Siis mikä toi greippimehu juttu on ?
Mikä toi greippimehu juttu oikein on ??? Kertokaahan mulle vinkkejä noihin ovulaatioihin, laskuihin jne....en ole ikinä oikein perehtynyt asiaan ja nyt olis kiva tietää " hyvät ajat" vauvan tekoon, kun mies tekee päivätöiden lisäkis meidän taloa, joten harvat yhdynnät kai pitäs koittaa ajoittaa oikeisiin aikoihin.
Kommentit (11)
tokihan se niin on, että kaikki mahdollinen tuohon raskaaksi tulemiseen vaikuttaa. :)
Mutta Korallille kumarrus, kun jaksoit tuohon itse kysymykseen niin perusteellisesti vastata. :)
miranda-neiti yk 7
taas etusivulle, kun korallin vastaus on niin hyvä...
vauvaa on yritetty kohta vuoden verran, eikä näy ei kuulu siis kakkosta yritetään. poika on nyt 2 1/2 vee ja on niin kova toisen kaipuu! alotin ton mehun juomisen kierron ekasta päivästä ja ovistikut on käytössä ja jalat kohti kattoo menetelmä ja ja ja..
toivotaan taas että jos nyt vaikka tärppäis!!!!
haluu haluu haluu haluu
tulen kertomaan sitten oliko mehulla maagisia voimia :)
juu lupasin tulla kertoon miten kävi, no ei ainakaan vielä tärpänny
vaikka menkat oli kaks päivää myöhässä, ja ehdin jo olla varma
että nyt onnistu...
ei auta muu ku jatkaa yrittämistä ja mehun juontia ja kohta mä varmaan hommaan sen kirveenkin sängyn alle...:)
Mutta todennäköisemmin siten, että jos jonkun miehen kanssa ei raskaudu ja toisen kanssa raskautuu, sen toisen miehen spermassa on jotain vikaa. Ainakaan mistään kohtalosta ei varmaan ole kyse! Myös stressi vähentää hedelmällisyyttä, nimimerkki kokemusta on. Jos yhden miehen kanssa on homma ollut väkisin puurtamista, lämpöjen mittailua, ovistestien jatkuvaa vahtaamista ja seuraavan kanssa tulee heti raskaaksi ihastuksen huumassa, todennäköinen syy voi olla myös se, että nainen on unohtanut koko raskaustoiveen ja rentoutunut siinä määrin että luonto hoitaa tehtävänsä paremmin. Näin aiheen vierestä.
...minun päällimmäisin epäilykseni olikin, että entisen mieheni spermassa oli jotain vikaa TAI sitten se, että me ei vaan yhdessä mätsätty yhteen. Paljon on sellaistakin on saanut lukea, että toisten kanssa saat lapsia, toisten kanssa et ehkä ikinä....eikä siinä välttämättä tarvitse olla vikaa kummassakaan. Toiset van toimii yhdistelmänä toisia paremmin...joku sen sanoi joskus jossain olevan ihan lääkärinkin toteama fakta.
Mutta kuten sanoit, uskon osittain myös tuohon rentoutumis-pointtiisi ja stressittömään tilaan ja nopsaan tärppäämiseen...se, miksi nyt yhden kerran tärppäsi nopeasti, voi periaatteessa johtua ihan mistä vain...ties vaikka nykyisellä kumppanillani olisi vielä " huonommat" siittiöt kuin edellisellä kumppanillani ja kaikki olikin vain tuurista kiinni. Ketään ei ole tutkittu sen kummemmin, joten mene ja tiedä. Ehkäpä pointtini enempikin oli tuossa kirjoituksessani oli se, että loppupeleissä en usko greippimehun juonnin olevan kauhean ratkaisevaa..tosin saahan sitä ihminen ottaa käyttöön vaikka mitkä konstit, kun raskautta yrittää:)
Plussaonnea vaan tasapuolisesti, mehunjuojille ja muillekkin:)
Nanni 35+2
Greippimehulla saattaa olla ovulaatiolimaa lisäävä vaikutus (en kyllä tiedä onko tämä mikään tutkittu juttu), mikä tietysti lisää sitten hieman hedelmällisyyttä. Greippimehua pitäisi juoda kierron alusta asti ainakin ovulaatioon saakka. On muistettava, että jos on jokin lääkitys, niin pitää tarkistaa saako greippimehua juoda. Greippi kun tunnetusti lisää tai heikentää eri lääkkeiden tehoa.
Ovulaatio (jolloin munasolu siis irtoaa) on karkeasti ottaen n. 12-16 päivää ennen seuraavia kuukautisia. Eli jos kiertosi on tarkka niin ovulaatio on ehkä jopa aina samalla kiertopäivällä. Itselläni kierto heittelee 25-30 päivää ja ovispäivä on kiertopäivien 11-16 välillä, yleensä kp13.
Ovulaatioaika lähenee, kun huomaa, että valkovuodon määrä lisääntyy (ja saattaa ihan halutkin lisääntyä). Ovulaatio on usein sinä päivänä, kun on viimeinen sellainen " märkä" päivä tai sitten ovulaatio on vasta seuraavana kuivana päivänä. Ovulaation jälkeen paikat kuivuvat. Munasolu enää noin vuorokauden irrottuaan, joten parasta olla etukäteen touhuissa liikkeellä, siittiöt kun voivat hyvissä olosuhteissa elää viisikin päivää. Keskiarvona kai voidaan pitää, että siittiöt elävät n. pari päivää. Eli joka toinen päivä touhailua, nii pitäisi olla siittiöitä valmiina odottamassa.
Jos mittaa aamulämpöjä, niin ovulaation jälkeen ruumiinlämpö nousee jonkin verran ja pysyy koholla seuraaviin kuukautisiin saakka. Lämpöje mittauksella ei voi ennustaa ovulaatiota, mutta sen voi jälkikäteen todeta.
Voi tietysti käyttää myös nk. ovulaatiotestejä. Ne mittaavat nk. lh-hormonia, jota erittyy suuria määriä juuri ennen munasolun irtoamista. Ovistestien avulla voi ennakoida koska ovulaatio on ja ajoittaa yhdynnät tarkemmin.
Eli jos yhdynnät ovat harvassa, niin kannattaa nyt ensin laskeskella milloin ovis suurinpiirtein on. Tuossa karkea ovulaatiolaskuri:
http://www.vauva-lehti.fi/odotusjasynnytys/ovulaatiolaskuri.asp?f=23
Sitten vähän seurailee valkovuotoa, alussa se on sellaista paksumpaa keltaista (ei hedelmällistä). Oviksen lähestyessä muuttuu ehkä vetisemmäksi, ainakin liukkaammaksi ja kirkkaaksi. Silloin kannattaa touhuta.
Toivottavasti tästä oli jotain apua. :)
mä oon surffaillu täällä viikon ja nyt sain yhellä kerralla vastauksen liki kaikkeen mikä on jääny mieltä kaihertaan!
KIITOS!
Meillä kävi niin että oltiin yritetty saada lasta jo muutaman kierron ajan, kunnes sitten päätin alkaa juomaan tuota greippimehua kun siitä luin. Heti kun mehun juonnin aloitin niin kuinkas ollakaan kyseisen kierron jälkeen plussasin.. Liekö tuo sitten mistä johtunut, mutta aikamoinen sattuma se ainakin oli..
Suan
15+4
Minä tein edellisen mieheni kanssa varmasti lähemmäksi 50 ovulaatiotestiä, laihdutin, söin multivitaa ja join greippimehua litratolkulla. Voi miten monet kerrat olen raskaustestin tässä elämässä turhaan ostanut ja sitten sitä tulosta nyyhkinyt, kun taas joutunut pettymään. Kierto oli sääännölllinen, mutta lasta ei vain kahden vuoden yrittämisen aikana kuulunut. Sitten erosimme ja vuosi tästä aloin seurustella nykyisen poikaystäväni ja lapseni isän kanssa nyt viime uutena vuotena. Ehkäisystä ei edes puhuttu, kyseessä oli ns. jalat-alta-ihastuminen molemmin puolin ja kaikki meni ihan sumussa. Maaliskuussa tein sitten positiivisen raskaustestin. Ilman mehuja, ilman ovulaation kyttäämistä. Mutta hetkinen, myös seksi oli erilaista. Se oli rakastelua eikä väkisen naama irvessä orgasmiin tähtäävä kaksiminuuttinen ja sitten jalat ylös seinää vasten. Kyse on yhdistelmistä, minä uskon. Jotkin toimivat hyvinkin yhteen, toiset eivät välttämmättä vaikka kylpisit greippimehussa.
Nanni rv 27+6