Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin pitää ilmoittaa asumuserosta??

Vierailija
20.08.2007 |

eli mies muuttaa pois, minä jään lasten kanssa asuntoomme.

eli mihin ilmoittaa mies ja mihin minä?

mitä tukia voin työttömänä saada vuokranmaksuun ym???

koko ikämme ollaan yhdessä asuttu ja nyt olisi muutto erilleen tapahtumassa, ollaan ihan huuli pyöreenä että minin ollaan ilmoitusvelvollisia...

lasten asiat ei paljon muutu, yhdessä edelleen huolletaan ja maksut maksetaan, eli elatusapua en ainakaan vielä tässä vaiheessa lähde hakemaan...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin lasten kanssa uuteen kotiin, mies jäi entiseen. Tein muuttoilmoituksen ja ilmoitin uuden osoitteen lasten kouluihin. Elatussopimusta emme ole vielä tehneet. Jos hakee esim. Kelan asumistukea, niin kaavakeessa kysellään seikkaperäisesti ja hartaasti kaikki tiedot.

Vierailija
2/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työmarkkinatukikin nousee jos olet yh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja työmarkkinatukikin nousee jos olet yh.

Vierailija
4/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis elatushakemus ei vielä ole ajankohtainen,

ei siis pidä ilmoittaa mihinkään sossuun lasten asioista???

eli kelaan sitten vaan minä ja muuttoilmoitus mieheltä...

ap

Vierailija
5/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos siis elatushakemus ei vielä ole ajankohtainen,

ei siis pidä ilmoittaa mihinkään sossuun lasten asioista???

eli kelaan sitten vaan minä ja muuttoilmoitus mieheltä...

ap

Vierailija
6/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaanko sinne lapset mukaan vai ei, menenkö yksin vai miehen kanssa???

ap

kiitos vielä vastaajille!!! =)

Vierailija
7/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten saatte surkun vakiosopparin joka voi aiheuttaa riitaa myöhemmin. Eli mietitte missä lapset asuvat, miten paljon he tapaavat teitä kumpaakin, miten kuljetukset hoidetaan, miten koulunkäynnit yms. tulevaisuudessa hoituvat (eli kumman luo kirjoille), ja miten jaatte heidän elättämisensä. Jos lapset ovat paljon molempien luona niin elatusapua ei aina maksa kumpikaan. Isommista ostoksista on kuitenkin hyvä sopia jotain jo etukäteen, samoin siitä, onko lapsilla kalliita harrastuksia ja jos on niin kuka maksaa ja kuljettaa.

Vierailija
8/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sovussa tässä ollaan muuttamassa erilleen, ja lasten olemiset ei paljon muutu...

eli periaatteessa ei kai tarvittaisi mitään kirjallista sopparia, mutta kai se sitten on oltava...

ap

Vierailija
9/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Menet kelalle henkilökohtaisesti ja täytät asumistukihakemuksen ja yh korotuksen yhdessä työntekijän kanssa niin saat ne samantien täytettyä oikein. Liitteiksi tarvitset verotodistuksen ja tiedot tuloista.

-soitat lastenvalvojalle ja sovit ajan sinne. Siellä päätätte elatusavusta ja huoltajuudesta. Sinne voi mennä yksin tai erikseen. Ennen sitä koita miehen kanssa sopia millainen huoltajuuden haluatte.

-Pyydät miehesi tekemään muuttoilmoituksen ettei postit tule enää sinun osoitteeseesi.

-Jos sinulla on monta lasta ja tuloina vain työttömyyskorvaus niin ota yhteyttä sossuun ja pyydä aika tuloselvitykseen. Luultavasti sinulle jää tulovajetta.

Muualle sinun ei tarvitse erosta ilmoittaa kerta osoite sinulla pysyy samana ja lapset kai sinun luoksesi jää asumaan!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi