Keksikää mulle uusi ammatti, olen pähkäillyt pääni puhki
Olen tällä hetkellä hoitoalalla, mutta täysin kyllästynyt työhön. Tai itse työ olisi ihan ok, mutta kaikki muu alkaa tulemaan jo korvistakin ulos. Mm. ainainen järjetön kiire, kun sijaisia ei oteta, pieni palkka, yleensäkin naisvaltainen ala.
Olen ylioppilas, mutta en mikään lukijatyyppi ja kielitaito on surkea.
Mulla on asuntolainaa myös, joten en kovin helpolla lähtisi esim. ammattikorkeaan opiskelemaan 3,5 vuodeksi. Tosin sekin voisi olla vaihtoehto, jos vain keksisin sen oman alani.
Haluaisin työpaikan, jossa tienaa n.2000e - 2500e. Joten ei kiitos enää naisvaltaista siivous/hoitoalla/kaupan kassaa.
En vain keksi yhtää mikä olisi minun alani. Voisin aivan hyvin opiskella vaikka putkimieheksi tai kuljetusalalle, mutta taitaa työnantajilla olla ennakkoluuloja naisputkimiehiä yms. kohtaan :D
Kommentit (9)
Kuljetuspuoli ehkä myös, esim. metsäkoneenkuljettaja? Ainakin alkuvuodesta ko.alalla oli työntekijöistä pulaa. Hammashoitopuolella myös, mutta se taitaa taas olla aika naisvaltainen...
VR rekrytoi nyt kovasti erilaisia työntekijöihin monenlaisiin ammatteihin. Yleensä kouluttavat ja jos pääsee koulutukseen, saa varman työpaikan.
metallialalle. Huutava pula! Yksi tuttu merkonomiäiti juuri valmistui. Olisko aikuiskoulutuksen kautta tms. Opiskeluaika ehkä 1v. En nyt muista tarkkaan näitä yksityiskohtia, mutta googleta tietoja.
Eivätkö siis ole liian raskaita tai vaarallisia meille heikoille naisille :) ? Ja eikö sellaisten työpaikkojen miesenemmistöisissä porukoissa ole aika rasvaiset jutut ja asenteet; mene sinne sitten naisena....
Pitäisikö tässä vanhoilla päivillään harkita metallialaa?
Minusta useimmat miehet ovat ihmisiä, naiset taas haaskalintuja.
Fyysisiä voimiakin pitää olla sen verran että jaksaa työnsä tehdä, niitä kun ei voi toisilla teettää.
huono kuva omasta sukupuolestaan...
Taidat siis itsekin olla haastalintu? Vai onko tilanne se, että "enhän minä, mutta ne muut"... jos niin on, silloin kannattanee katsoa peiliin, taitaa se pahin haaska löytyä sieltä.
Minusta useimmat miehet ovat ihmisiä, naiset taas haaskalintuja.
Fyysisiä voimiakin pitää olla sen verran että jaksaa työnsä tehdä, niitä kun ei voi toisilla teettää.
.Kannattaa harkita. Olen itse ajatellut myös menevän metsäalalle töihin..
taas ensi vuonna lisää lipuntarkastajia. Vuorolisien kanssa palkka menee asettamiisi rajoihin.
Lyhyt koulutusaika, mahtavat työkaverit jne.
Karsinta TOSI kova kaikkine psykologisine testeineen jne. - mutta sittenpä olisit osa valioporukkaa! :)
Datanomi, taksikuski, ravintolatyöntekijä, metallityöntekijä...