VAADITKO hyvää palvelua esim. ravintolassa?
Olen tehnyt pitkään töitä matkailualan yrityksissä ja olen rehellisesti sanoen välillä aika pöyristynyt siitä, miten huonosti jotkut asiakkaat käyttäytyvät. Asiakaspalvelijalle voi näiden ihmisten mielestä olla hyvin töykeä, voi huutaa ja olla mutenkin asiaton vaikka esim. siksi että helteellä on hotellissa kuuma, ravintolassa joutuu odottamaan omaa vuoroa tai vapaata tilaa ei löydy (vaikka ei siis itse ole varannut huonetta) jne. jne.
Tietysti asiallisia ja mukavia asiakkaita on suurin osa mutta jotkut tuntuvat selvästi ajattelevan (??), että heillä on oikeus VAATIA ja samalla myös käyttäytyä oikein törpösti. Välillä oikein ollaan työkavereiden kanssa mietitty millaisia nämä vaatijat ovat omassa elämässään, onko huono käytös esim. kaupassa tapa purkaa omia paineita vai ovatko nämä ihmiset muutenkin elämässään oikeita " jyriä" ?
Kommentit (3)
En hyväksy epäkohteliaisuutta tarjoilijoilta ja myyjiltä, mutta en yhtään sen enempää asiakkailtakaan. Mahdollisen kielteisen palautteen voi aina esittää asiallisesti ja ystävällisesti.
Mutta tosi on, ap, että hankalia asikkaita on kaikilla ammattiryhmillä. Ja aika harva ihminen jaksaa olla aina kiltti ja hymyilevä - puhelinmyyjille, terveyskeskuksen ajanvaraajille, isojen firmojen puhelinkeskuksille, bussikuskeille.... jnejne.
että ne halua vaatia ja tärkeillä vaikka ei olisi mitään todellista aihetta
Mutta en jyrää esim. tarjoilijaa, vaan kerron myöhemmin sähköpostilla tai palautelipukkeessa, miksi en pitänyt ravintolasta. Tipeissä näkyy myös saamani palvelun taso.