*+*+*PikkuEnskat loppuviikkoon*+*+*
[color=#8B008B]Aloitanpa uuden pinon kun oli jo niin monta sivua alkuviikon pinossa.. Positiivisesti ajatellaan että ollaan menossa jo ¿loppuviikossa¿. ;) hihi! http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11068722&p=1&tmo…
Tänään on treffipäivä PK-seudulla, onneksi ei sovittu ulkotreffejä kun on niin kurja keli! Herättelen pian Oonaa, tunnin päästä pitää olla jo menossa minilattareihin.. Toivottavasti silloin ei sada ettei kastuta kun laahustetaan kamoinemme autolle.
Mites KESIS Lennillä meni yö? Toivottavasti paremmin.. Meillä nukuttiin taas pitkästä aikaa hyvin. :) Oona nukahti vihdoin joskus 23 aikaan ja heräsi vasta 6.30 syömään. Nyt vielä uinuu meidän sängyssä, menen sitä herättelemään aamupuuhiin.. Palstailen sitten taas myöhemmin! Mukavaa sadepäivää!
Huiskutukset, Mammis + Oona[/color] [color=red]♥[/size][/color][color=red]♥[/size][/color][color=red]♥[/size][/color]
Kommentit (31)
Alkuviikon pinoa lueskelin ja monella oli ollut hulinaöitä; mieleen jäi KESIS, toivottavasti Lennin (ja siten myös sun) viime yö meni paremmin!
Kaipa nuo on meilläkin edessä, kun liikkuminen lisääntyy. Nyt kääntyillään kyllä jo puolin ja toisin ja istumaan pitää punkea koko ajan. Vauva asento ei rules!
LEENIKSEN Roope oli aloittanut soseet, jee! Täälläkin tyttö sai eilen eka kerran puritaanisesti pelkkää perunaa - sitä maistelee viikon ja sitten lisään porkkanan, sitten parsakaalin. Ja hamassa tulevaisuudessa hedelmää sitten;=) Ressukalle meni peruna ihan mukavasti suuhun, vaikka onhan se kauhean pahaa. Saapi nähdä, miten tytön herkkääkin herkempi masu reagoi uusiin aineksiin...vellit jättänemme väliin ja maistetaan sitten puuroa, kun ikä sallii;=)
Lekuri sanoi viime viikolla, että runsaat ilmavaivat helpottaa viimeistään sitten, kun alkaa kävellä...eli melko monta kuukautta on vielä ennen sitä...ens viikolla tyttö 4kk.
Mulla on muuten ensi viikolla edessä 4 vuorokauden yksinhuoltajuus, jaiks! Toki teistä moni on varmaan ollut pidempäänkin...mutta mulle nyt pisin aika tiedossa. Mites muuten, onko kukaan kokeillut tai harkinnut ottaa hoitajaa MLL:n kautta? Mulla on harkinnassa soittaa sinne...
Nyt pitää taas rientää, vilkutuksia vaan kaikille ja mukavia treffilöitä!
Toivottavasti MAMMIKSELLA menee Oonan kanssa minilattareissa kivasti (äh ku sä olet aina niin energinen;=)
Mitenköhän NINCALLA on sujunut koulussa ja pikkuherralla hoidossa? Mun tyttö ja Nincan pikkuherra ovat miltei samanikäiset ja kokoisetkin syntyessään:=)
-mooli ja tyttö 3,7 kk
Ja taas tällä puolella :o)
Piti tulla KESIKSELLE näin virtuaalisesti yrittämään antaa paljon jaksuja ja voimia ja toivottavasti viime yö on ollut jo parempi teillä molemmilla.
Ja ihan niin kuin PI-KI sanoi niin ei se tee sinua yhtään huonommaksi äidiksi, vaikka pienen tauon pidätkin itkujen aikana, se auttaa kummasti taas jaksamaan, kun saa hetken hengähtää ja taas mennä pientä auttamaan¿vaistoaahan se pienikin, jos äidin pinna on ihan kireellä¿ihan varmasti olet mahtava ja maailman paras äiskä lennille!
Tällä hetkellä vettä tulee kaatamalla ja ukkostaa (salamoi ja jyrisee oikein kunnolla..) ihan meidän kodin päällä. Meidän pitäisi klo 12 lähteä kotoa, jotta ehditään Jumboon yhdeksi. Jos ei tuo ukkonen hellitä niin jää kyllä treffit väliin... No, laitan itseni ja tytön lähtövalmiiksi. Katsotaan miten meidän käy!
Kirjoittelen siis myöhemmin enemmän. Voi kääks!! Sade vaan yltyy...
t. iida-linnea ja ukkosta ihmettelevä tyttönen
[color=#8B008B]Saatiin aamulla niskaamme aimo annos vettä ja kamalat salamat + jyrinät! Oona nukahti kaukaloon matkalla minilattareihin ja heräsi kun nostin sen autosta ulos ¿ iski just salama siihen viereen PAM! Tutti putos suusta ja neiti oli ihan ymmyrkäisenä, äiti kun alkoi naureskelemaan niin tytteli naureskeli perästä.. Onneksi ei tullut itkua..
MOOLIN tyttökin aloittelee soseita.. Namskis. :) Kiitos vaan, meni oikein mukavasti minilattareissa. Tuli sekä yrjö että kakat! Kakka on aina kiva asia, paitsi tällä kertaa sitä oli ihan niskassa asti.. ;) hehe!
Olipa tosi kivaa treffeillä! :) Saada parille nickille kasvot, nähdä vanhoja tuttuja ja joitakuita PIITKÄSTÄ aikaa.. IIDA-LINNEA & tyttönenkin sitten pääsivät paikalle vaikka olikin pientä jahkailua aluksi.. Sit vaan aletaan miettimään syyskuun treffejä seuraavaksi! ;) Jep, nyt alan pakat jumppakassia & pumpata maitoa pulloon kun neiti vielä torkkuu. Saavat seurustella 3h isukin kanssa iltasella kun mamma lähtee jumpille.. :)
Huiskutukset, Mammis + Oona vielä turvakaukalossa unten mailla[/color] [color=red]♥[/size][/color]
Olen ollut taas pitkään palstalta poissa, kun oltiin koko perhe pohjoisessa vanhemmillani nimiäisiä viettämässä. Poitsusta tuli Kaarlo Julius ja isovanhemmat, eno ja isotädit ja -sedät ovat ihan myytyjä.
Onnistuin sitten missaamaan ne elokuun PK-seututreffitkin, kun en ollut täällä lukemassa muistutusviestejä. No, toisaalta oli kyllä täällä sellainen keli, ettei ulos olisi tehnyt mieli lähteä, saati sitten Jumboon asti, kun täältä ei pääse sinne mietenkään kätevästi kulkupeliä vaihtamatta. Käytiin sitten avoimessa päiväkodissa tuossa naapurissa ja oli sielläkin ihan kivaa.
Kaarlo tuossa heräileekin päiväunilta, joten pitää jättää tämä viestittely tähän...
t. pikku-Juska ja Kaarlo 6vk+
[color=hotpink]
Kiitoksia kaikille myötätunnosta! Nyt on pari yötä mennyt vähän paremmin, toissayönä L nukkui 21.30-03 tauotta ja viime yönäkin 20-01.15 heräämättä. Aamuyöt onkin ollut enempi ähellystä, mutta onneksi ei enää ihan 30 min välein. Oon saanut itsekin nukuttua ja muutama " hyvä" yö on tehnyt ihmeitä! Mutta edelleen L syö kaksi kertaa yössä, kai se joskus sitä vähentää? Tai ei kai siitä mitään haittaa ole, neuvolatätsy vaan totesi, että yksikin yösyönti riittäisi tän ikäiselle. No, mun puolesta saa kyllä syödä mutta ne muut heräilyt voisin jättää välistä :-) Edelleen uskon, että hampuja on tulossa ja muutenkin Lenni on ollut paremman tuulinen kun on saanut nukuttua. Taisi se suurin kiukuttelu ja itku olla vaan yliväsymystä. Ajattelin kuitenkin tänään soittaa neuvolaan, kun terkka on palannut lomalta.
Kiitoksia eilisistä tärskyistä, oli kiva nähdä Pi-Ki & Arttu, Tikru & Ronja ja Henna & Joel livenä. Ja tietty Iida-Linnean tyttö! Ja myös muut " vanhat naamat" . Olitte sen verran väsyttävää seuraa, että Lenni nukkui vaunuissa 1,5h. Pakko treffata pian uudestaan ja pitää hälinää, jotta mä saan lapseni nukkumaan päiväunia :-)
Hups, aika rientää! Mulla on optikko kymmeneltä ja Lenni on vielä nukkumassa (ekoja päikkyjä) yöpuvussa ja mä en oo edes hiuksia kammannut... Gotta go!
Kesis
Joo - vaikka mitäs tässä toivoskelemaan, hyvin pyyhkii muutenkin! :) Voi hmp taas kun pukkaa sellaista runomittaa että... koittakaa kestää =)
Kiitos meidänkin puolesta eilisille treffeilijöille mukavasta seurasta. Tulikin paljon lisää kasvoja tutuiksi. Roope oli kyllä ihan tohkeissaan ja odotellaankin intopinkeenä jo seuraavia treffejä! Ja treffeihin liittyen - PIKI, tää on nyt ehkä emämunauksien emämunaus, mutta multa meni jotenkin siinä esittelysähellyksessä oli että just SINÄ olet PIKI, vain sun etunimen rekisteröin, ja kyselin sulta ihan tyhmiä kun en yhdistänyt... voitko kuvitella että mä vaan kuumeisesti mietin että kenellä on Arttu-niminen poika... sori että oon näin tyhmä!! :) Säkin varmaan aattelit että mikä pönttö oikein oon. Tää välähti mulle mieleen vasta kun olin eilen menossa nukkumaan!! :) *nolottaa nyt kyllä ihan simona* No hard feelings?
MOOLILLE vilkutuksia ja sparrausta " yksinhuoltajuuteen" . Siinä kyllä tajuaa kuinka tärkeetä on että on kaksi aikuista hommassa mukana! Mä en oo ollut käytännössä pojan kanssa kahden kuin 2 vrk ja olin ihan naatti sen jälkeen. Itselläni ei ole kokemusta MLL:n hoitajista, mutta oon miettinyt kanssa että jossakin vaiheessa voisi sieltä tiedustella apuja. Kannattaahan soittaa, varmaan aika iso kirjo on kaitsioissa, mutta varmasti ihan hyviäkin lötyy. Jokos teillä tyttö muuten yrittää liikkeelle - kääntymistä tms?
Omaa napaa - Roope oppi kääntymään eilen! :) Puolivahingossahan poika on jo pariin otteeseen kääntynyt jo aikaisemminkin, mutta nyt ollaan kääntyilty selältä vatsalleen monta kertaa. Ihan onnessaan tuo siitä on, mutta ei se tunnu riittävän - pitäisi päästä eteenpäinkin heti! :) Raukka hermostuu aika nopeasti kun ei osaa vielä ryömiä. Jokseenkin kärsimätön on tuo miedän kullannuppu... =)
Ootteko te muuten hyviä keksimään virikkeitä tuollaiselle kaikesta ymäpäristöstään kiinnostuneelle lapselle? Meille tuli eilen se Nestlen mainoskirje jossa oli lusikka mukana, lukaisen sit sen vihkosen läpi mikä siinä mukana tuli, ja siinä kovasti toitotettiin että 4 kk iässä lapsi tylsistyy tosi helposti ja tarvii paljon virikkeitä. Mähän otin siitä heti paineita... mistä sitä nyt jatkuvasti keksii tuollaiselle kotona mitään lisävirikkeitä? Missä muualla vauvaa voi pitää kuin puuhiksessa tai sitterissä jos haluaa edes hetken kädet vapaaksi (jos kantoliinaa ei lakseta)? Tarviiko puuhikseen alkaa väsäillä joka viikko jotakin uusia juttuja? Vai oli tuo nyt taas jotakin ihme hapatusta...? Äsh... ei pitäisi lukea kaikkea mikä sattuu käsiin.. Heti tuli sellainen tunne, että en tee tarpeeksi lapseni viihtymisen eteen kun pukkaan sen aina vaan tuohon samalle puuhamatolle päivästä toiseen...
Nyt tyhjäämään tiskikonetta. Tulee ystävä kyläilemään ja tää kämppä on taas kuin lähtevä laiva. Apua! Pitäis varmaan palkata joku kodinhoitaja...
Leenis & Roope +4kk
[color=#8B008B]Oonan täti kävi juuri leikkimässä neidin kanssa tunnin verran ja minä sain ihmeitä aikaan! :) Siis siivoilin.. Imurointi ja luutuaminen jäi vielä illaksi, mutta ai että kun tuli hyvä fiilis. Oonan pappa tulee varmaankin lounaalle, joten meillä on kovasti kivaa actionia vaikka ollaankin kotosalla koko päivä. :)
PIKKU-JUSKA ¿ onnittelut Kaarlolle hienosta nimestä! :))) Kyllä me varmasti syyskuulle järkätään taas treffit, tulette sitten mukaan! Ihmeen monta meitä kuitenkin oli vaikka keli olikin niin karsea..
KESIS ¿ Lenni varmasti syö omaan tarpeeseensa, ei ne kaikki vauvelit yhdellä ruokailulla yössä pärjää.. Tai sit jotkuthan on mun mielestä kokeilleet antaa esim vähän vettä tms jollain ruokailukerralla.. Oona komppaa Lenniä, ¿väsyttävää¿ seuraa, neiti nimittäin kun nukahti sinne matkarattaisiin joskus 14.15 heräsi vasta 17 aikaan kotona, vieläkin turvakaukalossa kun en raskinut siirtää.. Olivat sitten viihtyneet hyvin isukin kanssa ja mamma kävi parit jumpat jumppaamassa. :)
LEENIS ¿ mä ainakin uskon että kaikista yksinkertaisimmat jutskat on tän ikäisille vauvoille parasta ¿virikettä¿. Nimittäin Oona edelleen välillä hermostuu siihen hienoon leluun missä on jos vaikka mitä härvellystä.. ;) Meillä suosikkeja on
- puuhis, kääntyily siinä ja musan päälle laittaminen (itse), roikkuvat lelut eivät ole enää pop
- sitteri, rätin kun heilauttaa ilmaan ja siitä neidin naamalle, kun ottaa pois hihkuu ¿kukkuu¿ ;) vitsit mitä hymyjä tulee!!!
- hoitopöydällä kellottelu ja soivan lelun kuuntelu ja katselu ja mahdollisesti jopa ¿imeskely¿
- äidin sylissä peilistä katselu, käsien taputtelu yhteen ja laulelu
Siinä jotain mitä meillä harrastetaan. :) Ja ihan musta on tarpeeksi virikettä koska aina neiti uuvahtaa jossain välissä ja tarvitsee torkkuja..
Jep, nyt menen valmistelemaan jo lounassalaattia.. Missäs kaikki PikkuEnskat luuraa..?
Mammis + Oona pienillä aamu-unilla[/color] [color=red]♥[/size][/color]
Olipas mukavaa eilen tavata uusia ja " vanhoja" äitejä pikkuenskoineen. Meidän matka tosiaan alkoi vähän kangerrellen. Siis sadetta ja ukkosta uhmaten kipitettiin Keravan juna-asemalle, missä jäätiin hissiin hetkeksi jumiin ja juna jätti. No, loppujen lopuksi selvittiin jopa melkein ajoissa perille Jumboon. =) Meidän tyttönen nukahti treffien lopuksi ja unta riitti siihen asti kunnes siirsin tytön autoon turvakaukaloon. Yli kahden tunnin päikkärit siis neiti nukkui. Olikin illan tosi hyväntuulinen ja höpötteli vaikka kuinka paljon. Ilmeisesti oli iskälle kerrottava treffeistä ja vauvakavereista. =)
Leenikselle ja Kesikselle kiitokset shoppailuseurasta. Kiva kuulla, että Lennin yöunetkin oli ihan kohtalaisen hyvät.
Hennalle jaksamista! Toivottavasti tällä kertaa huono olo helpottaa vähän aikaisemmin kuin Joelia odottaessa...
Pi-Ki, unohdin eilen täysin kysyä Helmin kuulumiset! Onko voimat jo palautuneet reissaajalle vai vieläkö uni maittaa?
Mammis, mukavaa kotipäivää teille. =) Välillä on kyllä hyvä olla ihan vaan aloillaan - sitten jaksaa taas reissata ja tavata ihmisiä.
Ystäväni poikansa kanssa on tulossa iltapäivällä kylään, joten nyt viimeistelemään keittiön siivousta. Neiti nukkui pitkät aamupäiväunet ja kiljahtelee innoissaan tuossa vieressäni. =)
Mukavaa päivää kaikille!
T: iida-linnea ja tyttönen
[color=red]Ihan ekaksi kiitos Hanille & Sampolle ja Elovenalle ja Rasmukselle eilisestä :) Otetaan uusiksi piakkoin! Käytiin sitten vielä shoppailemassa ja löysin lisää housuja Mimosalle (ja loputkin rahat meni, ääh).
LEENIS, joo se ruusunmarja-vadelma on varmaan ihan hyvä aloitussorsseli. Täällä menee nykyään sose kuin sose ihan innolla alas, vaikka alku olikin melkoista (jopa koomista..) yökkäilyä ja naamanvääntelyä. Ja onnea Roopelle uuden, hienon taidon löytämisestä! Mimosa ei vielä oo mahalleen päätynyt, yritys ja ähinä on kyllä kova, mutta harmillisesti on se alempi käsi aina edessä. Mokomakin raaja!
MOOLIn tyttökin on saanut perunaa, toivottavasti pikku massu kestää! Ite jätin vellit Mimosalta kokonaan pois, kun ne ei tuntuneet sopivan.. Kait sitä ilman velliäkin pärjää :)
P-JUSKAn Kaarlolle onnea hienosta nimestä!! Jos Mimosa ois ollut poika, ois hänestä tullut todennäköisesti Kaarle.. Komea nimi, oikeesti!!
KESIS, hyvä että hieman helpottaa!! Ja että olet ainakin jossain määrin saanut nukuttua.. Tsemppiä teille!
MAMMIS, hyvin tutuilta kuulostaa nuo teidän aktiviteetit :) On se vaan jännä, miten pikkuista voi oma peilikuva kiehtoa aina uudestaan ja uudestaan!
PI-KI, kyllä varppina Arttu mahtuu vielä liinaan! Ei kait siinä mitään varsinaista kokorajaa ole, isommalle vauvalle vaan sitoo sen löysemmälle jne. Tietenkin joku 10 vee voi olla jo aika iso siinä kantaa, mutta siihen on onneksi vielä aikaa :D Suosittelen kokeilemaan, mustahan tuli liinafani kertalaakista!
PAJUSKA, taisit kysellä meidän pikkunartun rotua, kun sen poron perään läksi? Eli Emma-hauvassa todellakin on varmaan kaikkia kotoisia (metsästys)rotujamme, emä on ajokoira ja isä karhukoiran ja pystykorvan risteytys. Emma siis ajaa, haukkuu ja varmaan noutaakin kaikkea mikä liikkuu, varsin monikäyttöinen metsästyskoira siis :) Ulkonäöltään Emmis on lähinnä pystykorvaa, vaikkei varsinaisesti näytäkään miltään rodulta.
Meillä on nyt sitten imetykset imetetty. Eilen, ja osittain tänä aamuna tein sen päätöksen, ja kun M. heräsi yösyönnille joskus puoli kasin aikoihin, annoin pulloa. Helpottava päätös ja tuntuu oikealta! (Tähän asti oon imettänyt Mimsua vain kerran, just tuolloin aamulla, että sinänsä se viimeisestäkin kerrasta luopuminen kävi suht kivuttomasti). Ehkä hieman haikea olo, mutta näin nyt meillä sitten..
Ja omat varpaat on löytyneet! Aivan ylisöpön näköistä, kun pikkuisella tälläkin hetkellä on molemmat kintut kädessä, ja aivan tosi keskittyneenä, silmät ristissä tutkailee niitä. Ojentelee koipiaan niin kuin joku balettitanssija ym ja kiljahtelee innoissaan samalla (ja näköjään piereskeleekin..). Suuhun asti eivät vielä ole kuitenkaan ehtineet!
Jee, se on taas Tehis-ilta, pitänee tosin laittaa se nauhalle kun mennään mun isän luokse jonnekin lattian valutalkoisiin. Tehis on pyhä, se katsotaan vain ja ainoastaan kotioloissa, ilman kiirettä ja keskeytyksiä :) (mielellään vielä punkkulasillisen kera..)
Serenity ja Mimosa 4½ kk
Hei!
Tytöt ovat nukkumassa. Saa nähdä kuinka kauan ehdin tässä kirjoitella¿
Päiväuni galluppiin: Meillä nukutaan yleensä kahdet päikkärit. Yöunilta herätään 8 ja 9 välillä. Ensimmäisille päikkäreille mennään 11 aikoihin ja ne kestää yleensä 2-3 tuntia. Toiset päikkärit on sitten joskus 4 tai 5 aikoihin ja ne kestää noin tunnin. Nukkumaan tytsyt menevät kahdeksan ja yhdeksän välillä. Yöllä herätään syömään yleensä kerran. Tämä on siis sellainen hyvä päivä. Sitten on päiviä, kun nukutaan pieniä torkkuja pitkin päivää ja eriaikoina ja yöllä herätään syömään tunnin välein ja tietenkin eri aikoina. Onneksi mies auttaa yösyötöissä.
Tuo päivärytmi on kehittynyt vasta tässä kesän aikana. Alussa sellaista ei oikein ollut ja miehen isyysloman jälkeen kolmestaan kotona oleminen oli aika kamalaa¿ Tilasin silloin hoitoapua väestöliitosta. Heillä on siellä lastenhoitajapalvelu. Me saatiin sieltä todella hyvä hoitaja. Hän kävi tyttöjen kanssa ulkona ja minä sain syödä ja nukkua rauhassa. En ole kokeillut MLL:n hoitajia, kun tuo väestöliitto oli helpompi. (Siellä hoitajat ovat työsuhteessa väestöliittoon ja minun ei tarvinnut ruveta laskemaan mitään työnantaja maksuja. Lastenhoidon saa vielä vähentää kotitalousvähennyksessäkin:) ).
Leenis ihmetteli mitä virikkeitä keksisi. Meillä Tiina ja Sini viihtyvät puuhamatolla oikein hyvin. Myös pehmeät kangaskirjat on suosikkeja, samoiten pehmolelut. Niitä on kiva ottaa kiinni ja tunkea suuhun. Lattialla on myöskin kiva leikkiä äidin kanssa ja harjoitella kääntymistä (Sini osaa jo kääntyä vatsalleen, Tiina vasta harjoittelee). Sitterissä tytöt tykkäävät ihmetellä harsoja (meillä on sellaisia kuviollisia harsoja) ja tietenkin syödä niitä. Meillä kaikki mahdollinen menee nykyään suuhun¿
Nyt taisi äidin oma aika loppua, kun makkarista kuuluu kutsuhuutoa.
Kaneli ja Tiina&Sini
[color=red]Tulin vaan ilmoittautumaan että elossa ollaan. Pikkuisen kadehdin teitä jotka ehditte tänne kirjoittelemaan... Minut neiti pitää sen verran kiireisenä että ei ehdi koneelle... Tai varmaan ehtisi mutta yritän aina sillä välin tehdä jotakin hyödyllistä kuten syödä tai siivota kun neiti nukkuu, tai sitten nukun itsekin. Sitten vielä kaikki hääjärjestelyt painaa päälle niin kiirettä pitää... Mutta toivotaan että viimeistään häiden jälkeen (jotka ovat siis 29.9 ja tytön ristiäiset on samana päivänä) ehtisin enemmän kirjoittelemaan. Neidillä on ilmavaivat kiusanaan niin ei meinaa nukkumisesta tulla yhtikäs mitään päivällä eikä yöllä. Nukkuu noin puolen tunnin, tunnin unia, maksimissaan kaksi tuntia putkeen. Näin yölläkin. Alkuun nukkui öisin yhden neljän tunnin pätkän joten minäkin sain nukkua edes sen ajan yhtenäistä unta, mutta nyt ei enää tarvitse niin pitkistä unista haaveilla. Iltaisin vatsanväänteet on pahimmillaan ja tyttö huutaa sen pari tuntia pää punaisena, tekipä mitä hyvänsä. Tuntuu että kaikki konstit on kokeiltu. Osaksi itku on myös unta vastaan taistelua, mutta myös ilmavaivoista johtuvaa. Autoon tyttö nukahtaa, mutta en ala opettamaan siihen että iltakaudet ajellaan kun kohta se ei sitten muuten nukahdakaan. Mutta anyway muuten arki sujuu mallikkaasti tyttösen kanssa ja hyvin tyttö rintamaidolla kasvaa! Laitan tytöstä vielä kuvan tänne kunhan saan kuvat kopioitua kamerasta koneelle. Aurinkoisia päiviä kaikille, kirjoittelen taas jahka ehdin...
T:Titi ja Vimpula 1kk
[color=red]Vimpula
http://www.aijaa.com/v.php?i=870816.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=870789.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=870806.jpg
Vimpula 1kk
http://www.aijaa.com/v.php?i=870782.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=870786.jpg
Sori, en osaa laittaa niitä niin että kaikki näkyis yhtä aikaa vaan ne pitää jokainen avata erikseen...
[color=#8B008B]Ei me sit oltukaan kotona koko päivää.. Lähdettiinkin iltapäivällä siskon luo ja oltiin iltasella Ompussa syömässä siskoni + vanhempieni kanssa. Neiti oli itse päivänsäde koko ajan! ;) Eli imurointi ja luutuaminen siirtyi TAAS, huomenna aamulla toteutan sen maksoi mitä maksoi.
IIDA-LINNEA ¿ teilläkin maittoi unet sitten eilisten treffien jälkeen! ;) Se oli varmaan tarttuvaa se Lennin urvahdus sinne vaunuihin..
SERELLÄ on haikea fiilis imetyksen lopetuksesta, mutta eiks niin että kerran se vain kirpaisee. Varmasti helpottaa elämää (sun menoja) kun pullottelette.. :) Meillä ei ole vielä löytynyt varpaita.. Odotan innolla niitä ilmeitä ja asentoja!
Kiva kuulla KANELISTA & tytöistä! Kivallehan teidän rytmi kuulostaa.. Serkkuni (jonka kaksoistytöt ovat jo 18v) aina sanoi että 2 vauvaa oli hänen mielestään helpompaa kuin vain yksi. Pitivät kuulemma huolen toisistaan jo vauvoina. ;)
TITI ¿ kiva kuulla teistäkin ja Vimpulakin on jo 1kk! Huih! Ihanaa, teillä on siis häät & ristiäiset! :))) Varmasti on järjestelemistä, mutta on se vaan niin ihanaa. Hienoja kuvia!!! :))) Niin söpö neiti että..
Nyt on mentävä lepäämään. Öitä kaikille! :)
Mammis & Oona unten mailla[/color] [color=red]♥[/size][/color]
Back in busines :) eli mökkeilyt ja muut reissaamiset on ohi. Onpa kiva olla kotona pitkästä aikaa! Teki kyllä terää toi pois-kotoota-oleminen. Alkoi seinät ja pihat kaatua päälle vaikken koko aikaa päivisin kotona hengailekkaan, mutta öitä on aina välillä myös kiva myös olla poissa..
Jokos teillä muilla on kesälomat jo ohi?
Lueskelin tossa pinoja ja huomasin että uusia nimiä on tullut joukkoon ihan urakalla. Ihan kuin olisin ollut kuukausia poissa! Ja olen niiiin kade teille jotka ehditte kirjoitella usein, Höpis pitää mut sen verran kiireisenä että haave vain tuo kirjoittelu :)
Pakko aloittaa kehuilla, Höpis oppi kääntymään ja hilaamaan itseään eteenpäin ihan milli kerrallaan mutta kuitenkin!!!!!Ja voi sitä kuolan määrää siitä innostuksesta kun mahalleen lennähtää :) Varmaan tuo ¿raikas maalaisilma¿ teki tämän liikehdinnän mahdolliseksi =)
Mulla alkoi jo olla sellanen huono-äiti-fiilis kun neuvolassa joka kerta toitotetaan että ¿nyt kyllä pitäisi jo alkaa kääntyä kunnolla,miksei vielä käänny kun taulukon mukaan pitäisi¿ HITTOON NOI TAULUKOT!! Tai ei niitä ainakaan tartte niin kirjaimellisesti noudattaa,vai??
Ja vielä uusia juttuja, täällä saadaan lusikoida purkista ruokaa ihan olan takaa, ja ilta puurotkin on aloitettu. Eikä minkäänlaisia maha oireita ole ollut, huh! Mitenkäs se menikään, kannattaako tehdä puuroa korvikkeeseen ihan ¿oikeista¿ kauraryyneistä vai ostaa aina niitä kaupan valmisjuttuja???
Höpsy on muutenkin olevinaan niiiiiin isoa poikaa että, yrittää istua itsekseen nojaamatta, mutta hups mikä ihmeen painovoima se vetää kohti lattiaa =) Siinä sitten tuhistaan, ähistään ja ihmetellään kuinkas minä tänne jouduin? =) On niin ihmeellisen hauskaa seurata sen touhuja, ja kuunnella niitä ilon kiljahduksia kun jutut onnistuu¿tai vastaavasti sitä kiukun määrää kun lelut ei mene suuhun ihan heti käden käänteessä.
Ja olen itsekin ottanut askeleen eteenpäin, eli imetän enää yöllä kerran jos sitäkään¿Tuntuu todella pahalta ainakin näin aluksi,(siis henkisesti) mutta kun maitoa tulee vain tippa tai kax niin ei sillä nälkää pidetä!! Siksikin puurot on tulleet iltaisin kehiin =) ja kun nuo menkatkin astuivat kuvioon ekan kerran nyt niin päätin että laitetaan kaikki samalla uusix¿Eipä ole Höpis ollut moksiskaan tästä imettämyydestä , ei edes huoli tissiä suuhun ellei ole todella väsynyt.
No joo omat jutut sikseen¿ 5kk neuvolan jälkeen sitten taas lisää-silloin saatankin olla apujen tarpeessa kun kuuntelen TAAS sitä ¿kyllä nyt jo pitäisi osata sitä ja tätä¿¿ masentavaa :/
SERENITYkin lopetti imetyksen. (huojentavaa lukea että muutkin¿) Ei vissiinkään ollut vaikeaa,vai? Siis Mimosan kannalta ajatellen :) Ja varpaat löytyi sielläkin-JEEE. Saako M ne suuhun asti myös? Meillä nuo ei näytä taipuvan ;)
Voih!!! Teillä on ollut PK treffit, tai siis kivaa, mutta olisin mielelläni tavannut teitä !! No seuraavan kerran sitten yritän tunkea mukaan¿jos vain mahdun joukkoonne vielä? =)
Kauheen pitkä texti-SORI!!! Mutta kun olen viettänyt miehen kanssa 5 viikkoa niin johan tätä puheen tulvaa¿. J.n.e
Mies kommentoi nauraen moneen juttuun, kun siltä kysyin mielipidettä, että ¿kysy-vauva-sivuilta,siellähän kaikki tiedetään¿=D JA NIIN TIEDETÄÄNKIN!!
Oho nyt on pakko laittaa silmät kiinni, kauheeta kun kello onkin jo paljon.
IHANI UNIA KAIKILLE, ja palataan taas pian!!
Lycka ja Höpis just kohta 5kk
Hei PikkuEnskoille!
Pikkuhiljaa voisin siirtyä tälle puolelle. Meillä on siis pian kuukausi tämän vauva-arjen alkamisesta, ja hyvin on mennyt. Pojalla on pikkasen vatsanväänteitä, mutta ei mitään radikaalia kai kuitenkaan. Masutippoja haettiin kyllä apteekista, mutta en oikein osaa sanoa onko niistä iloa vai ei... Vähän väsyttää äitiä, mutta eikös sekin kuulu asiaan ;)
Eli tämän nyt vain pikainen ilmoittautuminen - poika heräilee jo aamu-uniltaa (kun herättää äidin kuudelta, niin on hyvä nukkua puoli kasin jälkeen...) ja Serranos alkaa pian (koukutuin osastolla ;)).
Palailen tilittelemään tuntojani tänne piakkoin!
Live ja poika 3vko+
[color=#8B008B]Uskomatonta mutta totta! Oona meni nukkumaan 23 aikaan, heräsi 7 syömään ja jatkoi unia + nukkuu edelleen! OHO! :) Täytyy kohta jo herättää..
Tänään on ohjelmassa Oonalle passihakemuksen tekemistä, täytyy mennä koko perheen sinne poliisilaitokselle. :) Miehen pitää järjestellä kaverinsa huomisia häitä.. Oonan mummi tulee sitten iltasella tänne vähäksi aikaa hoitamaan Oonaa kun tämä mamma lähtee käymään muutaman muun mamman kanssa kartsalla. ;) Jos vaikka mansikkamargaritan saisin, nam.
Huomenna on taas vauvauinti ja häihin meno. Oona menee mummolaan hoitoon, joten täytyy vielä pumppailla lisää maitoa. :) Kaikki on jo luulleet että Oona tulee häihin, toisaalta olisi kiva ottaakin ja esitellä, mutta saadaanpahan vähän ¿omaa aikaa¿ miehen kanssa.
LYCKA ja Höpis ¿ back in business! Tervetuloa back! :) Ja kauheesti teilläkin on taas edistytty pienen palstailutauon aikana!!! Ei mun mielestä ne taulukot oo NIIN tärkeitä, kaikki vauvathan on yksilöitä ja kehittyy eri aikaan, don¿t worry. Meillä on muuten kesälomat ohi, paitsi syyskuussa mennään viikoksi Kreikkaan! JEE! Ja eiköhän me syyskuussa järkätä taas PK-treffit, tervetuloa vaan joukkoon mukaan!!!
LIVE ¿ onnittelut ja tervetulotoivotukset tälle puolelle!!! :))) Täällä myös yksi Serrano-fani..
Mammis + Oona vielä unten mailla[/color] [color=red]♥[/size][/color] [color=red]♥[/size][/color] [color=red]♥[/size][/color]
tervetuloa tänne LiVe!
ihan pikaisesti yritän kirjoittaa poitsu sylissä. viime yönä Kari säikähti ukkosta ja pääsi mamman viekkuun nukkumaan, kun isi oli bongaamassa akselillä hanko-hämeenlinna.. hyvin tuo poika sitten jatkoi unia äitin vieressä vaikka äiti avasinkin verhot ja katseli salamointia. :)
meillä on tänään jännä päivä.. mennään vauvauintiin ensimmäistä kertaa.. taitaa äitiä vaan jännittää poitsun reaktiot kun on plajon muitakin vauvoja..
Ja kaiken lisäksi meillä on taas alettu panttaamaan kakkaa... viikko tässä menikin ihan normaalisti ja taas on pari päivää odoteltu..mutta ei se meidän hymypoikaa näytä kauheasti haittaavan.
Jotain galluppia oli päikkäreistä.. Mitä ne on?? Kari on päättänyt että hän on ISO poika eikä nuku päivällä kuin maks 30min kerrallaan. Ja noita 30min pätkiä on päivässä arviolta 2-3 ja sitten se torkahtelee sellaisille 5-15 unille aina välillä, vaikka sitkeästi yrittää pitää silmät auki.. Ei auta vaunut eikä muutkaan. Kaippa noi unet kuitenkin on riittänyt kun ei ole sen enempää kiukunnut.. yöllä onkin sitten nukuttu yleensä paremmin. viime yönä nukkui 22-03 ja syötiin ja heräsi sitten ukkoseen joskus 6aikaan ja sitten vähän ennen 8 syötiin taas. Mutta nähtävästi Kari pärjää hyvin pitempiäkin aikoja syömättä, koska söi illalla joskus 20-21 välillä ja sitten vasta tuolloin 3 aikaan seuraavan kerran. Josko ne unet tästä vähitellen pitenisi. :) Toissa yönä sitten kyllä olikin tankattu kunnolla.. meinaan 21, 01, 04, 06,07 ja 08 ja sitten 10 aikaan jolloin noustiin ylös...
Mutta nyt lähdemme kauppoihin etsimään kahdelle 1vuotiaalle synttäri lähjoja...
Emka ja Kari n.2,5kk
Ajattelin tässä pistää pystyyn gallupin tuosta rotavirus-rokotteesta.
Oletteko sen pikkuiselle ottanut vai jättänyt? ja mistä syystä ko.päätökseen päädyitte.
Meillä olisi kohta aika päättää kummin tehdään, hirvittää vaan tuo rokotteen hinta...
[color=#8B008B]Aina noi mun sydämet menee pieleen.. ;)
Mammis [/color] [color=red]♥[/size][/color]