Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaus pahoinvoinnista

22.08.2007 |

Eli kertokaapa te kaikki koneemmat.

Missä vaiheessa raskautta pahoinvointi voi alkaa, siis kuinka aikasin?

Itse ajattelen että olen joko raskaana tai menkat alkaa ensi tiistana ja olen nyt jonkun ihmeellisen mahataudin kourissa.

Tein aamulla testi joka oli nega, menkatkin alkaisi vasta melkeen viikon päästä etten tiä näyttäiskö testi edes vielä positiivista jos olisin raskaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on normali 28 vrk kierto, niin nythän olisi menossa vasta joku 21 vrk, eikö vaan? Silloin tuntuisi aika öyhyeltä raskauden kannalta kierto, elleivät edelliset kuukautisesi sitten olleet " epämääräiset" valemenkat, ja olisitkin raskautunut jo edellisestä kierrosta.

Mulla pahoinvointi alkoi rv8 ja kesti n. rv 16 asti.

Vierailija
2/5 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oman käsitykseni mukaan tuo ei vois olla kyl raskaudesta johtuvaa pahoinvointia. Pahoinvointi aiheutuu istukkahormoonista ja jos hedelmöittyminen ois tapahtunu tässä kierrossa se ois just vast ehtiny kiinnittyä ja näinollen istukkakin alkais vasta rakentua.

Itsellä pahoinvointi alko viikolla 5 ja kesti johku viikkoon 20 ja mitä oon ystäviltä kuullu niin ennen viikkoo 5 ei oo kyl kukaan mun tutuista voinu pahoin raskaudesta johtuen.

Onnea kuitenkin peliin! vaikka kyseessä ois vatsatauti ei se sulje pois mahdollisuutta et muutaman viikon päästä oksentelet raskaudesta johtuen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kyllä se mahdollista on. Raskaushormonia alkaa kyllä erittyä vereen heti hedelmöittymisen jälkeen. Sitähän ne raskaustestitkin testaavat. Virtsatestit reagoivat vasta melko korkeaan hormonipitoisuuteen, mutta kyllähän veritestistä voi sen hormonin todeta jo ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Istukka on valmis vasta joskus rv 6 paikkeilla, mutta raskaushormonia erittyy jo paljon aiemmin. Toiset meistä vaan reagoivat herkemmin siihen hormoniin.

Ja aralle: testi tuskin näyttää positiivista vielä tässä vaiheessa, vaikka olisitkin raskaana. Onko muita oireita: mulla selkeimpänä on ollut rintojen pingottuminen ja aristus ja alavatsaturvotus. Pientä lämmönnousuakin voi tuossa vaiheessa olla.

Vierailija
4/5 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa sanoo noista muista oireista, ovat meinaan oikestaan muuten samat ku ennen menkkoja (rinnat arat ja alavatta pömpöttää) paitsi tosiaan tän pahan olon takia ruokahalua ei oo. Ennen kuukautisi normisti himoitsen jopa sitä valoa jääkaapista jos muuta ei ole...

No ei auta muuta kuin odottaa ja toivoa et jos ei oo raskautta nii tosissaan loppuis tää paha olo, on aikast inhaa, sais ees oksennettua...

Vierailija
5/5 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt huomaa kuinka odottaa että tulis positiivistä! Eli lueskelin muita viestejä ja tuli noita muita tuntemuksia lisää :)

Eli laukkaan vessassa ihan yhtenään, kiinnitän tähän huomiota kovasti kun viimekuun lopulla " kärsin" virtsatulehduksen joka mulla on muuten oireeton paitsi toi vessassa käynti...(tarttis varmaan käydä taas antaan pissa näyte).

Ja oikeen metallinen maku suussa, pistän tämän kyllä flunssan piikkiin.

mut nää kaks " oiretta" oli ekassa raskaudessa, jossa ei ollut pahoinvointia!