Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäero 5-6 v., kertokaa kokemuksia

Vierailija
19.10.2008 |

Meillä on 4-v. lapsi ja varmaan tulee olemaan lähemmäs 6v. ennenkuin tulee toista lasta meille. Kertokaa kokemuksia te, joilla lapsilla iso ikäero. Näitä pienen ikäeron tapauksia puidaan aina niin paljon.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat kasvaa ikäänkuin "ainoina lapsina" vauvavuodet. Jossain oli ruotsalaistutukimus, jonka mukaan itseasiassa ideaali ikäero olisikin juuri 6 vuotta lasten välillä.

Tiheästi syntyneistä en tiedä muuta kuin ikäisteni "katkeria" mielipiteitä siitä miten vanhemmilla ei ollut aikaa heille, keskimmäisille lapsille.

Vierailija
2/3 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 6 vuotta vanhempi isosisko. Lapsena ei mitään yhteistä, isosiskolla omat kaverit ja menot.. mä olin se pentu joka oli aina tiellä jne. Nyt vanhempana eri juttu, ollaan ihan ok väleissä =). Pikkusiskon kanssa sitten paljon lähemmät välit, häneen ikäeroa vajaa 2 vuotta. Olen joskus miettinyt, että jos isosiskoni olisikin veli, voisi olla vielä etäisemmät välit..tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mielestä se on upea ikäero. Esikoinen odotti innoissaan vauvaa ja kun vauva sitten syntyi ja kaiken lisäksi osoittautui veljeksi (jota esikoinen toivoi), oli ylpeä isoveli onnensa kukkuloilla.

Alusta lähtien suhde on ollut todella lämmin. Eskarista tuli palautetta, että esikoinen on paljon siellä puhunut veljestään ja todella lämpimästi. Nyt kuopus on reilun vuoden ja palvoo isoveljeään. Kovasti "riehuvat" ja puuhaavat yhdessä. Toki esikoisella on omat kaverinsa ja kun leikkii ystäviensä kanssa, ei pikkuveljellä ole asiaa häiritsemään. Mutta muulloin saa pikkuveli rauhassa touhuta mukana, eikä esikoinen siitä häiriinny, päinvastoin. Suhtautuu myös hyvin suojelevasti pieneen veljeensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän