rintapumppujen vertailuun apua ?
Mä olen miettinyt ja katsonut, lähinnä käytettyjä rintapumppuja ja valikoimaa ja hintaa riittää.
Ihmettelen että toinen myy pumppua hintaan 25 euroa, mitä ne muka uutena voi maksaa, jos käsikäyttöinen maksaa noin paljon. Syynä se, että on takuuta jäljellä. Voiko käsikäyttöisessä olla takuuta, tai että käsikäyttöinen menisi rikki ellei ole valmiiksi rikki ?
Sitten mietin jos ostaisin sähköversion, mutta onko siinä ns imu liian kova ?
Tein nyt tänään ekan ratkaisun, ostin kirppikseltä erittäin siistin, myyjä sanoi ettei muista käyttäneensä, mutta on vanha . Hinta 50 centtiä, joten jos päädyn toiseen, ei tule kovin suurta tappiota.
Hyvä ostaa tuotteita vähän kerralla, ei sitten kerralla kirpaise. Löydettiin kaukalo Riiasta, Jyskistä ( tosi looginen paikka sille ) hintaan 15 euroa, kun täällä kirppareilla pyydetään käytetystä enemmän. No, tuotteilla on eroa
Kommentit (8)
Kalliin pumpun ostaminenkin tulee halvemmaksi kuin rintatulehdus,joka on myös tosi kivulias.
Että se hinta ei aina ratkase kuitenkaan,eiköhän oma hyvin vointi ja terveys mene edelle ja pumppua voi aina pyytää vaikka vierailta yhteislahjaks:)
Minäkin hommasin esikoisen odotusaikana jonkun (muistaakseni Ainun) rintapumpn, mutta ei siitä ollut mitään apua! Minulla on käsin lypsäminen ollut ainut keino saada maito ulos, siis vauvan imun lisäksi - niin esikoisen kuin kakkosen ja kolmosenkin kohdalla.
Minnikki rv 27+5
Eli oletteko hankkineet pumpun jo odotusaikana, vai kannattaako se jättää katsotaan jo synnytyksen jälkeen tarvitsee -osioon, jos vaikka käy kuten Minnikille? Ja käytetyn ostaminen on jees, ettei ole mitään hygieniaongelmia? En ole varmaan koskaan nähnytkään moista vehjettä...
t.tsili + esikoinen 16+6
oli sellanen tilanne etten ois pärjänny mitenkään ilman pumppua,sattu niin paljon tisseihin kun maito nousi sairaalassa että oisin kuollu jos kotona ei olis ollu pumppua heti valmiina..Kannattaa inakin käydä vähän katsomassa vaihtoehtoja ja testata sairaalassa mikä on hyvä ja laittaa vaikka mies ostoksille taio mumma tai joku..
Käytetyissä ei ole hygieniaongelmaa, kun osat pitää kuitenkin aika-ajoin keittää (jos luovutat maitoa, niin joka välissä). Itse taisin maksaa käytetystä Aventista 25-30 e + pk. Käsikäyttöisissäkin on hajoavia osia, voivat esim. haljeta, jos kierrät liian kireälle osat kiinnit toisiinsa (kuten miehillä on taipumusta tehdä). Vähän kalliimpiin käsikäyttöisiin saa myös varaosia, halvimpien kohdalla joutuu ostamaan kokonaan uuden pumpun jos jotain hajoaa. Kalliimmalla pumpulla on myös hyvä jälleenmyyntiarvo.
Mutta etukäteen et voi tietään onko tarvetta lypsämiseen ja miten hyvin pumpulle heruu. Sairaalassa maidon noustua on saatavilla erilaisia lypsykoneita, ainakin TYKSissä tosin vain sähköisiä (tai käsinlypsy). Herumista helpottaa kun lypsät toisen rinnan samalla kun lapsi syö toisesta. Itsellä pumpun tarve tuli kuitenkin heti sairaalasta päästyä, mutta saihan sen silloinkin huuto.netistä nopsaan. Pari päivää joutui odotellessa lypsämään käsin.
Käytössä 2:lla lapsella, ja nyt odotan kolmatta ja se tulee taas käyttöön. Ostin kun kakkonen synty niin sähkökäyttösen pumpun en muista merkkiä mutta siitä mulle tuli tosi kipeet nännit...
Tyota meidän pumppua myydään paremmissa City Marketeissa ja S-Marketeissa, naapuri osti juuri samanlaisen ja oli maksanut siitä vissiin 25 e ihan uutena.
Meillä se on ollut ihan pakollinen, esikoinen ei syönyt tissiä kun kolme viikkoa huonolla menestyksellä niin lypsin sit hulluna ja kakkonen imi sitten senkin edestä. ..Mä olen ollut kyllä aikamoinen mansikki että siihenkin olen sitä pumppua tarvinnut. Mutta kaikki on niin erilaisia.
Silloin kun esikoinen syntyi niin ukko kävi meidän pumpun ostamassa samana iltan kun oltiin tultu kotiin :)
Pitääkin käydä citymarketissa ihmettelemässä noita, niin osaa sitten tarpeen tullen pistää miehen ostoksille ensi keväänä. =)
Medelan sähkökäyttöinen pumppu,maksoi n.67e mutta ehdottomasti ollut hintansa väärti,oisin varmaan kuollu ilman sitä!
En usko että on liian kova imu,mutta kyllä tulee kipeeks nännit ja kuivuu jos ei pidä minimissä tehoa eli jos käytät sähköpumppua pidä teho minimissä ja hiero samalla vähän rintoja niin maito heruu kyullä tosi hyvin eikä tarvitse kärsiä kivusta..