Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä Espanjalaista kulttuuria tuntevia paikalla? (Serranoista)

Vierailija
22.08.2007 |

Olen nyt jonkin aikaa seurannut Serranoja, aivan ihana sarja! Tiedän että kyseessä on komedia, mutta olen miettinyt kuinka paljon sarja kuvaa todellista Espanjalaista elämänmenoa. Eteläeurooppalaiset miehethän aina kuvataan hirveiksi machoiksi, mutta tässä sarjassa vaikuttaa siltä että naiset kuitenkin päättävät kaikki asiat ja mies kunnioittaa naisen päätöstä. Onko näin todellisuudessa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on usein sydämensivistystä.

Vierailija
2/8 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma espanjalainen mieheni on kaikkea muuta kuin macho ja huolehtii meillä kotihommista ja lapsista vähintään yhtä paljon kuin suomalainen keskivertomieskin. Myös hänen ystäväpiirissään esim. kotitöitä tehdään tasaisesti ja naiset päättävät asioista yhtä lailla kuin miehet.

Toisaalta olen törmännyt vastakkaisiinkiin tilanteisiin, erityisesti lapsuudenkodissaan monet aikuiset miehet eivät eväänsä liikauta. Eräs naispuolinen ystäväni ahersi siskon kanssa ruoat kolmelle aikuiselle veljelleen näiden nyppiessä nöyhtää navastaan... Mutta mun kokemuksen mukaan tämä on väistymässä sielläkin. Kun vaan espanjalaiset äidit älyäisivät vaatia pojiltaan samaa osallistumista kuin tyttäriltään ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten espanjalaiset suhtautuvat uskottomuuteen? (noin yleisesti) Tämä on toinen juttu mikä mua on tuossa Serranoissa mietityttänyt...

Vierailija
4/8 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä järkeä siinä on kun hehän ovat itsessään se sarja..Luonne muuttuu kovasti. Joku väitti että tätä sarjaa on joskus aiemmin näytetty Suomessa,pitääkö paikkansa?

Olen ihan riippuvainen sarjasta:))

Vierailija
5/8 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketju oli hukassa, mutta nyt sattui etusivulla silmään.

Niin uskottomuudesta - komppaan toista vastaajaa, jonka mukaan enemmistön asenne lienee negatiivinen.

Mutta toisaalta eroakin Suomeen on. Muistelen lukeneeni, että esim. prostituutio kukoistaa Espanjassa ja siihen suhtaudutaan Suomea kevyemmin. Liekö katolisuuden peruja - kunhan ei kunniallisten tyttöjen mainetta viedä, niin sama mitä tekee..?

Miehille petetyksi tuleminen on jollain tavalla häpeä, johtaa naurunalaiseksi joutamiseen ja kaveripiirissä saatetaan pilkata petetyksi tullutta (ainakin nuorempien keskuudessa).

Sitten eroa saattaa olla siinä, mihin pettämisen raja vedetään. Flirttaamista muiden kanssa pidetään kai aika normaalina.

Mun espanjalainen mies ei ajattele tässä mustavalkoisesti: jos kertoisin pettäneeni, niin katsottais sitten yhdessä miten siitä eteenpäin, tilanteen mukaan. Vaan eipä sitä vaaraa, kun vieraat ei houkuttele ;-) Eikä häntä itseäänkään sen puoleen.

Vierailija
6/8 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkisin eron sukupolvien välillä: mieheni mummon ja ehkä vielä äidinkin sukupolvessa oli varmaan tavallista " sulkea silmät" miehen uskottomuudelle. Naiset ajattelivat jotenkin tyyliin että sama se, pääsevätpä itse vähemmällä, kaikki ok kunhan mies tuo palkan kotiin.

Nuorempi sukupolvi tuskin katsoo läpi sormien miehen uskottomuutta.

Vierailija
7/8 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on tullut lisää kommentteja. Minulle on tullut tästä sarjasta mieleen että uskollisuutta pidetään arvossa ja tärkeänä asiana mutta jos siippa sortuu syrjähyppyyn se ei maailmaa kaada, eikä asiaa jäädä vatvomaan loputtomiin.

Vierailija
8/8 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskottomuutta ollenkaan eli se ois sit kerrasta poikki, jos uskoton olisin.

Espanjassa asuneena sitä kuuli kaikenlaisia tarinoita erilaisista suhteista oli niitä jotka on ollut vain yhden kanssa koko ikänsä ja sitten toisia, jotka menee kukasta kukkaan. Kai siellä yleisesti suhtaudutaan niin kuin täälläkin eli kielteisesti.

Vierailija:

Miten espanjalaiset suhtautuvat uskottomuuteen? (noin yleisesti) Tämä on toinen juttu mikä mua on tuossa Serranoissa mietityttänyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme