***Tammimammat -07 vko 34***
Tammimammojen uusi viikko alkaa tästä. Nyt ei muuta kuin kirjoittelemaan!
Kommentit (21)
Oltiin viime ke- su mökillä eli olin nettipimennossa, mies kävi sieltä töissä kun ei matkaa Helsinkiin ole kuin. n.45km. Parina päivänä poju nukkui alle tunnin päikkäreitä koko päivän aikana mutta otti yöllä takaisin nukkumalla 13-14 tuntia.. Odotin että olisi ollut kiukkuinen mutta ei edes pahemmin kitissyt väsymystä.
Joku kyseli soseista, teen muut itse paitsi hedelmäsoseet. Meijän Artturi syö perunaa, maissia, porkkanaa, bataattia, kukka- ja parsakaalia, riisiä, kesäkurpitsaa, hernettä, sipulia, yrttejä, possua, kanaa ja lohta. Hedelmäsoseista menee päärynä, luumu, mustikka, ruusunmarja, vadelma, metsämarjat(olikohan mustikka,puolukka), persikka, aprikoosi. itse olen soseuttanut banaania, persikkaa ja on myös maistellut pieniä paloja vesimelonia ja viinirypälettä. Omenasta tuli näppyjä, täytyy taas myöhemmin kokeilla sitäkin. Puuroja menee kaura ja riisi, niitä pitäisi alkaa antamaan laajemmin. Meillä lihan tultua ruokavalioon vatsa koveni ihan kamalasti, lapsi ähisi ja puhisi aina useamman päivän eikä saanut aikaiseksi kuin pienen pipanan. Alkuun auttoi luumusose ja mallasuute, mutta sitten siirryttiin Levolaciin. Kummi antoi vinkin että jättää sen myös pois nyt ja antaa enemmän vettä päivän aikana ja kuinka ollakaan, tänään tuli kakka ilman suuria ponnisteluja. Toivottavasti ei ollut vain tämä kerta kun vinkki auttoi.
Nyt täytyy taas rientää, kutsu kävi....
Aikasemmassa pinossa joku kyseli kuumeilijoita. Meillä poika on syntynyt 13.1. eikä ehkäisyä ole käytetty sen jälkeen. Tjot-meiningillä eletään. Tosin kuukautiseni eivät ole vielä alkaneet, joten ei tässä taideta ihan heti uudelleen raskautua. Esikoista yritettiin kolme vuotta. Haluaisimme lapsille pienen ikäeron ja muutenkin asiat ovat sillä mallilla, ettemme halua estää. jos toisen ihanan lapsukaisen saamme.
Meidän pojalla on kaksi hammasta alhaalla. Suuhygienistille ajan saimme syyskuun puoleen väliin. Poika ryömii kovaa vauhtia ja nousee lähes istumaan. Konttausasennossa näyttää olevan siinä ja siinä, että pääsee liikkeelle.
Yöt alkoivat jo mennä yhdellä syötöllä kunnes viikko sitten poika sairastui flunssaan ja yöt alkoivat olla jälleen rikkonaisempia. Imetän kaksi keraa yöllä (toisella kertaa poika jää viereen) ja aamulla sitten taas. Kiinteät ovat maistuneet myös huonommin kuin välillä. En kuitenkaan halua evätä pojalta yösyöntiä nyt kun hän on kipeä.
Minkälaisia " harrastuksia" teillä on vauvojenne kanssa? Minä halusin pojan kanssa vauvamuskariin, mutta ilmoittautumisajat menivät ohi. Pitäisi kehitellä jotain, kun kuitenkin jään hoitovapaalle vuodeksi...
Anteeksi töksähtelevä teksti ja mahdolliset kirjoitusvirheet. Nyt ei oikein kulje... Ja mukavaa viikkoa kaikille
Aloise ja Onni
Aloise kyseli harrastuksista, aloitettiin just vauvamuskari, eka kerta oli viime viikolla. Hauskaa pikku herralla tuntui olevan, paitsi kun laulettiin " tylsiä" tuu-tu lauluja, menevämmät biisit ole selvästi enemmän meidän tyylisiä. :)
Mä yritän tehdä kaikki soseet itse, paitsi hedelmäsoseet ostan kaupasta. Meiän poika puklailee ja röyhii tosi paljon enemmän, jos annan kaupan " ruoka" soseita. Meidän ruokalistalla on kesäkurpitsa, bataatti, peruna, porkkana, parsa- ja kukkakaali, riisi, kana ja jauheliha. Hedelmäsoseista ollaan syöty marjajuttua, ruusunmarjaa, vadelmaa, banaania, tyrniä, luumua, mangoa, päärynää, omenaa (josta tuli vähän näppyjä), aprikoosia
(josta tuli paljon näppyjä), oiskohan ne sitten kutakuinkin tossa. Niin ja eka syötiin riisipuuroa ja nykyään kaura. Makaroonia ja vehnää kokeilen, kunhan päästään aprikoosin aiheuttamista näpyistä eroon.
Turvaistuin on nyt ostettu. Kävin tänään hakemassa sen britaxin two-way eliten mistä aikasemmin kyselinkin. Poika ei viihtynyt siinä tasan yhtään, taisi suurimmaksi osaksi johtua auringon paisteesta ja lämmöstä..
Jaahas, pojan ruoka on melkein valmiiksi kiehunu ja sit pitäis vielä koiran kans jaksaa lähteä ulos.. Huomaa, et syksy on lähellä kun on ihan pilkko pimeää ulkona.
jiinas & pikku J
meillä on aamut taas aikaistuneet niin, että muistan taas mitä väsymys on...no, oma vika kun iltaisin kukun niin pitkään ylhäällä. Hohhoijaa.
Aloise kyseli vauvaharrastuksista. Me käydään sellaisessa vauvaryhmässä, se tosin on vaan kerran kuussa suunnilleen. Mutta siellä on just tammi- ja helmikuisia vauvoja niin on kiva jutustella muiden äitien kanssa ja vauvatkin voi ihmetellä toisiaan:)
Oli puhetta myös hoitovapaalle jäämisestä, onkos muita jotka aikovat jo tämän vuoden puolella töihin jo? Mä oon menossa marraskuussa, tosin hain osittaista hoitovapaata niin, että teen viikossa vain 20 tuntia töitä. Se on ihan passeli mulle ja siitä hyvä ratkaisu meille, ettei tytyä vielä tarvi viedä hoitoon vaan saadaan järkättyä vuorot niin, että tyty voi olla kotona. Ja mummi on jo tarjoutunut tulemaan lapsenvahdiksi ja mukaan hoitorinkiin aina kun on tarvis:)
Mukavaa viikkoa kaikille!
Viikko alkoi eilen siten, että meillä on vihdoin ja viimein kakattu, jee :)
Annoin kolme päivää 10ml aamulla tyhjään vatsaan joka on max annos vauvoille ja eilen sitten räjähti ja tulihan sitä sekä kovaa että pehmeää sitä oli joka paikassa.... aivan joka paikassa. Esikoinen toi paperia ja nauroi vatsa kippurassa kun äitikin oli aivan kakassa kun yritin päästä pesuhuoneeseen. Jep, yhtä kokemusta jälleen rikkaampi.
Harrastuksista vauvan kanssa sen verran, että vauvamuskariin sunnittelen lähteväni ja täällä ne alkavat syyskun alusta.
Yöt menneet jonkin rikkonaisemmiksi mutta uskoisin johtuvan hampaista.
Hyvää viikkoa kaikille :)
Pikku-ukko nukahti vihdoin päikkäreille tissitainnutuksen avulla, ylös noustiin puoli kuudelta, no vaunuissa nukkui lenkin ajan eli noin tunnin verran. Uni tahtoo loppua aina siihen kun vauhtikin, muutaman kerran on erehtynyt nukkumaan puoli tuntia kävelylenkin jälkeen vaunujen ollessa paikallaan : ) Tuleepa käytyä päivittäin kävelyllä ilmojen niin salliessa...
Ihanan pirteitä te, jotka teette soseet lähes kaikki itse! Tosin meillä paremmin maistuu teolliset, pitääpä taas yrittää uudestaan kotitekoisia, joko uudet perunat on vanhoja? Teettäkö perunaruuat näistä, entäpä tuon jauhelihan kanssa, keitettynä vai paistettuna? Oon tosiaan ollut pois koneelta, etten ainakaan äkkiseltään löytänyt muiden mielipiteitä noista.
Syöttäminen on välillä ollut pientä taiteilua, kun pikku-ukko on oppinut päristämisen ihmetaidon ja ruoka suussahan tuo on kaikista hauskinta, jospa olisi ohimenevä ilmiö!
Mun piti jo sunnuntaina kirjoittaa sulle, että mitä jos kokeilisit pottaa! Mä päätin vaan yks kerta koittaa kun vauva taas ähisi ja puhisi tuskaisen oloisena eikä mitään tullut. Muutama minuutti potalla ja homma oli hoidettu ja vauvalla hymy korvasta korvaan :). Luulen että asento on siinä niin paljon parempi ja kun on vielä tyhjää alla niin auttaa tilannetta. Onhan se vähän huvittavan näköistä kun jalatkaan ei vielä oikein yletä lattiaan :D.
Kyllä on itselläni ollut tänään niiiiin järkyttävä roskaruokapäivä, että omatuntoa soimaa. Mutta huonosta omatunnosta huolimatta pistelen tässä parhaillaan irtokarkkeja oikein urakalla. Paino on alkanut nousta kuin huomaamatta, kun imetys on vähentynyt...
Vauvalla on ollut eilisestä asti ihan päinvastaiset fiilikset syömisen suhteen: mikään ruoka ei ole maistunut. Ylös on tulossa hammas, joten johtuneekohan siitä. Ei muuta kuin kitisee syöttötuolissa. Kaksi, kolme lusikkaa menee ensin hyvin, mutta sitten ei enää maistukaan. Rintaa olenkin antanut sitten enemmän. Aina ei sekään kyllä kelpaa. Saa nähdä, että miten pitkä syömättömyysvaihe tästä on nyt tulossa.
Muualla keskustelupalstalla oli ketju tuosta sängyssäputoamisesta; en tiedä, kuinka moni teistä luki sitä. Meilläkin vauva tippui sängystä muutama viikko sitten. Olin imettänyt vauvan meidän sänkyyn ja jättänyt keskelle nukkumaan. Yleensä aina alkaa äännellä, kun heräilee, joten ajattelin, että olen kyllä paikalla silloin. No nytpä kävikin niin, ettei kuulunut yhtikäs mitään varoitusääntä heräämisestä, ainoastaan kamala jysäys, kun vauva tippui sängystä. Säikähdin ihan kauheasti. Vauvakin säikähti itse tosi paljon ja itki sellaista erilaista itkua hetkisen aikaa. Onneksi ei käynyt kuinkaan. Mutta sen jälkeen poika ei ole jäänyt sänkyymme nukkumaan, vaan nostan hänet aina omaan pinnasänkyynsä.
Aiemmin oli puhetta hoitovapaasta. Suunnitelmissa on, että olen kotona ainakin ensi syksyyn saakka. Voi olla, että olen pitempäänkin. Sen näkee myöhemmin.
...piitkästä aikaa koneella. Päivät menee niin järkyttävää vauhtia, ettei meinaa perässä pysyä. No, itsepähän tämän kiireen aiheutan, joten turha valittaa:-)
Meillä on alettu nukkumaan kokonaisia öitä, neiti saattaa muutaman kerran herätä huutaen, mutta rauhoittuu tosi nopeasti kun pidän kättä vatsalla ja vähän silitelen, nälkä ei siis ole:-) Viime yönä teki enkat ja heräsi vasta 7.10 tisuttelemaan, nukahti yhdeksän jälkeen illalla.
Muuten juttelee ja höpöttää kovasti ja nyt alkaa jo istuminenkin onnistua, vielä en ole uskaltanut ilman " sivutyynyjä" pitää, mutta varmaan piakkoin. Ryömimällä ei vieläkään pääse eteenpäin, sätkii kaikki raajat yhtäaikaa ilmassa, joten eipä ihme:-)
Ja yksi hammaskin on ilmaantunut vihdoin ja viimein, sekin varmaan vähän rikkoi öitä. Juuri ennen hampaan tuloa keksi tissin puremisen ja nyt odotan kauhulla, koska keksi tehdä sen hampaallisena, _auts_!
Turvaistuimista: Meillä on vielä käytössä turvakaukalo, kun ei tunnu ahdistavan ja aion pitääkin vielä jonkin aikaa. Varmaan viimeistään toppahaalarin kanssa käy pieneksi. Meillä istuimia on tuplavarustus poikien jäljiltä, joten sitä en tarvitse hankkia. Merkkiä en nyt kyllä muista, mutta ihan toimivat ovat olleet.
Harrastuksista kyseltiin, tarkoitus oli aloittaa neidinkin kanssa muskari, mutta nyt ei sovikaan aikataluihin, joten taitaapa jäädä. Käytiin jo keväällä vauvauinnissa ja sitä ehkä jatketaan. Meillä arki on aikalailla liikkeellä olemista, kun pojilla on eskarit ja kerhot ja isommalla vielä 1-2 harrastusta, ja minä pääsääntöisesti toimin kuskina, niin haluan rauhoittaa aikaa ihan olemiseenkin.
Soseistakin oli juttua, minäkin pääsääntöisesti teen " kunnon" ruuat itse, tosin kaupan soseetkin kyllä on käytössä ja maistuvat nekin, vähän miten ehtii ja viitsii. Hedelmä ym. marjasoseissa käytän vähän enemmän kaupan antimia. Puuroista menee kaura ja riisi ja jotakin kaupan valmiitakin (Hedelmäinen Puuro ym) ollaan syöty.
Ja kotonaolosta/töihinmenosta kyseltiin, tarkoitus on olla kotona ainakin ensi vuoden syksyyn/talveen, kun esikoinen aloittaa silloin koulun. Ja jos ei sopivaa hoitopaikkaa löydy nuoremmille niin ehkä pidempäänkin. Ikää minulla on kuitenkin jo sen verran, että töitä olen saanut tehdä ja poikienkin välissä olin töissä, että nyt ei ole kiire, jos vaan rahat edes jotenkin riittää, saas nähdä.
Mutta, nyt silittämään vaateröykkiötä.
Mukavaa loppuviikkoa!
Rixu ja neiti synt. 14.1.
Alkuviikko on hurahtanut taas niin nopsaan ettei tännekkään ole kerennyt kirjoittelemaan. Meillä rikottiin kolmena yönä ennätyksiä oikeen urakalla. Poitsu nukkuin koko yön yhdellä heräämisellä! Viime yönä sitten otettiin taas heräämis kiintiö täyteen heräämällä kuutisen kertaa:)
Töihin menosta oli puhetta. Vakkari työpaikkaa mulla ei vielä ole, koulu pitäis saada loppuun joulukuussa, että sen jälkeen täytyy katella tilannetta uudestaan. Keikkaluontosesti oon töitä tehny tässä äippälomankin ohessa.
Nyt jäi kirjottelu näin lyhyeen, aamulenkki kutsuu. Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille:)
Meillä on kans ollut senverran kiireitä, ettei ole tänne ehtinyt lainkaan kirjotteleen.. Jos nyt pikaisesti ennen kun poika hermostuu.
Seidiina tuossa mainitsi tuosta sängystä putoamisesta, niin meillä kävi niin juur eilen aamulla! :( Se oli ihan kamalaa! Olin ottanut pojan yöllä viereeni, ja aamulla hän sitten oli herännyt ja jotenkin möngertänyt sängynreunalle ja siitä alas. Heräsin kopaukseen ja kauheeseen itkuun. Poika makas selällään lattialla. Voitte uskoo että olin ihan paniikissa ja tunsin itteni maailman huonoimmaks äidiks! Mutta onneks siitä selvittiin säikähdyksellä ja poitsu on ollu sen jälkeen ihan normaali, pirteä ja iloinen. Eikä tullut edes mitään kuhmua. Nyt tehtiinkin vähän sellasia järjestelyjä makuuhuoneessa, että ei varmasti pääse toiste putoamaan. Taitaa ikävä kyllä olla aika yleistä, et vauvat pääsee putoileen, mut onneks siitä hyvin selviävät ilman vammoja.
Yöt meillä on ollut nyt melkosta hulinaa. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta poika heräilee vähän väliä. Aika jännä kun kitisee usein puoliunessa silmät kii. Ei ole nälkä, ei kuuma.. Aikamoisia pieruja kyllä aamulla päästelee, että oisko sitten ilmaa mahassa. Omassa sängyssään ei nyt ole muutamana yönä suostunut nukkumaan juur lainkaan. Noo, kai se tästä sit taas rauhottuu.
Soseita olen ollut aika laiska tekemään ite. Alussa teinkin, mut nyt ollaan menty vallan kaupan soseilla. Meidän poika on kyllä niin hyvä syömään, että täytyis alkaa vähintään kasvissoseet tekeen itse. Se on meinaan aika valtava määrä, mitä niitä ruokapurkkeja joutuu kaupasta kantaan :) Ehkä nyt otan itseäni niskasta kii! Siinä säästäis kyllä rahaa huomattavasti.
Töihin menoa en ole vielä kovin tarkkaan miettinyt. Vähintään tammikuun loppuun olen kotona, että poika on vuoden. Sitten katsotaan että riittääkö rahat, vai onko pakko mennä töihin. Mieluummin olisin kotona. Ajattelin että voisin ehkä ensi kevään ja kesän tehdä vain ilta- ja viikonlopputöitä, niin ei tarttis viedä pientä vielä hoitoon. Vakituista paikkaa minulla ei olekaan. Mutta aika näyttää kuinka käy.
Eipäs tässä muuta.. Taidetaan lähtee vähän ulos kun on niin hieno ilma! :)
Nariane kirjoitti, että on lähdössä ulos, kun on niin hieno ilma. Täällä puolestaan (Helsinki) oli puolen päivän maissa tosi kova ukonilma taas. Sitä ennen oli aivan pilkkopimeää. Piti laittaa valot sisälle, kun oli ihan niin kuin jonakin marraskuun pimeimpänä päivänä. Nyt ukkonen on jo ohi ainakin hetkeksi aikaa, mutta on ihan pilvistä ja satelee välillä. Joten nauttikaa aurinkoisesta päivästä te, jotka voitte!
Niin, ja vielä tuohon sängystä tippumiseen. Jossain taisi olla, että varmaan jokainen vauva tippuu kerran sängystä. En tiedä sitten, pitääkö paikkansa. Mullakin oli silloin sängyssä vauvan ympärillä tyynyjä ja peitto ja ajattelin, ettei pääse niistä vielä yli. Mutta niin sitä vain mentiin.
Poika ei tahdo syödä edelleenkään entiseen malliin. Tänään on suostunut syömään tähän mennessä desin verran puuroa + jonkun verran maitoa. Ylös on tulossa kaksi hammasta samaan aikaan. Molemmat ovat jo hiukkasen läpi ikenestä. Kakkakin on vähän ripulilla. Oli samalla tavalla viimeksi, kun tuli hampaita alas. Seuraan nyt tilannetta vielä pari päivää, ja jos syöminen on muutaman päivän päästä yhä tällaista, niin täytyy soittaa terv.hoitajalle ja kysyä asiaa. Meillä on 8 kk neuvolalääkäri syyskuun alussa.
Aikamoinen ukkonen oli aampupäivällä mutta nyt aurinko pilkahtelee.
En tiedä mikä meidän normaalisti hyvin yönsä nukkuvaa vaavelia vaivaa kun on kahtena yönä noin tunti pari nukahtamisen jälkeen parahtanut itkemään, nukahtaa tutin kanssa heti uudelleen mutta hetken päästä itkee taas. Ei ole nukkuessaan levoton ja oikein parahtaa itkemään. Ehkä ne hampaat tai jotain.
Ruoka maistuu hyvin ja hyväntuulisia ollaan kyllä muuten.
" Iso urakka" takana kun täytin Kelan hoitovapaahakemuksen :-)
Jään hoitovapaalle ensi vuoden loppuun asti, sitten katotaan tilanne uudelleen.
Jaha, jokohan uskaltautuu ulos, ettei tule sadekuuro niskaan ;-)
Meillä kanssa välillä noita ihme itkuheräämisiä pari tuntia nukahtamisesta ja meillä aika usein tulee mojova röyhy kun nostan pojun syliin kun ei ole tutilla rauhoittunut. Röyhyn jälkeen nukahtaa samantien kun sänkyyn laskee takaisin.
Olen menossa äippäloman päätteeksi töihin, mies pitää isäkuukauden ja sitten olis tarkoitus viedä poika perhepäivähoitoon. Taloudellisista syistä en pysty hoitovapaalle jäämään, vaikka mielelläni kotona pitempään olisin. Moni sitä kauhistelee, mutta kun tuet on mitä on ja asumiskustannukset pääkaupunkiseudulla sen verran korkeat niin ei pysty venymään. Muutamat itkut jo asian tiimoilta olen tuhertanut kun on muutamien lähimmäisten kauhistelut tuntuneet niin pahalta.
Onkos muilla Bambinon syöttötuolia(tripptrapp jäljitelmä Citymarketista)? Jos on, onko teillä pehmustetta siinä? Itse en ole sopivaa pehmustetta löytänyt.
Aurinkoiset terveiset täältä Oulun seudulta. Ollaan täällä edelleen tyttöjen kanssa. Reissu on mennyt mukavasti. Suosittelen lämpimästi muillekin mammoille ja lapsille tällaista matkustelua, mahdollisuuksien rajoissa tietenkin. Se kummasti virkistää kotiäidin mieltä.
Tytöt ovat olleet oikein reippaita. Ja kyllä he ovat täällä saaneet runsaasti huomiota. Tammitytönkin vierastaminen on ollut täällä suhteellisen vähäistä. Kovasti on liikuttu ja nähty sukulaisia ja kavereita.
Kaikkea hyvää kaikille. Ja pidetään pino pinnalla. Luen viestit seuraavaksi kerraksi paremmin läpi, jotta voin kommentoida. Unohdin näet avata tämän viestin uuteen ikkunaan.
t. Äiti ja tytöt
PS. Turun seutulaisia???
pitkästä aikaa, olemme olleet lasten kanssa reissussa ja nettipimennossa myös:)
Joku aikaisemmin kertoikin että on töihin menossa ja mies pitää isäkuukauden, niin minä olen myös menossa töihin mutta vain sen isäkuukauden ajaksi ja sitten palaan takaisin kotiin joksikin aikaa...ihanaa mennä välissä töihin ja antaa miehelle ohjat käsiin:)
Milloinkas te muut olette töihin menossa?
Meillä syödään pääasiassa kaupan soseita sikäli mikäli niissä ei ole mitään maitojuttuja, oksennus tulee jos saa jotain maitotuotetta.
Mitä puuroja olette antaneet, niitä vauvojen omia vai ihan tavallisia puurohiutaleita? Me syödään toistaiseksi vain nutrician riisipuuroa joka on maidotonta, mutta nyt ajattelin kokeilla ihan tavallista kaurahiutaleista tehtyä puuroa.
Meillä on huomenna ylimääräinen neuvolakäynti eli käydään punnitsemassa tuleeko sitä painoa vai ei. Kirjoittelen kuulumisia lisää myöhemmin.. prinsessa heräs päikkäreiltä.
Mites nukutaanko teillä ulkona vai sisällä? Meiän prinsessa nukkuu vain sisällä mikä on tosi hankalaa, kun esikoistakin pitäisi ulkoiluttaa, mutta kai kaikkeen tottuu kun oikein yrittää.
miisa
Moi,
kiitos vinkistä, niinhän minä taisin tehdä esikoisenkin kanssa, näin ne asiat unohtuu. Potta täytyy kaivaa heti esiin!
Levolac tosiaan auttaa mutta siten, että se otetaan heti aamulla tyhjään vatsaan mutta mutta eihän neiti mikään tyhmä ole. Levolac on tosi äklön makuista eikä meidän neiti suostu sitä enää syömään. Ei yksinkertaisesti niele vaan pärisyttää kaiken ulos. Ruuan sekaan jos laitan niin " uppoaa" hyvin muttei vaikuta, täytynee miettiä uusia keinoja. Tänään en ole saanut annettua lainkaan joten katson josko se masu toimisi jo ilman apukeinoja, vettä meillä juodaan kyllä hyvin nokkamukista ruuan yhteydessä.
Mutta kiitos vielä vinkistä Aronia72, pottaa kokeillaan :-)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Äiti, vauva 17.1 ja iso poika 4vee
Vauvan nukkumisesta ulkona/sisällä: nykyään nukutaan päikkäritkin sisällä. Ulos mennään kyllä joka päivä joskus puolenpäivän tienoilla, koiran kanssa kun pitää lenkkeillä. MUTTA tytypä ei enää nukahdakaan rattaisiin, vaan katselee kaula pitkällä maisemia:). Ihan hyvä näin, koska laitan tytyn lenkin jälkeen omaan pinnikseen nukkumaan, niin saan vähän omaa aikaakin.
Meillä on ollut nyt alkuyöt vähän levottomia. Noin 1-2 tuntia siitä, kun tyty nukahtaa, herää hän yhtäkkiä kamalaan parkuun, kyyneleet vierii silmistä. Tosi väsynyt on, mutta jotenkin sitten taistelee unta vastaan, tuttiakin haluaa imeä, mutta kun itkettää niin kovin niin tuttikaan ei pysy suussa. Yleensä kyllä n. 15 minuutissa nukahtaa uudelleen.
Eilen huomasin hampaan alun ylhäällä, eli 3. hammas tekee tuloaan. Pientä kitinää on kyllä ollut jo jonkin aikaa, känkkäränkkä kylässä toisinaan...ja jonkinlaista eroahdistusta myös, välillä tyty oikein ryntää mun lahkeeseen kiinni ja yrittää siitä nousta mua kohti. Ja kun ryömii ja tutkii kaikkea, niin tasaisin väliajoin täytyy tarkistaa, että missäs se äiti taas on. Niin suloista:).
Onko kukaan muuten siirtynyt noihin kaupan 8kk soseisiin? Ajattelin tänään ostaa jonkun purkillisen ja kokeilla. Jos itse teen, niin onnistun aina " ylisoseuttamaan" kaikki pöperöt ja niistä tulee vähän liiankin hienoa koostumukseltaan. Kerran ostin jotain sellaista pikkukalastajan herkku tms. sosetta, se oli aika rakeista eikä oikein tytylle maistunut. Mutta kai sitä pikkuhiljaa täytyis alkaa totuttelemaan hiukka rakeisempaan ruokaan...
Mukavaa viikonloppua kaikille tammimameille ja -vauvoille!
-Bellevue ja tyty 11.1-
Täällä on sose urakka jälleen saatu päätökseen ja poitsu päikkäreillä, hyvä hetki siis istua koneelle:) Täällä aurinko vaan paistelee vaikka aamu näytti ihan harmaalta. Täytyypi unien jälkeen lastata poitsu vaunuihin ja lähtee lenkkeileen.
S@su: Myöskin meillä on muutamia tuttavia jotka ovat kauhistelleet töissä käyntiäni. Olen tehnyt keskimäärin kaks päivää viikossa ja lokakuussa ajattelin olla töissä enemmän. Meillä poitsu on joko isän kanssa kotona (vuoroni pääasiassa iltaa ja yötä) tai mummolassa. Olen antanut kauhisteluiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei se huonoa äitiä tee vaikka ajoissa töihin meneekin. Meillä suunnitelmissa oman talon osto joten molempien tuloja tarvitaan:)
Miisa1976: Meillä on syöty alusta asti ihan tavallista kaurapuuroa hedelmäsoseen kera. Sitä Nestlen lasten kaurapuuroa kokeiltiin, mutta se syljettiin heti pois. Toisena puurona meillä myös tuo riisipuuro. Päikkärit meillä nukutaan missä vaan, sisällä hieman paremmin varsinkin kuumilla ilmoilla.
mitäs viikonloppu suunnitelmia mammoilla on? Meillä on pitkästä aikaa " vapaa" viikonloppu ja tiedossa olis kunnon siivous..
Viikonloppuja kaikille, aloitellaanhan maanantaina uutta pinoa:)
Pikaisesti vähän kuulumisia...
Meidän mimmi on syönyt viime päivinä vähän paremmin...helteet helpottaa, mutta iiiks, huomasin että jopa neljä hammasta pilkottaa ikenien läpi. Niitä tehdään nyt sitten tosissaan.
Laitoimme tytölle sellaisen vauvakeinun, ja tykkää hirmusti kiikkua siinä pieniä hetkiä.
Eipä tällä erää muuta, kovin on tummia pilviä taivaalla, ukkonenko siellä??
Mukavaa viikon alkua kaikille!