Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Taaperolle kelpaavia salaatteja?
25.08.2007 |
Voisiko joku ystävällinen sielu vinkata hyvän salaattiohjeen, joka kelpaisi myös taaperolle? Ikää on reilut puolitoista vuotta ja muuten hän on siirtynyt perheen ruokiin, mutta salaatit eivät maistu. Olen kokeillut kaikenlaista, mutta vain pikkuisen maistetaan korkeintaan ja heti nirpataan ja kieltäydytään syömästä.
Olisiko hyviä vinkkejä / reseptejä? Olisin kiitollinen!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Tarkoitus olisi varmaan paremminkin se, että tottuu pureskelemaan erilaisia tuoreita vihanneksia ja kasviksia ja tottuu myös niihin makuihin. Määrät ei tarvitse vielä mielestäni olla kovin suuria. Lapset on varmaan aika erilaisia, mutta paremmin meillä meni alas ihan ns. juurespalat, eli ei kaikkea sekaisin sekotettuna. Poika ainakin halusi aina kaikki maut yksinään. Eli sormin syötäviä kurkku" veneitä" , tomaattilohkoja, porkkana pitäisi upota raasteena kun siihen ensin tottuu (voit laittaa sekaan vähän tuoremehua tai sokeria, jos et ole sokerin inhoaja), paprikoista keltainen on parempaa jne.
Yksi aika pienillekin hyvin uppoava salaatti on tällainen:
- kiinankaalia
- pakastemaissia
- ananasmurskaa
Pakastemaissi pitää kiehauttaa ja huuhdella kylmällä vedellä. Kiinankaali pieneksi. Sekoita keskenään.
Ja kyllä se salaatti lapsillekin uppoaa paremmin salaattikastikkeen kanssa. Itse olen antanut 2-3-vuotiaan alkaa käyttämään niitä.