empsku88 * Vammala, VAS *

tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *

haa2 * Pirkanmaa, TAYS *

[b]20.12. [/b]siise * Etelä-Suomi, HYS *

Myrre * Espoo, JS *

joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

.:Naranja:. * Lieto, TYKS *

[b]21.12.[/b] armi *

[b]22.12.[/b] Myrtti- * Hyvinkää, HYS *

Miilukka * Tampere, TAYS *

Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

[b]23.12. [/b]Gnatte * Helsinki, NKL *

Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *

[b]24.12. [/b]angorainen * Laukaa, K-SKS *

HaHa78 * Tampere, TAYS *

lilla79 * Orimattila, PHKS *

Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *

[b]25.12. [/b]Stiin@ * Pohjanmaa *

Leppis_78 * Satakunta, SATKS *

Katanen * Seinäjoki, SeKs *

Säteilijä *

[b]26.12.[/b] Canttarelli *

3mami * Turku, TYKS *

Kranttu83 * Etelä-Suomi *

Katinka83 *

veromite*Vantaa*Kättäri

[b]27.12. [/b]Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *

Lorindol * pk-seutu, NKL *

Karssuli * Vantaa, KOS/H *

Zebra * Helsinki, KOS *

[b]29.12. [/b]karits@ * TYKS *

Rusina80 * Vaasa, VKS *

[b]30.12. [/b]Riemu * Pirkanmaa, TAYS *

[b]9.1. [/b]Nudivas * TAYS

[b]13.1. [/b]Mae3 *

12/23 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin nyt vihdoin koneelle. Oltiin miehen kanssa ikeassa syömässä ja ostettiin ystäville kihlajaislahja, ja jotain muuta pientä tarttui mukaan ; )

Supistuksista oli puhetta. Mulla supistaa välillä tosi pahastikin, mutta uskon ettei ne ole paikkoja avanneet vielä. Vauva punkee inhottavasti pyllyä oikeaan yläkulmaan ja muistan esikoisen raskaudesta saman jutun. Masu on edelleen siitä kohtaa ihan hellänä. Parhaillaan on pylly tulossa siitä kohtaa masua ihon läpi : ) Täytyy yrittää ihan työntää vauvaa takaisin ja siitäkös alkaa sirkus, tulee potkunyrkkeilyä joka puolelle!

Kävin varastossa katsastaan talvipuku tilanteen ja sieltä menikin huuto.nettiin myytäväksi poikien 116cm talvihaalari ja tyttöjen 110cm talvihaalari. Pistän niihin vielä asuihin sopivat kengät, lakit ja hanskat mukaan. Pari takkia vielä laitan myytäväksi niin saa pois tilaa viemästä paksuja toppavaatteita.

Saan kaverilta lainaa odotustakin talveksi. Eipä sitä ehdi kauaa pitää mutta kuitenkin jotain pitää olla päällä ettei palellu.

Oletteko muuten huomanneet että ulkona ollessa saattaa alkaa rintoja pisteleen jos on liian vähän päällä? Siellähän on sitä ensimaitoa jo, ja voi ollakin vaara että tulee tulehdus jos ei pue tarpeeksi. Esikoisen raskauden aikaan jouduin pitämään villasta kaulahuivia rintojen ympärillä kun meinasin palelluttaa ne. Pisteli niin pahasti.

Mulla oli muuten ne sokeritestin tulokset kuulemma loistavat. Eli ei TAASKAAN mitään ja joka kerta ne on mut siihen kammotukseen pistänyt. Jos vielä tulen raskaaksi tän jälkeen niin en moiseen testiin enää suostu, koska tiedän ettei siinä ikinä oo mitään, vaikka olenkin lievästi ylipainoinen.

Yks ongelma tuli mieleen mitä ajattelin teiltä kysyä. Mulla on rintojen alta iho menny ihan punaiseksi ja rintaliivit polttaa ihoa niin pahasti etten voi kotona pitää liivejä ollenkaan. Maha on varmaan niin korkealla että liivit painaa ikävästi.

Mua raskaana olo alkaa pikkuhiljaa tympäsemään. Etenkin nenän tukkoisuus ja selkävaivat. Toisaalta meidän elämä on nyt aika helppoa, ja saan nukkua kokonaisia öitä, joista en haluaisi luopua... :( Ihmettelen sitä miten toiset saa vauvansa nukkumaan kokonaisia öitä jo 3kk ikäisenä. Meidän lapset on nukkuneet heräämättä vasta kahden vuoden iässä. Yritän siis nyt pistää kaikki taidot peliin ja saada vauvan nukkumaan jo muutaman kuukauden iässä.

Kiitos kun mut lisättiin listaan!! Mun synnäri on kätilöopisto ja sieltä haikaranpesä.

Onko muuten joku pakannut sairaalakassin jo valmiiksi? Itse en pakkaa vielä, ehkä joskus rv 35 paikkeilla. Nythän mulla on rv 29+1, ihanaa että ens viikolla alkaa mun kolmikymppiset!Ne tuntuu niin paljon todellisemmilta. Saas nähdä miten tällä kertaa loppuraskaus etenee kun kakkonen meinas syntyä viikolla 35, onneksi pysyi sisällä viikolle 38 asti. Sitä toivon nytkin.

Palaan asiaan jos olen unohtanut jotain... Raskausdementia on mulla aika kauhee vaikka olen huonomuistinen muutenkin : ( Kaikki tärkeä pitää olla kännykässä hälytyksen kanssa muistutuksella, muuten ei tuu mitään!

Että näin.

Mae3 rv 29+1 (Miehen antama työnimi : tinneti)

Vierailija
13/23 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Anneiki, jaksamista sinnekin. Täällä kanssa aika tuntuu todella pitkältä välillä... Itse olen kerännyt noita kaikenlaisia puuhia itselle, etten tympääntyisi. On maalaamista (pieniä naulakoita jne...askartelumaista tekemistä), ompelemista, silittämistä ja niin edelleen. Varmaan tässä ehtii tehdä ihan kaikki ennen kuin tämä pikkuinen maailmaan tulee... Mutta kun olo tosiaan vaihtelee päivittäin, niin vaihtelen noita tekemisiä voinnin mukaan. Suosittelen. Ja niin, välillä täytyy pitää välipäiviä. Silloin vaan makaan, kun ei olo anna muuta myöten. Koetetaan tsempata kaikki toisiamme, että jaksetaan kantaa vielä masujamme...

Ja painoarvio tehtiin tosiaan meillä siellä yksityisellä, eipä se taida muuten kuulua täällä Lahdessa noihin meidän palveluihin. Anneiki kysyit myös menkkakivuista. Minulla ei ole sellaista ollut, mutta kovin rutistus on kyllä alavatsalla supistuksen aikaan. Muutamia kertoja on myös suurin rutistus tuntunut tuolla ihan alhaalla, kohdunsuulla siis. Mutta tosiaan ei ole auennut tuo kohdunsuu vielä, mutta pehmennyt oli.

Gnatte vastaili kyllästymisestä. Ja joo, itsellä on kanssa välillä tuntunut, ettei enää halua kanniskella tätä mahaa. Olo on välillä suoraan sieltä kipujen ja kaikenlaisten vaivojen kanssa. Ja tosiaan sitten hieman huono omatunto tullut siitä. Eihän toiset edes saa lapsia, vaikka kuinka haluavat.. Mutta pääosin olen ollut positiivisella mielellä. Kaikillahan niitä huonoja päiviä sattuu olemaan. Onneksi on enemmän noita hyviä ;D

Hui, kuulostipas pahalta tuo sun kaatuminen Gnatte! Onneksi ilmeisesti ei mitään sattunut, kun vaavikin potkuttelee siellä. Mut varmaan pelästytti! Koitahan olla varovainen liukkaan lattian kanssa.

Mae 3, mulla pistellyt rintoja ja otin ja poistin yksistä vanhoista liiveistä kaarituet, joita pidän tässä kotona. Ensi viikolla menen ostamaan kunnon imetysliivejä/paitoja. Siellä myynnissä babyidean tuotteita. Toivon, että ovat hyviä. Siellä mainostettiin sellaista toppia, joka sisältää niin kuin imetysliivit. Toivon, että sellanen yhdistelmä auttaisi asiaa.. Ja sitten ostan tosiaan kunnon liivit imetykseen jo valmiiksi, kun siellä niitä on tarjolla. Toivottavasti on hyvä reissu. Infoan sitten mikä on hyvä ja mihin päädyin....

En oo kassia laittanu vielä valmiiksi, mutta pitäisi varmaan tehdä jo, kun mies niin pyytelee... Taitaa olla innoissaan, kun ollaan jo näin pitkällä. Supistuksiakin on joka päivä, joten voihan se olla mahdollista, että jotain tapahtuukin ennen laskettua aikaa. hih.....

Nyt pakko tehdä ruokaa, nälkä jo...

Later

Siisa 33+2

Vierailija
14/23 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole saanut aikaiseksi kirjoitella vähään aikaan, nyt sitten hiukan kuulumisia =)

Neuvolassa kävin tällä viikolla, kaikki mukavasti, pikkuinen on kuulemma reilun kokoinen käsituntumalta, sf-mittakin37,joten saas nähdä, joudunko sairaalalle ultraan,jotta saadaan vauvelista painoarviota, terkkari veikkaili, että voisi tulla noin4,7kiloinen matami! Hiukan hirvityttää tuo koko, edellinenkin oli 4,4kg, ja teki kyllä tiukkaa, joten hyvä että kontrolloisivat tuota kokoa . . .

Täällä oli puhetta noista hankinnoista vauvelille, vaatteet olen hankkinut, sitterin ja kaukalon saan kaverilta, brion 2003 vuotiset yhdistelmät seisomalaudalla, ostan myös kaverilta, ovat tosi siistit, ja näppärät, ja säästää kivasti,kun maksavat 130 euroa.

Harsoja lupasi toinen kaveri antaa, joten omalle hankintalistalle jäävät vielä amme&jalat, vaipat jne.

Raskauskyllästymistä täälläkin havaittavissa, paikkoja kolottelee, väsymys on palannut, jatkuva vessassa ravaaminen ja närästys vaivaavat, pikkuinen punkeaa mahassa kovasti, mikä sinänsä on ihanaa, mutta olisi kiva saada pikkuinen matami jo kohta sylin, onhan häntä jo aika kauan kannettu...

Itselläni on myös tullut huoli, että kaikki menisi synnytyksessä hyvin, niin itsellä, ja vauvalla, on tullut vissin liikaa katsottua noita sairaalaohjelmia...

Mutta palailen taas, mukavaa viikonloppua kaikille ketjun mammoille, ja hyviä vointeja!

mannerto rv 33+1 matami & muu katras

Vierailija
15/23 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Niin perjantai tullut ja viikonloppu häämöttää.

Moikka mannertollekin! Isoa vaaviapa ovat tosiaan siellä veikkailleet! En muista miten sinulla edelliset olivat syntyneet, siis millä viikoilla.. Toivottavasti tosiaan ei mene yliaikaiseksi, ettei vaavi ehdi kasvaa kovin isoksi.

itselläkin synnytys pyörii mielessä jo, ei paljon muuta kuin vauvan ympärillä pyöriviä asioita ole mielessä. On kai se vähän luonnollista, kun yksi rymyää koko ajan joku tuolla masussa, että ajatukset keskittyvät vauvaan.

Heräilin tänänn taas aamuyön puolella ja olo aika nuutunut, muttei saa nukuttua... Mutta aion piristää itseäni menemällä kampaajalle tänän Ihanaa saada uusi tukka! Toiv jaksaa istua sen ajan siellä... 2h kuitenkin vierähtääpi..

Ajattelin myös katsella vaavin vaatteita vielä. Pikkuisia sukkiksia tai potkuhousuja vielä tartteis muutamat. Ja jos ostaisin ihan uutena...kaikki melkein kun on kierrätettyä, mitkä on pesty ja silitetty nyt jo kaappiin... Olin kyllä vähän pettynyt kun kävin h&m:llä, kappahlilla, lindexillä ja seppälässä tuossa yhtenä päivänä. Eivät tuntuneet jotenkin kolahtavan. En tiedä miksi....

Mutta nyt aattelin käydä ihan tavallisessa citymarketissa ja prismassa tsekkaamassa mitäs siellä näkyy. Pitäis ostella myös isyyspakkaukseen juttuja samalla:) Josko senkin saisi viimeinkin valmiiksi....

Sateiset perjantain jatkot kaikille Lahdesta!

siisa 33+3

Vierailija
16/23 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Oletko huomannut päivän Etlarista, että Triossa, Jesper & Juniorissa on puolihinta päivät? Taitavat jatkua vielä huomenna. En tiedä maustasi vaatteiden suhteen, mutta mä tein Tutan löytöjä. Ja esikoiselle Legon vaatteita. Suurin osa vaatteista tosiaan -50 % eli niille Tutan bodyille jäi hintaa n. 4,5 eur ja Legon paksuille trikoopaidoille himpun vajaa 14 egee.

Kannattaa ehkä käydä vilkaisemassa.

Juuso Petteri rv 33+2

Vierailija
17/23 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valovuosiin (lue: pariin kuukauteen) ehtinyt lueskella tämän palstan viestejä saati sitten itse kirjoitella...Työ- ja kotikiireet ovat niin vieneet kaiken ajan ja puhdin, ettei mihinkään ylimääräiseen ole ollut rahkeita. Mutta nyt vähän helpottaa...Tämäkin päivä meni työasioiden merkeissä, mutta enää ensi viikko töitä ja sitten äitiyslomalle. Jään 39 päivää ennen laskettua aikaa lomille, kun jossain vaiheessa tuntui etten jaksa tätä lokakuuta pidempään. Ja sinänsä ihan hyvä päätös oli, vaikka onhan se sieltä "toisesta päästä" sitten pois.

Mulla oli viimeksi neuvolassa vajaa 2 viikkoa sitten hb 109, joka on minun historiani alhaisin koskaan. Onkin ollut väsymystä, mikä varmasti osittain selittyy alhaisella hb:llä. Toisaalta kun luin lillanin(muistanko nimimerkin?) tosialhaisesta hb:stä, niin omani tuntuu kyllä vielä ihan korkealta. Tsemppiä sulle erityisesti ja tietty muillekin liian alhaisista arvoista kärsiville. Muutoin ainakin viime nlakäynnillä kaikki oli hyvin ja liikkeitä on tuntunut päivittäin tosi kivasti. Välillä kun on hiljaisempaa, niin oikein havahtuu, että mitenkäs masussa voidaan. Sitten on kiva tuntea taas jännät muljahtelut ja pieni kantapää ihon läpi. Yöllä haluaisin olla kyllä liikkeistä rauhassa, mutta minkäs teet, jos pikkuinen intoutuu yöjumppailemaan. Vessahätä vaivaa öisin ja olikin ihan kummallista, kun pari yötä meni ilman vessareissuja, enkä tullut nousseeksi sängystä yön aikana kertaakaan. Yöt on meillä muutenkin tosi katkonaisia, kun kuka tahansa lapsista saattaa herätä ja tulla viereen, lemmikkikin herättelee välillä jne...Kun ei vaan liian hurjaksi äitiyisi univelka ennen vauvan syntymistä. Kun ei taas yhtään tiedä, millainen tapaus sieltä on tulossa...

Nyt täytyy lopetella, ehkäpä äitiyslomalla ja h-hetken lähestyessä varsinkin tulee kirjoiteltua enemmänkin. Itse olen viikoistakin ihan sekaisin, laskuissa en ole pysynyt enää pariin kuukauteen...Olisikohan se rv.32+1 menosa. Tässä listassa la:ni on merkitty ultran mukaisesti, mutta virallisesti se on vasta 19.12. Ei sitä kuitenkaan muuttelemaan tarvitse alkaa.

t. Menninkäinen rv32+1

18/23 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän viikon jutut luin kiireellä ja nopeasti vähän ehdin kommentoidakin...

Sairauslomalaisille jaksamisia ja erityisesti vielä töissä sitkutteleville, jos niitä mun lisäksi on. Itse jäisin mieluusti jo töistä pois, alkaa kovasti painaa työnteko...

Viime neuvolakäynnillä sanoin jo th:lle että fyysisesti raskas 3-vuorotyö alkaa jo tuntua epämiellyttävältä, mutta lääkäri kopeloi ja kohdunkaulan tilanne oli kuulemma hyvä, joten mun sairauslomahaaveet meni sen sileän tien.

Selkä on alkanut reistaileen nyt mahan kasvamisen myötä varsinkin aamuvuorojen jälkeen, kun vuodepotilaita käännetty ja väännetty miljoonaan kertaan... Enkä oikeen saa enää nukuttua, meinaan heräillä koska sattuu, välillä valvoskelen keskellä yötäkin pari tuntia, vaikka aamuvuoro odottaa.

Mulla olis niin paljon tekemistäkin kotona, verhot puuttuu edelleen, kun ollaan kesäkuussa muutettu, muttei jää töitten jälkeen todellakaan mitään energiaa mihinkään ja vapaapäivät menee pakollisiin kodinhoito tehtäviin.... Pyykit, siivous jne jne.

Mä nostin valmiiksi aikoja sitten pöydälle valokuva-albumitkin, että ehtisin ne järjestää, mutta saas nähä, kun työ vie kaikki mehut...

Onneks ei enää kauan olis jäljellä, vaan 21 työvuoroo, nyt vaan tuntuu jo joka vuoron jälkeen, että yksikin on liikaa.... Mutta nyt lopetan työstä valittamisen!

GNATTE: minäkin toivon kovasti, että vauva syntyis vasta tammikuun puolella ja mullahan siihen mahdollisuus onkin, LA on 9.1.09. Mitään väliä ei sillä loppuen lopuks oo, mutta lapselle se olis kivampi, tiedän kuinka tylsää oli mun pikkuveljen lapsena olla aina se jolla oli viimesenä synttärit (25.12.)

En varsinaisesti oo kyllästyny oleen raskaana, mutta tää avuttomuus (ei saa henkee kun vauva painaa joskus keuhkoja) ja paksuus siis se ettei pysty tekeen asioita enää samalla lailla, ottaa hermoon. Ja haluaisin kovasti jo että olis vaikka joulukuun loppu, niin tietäis, ettei kauaa enää tarvis kärvistellä..... Mutta onhan se ihanaa, mitä sieltä on tulossa, että kyllähän tän tietenkin kestää.....

No nyt täytyy taas rynnätä, aamuvuoro odottaa ja iltahommia vielä tekemättä...

Jaksamisia kaikille!!!!!!

Nudivas + masukki 29+0

Vierailija
19/23 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan tosiaan ilma. Talvi aikaankin siirryttiin. Millonhan tulee ensi lumi tänne pk-seudulle...? Toivottavasti ei nyt ihan hetkeen kuitenkaan. En oo oikeen talvi ihminen. Tai lähinnä inhoon sitä liukkautta, loskaa ja mahdollista kylmää tuulta. Sellainenhan se talvi ainakin täällä nykyään on.

Huomenna olis sitten vika työpäivä. Aika uskomatonta. Silleen ei kyllä oikeen tunnu missään. Ehkä tää tulee niin hyvään aikaan et tuntuu vaan niin normaalilta jäädä töistä pois. Ja ehkä tän tajuu vasta parin viikon jälkeen et ei oo totta mä oon oikeesti äitiyslomalla.

Painoarvioista olitte puhuneet. Mulla ainoo painoarvio on annettu sillon tähän mennessä ainoolla lääkärikäynnillä ja sillonkin vaan et minkä painoinen silloin oli. Syntymäpaino arvioo ei siis vielä ole annettu. Parin viikon päästä on lääkäri niin siellä toivottavasti saan arviota siitä.

Gnatte kyseli yhteisössä olemisesta niin en ole nyt tosiaan aikoihin edes yrittänyt päästä sinne. Meni niin hermot koko jutun kanssa. Voisin kuitenkin vielä kerran kokeilla jos pääsisin sinne. Ilmoittelen miten kävi.

Sairaala kassia en ole todellakaan vielä pakannut. Yks päivä mietin et jos sen pakkais vaikka 3.11. kun on kuukausi laskettuun aikaan : ) No tuskin saan sitä yhdessä päivässä pakattua eli sen vois vaikka aloittaa tuolloin. Eka juttu: kassin valinta : )

Raskauskyllästymisestä oli myös juttua. Sitä mulla ei kyllä ole. Vielä siis jaksaa hyvin odotella. Ja se onkin varmaan ihan hyvä juttu. Ehkä sitä kyllästymistä vielä tulee niin hyvä ettei ihan vielä ole pinna kireellä ainakaan tämän takia.

Synnytysvalmennuksistakin sen verran, että ne on nyt käyty. Mehän mennään Kätilöopiston Haikaranpesään (jos kaikki menee hyvin ja siellä on tilaa). Itelle jäi kyllä todella hyvä kuva siitä koko jutusta. Ja miehellekin taisi olla oikein mainio kokemus. Nyt vaan toivotaan, ettei siellä ole sillon ruuhkaa kun sinne mennään ja et tietty muutenkin oma tilanne on sellainen et sinne päästään. Täytyy kuitenkin valmistautua siihenkin et esim. perhehuonetta ei olekaan silloin vapaana. Ettei sen takia jää sitten huonoa makua koko jutusta.

Valmennusten myötä oon nyt alkanu miettimään synnytystä jonkin verran. Aikasemmin en niinkään vielä sitä miettiny, mut nyt se on jotenki iskeny tajuntaan et sekin ois oikeesti edessä. Ei se vielä niin jännitä, mut mietityttää et millanen homma se oikeesti on ja miten siitä ite selviytyy. Kyllä tässä ihan hyvillä mielin vielä sen kanssa ollaan, mut onhan se aikamoinen juttu.

Loppuun vielä omat tän hetkiset vaivat eli turvotusta on ja nykyään sitä on käsissäkin. Ei oikeen jaksa kauheesti mitään ainakaan pitkään kannella. Muutenkin herään välillä öisin siihen et kädet on puuduksissa. Närästää, se on varmaan ollu se inhottavin vaiva tähän mennessä. Ei oo kovin kivaa herätä yöllä siihen et rintaa polttaa ihan tosissaan. Onneks sitä ei kuitenkaan ihan joka yö oo, mut aika usein kuitenkin. Pieniä supistuksia tulee välillä. Mut kipeetä ne ei onneks tee ja menee nopeesti ohi.

Mutta mä alan vielä pohtimaan ketä tänään äänestäis ja odottelen et mies heräis ja jatkais meijän kämpän laittoa. Meillä siis huonekalujen kasausta täällä. Kämppä on ihan järkyttävän näköinen.

Hyvää vointia kaikille!

-Hanne- ja masupupu 34+4

Vierailija
20/23 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meni noi vaatetarjoukset ohitse... Kiitos juusopetteri kuiteskin. En sitten oo ehtiny koneelle tässä välillä. Hö, pitää kuitenkin kattoo, jos uusia tarjouksia ilmaantuisi.

Eilinen meni oikeastaan autossa ja sitten illan suppareista toipuessa. Ja taas mies katsoi huolestuneen näköisenä jo vieressä, että nyt kyllä se laukku pakataan... hih. Mutta eihän ne kipeitä ole, ei niitä nyt voi verratakaan vielä kipeisiin supistuksiin. Mutta aika hirveen napakoita olivat jo. Ehkä hieman itsekin kerkesin jo miettiä, että mitäs jos tässä nyt jotain alkaisikin tapahtumaan. MUtta minun tuurilla olen kokonaisena vielä 2 viikkoa yli la:n.....

Itse en toivo, että lapsi syntyisi mahd."myöhässä"... Vaan toivoisin jo ensi kuussa syntyväksi... MUtta tärkeintä on, että lapsella kaikki hyvin, tuleepa sitten milloin tulee.

Suppareita on kyllä ihan erilailla kuin ekassa raskaudessa. Siksi ehkä on toivonkipinää, ettei menisi yli l.ajan tämä raskaus.... fingers crossed...

Mulla on jotenkin vain sellainen olo, että tämä pikkuinen on hätäisempi ( olisiko siksi, että on niin potkuttelevaa sorttia... ) yksilö... hi hi

No, äänestämässä käyty myrskystä huolimatta ja sitten illalla varmaan jännätään hieman vaalituloksien kanssa. Tyttö haluaa idolsin katsoa, joten se kuuluu iltaohjelmaan. Ei siis järisyttävää tänne... heh

Olen tosiaan vaan tämän päivän levännyt ja aion levätä. Eilen oli niin rankka päivä, että katson sen ansainneeni.

Kävin muuten lukaisemassa tuon toimituksen laittaman kyselyn, että milloin eka kerta synnytyksen jälkeen... Ja hoh hoijaa, jos siellä kirjoitellaan pelkillä vierailija nimimerkeillä- no niistä vastauksistakin osasta näkyi, että keksitään nyt tähän vastaus... Siis oikeasti mikä on teidän mielestä normaali aika ekalle kerralle synnytyksen jälkeen....

Tai eihän sellaista voi sanoa, jokaisella tietenkin on oma tilanne, joka ratkaisee. Mutta jo infektioriskin minimoimiseksi suositellaan odotettavan AINAKIN kun jälkivuoto on loppunut....

No tuo nyt vaan tollanen lisäkommentti, mutta kävi vaan niin naurattamaan jotkut vastukset siellä....

No, nyt syömään....

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille. :)