Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatteko isovanhemmille lastenhoitoavusta?

Vierailija
25.08.2007 |

Minustakin maksaminen on vähän omituinen ajatus. Mutta tulin sitten eilen laskeneeksi kuinka paljon yhdeksän lastenlasta työllistää äitiäni, joka on aina halukas ottamaan lapsia hoitoon, kun joku meistä sisaruksista pyytää. Ja totesin, että äitihän tekee täysipäiväisesti töitä lastenhoitajana. Enkä ole koskaan kuullut, että kukaan meistä maksaisi äidilleni, vaan ilmaista työvoimaahan hän on.

Niin siitä lähti tämä ajatukseni, että onko se sittenkään oikein, että isovanhempia käytetään ilmaisena työvoimana. Lähinnä vielä kohdistan kysymykseni niille, joiden lapset ovat isovanhemmilla useita kertoja viikossa tai joiden lapset ovat esim. viikon hoidossa muutaman kerran vuodessa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makseta ei, mutta yleensä sitten syntymäpäivinä ja nimipäivänä muistamme lahjoilla vaikka mummi itse on aina " ei mitään lahjoja sitten" .

Vierailija
2/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mummin lahjoihin erityisesti panostetaan. Ei välttämättä rahallisesti niinkään kuin ajatuksellisesti, mutta mahdollisuuksien mukaan esim. pieniä lomia yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt että haluavat viettää aikaa lastenlasten kanssa eivätkä pidä sitä työnä vaan elämää rikastuttavana asiana.

Toki lahjotaan jouluna, syntymäpäivänä ja äitienpäivänä.

Vierailija
4/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tilaa työpaikan kautta astian- ja pyykinpesuaineita, samoin Oriolan tukusta pesunesteitä ja annan niitä vanhemmilleni. Hoitavat hyvinkin sännöllisesti noin kerran viikossa ja auttavat muutenkin tosi paljon ja aina kun vaan tarvitsen. Olen niiiiiin kiitollinen avusta. Samoin olen luvannut jo vanhemmilleni, että kun he nyt hoitavat lapsiani niin autan sitten heitä, kun he vanhoina tarviivat apua ( niin ja teille epäilijöille tiedoiksi, olen hoitanut kotonani syöpäsairaan ukkini hautaan asti sekä nyt huolehdin mummostani, että yllätyksenä vanhuksen auttamisen raskaus ei tule)

Vierailija
5/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tulee itseasiassa tänään hoitamaan poikaamme illaksi, pitäisiköhän kipaista hänellekin jotain pientä..?

Vierailija
6/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en taatusti ilmaiseksi työnnä lapsia hoitoon. En ylipäänsä tiedä, onko viisasta sinne lapsia niin vakituisesti antaakaan. Olisko parempi oikea päivähoito?

Vierailija
7/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta en taatusti ilmaiseksi työnnä lapsia hoitoon. En ylipäänsä tiedä, onko viisasta sinne lapsia niin vakituisesti antaakaan. Olisko parempi oikea päivähoito?

Ainakin, jos lapsi on alle 3v. Yli 3v:n laittaisit kerhoon/puolipäivähoitoon ja loppupäiväksi mummolle, jos se olisi mahdollista.

Vierailija
8/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan tilapäisestä hoitoavusta en maksa. Vanhemmat itse pyytävät usein lapsia kylään ja he varmasti loukkaantuisivat, jos ehdottaisimme maksavamme siitä, että he viettävät aikaa rakastamiensa lastenlastensa kanssa. Muuten kyllä muistamme välillä esim. kukilla, tekemälläni ruoalla tai leipomuksilla tm. Ja toki itsekin autamme vuorostamme vanhempiamme heidän ollessaan avun tarpeessa, esim. heidän matkustellessaan olemme käyneet kastelemassa kukat ja hoitamassa kissoja tms. pientä.

Vierailija
9/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yli 3v:n laittaisit

Vierailija
10/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähävaraisia.

Mutta eivätpä halua hoitaa lapsia ollenkaan.

Vierailija
11/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen paljon töitä iltaisin ja viikonloppuisin. 3 lastani ovat päiväkodissa päivisin, mutta mummi hoitaa heitä aina kun on tarvis iltaisin ja viikonloppuisin. Lapseni eivät ole mitää äidin pikkuenkeleitä, vaan uhmaikäisiä riiviöitä joten on on enemmän kuin kohtuullista että hän saa korveuksen menetetystä vapaa-ajastaan. Äitini ottaa toki myös lapsia luokseen omasta tahdostaan silloin tällöin, joten on heillä normaali isovanhempi-lapsi suhde myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä