Tatuointi ja raskaus?
Heippa! Onko kenelläkään tietoa voiko tatuoinnin ottaa raskaana ollessa? Sain mieheltä synt.lahjaksi tatuoinnin ja aika olisi tämän kuun lopussa. Tänään sitten tein plussatestin eli paksusti voidaan kohta;)
Kuinkahan tuon asian kanssa on, ajattelisin että näinkin alkuvaiheessa sen voisi ottaa, kun ei ole vielä sikiön kanssa mitään yhteistä verenkiertoa tms ??
Jos jollain on kokemusta/tietoa olisi ihanaa!!!
Kommentit (6)
Onnittelut plussasta! Kannattaa soittaa liikkeeseen ja kysyä heidän mielipidettään, kaikki eivät halua ottaa riskiä ja tehdä tatuointia raskaana olevalle.
Porenn, kuudesti tatuoitu, neljättä kertaa raskaana
Minunkin piti mennä ottamaan toinen tatuointi, oli jo aika varattu, mutta tein sitten plussa testin! :) Yhden keskenmenon kokeneena en halunnut ottaa mitään riskejä, joten mies meni minun " puolestani" ottamaan itselleen. Oli sitten kysynyt tatuoitsian mielipidettä ja hän oli ollut jyrkkänä vastaan. Että riippuu tekijästä suostuuko tekemään. Missään sitä ei ole kielletty, mutta jos tatuointi vaikka tulehtuu niin tulehdus saattaa mennä sikiöön. Paitsi tietenkin ihan alussa, kun ei ole vielä yhteistä verenkiertoa. Joten kannattaa kysyä liikkeestä. Onnea plussasta! :)
Itse uskoisin, että siitä ei olisi haittaa. Ja huom! äidin ja sikiön VERENKIERTO EI OLE MISSÄÄN VAIHEESSA YHTEINEN!
Sain kans pari vuotta sitten joululahjaksi lahjakortin tatuointiliikkeeseen. Jonkin aikaa siitä kun olin varannut ajan, tein plussatestin. Soitin tatuoijalle (olin käynyt hänellä ennenkin) ja kysyin mitä tehdään. Hän oli ehdottomasti sitä mieltä että katotaan uudestaan sitten kun on synnytys ohi enkä enää imetä. Noh, se raskaus meni kesken ja ainakin tällä tatuoijalla pysyi ylhäällä minun lahjakorttini ja kävin viime keväänä ottamassa sen tatuoinnin ja nyt raskaana vk 17+4.
Hänen pointti taisi olla ainakin se että jos tatuointi tulee sellaiseen paikkaan mikä saattaa " levetä" raskaudessa, olisi parempi ettei se olisi tuore kuva. Ja varmasti oli kyse myös tulehdusriskistä, koska olisi pitänyt odottaa siihen asti ettei enää imetä. Suosittelen siis soittamaan ko liikkeeseen ja kysymään heidän mielipidettään. He ovat ammattilaisia ja varmasti tietävät miten toimia.
Ja onnea plussasta :)!
se kun voi olla este epiduraalipuudutuksen saannille sitten synnytyksen yhteydessä.
Uskoisin, että voit sen tatuoinnin ottaa. Mulla ei tosin ole omaa kokemusta, luomia on kyllä poistettu vaikka olin raskaana.
Kannattaa varmaan kysyä tuosta asiasta siellä tatuointiliikkeessä, soita vaikka. Sanovat kyllä, jos eivät suostu tekemään :-)