Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on todellinen viikkotyöaikanne? Kuinka paljon siitä on palkatonta ylityötä?

Vierailija
19.10.2008 |

Entä paljonko teillä on vuosilomaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin se on 41 tuntia ja minulle maksetaan 24 opetustunnista. Vuosilomaa on koululaisten lomat.

Vierailija
2/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitöitä ei tarvitse tehdä, saldo saa olla miinuksellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee siis "virallinen" 37,5h/vko; mutta käytännössä noin 3-4iltana teen 1-3h illalla töitä tai on tapaamisia tai matkustamista työn takia. Matkustaminenhan ei virallisesti ole työaikaa ollenkaan, joten jos sen jättää pois; niin ehkä keskimäärin 45-50h/vko tulee töitä. Ylitöistä ei makseta, vuosilomaa 6vkoa.

Vierailija
4/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa teen aina n. 45 tuntia/vko. Ylityökorvausta en saa, mutta saan pitää ylityöt palkallisina vapaapäivinä. Käytännössä ylitöitä tulee kuitenkin niin paljon, ettei niitä vapaita voi pitää ilman että työni kasautuisivat liiallisesti. Tuntuu että esimies olettaa minun tekevän kilttinä tyttönä palkattomia ylitöitä, joita en edes merkitsisi mihinkään. Tylsä tilanne, siksi vaihdankin pian työpaikkaa.

Vierailija
5/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kaltaisiamme paljonkin?

Vierailija
6/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustuspäivät menee ns. omastaajasta, keskimäärin 15-20 ylimääräistä tuntia kuussa josta ei erikseen makseta . Siis päivärahathan tietenkin tulee, mutta ei mitää tunti- tai ylityökorvauksia.

Vierailija
7/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sisältää ruokatunnit. Ylitöitä en tee kuin ihan todella tarpeessa (eli en juuri koskaan) koska lapsi on pieni.

Vuosilomaa 5 vkoa.

Vierailija
8/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaan sisältyy ruokatauot ja ylimääräiset tauot. Ylitöitä ei ole. Hyvä jos töissä riittää töitä. Vuosilomia ei ole vielä kertynyt tai siis en ole seurannut asiaa.

Vierailija
9/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi suostua sellaiseen.

Vierailija
10/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin äärimmilleen tehostettua, että tavoitteet on mitoitettu liian korkealle. Joko teet tehtäväsi tai sinut saneerataan; niin se vaan menee :(

Vierailija
11/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten pois muuna aikana.

Vierailija
12/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on tasan. Esimiehelle/miehille on jo 8 vuotta sitten ilmoittanut, että en tee enään koskaan ylitöitä. Piste. Saas nähä kauanko katsovat vielä.

Vierailija
13/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamista on 1-2 krt/kk, jolloin työpäivän pituus on jotain 12h ja siitä ei makseta lisää.

En suostuisi tekemään ilmaista työtä ja toisaalta pakkohan sitä lasta on lähteä hakemaan neljältä. En tajua, miten te perheelliset edes pystytte tekemään ylimääräisiä tunteja. Olisihan se kivaa, että joskus olisi liukumia sisässä, mutta eipä mulle niitä kerry kuin joskus tunti-pari ja nekin valuu sitten, kun on kuitenkin aina joskus pakko lähteä aiemmin.

Vierailija
14/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee ylitöitä, palkalla enkä ilman. Vuosilomaa on 5 viikkoa. Työskentelen mainosalalla.

Vierailija
15/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten te perheelliset edes pystytte tekemään ylimääräisiä tunteja.

ja toisinpäin.

Vierailija
16/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelut on asia erikseen.

Vierailija
17/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkotuntimäärä on 37,5h sisältäen ruokatunnit. Joskus töissä menee yli suunnitellun mutta olen päättänyt että kaikki 10min ja sitä enemmät ylityöt merkitsen listaan, ilmaista työtä en tee. Yritän lähteä vastaavasti jonain päivänä aikaisemmin mutta jos se ei onnistu niin saan ne rahana. Mieluummin kuitenkin otan vapaana kuin rahana. Vuosilomaa on 5,5 viikkoa. Ruokatunnit jää usein kyllä pitämättä, niitä en merkitse mihinkään ylös.

Työskentelen sairaanhoitajana ja vaikka usein on todella kiire, olen päättänyt että minun ei tarvitse tappaa itseäni liialla työllä. Monet tällä alalla sitä tuntuvat kyllä tekevän.

Vierailija
18/18 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivien pituutta ei ole määritelty, koska meillä ei mitata töitä tunteina... Teen ns. hengellistä työtä vaikka käytännössä olen töissä arkisin virka-aikaan. Ehkä keskivertoa enemmän on myös ilta/viikonlopputöitä, mutta niitäkin pystyn melko hyvin järjestelemään. Nämä kaikki ilta/viikonlopputyöt kuuluvat työaikaan eikä niistä tule mitään erillistä korvausta. Viikottaiset vapaapäivät pidän yleensä viikonloppuna mutta voisin hyvin pitää niitä myös arkena (ja olla viikonloppuna töissä). Mies on töissä ma-pe ja siksi pyrin olemaan viikonloput perheen kanssa kotona.

On siis ihan sama olenko töissä 8-16, 8-20 tai 9-12; kunhan työt tulee tehtyä. Yleensä tietysti päivät ennemminkin venyy kuin olisivat "liian" lyhyitä. Oman lisänsä tuo esimiesasema, joka tarkoittaa että töitä kyllä riittää. Tässä järjestelmässä on omat hyvät ja huonot puolensa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan