Mikä on kotiäiti? ev
Kommentit (19)
ja saa kotihoidontukea. Äitiys&vanhempainvapaalla ei olla vielä kotiäitejä vaan ihan " vaan" äippälomalaisia. NOin käytin termiä omalla kohdallani ja on ihan yks hailee miten muut sitä käyttävät itse.
Hoidan lapsiani päivisin kotona, mutta iltaisin teen silloin tällöin töitä, jolloin mieheni hoitaa lapsiamme. Olen kuitenkin hoitovapaalla vakituisesta työstäni ja iltatyöni on ihan eri hommaa ja lähinnä " harrastus" .
aikaansa koton kotitöitä tehden miestä palvellen;)
Ketjun aloittaja siis halusi aloittaa tämän keskustelun kertoakseen meille että hänellä on niin rikas mies ettei hänen tarvitse opiskella tai tehdä työtä myöskään sen jälkeen kun lapset ovat yli kolmevuotiaita. Mikäs siinä. Aplodeja nyt sitten Aidolle Kotiäidille!
Onneksi ne kotona alle 3-vuotiasta lastaan hoitavat ihmiset jotka ovat ennen lapsensa syntymää joko opiskelleet tai tehneet työtä tuskin pahoittavat mieltään siitä, että Aidoksi Kotiäitiydeksi ap:n mielestä kelpuutetaan vain sellainen elämä johon ei mahdu mitään muuta kuin se koti.
Eipä haittaa yhtään etten saa kuulua siihen kerhoon! :D
Selviämme ihan hyvin näinkin,meillä on 2 autoa,ei uusia,ja rahasta tekee välillä tiukkaa,mutta tämä onnistuu ja olemme tyytyväisiä. ap
Lapset on 8 ja 4 vuotiaat, ja olen kotona. Siis ei minkäänlaista ilta- tai keikkatöitä, ei satunnaisiakaan. Rahaa ei tuu työkkäristä, kun kortistossa en ole. Lapsilisät on ainoot tulot, jotka minun nimellä tulee. Mies on ansiotyössä, mutta palkka ei päätä huimaa. Kun lapset tuosta vielä kasvaa, niin tulleekohan musta sitten kotirouva -ilmeisesti.
lapsia on kaksi alle kouluiläistä kylläkin.
Kotiäiti on sellainen joka ei tee kodin ulkopuolella ansiotyötä vaan hoitaa lapsiaan. Musta kotiäiti ei ole esim. sellainen ihminen joka hoitaa kotonaan kahta omaa lastaan ja kahta perhepäivähoitolasta, sillä se on ansiotyötä eikä normaalia perhe-elämää.
Itse olin kotiäiti lyhyemmän aikaa kuin yleensä ollaan (7kk), mutta mielestäni olin kyllä ihan kotiäiti siinä missä muutkin. Sen jälkeen mieheni oli koti-isä.
eikä siten saa mistään palkkaakaan.
hän ei ole KOTIÄITI. Kotiäiti ei käy töissä,eikä saa palkkaa. PISTE
ja lapset yli 3v
Pidättekö sitä jonkinlaisena arvonimenä jota ette halua myöntää ihmisille jotka tekevät sitä vain lyhyen aikaa?
Onko työtön vasta sellainen joka ei saa enää ansiosidonnaista, vai voiko ihminen olla työtön vaikka vain muutaman kuukauden?
kotiäiti on ihminen,jolla ei ole työsuhdetta,vaan on jäänyt kotiin hoitamaan lasta/lapsia. Ja rahaa ei tule muuta kuin lapsilisät.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, ei siksi että musta todellakaan olisi jotenkin erityisen hienoa saada olla kotiäiti.
Onko vanhempainvapaalla oleva opiskelija kotiäiti, jos ei ole mitään työsuhdetta ollut koskaan?
Miksi ihmeessä tämä kysely on ylipäänsä aloitettu?
mutta olen valinnut se tien,ja olen tyytyväinen. Aloitin jutun,koska ällöttää tyypit,jotka kehuu olevansa kotiäitejä sillä ajalla,mikä on laissa sallittu olla kotona,kunnes lapsi on 3. Silloin ollaan vaan kotona lasten kanssa,töistä vapaalla. ja palkka/etuudet tulee automaattisesti.
Jos äiti on kaikki päivät kotona hoitamassa lastaan, millä perusteella hän ei ole kotiäiti?
on äiti joka on päivät kotona hoitamassa lapsiaan eikä töissä tai opiskelemassa. Äitiyslomalla oleva nainen jolla on jo lapsi saatuna, on kotiäiti. Lapseton raskaana oleva ei ole vielä äiti.
Kotirouva taas on naimisissa oleva nainen joka ei käy töissä vaan oleilee kotona päivät pitkät.
kotiäiti on sellainen mamma, joka hoitaa ilmaiseksi lapsiaan kotona. Tämä ei onnistukaan kuin rikkaan miehen siivellä. Kaikki muut mammat, jotka hoitaa alle kolmevuotiaita himassa ovat vaan hoitovapaalla.