Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

@ @ @ EX-HAAHUJEN vko 34 @ @ @

20.08.2007 |

[b][size=4][color=8B1C62] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ EX-HAAHUILIJAT ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/size][/color][/b]

[color=maroon] Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä. [/color]

[b][size=4][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][/size][/b]

[b][color=maroon] Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä: [/color][/b]

[b][color=8B1C62] Elokuu 2007 [/color][/b]

[b][color=CD6600] Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=CD6600] LA 13.8. [/color]

[b][color=8B1C62] Syyskuu 2007 [/color][/b]

[b][color=CD6600] Joululahja: [/b][/color] Minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=CD6600] LA 30.8. [/color]

[b][color=CD6600] Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=CD6600] LA 13.9. [/color]

[b][color=CD6600] levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=CD6600] LA 16.9. (tai 8.9.?) [/color]

[b][color=CD6600] Tuutupii: [/b][/color] Minä 29 v, mies 32 v. Meillä on 04/2005 syntynyt poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Uusi plussa 12.1.07. [color=CD6600] LA 22.9. [/color]

[b][color=8B1C62] Lokakuu 2007 [/color][/b]

[b][color=CD6600] Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36, lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2. [color=CD6600] LA 26.10. [/color]

[b][color=8B1C62] Marraskuu 2007 [/color][/b]

[b][color=CD6600] 72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06. ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin. [color=CD6600] LA 2.11. [/color]

[b][color=8B1C62] Tammikuu 2008 [/color][/b]

[b][color=CD6600] Iita07: [/b][/color] Minä ja mies molemmat 30v, keskenmeno 06/06 viikolla 7. [color=CD6600] LA 11.1.2008 [/color]

[b][color=8B1C62] Helmikuu 2008 [/color][/b]

[b][color=CD6600] Toivoilmari: [/b][/color] Olen 3 lapsen äiti, kaksi murkkuikäistä ja 3v. Sain kaksi km 04 ja 05. Eka tuli 9vkolla ja toinen todettiin lääkärin neuvolassa vkolla 15. Aikaa on kulunut ja päätimme uskaltaa yrittää. 5 yk tärppäs ja nyt on plussattu viikko sitten.

[b][color=CD6600] jonttu82: [/b][/color] Minä 25, mies 31. Ensimmäistä toivottu vuodesta 2003. Takana kolme keskenmenoa (01/04 rv 9+6 [keskeytynyt km], 09/04 rv 8+0 ja 01/07 rv 11+1 [keskeytynyt km]). Nyt toistaiseksi onnellisesti raskaana. [color=CD6600] LA 5.2.08 [/color]

[b][color=maroon] ♥ Vauvoja vuoden ajalta: ♥ [/color][/b]

[color=CD6600][b] Sartsu [/b] 23.8. [/color][color=navy] poika, 3545 g ja 52 cm [/color]

[color=CD6600][b] Kerttukasperi [/b] 26.8. [/color][color=navy] poika, 3005 g ja 51 cm [/color]

[color=CD6600][b] Femmamma [/b] 7.9. [/color][color=fuchsia] tyttö, 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm [/color]

[color=CD6600][b] Neronja [/b] 7.9. [/color][color=fuchsia] tyttö, 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm [/color]

[color=CD6600][b] Kuonokas [/b] 8.9. [/color][color=navy] poika, 3185 g ja 51 cm [/color]

[color=CD6600][b] Masunasu [/b] 15.9. [/color][color=navy] poika, 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm [/color]

[color=CD6600][b] Peebee [/b] 15.9. [/color][color=fuchsia] tyttö, 3465 g ja 50 cm [/color]

[color=CD6600][b] UusiNuppu [/b] 26.9. [/color][color=navy] poika, 4070 g ja 51.5 cm [/color]

[color=CD6600][b] ulriina [/b] 4.10. [/color][color=fuchsia] tyttö, 4310 g ja 54 cm [/color]

[color=CD6600][b] myttynen75 [/b] 4.10. [/color][color=navy] poika, 3864 g ja 51 cm [/color]

[color=CD6600][b] hexu83 [/b] 13.10. [/color][color=navy] poika, 3840 g ja 52 cm [/color]

[color=CD6600][b] marrasmamma [/b] 2.12. [/color][color=navy] poika, 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm [/color]

[color=CD6600][b] nippula [/b] 23.12. [/color][color=navy] poika, 3080 g ja 49,5 cm [/color]

[color=CD6600][b] maria80 [/b] 16.1. [/color][color=navy] poika, 4320 g ja 53 cm [/color]

[color=CD6600][b] Hannele-81 [/b] 10.2. [/color][color=navy] poika, 2890 g ja 49 cm [/color]

[color=CD6600][b] Enni-Maija [/b] 20.2. [/color][color=navy] poika, 3700 g ja 48 cm [/color]

[color=CD6600][b] Porkkana [/b] maaliskuu [/color][color=fuchsia]tyttö, 2070 g ja 44cm [/color]

[color=CD6600][b] titi75 [/b] 3.3. [/color][color=navy] poika, 3210 g ja 52 cm [/color]

[color=CD6600][b] mami-74 [/b] 6.3. [/color][color=navy] poika, 4325 g ja 53,5 cm [/color]

[color=CD6600][b] eka-vekara [/b] 9.3. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3285 g ja 48 cm [/color]

[color=CD6600][b] Lizie [/b] 11.3. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm [/color]

[color=CD6600][b] Limetti [/b] 3.5. [/color][color=navy] poika, 3610 g ja 49 cm [/color]

[color=CD6600][b] Pirpaliina [/b] 4.5. [/color][color=navy] poika, 3270 g ja 49 cm [/color]

[color=CD6600][b] Emunainen [/b] 20.5. [/color][color=navy] poika, 4070 g ja 52 cm, pipo 37 cm [/color]

[color=CD6600][b] Sani [/b] 14.6. [/color][color=fuchsia]tyttö, 4090 g ja 52 cm [/color]

[color=CD6600][b] Koala-72 [/b] 23.6. [/color][color=navy] poika, 3390 g ja 49 cm [/color]

[color=CD6600][b] Juuliar74 [/b] 24.6. [/color][color=fuchsia]tyttö, 4190 g ja 51 cm [/color]

[color=CD6600][b] DreamOne [/b] 24.7. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3245 g ja 49,5 cm [/color]

[color=CD6600][b] Helga76 [/b] 26.7. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3400 g ja 49,5 cm [/color]

[color=8B1C62]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[color=maroon] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color]

[color=8B1C62]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :) [/color]

[color=8B1C62]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa. Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]

[b][size=4][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][/size][/b]

Kommentit (12)

Vierailija
2/12 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin sitten tarinat vahingossa viime viikon pinoon. No, copypastataan ne tähän...

Lizie: Sulla on aika ikävä tilanne kaverin kanssa. Hän tosiaan tuntui syyttävän sinua akaisemmasta keskenmenostaan, mikä mun mielestä on äärettömän lapsellista ja loukkaavaa sua kohtaan. En osaa kyllä mitään ohjeita antaa asian suhteen. Toisaalta tilanne varmaankin korjaantuisi ajan myötä, jos vaan pystyisitte unohtamaan tapahtuneen, mutta toisaalta, en itse tietäisi, haluaisinko edes tuollaista ystävää, joka käyttäytyy samalla tavoin kun sinun kaverisi. Toisaalta, ymmärrän kyllä myös sen, että keskenmeno on ollut hänelle varmasti kova paikka, ja kaikki silloin tehdyt ratkaisut eivät välttämättä ole ihan järjellä perusteltavissa. Olen D.O:n kanssa samoilla linjoilla eli mitä jos sanoisit hänelle suoraan, mikä sinua loukkasi ja puhuisitte asiasta?

D.O: Kiva kuulla teistä! Oliko tyttösen nimen päättäminen vaikeaa?

Helga: Teilläkin on menoa ja meininkiä taloprojektin kanssa. Se on hienoa, että tyttö nukkuu metelistä huolimatta. Mä ainakin huomasin esikon kanssa, että tutut, kovat äänet ei pelottaneet / herättäneet vauvaa. Ei just ollut moksiskaan esim. koiran haukunnasta, koska oli sitä jo masussa kuunnellut. Tämä kakkospaketti tuskin herää sitten aikanaan edes pommin räjähdykseen - nykyään riittää meillä niin paljon ääntä kotona, esikko pitää siitä kyllä huolen...

Oma napa: Ekaa päivää virallisesti äitiyslomalla! Ihanaa! En olis töissä enää kestänytkään. Fyysisesti kyllä joo, mutta mieli teki jo kovasti lomailemaan. Ja kun en oo vielä edes vauvan vaatteita pessyt tai pinnasänkyä kasannut. Kaksostenvaunujen kankaat yms pesin tänään. Tuli jo stressi, että olenpas huono äiti, kun en yhtään ole vielä valmistautunut pikkuisen tuloon. Kaapista pitäisi myös raivata tilaa vauvelin vaatteille.

Viikonloppuna saatiin karvainen vauva meille. Ihana pakkaus on! Vanhempi koira on ottanut tulokkaan hyvin vastaan, hieman on mustasukkainen, mutta ei pahasti. Kissan kanssa pentu leikkii koko ajan. Tosi huvittavan näköistä!

Tuntuu, että jotain tuolla kummun sisällä jo tapahtuu, eilen tuli iltasella muutama napakampi supistus, väliä oli n. 10 min. Ei ne miltään synnytyssuppareilta tuntuneet, mutta hieman kipeetä teki. Kivuttomiakin suppareita tulee nykyään aika paljon. Reilun viikon päästä on neuvolalääkäri. Saas nähdä, mikä on kohdunsuun tilanne.

Nyt ruuan laittoon, esikko herää pian päiväuniltaan.

Tuutis ja Masumies rv 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ilmoitan vain, että ollaan siis edelleen yhdessä kasassa. Neuvolassa kävin tänään vika kertaa ja perjantaina sitten yliaikaiskontrolliin äitipolille jos vauva ei siihen mennessä ole päättänyt syntyä. Palailen illemmalla paremmalla ajalla, nyt yliviritetty esikoinen vaatii huomiota : )

Kaisuli rv 41

Vierailija
4/12 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että vauvelille kävisi olot tosi tukalaksi ja hän päättäisi syntyä pian. Jaksuhaleja!

D.O. ja tytteli 4 vk

Vierailija
5/12 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

D.O. Kiitos kovasti jaksuhaleista. Kyllä nää viimemetrit on nyt aika työläitä, mut tällä viikolla olo sentään ollut fyysisesti parempi. Apua miten nopeasti aika menee kun teidän tytteli on jo neljä viikkoinen!! Voi että kun sais tuon omankin nyytin pian syliteltäväksi. Ihana että teidän tytöllä on noin saman ikäinen serkku. Meillä poika on edelleenkin koko suvussa ainoa pikkuviikari ja näyttää siltä että tulee olemaan vielä pitkään, niin paitsi saahan hän nyt tässä tämän pikkusisaruksen. Kertoilit silloin odotusaikana että meinaatte pitää puutarharistiäiset. Vieläkö suunnitelmat pitää paikkaansa? Näyttäisi ainakin että lämmönpuolesta ulkona vois hyvinkin vielä pitää kesän viimeisiä juhlia. Mulla oli kanssa muuten tosi matalat nänninpäät kun esikoinen syntyi ja ekat kolme kuukautta oli imettämisessä tosi vaikeaa, kun oli vielä noita rintatulehduksiakin useampi kappale. Onneksi kuitenkin jatkoin sitkeästi ja loppujen lopuksi esikoinen söi rintaa vuoden ikään asti. Kirjoitteletko muuten nyt jossain vauva puolella? Mietin tässä vain itse että missä jatkaisi kuulumisien vaihtamista kun saan tuon vauvan maailmaan. Ihanaa että olette saaneet kotia remontoitua, mutta myös nautittua tuosta ainutlaatuisesta pikkuvauva ajasta. Onko sinun mies myös innokas hoitamaan tytteliä?

Helga, jännää kyllä tuo miten vauvat jo vatsassa tottuu tiettyihin ääniin, eivätkä noteeraa niitä syntymänsä jälkeen nukkuessaan. Me rakennettiin esikoisen odotusaikaan taloa ja olin tosi paljon sillon mukana raksalla apparina. Syntymän jälkeen työmaalla pikkumies oli tosiaan kuin kotonaan ja nukkui kyllä kaikesta metelistä huolimatta täysin tyytyväisenä raksallakin.

Omaan naperoiseen ei oikeastaan mitään uutta. Vauva on kyllä ollut eilisillasta asti tosi vaisu. Jos ei päiväruuan jälkeenkään esitä enempää liikettä niin soitan äitipolille. Eilen neuvolassa kyllä sykkeet oli ihan ok, että jospa hän vaan keräilee voimia synnytykseen (joka tapahtuis mielellään vaikka heti).

Kaisuli 41+1

Vierailija
6/12 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea äippälomanalkamisen johdosta!! Kyllä sä ennätät vielä ne tavarat laitella kuntoon vauvaa varten :-)

Vierailija
7/12 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaisuli: Eikös sitä niin sanota, että vauva hiljentyy ennen synnytystä. Jospa teillä olisi ko. tapahtuma jo hyvinkin lähellä, oireista päätellen nimittäin.

Omaan mahaan ei kummempia. Pitäisi varmaankin tilata kampaaja-aika, jos siistisi tuota kuontaloa ennen vauvan tuloa. Sitten on taas synnytyksen jälkeen vaikeampi keretä. Ja niitä vauvan vaatteita voisi järjestellä. Ostin jo vaaville kylpyammeen ja parit tutit ja vaipat. Esikoinen oli tuteista innoissaan; puheli monta kertaa, että " xxx antaa vauvalle tutin." :)

Tuutupii ja Masumies kera uusien raskausviikkojen 36+1

Vierailija
8/12 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutis: Sullakin alkaa viikot vähetä h-hetkeä kohden, jee! Pidän täällä kovasti peukkuja!

Kaisuli: Minä siirryin kirjoittelemaan tuonne Yahoon exhaahut-yhteisöön. Siellä on aika paljon haahu- ja exhaahu-porukkaa. Hetki meni että oppi systeemin, mutta nyt se tuntuu jo ihan mukavalta. Eli tule sinne vaan kun olet saanut vauvelin maailmaan ja mikäli aikaa riittää! Osoite onkin tuossa alkuteksteissä. Meillä on tosiaan puutarharistiäiset lauantaina ja odotan niitä jo kovasti. Itse tilaisuus pidetään sisätiloissa, mutta kaikki muu on ulkona. On kyllä luvannut epävakaista, toivotaan ettei nyt ihan kaatamalla sada. Ruoat olen tilannut pitopalvelusta ja tänään käytiin ostamassa sekä minulle että tytölle vaatteet. Siivouksesta, astioista ja muista käytännön järjestelyistä vastaavat appivanhemmat, joiden luona tilaisuuskin järjestetään. Nyt minulla on hieman helpottanut tuo imetysongelma, vauva tarttuu jo ihan kiitettävästi toiseenkin nänniin. Hieman täytyy kyllä kädellä muotoilla rintaa ja " tyrkyttää" suuhun. Noiden kumien kanssa pelailu oli kyllä rasittavaa, varsinkin kun mulla on vielä niin isot rinnat että joudun sormella painamaan rintaa alaspäin vauvan nenän kohdalta että saa reppana happea. Siinä sitten vielä samalla yrittää pitää kumia paikoillaan ja vauvaakin sylissä, äh. Onneksi nyt on alkanut helpottaa. Inhottavaa kun olet kärsinyt rintatulehduksista, ne on inhottavia. Ystävälläni on jatkuva rintatulehdus ja sen seuraaminen ei ole kyllä mitään mukavaa. Toivotaan että säästyt nyt niiltä! Meillä mies on tosi innokas vauvanhoitaja. Käytännössä hän hoitaa tyttöä koko illan kun töistä pääsee puoli neljän maissa. Minun tarvitsee vain syöttää. Ja nyt olen pumppaillut pulloon jotta ovat voineet harjoitella pullosta syöntiä. Eli ihan unelmamies on kyllä tässä suhteessa, tykkää niin paljon touhuta vauvan kanssa ja haluaa osallistua. Ja onhan se ihana seurata miten isän ja tyttären suhde kehittyy koko ajan :)

Toivottavasti pääset pian tositoimiin! Aika kärsivällisen ja rauhallisen oloinen kyllä olet :)

D.O kera tyttelin

Vierailija
9/12 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutikselle mukavaa äippälomaa! =]

Kaisulille jaksamisia *loppusuoralle*! =]

DreamOnen perheelle mukavia ristiäisiä ja toivottavasti olisi aurinkoista! =]

Mulle ei kuulu mitään sen erikoisempaa. Äitiysvaatteita olen joutunut pikkuhiljaa katselemaan, kun omat housut ei oikein enää tykkää päälle mennä (verkkarit menee ja yhdet farkut, normaalisti ko.farkut tippuu jalasta..), mut en oo mitään " hienoa" vielä löytänyt.. =/ tänäänkin kiersin kauppoja turhaan..

Lauantaina on yhdet " sukujuhlat" tiedossa, sinnekin pitäs löytää jotain päällepantavaa, kun en haluu vielä et suku sais tietää raskaudesta.

Niin, ja ensviikon neuvolaa odotan kuin kuuta nousevaa, ja jos sydänäänetkin kuuluis vielä silloin.. =] mitään liikkeitä en ole vielä tuntenut vaikka oon yrittänyt " tuntea" .. =] jotain kuplintaa on välillä, mut luulen että sekin on ilmaa, koska sitä on kuitenkin niin harvoin! =] ei edes jokapäivä.. =]

mut nyt juomaan vielä iltakaakaot ja sit yöpuulle!

Aurinkoista viikonjatkoa!

jonttu rv 16+1

Vierailija
10/12 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

D.O: Toivotaan hyviä kelejä lauantaille!

Jonttu: Tuo kuvailemasi " kuplinta" voisi hyvinkin olla vauvan liikehdintää. Siltä se justiin alkuunsa tuntuu, eikä mulla ainakaan esikoisen kanssa aluksi tuntunut päivittäin. Muutamassa viikossa sitten napakoitui töytäisyiksi ja potkuiksi, jotka tuntui jo uloskin päin.

Oma napa: (Tai oikeastaan pää:) Kävin eilen kynityttämässä kuontaloni = hiustenleikkuussa. Ei mitään radikaalia, latvojen karsintaa ja hieman raidoitusta.

Nauratti eilen kovasti, kun sisko soitteli, ja ehdotteli, että voisin vajaan kolmen viikon päästä tulla hänen luo Helsinkiin, kun hänellä on pitempi vapaa, voitais shoppailla jne. Muuten hyvä idea, mutta kun meinaa tuo synnytys jo olla aika lähellä silloin, enkä tietty viittis kauheen kauaksi kotoa lähteä. :) Hän siihen, että, mitä, joko se kohta on, ei kai nyt vielä. Niinpä niin, kovin on nopsaan aika mennyt...

Tuutupii ja Masuli rv 36+2

Vierailija
11/12 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona 22.8.07 klo 17.48 syntyi pikkuinen tummahiuksinen poika. Mitat 51 cm, 3750 g ja py 36cm. Poika on valloittanut täysin niin äidin, isän kuin isoveljenkin. Sairaalasta kotiuduttiin eilen ja nyt harjoitellaan elämää kahden poitsun kanssa. Mies on ainakin alkuun viikon isyyslomalla, ehkä pidempäänkin. Vauva on oikein hanakka imemään ja maitoa tulee sen mukaisesti, eli tosi paljon ja rintapumppu onkin käytössä että saa ylimääräiset talteen.

Synnytys oli loppujen lopuksi tosi nopea ja pärjäsin ihan omilla supistuksillakin, vaikka niin kovin epäilin että pystynkö synnyttämään ilman apuja. Keskiviikko aamupäivänä supisteli epäsäännöllisesti kymmenestä alkaen, ei mitään sika kipeitä mutta tuntuvia. Kahdeltatoista alkoi tulla vähän kivuliaampaa supistusta välillä 4-10 min ja tuolloin soitin miehelle, että tulis töistä kesken päivän jos joudutaan lähtemään. Puoli kaks soitin synnärille, mutta kätilö sanoi että odottele vielä että supistukset säännöllistyisi. Puoli neljän jälkeen soitettiin pojalle lapsen vahtia kun osa supistuksista alkoi olla tosi kipeitä, välit tosin vaihteli edelleen aika paljon. Lapsenvahti saapui 16.20 jolloin mulla oli ruvennut supistelemaan ihan parin minuutin välein ja niin kovaa että ihan kiroilutti. Autolla kurvattiin pihasta kohti sairaalaa 16.34 ja sairaalaa meidät on kirjattu sisään 16.50.

Kätilö totesi että hyvä, hyvä 7cm auki ja suoraan saliin. Tökkäsi ilokaasu maskin kouraan ja laittoi käyrään. Ilokaasun heitin pois kahden supistuksen jälkeen kun ei tehnyt hyvää. Käyrällä kärvistelin varmaan 20 min ja sit sanoin et pakko päästä liikkumaan. Vähän aikaa kerkesin seisoskella nojaillen sänkyyn kun tuntu että vauva losahtaa lattiaan. Kipusin sängylle ponnistamaan ja ei mennyt kuin 8 minuuttia ja vauva oli saatettu maailmaan. Onnekseni selvisin jälleen ilman episotomiaa ja repeämiä. Sairaalaan saapumisesta tunnissa oli siis meidän poika saatettu maailmaan ja äidin ja isän onni huipussaan : )

Tässäpä tiivistetysti elämäni yksi huipputapahtuma!! Palailen myöhemmin. Hyviä vointeja kaikille ja D.O.lle hyviä ristiäisiä : )

Kaisuli ja poika 3 päivää

Vierailija
12/12 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut poikavauvan syntymän johdosta ja pojalle tervetuloa maailmaan! Ihanaa ihanaa ihanaa!

Ohhoh, olitpas jo sopivasti auki kun sairaalaan pääsitte, aikamoista. Mutta vaikutat siltä ettei siitä huolimatta mitään ikäviä traumoja jäänyt. Ja mahtavaa ettei käynnistystä tarvittu :)

Ihanaa vauvantuoksuista arkea toivottavat D.O. ja vastakastettu Enia Olivia