***JOULUISIT KIPITTÄÄ UUTEEN VIIKKOON***
uutta pinoa pystyyn kun en nähnyt ainakaan vielä.... elikkäs taas uusi viikko alkaa mut tää mamma joutuu nyt lähtemään pitemmittä puheitta syöttö-puuhiin. pienin retkuaa kävelytuolissa tuossa jumissa ja isompi on köyttänyt itsensä lennin syöttötuoliin.huutaa tuolla avaamaan vyöt kun on köyttänyt ne itsekseen kiinni ;D että tällästä tänne näin maanantai aamuna...
Miilukka & Lenni + company
Kommentit (20)
Pitkästä aikaa pinoudun!
Silmäilin läpi viime aikojen pinoja ja kauheasti olikin tapahtunut! Erityisesti Pimmille ja Päivikille jaksamista!
Monella tuntuu yöunet huonontuneen liikkumaan oppimisen myötä, meilläkin neiti on alkanut heräilemään monta kertaa ja aina vaan tahtoisi rinnalle! Nälkä ei voi olla kylläkään syynä, sellainen suursyömäri meillä on!
Ruokamääristä oli puhetta:
herätessä maitoa ja puuroa 2dl+marjasosetta
klo. 11 8kk ruokaa purkillinen+maitoa
päikkärit n. 1 1/2 h
klo. 14.30 hedelmäsose 1prk+maitoa
päikkärit klo. 16.30-17.30
klo.18 kasvissose 1prk
klo.20 puuroa 2dl+marjasosetta+maitoa
Meidän neiti siis syö paljon! (enemmän kuin 4v. isosisko...)
Salla ei edelleenkään liiku eteenpäin. Istuminen on pop ja mahalla mennään villisti ympyrää muttei eteenpäin. Kaikki aikanaan.
Neuvolassa mitat oli 9100g, 70cm ja 44cm. Toisen silmän kyynelkanava ei ole edelleenkään auennut, joten laittavat lähetteen silmäklinikalle sondeeraukseen. Oliko se Päivikin lapsella myös sondeeraus edessä? Kauanko teillä meni aikaa ennen kuin tuli kutsu kotiin?
Kuten mainitsin että yöt menee taas heikommin. Nyt aion yrittää saada yötissittelyt loppumaan, koska taitaa olla vaan jäänyt tavaksi heräillä. Olin nimittäin lauantaina juhlissa ja isäntä lasten kanssa kotona. Yöllä ei ollut tuttipullo kelvannut ja pienen itkun jälkeen olikin jatkanut unia aamuun asti!
Viime yönä en edes nostanut sängystään pois vaikka vähän itkeskelikin, pidin vain kättä neidin rinnalla ja jonkin ajan kuluttua nukahti ja nukkui 8.30 asti!!!!
No jos nyt hiukan aktiivisemmin ottaisin osaa pinoihin niin pysyisin mukana jutuissa!
Ai, niin! Miilukka; oletko myymässä huutonetissä työntökärryä? Olen huutamassa sellaista ja myyjällä on sama tunnus ;-)
Noh, nyt kahvin keittoon ennenkuin neiti herää!
Katju ja Salla
Olipas mukava otsikko :)
Nyt ehdin lukea nuo vanhatkin pinot kun Akseli suostui vihdoinkin nukahtamaan ulos: helteillä meni päikkärit semmoseksi että vaan sisälle nukahetaan ja äidin viereen :o
Olipas siellä huonoja uutisia :/ Jaksamisia kaikille ja myös niitä mukavia hetkiä auttamaan elämässä eteenpäin, olemme hengessä mukana.
Sitten oli unilelusta: Akselilla on ollut sideharso alusta lähtien. Kun sitä tahkotaan silmiin niin nukkumatti tulee :) niin ja petissä hänellä on iso, pitkä käärme joka kiedotaan jalkoihin ja päätä halitaan :) Siinä kärmeksessä on helistin ja herätessä saa otus kyytiä niin että varmasti äiti herää siihen kilinään viimeistään :))
Olen tänään yrittänyt saada kiinni perhepäivähoidon ohjaajaa kysyäkseni josko olisi Akselille jo paikka tiedossa ja kertoakseni tekeväni osapäivää vuoden vaihteeseen saakka, mutta eihän sieltä mitään vastausta tunnu saavan :( Tuntuu hurjalta että " lomaa" on enää vajaa kuukausi :// Huiiiih!!! Kun eihän mun vauva vielä syö itse eikä todellakaan etene minnekään millään tavoin niin jääkö siellä sitten ihan jalkoihin :// Huoh!
Isompien lasten isän piti ottaa tänään muksut täksi illaksi, vaan ilmoitti tuossa justiinsa olevan " huono ajankohta" - - - justiinsa, voi kilinkakka, että saako sitä vanhemmuudessa valita olevansa lasten kanssa vaan hyvänä aikana :o hmm... pitäskö alkaa natista asiasta... vaan enpä taia jaksaa, joskus se kolahtaa hänelle takasin kun muksut ilmottaakin ettei heille nyt sovi :))
Jahas, pyykkikone lopetti laulunsa, pitänee mennä seurustelemaan tuonne kodinhoitohuoneen puolelle... Palaillaan astialle ja jaksamisia kaikille :))
RauPotar ja Akseli
Ai niin: 8kk neuvolan jälkeen on vasta 1v-käynti seuraavaksi. Miten muilla paikkakunnilla?
yritän täällä siivota ja pyykätä niin lennillä taas sellanen päivä että saa viihdyttää ja kanniskella koko ajan. ei viihy taas lattialla pätkääkään :(
KATJU77:
miten sattuikin... ;D ... itseasiassa aattelin tänään jo katella sitä valmiiksi ja rupesin tuolta likkojen huoneesta etsimään puuttuvaa palloa kun näköjään hävinny.Mutta yllätys yllätys olen penkonut ja purkanut joka paikan ja en löydä sitä :( tytöillekin jo asiaksi annoin että etsivät sitä ja kuka löytää niin saa jääkaapppiin eksyneen suklaamunan. mut tosiaan en ole löytänyt sitä. mulla piti laittaakin huutajalle päin s-postii että nyt siitä puuttuu 1 pallo (2 palloa löytyypi siis) ja että jos huutaja haluaa perua kaupat niin onnistuupi tietty. vasta oli tallessa mutta yllättäen ku tarvitsisi niin sit hävii.ja tosiaan kun tuota tavaraa on vielä niin paljon että saa sit tosiaan kääntää kämpän ylösalasin.
toi kärri on muuten todella kiva mutta pakko luopua jostain päästä kun neljän lapsen tavarat täällä pikku kolmiossa ;D
mutta jos en nyt sit löydä sitä vahingossa vielä jostain niin voit perua kaupat. *häpeää täällä* tuliterät patterit meinaan kyllä laittaa valmiiksi kun entisistä melkein vetoloppu.
mutta yrittää jatkaa taas siivoustaan täällä päin....
up up up up up up up up up up up up!!!!
Vaan täälä ei ole yhtään pirteä äiti...
Joten IITULIN lisäksi täälä on toinenkin joka ei VIELÄKÄÄN saa nukkua öisin, hyvin kateellinen olen kyllä teidän hyvin nukkuvista muruista. Meillä heräillään edelleen 1-2 tunnin välein, muutama yö ollaan joskus nukuttu niin et ollaan herätty vaan 1-2 kertaa. En tiiä mitä täs tekis kun meinaa olla ihan loppu ja arjesta pitäis kuitenkin selvitä. Mut se siitä valituksesta.
Syömisestä täälä on ollut puhetta, näin meillä:
Aamupala 8-8.30 n.1dl puuroa kera marjojen
Lounas 11.30 peruna(pieni) kasviksia ja esim. lihakastike
Valipala 13.30 hedelmä(esim. banaani) tai valmis sose 2dl
päivällinen 16.00 perunaa, lihaa, kasviksia(suht samoin kuin lounas)
iltapala 19.30 puuro+marjoja 1-11/2dl
ja velli2dl
Välissä saa tietysti tissimaitoa, mut määriä en osaa sanoa.
Ja siitä sit sopiva aasinsilta kysymäkseen, moniko menee viel rintamaidolla?? Itse täs vaan mietin et saakohan Adam riittävästi maitoa? Luulis saavan kun kaiket yöt sitä latkii... vaan välillä hiipii epäilys mieleen.
Tiedän et lupailin et parannan tapani tän palstailun suhteen, mut nyt ei muistu mitää mielee mitä muut ovat kirjoitelleet(anteeksi). nyt on pakko raahata matot ulos kun adam nukkuu(ainut aika kun voi mitään enään tehdä).
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Nefili ja Adam pian 8kk
Nefili: Sulla on mun mieli, aioin nimittäin juuri kirjoittaa samasta aiheesta tänne kun meilläkään ei nukuta! Ja rintamaitoa vielä saa, joten olen tullut siihen tulokseen, että se nukkumattomuus johtuu imettämisestä, meillä kun ei tuttiakaan huoli, niin tyttö pitää sitten minua tuttinaan.
Nyt olen jättänyt päiväimetykset kokonaan ja päiväunet on pidentyneet huomattavasti. Vielä kun jaksaisi yöimetykset lopettaa, niin ehkä sitten nukuttaisiin jo paremmin. Nyt meillä heräillään noin parin tunnin välein.
Päivärytmistä:
Herätys 8 aikoihin (vaihtelee) puuro 9 aikaan n 1dl+sosetta+korviketta mukista hieman.
Päiväunille noin 10.30 nukkuu noin 1,5h
12.30 aikaan lihasose n. 1dl + korviketta 1 dl
14.30 aikaan välipala hedelmäsosetta, hedelmää, jogurttivalmistetta tms. n. 1 dl + korviketta
n. 15 aikaan toiset päiväunet, noin 1,5h
17 kasvis tai lihasose n. 2dl + korviketta
20 iltapuuro + korviketta
20.30 - 21 nukkumaan (iltaimetys)
Meillä ei liikuta vieläkään kauhean paljon. Istuu napakasti kun laittaa istumaan ja siitä osaa mennä itse lattialle makoilemaan, mutta ei osaa itse nousta istumaan. Konttausasentoon menee hyvin vähäksi aikaa ja jos laittaa hänet siihen, niin huojuu jonkin aikaa ja pötkähtää takaisin mahalleen. Pyörii kyllä paikasta toiseen ja napansa ympäri.
Iloinen ja aurinkoinen tyttö on, juttelee kauheasti lälläälläää jne. ja on kauhean utelias, vierastaa kyllä aika paljon.
Nyt mun täytyy lähteä laittamaan pyykkejä kun on kertynyt taas, mukavaa loppuviikkoa kaikille, en taas ehdi kirjoittelemaan kun ollaan reissussa.
Saaraks ja tytteli
Siinäpä linkki edelliseen pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11010157&p=&mpage=1&tmode…
Ja sitten läpinää...
Ensiksi heti kovasti jaksamista kaikille heräilijöiden äideille! (ja ehkä isillekin ;) )
Ois tässä itekki varmaan hermoromahduksen partaalla jos lassi heräilis vieläkin öisin - varsinkin jos heräiltäis noin usein! =o
Voi että kun teilläkin päästäis jo nukkumaan...
Syömisistä on ollu puhetta ja kun en nyt muista että oonko laittanu niin laitetaan sitten vielä meidänkin päivärytmiä =)
8 aikaan poju käy hereillä ja juo n. 1,3 dl maitoa
9.30 ylös
10.30 aamupuuroa 3 dl ja maitoa päälle
12 paikkeilla ½ tunnin päikkärit
13.30 8 kk lihasosepurkki ja maitoa päälle
16.30-17 8 kk lihasosepurkki ja maitoa päälle
19.30-20 iltapuuro 3 dl ja maitoa päälle
20.30-21 nukkumaan, sitä ennen maitoa n.1,3 dl
Noiden liharuokien päälle syö joskus myös hedelmä- tai marjasosetta jos masuun mahtuu =) Myös puuron sekaan laitan silloin tällöin " ekstraa" =)
Kävin eilen sitten siellä lääkärissä...
MS-tauti on nyt " oikeasti" diagnosoitu kun kaikki oireet ja koetulokset viittaa kuulemma juuri siihen eikä mikään ole asian kanssa ristiriidassa. Lääkäri selitti sitten vielä taudista, sen syistä yms ja juteltiin sen vaikutuksesta raskausaikaan. Kelalle saneli lausunnon ku pitää hakea sieltä lääkekorvausta... Lääkkeet alotan ens vuonna imetyksen jälkeen, mutta voi olla etten ennätä imettää kovin kauaa ku lääkkeitä ei saa syödä imetyksen aikana...
Mutta nyt täytyypi mennä ku kaveri tuli kylään...
Myöhemmin lisää =)
Pimmi ja Lassi
voi video! Odottelen isäntää kotiin (pääsee kahdelta) jotta hän jää lapsenvahdiksi kotiin ja pääsen itse mikin kanssa taysiin.
Mikillä tuli viime yönä kuumetta, enkä sitä heti mitenkään ihmetelly kun isoveljelläänkin oli viikonloppuna kuumetta. Mutta aamupäivän aikana mikki meni veteläksi, käsittelyaraksi ja iho tuli täyteen näppylöitä, eniten keskivartaloon. TK:ssa ottivat crp, joka oli nousussa ja lähete TAYSiin napsahti.
Nyt sitten tulisilla hiilillä odottelen isäntää. Mikki nukkuu turvaistuimessa.
t. päivikki
Lukemassa käyn päivittäin, mutta kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle. Kiirettä pitää. =) Matot pitäis tänään saada pestyä, että kuivuvat joskus myös. Isäntä kun vain sais ton mattojen pesupaikan kuntoon. Pesen siis ihan kotona painepesurilla.
[color=orange][b] Päivikki [/b][/color] Hui kauhistus minkä viestin laitoit. Toivottavasti Mikkillä ei mitään pahempaa. Tulehan kertomaan kuulumisia kunhan ennätät. Paranemishaleja Mikkille!
[color=orange][b] Pimmi [/b][/color] Vai on nyt sitten diagnoosi tehty. Se varmaan kauhistuttaa ja samalla helpottaa. Nyt ainakin tiedät mikä on. Ja tosiaan olet nuori vielä sekä lääkkeet kehittyy koko ajan joten hyvä elämä sulla on edessä. Ja uusi ihana raskaus (hieman kateellinen, täytyy myöntää). Kyllä sä sen koulun ehdit saada valmiiksi myöhemminkin. =) Lassi muuten syö todella hyvin!
Siitä pääsenkin meidän neidin ruokarytmiin. Ei ole pitkä... Velliä menee päivässä n. 10dl ja muutama hassu lusikallinen puuroa, perunaa tai jugurttia. Tänään söi jo kaks ruokalusikallista perunaa, edistystä!! Toivottavasti tämä tästä. Ens viikolla on neuvola, saa nähdä onko paino laskenut. =/
Mä en jaksa vielä yrittää lopettaa yösyöttöjä pois. Viime yönä heräiltiin taas 5 kertaa ja vellipullolla nukahtaa uudestaan. Viime yönäkin meni kaks vellipulloa, eli ei ihme ettei aamupuuro maita. Sitä maitoa en ole vielä kokeillut, täytyy tänään yrittää.
Eilen soittelin ja kyselin uutta työpaikkaa. Syksyllä tulee paikkoja auki joten ajattelin hakea lähemmäs kotia työpaikkaa, vaikka olenkin vaan ollut 9kk nykyisessä paikassa töissä ennen kuin jäin sairaslomalle. uusi paikka kiinnostaa kovasti ja toivon että saan sen kunhan vaan tulee hakuilmoitus lehteen.
Nyt neidin kanssa kauppaan kun heräs päikkäreiltä.
Kattellaan! =)
rusina ja edelleen tosi huonosti syövä M
Ensinnäkin: toivottavasti [color=red][b]Mikillä[/b][/color] on kaikki kunnossa. Olettekin varmasti jo parhaillaan matkalla sairaalaan.
[color=red][b]Pimmi,[/b][/color] en tiedä oikein, mitä sanoa. Epävarmuus diagnoosin sisällöstä sitten loppui, mutta samalla myös ehkä siitä, ettei olisikaan kysymys MS-taudista. Kovasti vain voimia ja jaksamisia sinulle! Ja lämmin kiitos sinulle, että jaksat tsempata meitä muita. Toivon hartaasti, että sinun sairautesi olisi sieltä ihan kaikkein lievimmästä päästä!
Minun pitäisi kai lopettaa näistä [color=red][b]yöunista valittaminen.[/b][/color] Kun oikein rutisen niistä, ne vain pahenevat. (Katsotaanpa, miten ensi yönä käy...). Anyway, toissa yönä valvottiin siten, että vasta puoli 4:stä lähtien sai nukkua edes 2 tunnin pätkiä. Viime yönä tyttö nukkui koko yön vieressä ja tankkasi 1,5 h välein. :-O Toivottavasti syynä on nuha.
[color=red][b]Päiväunet[/b][/color] ovat parin päivän jälkeen taas onnettoman lyhyitä (lue: 15-20 min). Pinna on välillä kireällä sekä äidillä että lapsella, kun meillä ei nukuta ei päivällä eikä yöllä, p**kele!!!
No, nyt virtaa ja potkua antavat akkuun tontin ostosuunnitelmat. Olemme vakavasti miettimässä tontin ostoa ja tarjouksen tekemistä. Tosin asia ei riipu pelkästään meistä. Toivottavasti asiat kuitenkin järjestyvät ja pääsemme rakentamaan omaa taloa lähiaikoina - oli se sitten tämä haaveiden tontti tai jokin muu.
Sitten uutisia [color=red][b]kummipojastamme:[/b][/color] hän oli hengitellut jonkin aikaa jo ilman hengitystukea!
Vielä haluan toivottaa [color=red][b]Rusinalle[/b][/color] tsemppiä, toivottavasti M:n paino on noussut. Samaten kovasti tsemppiä teille muille [color=red][b]huonosti nukkuville äideille![/b][/color]
Ai niin, [color=red][b]esikoisen[/b][/color] tarha alkoi taas. Siis päiväkoti. Iloisesti tuntui nuorimies lähtevän taas " töihin" . Meille sopii mainiosti tuo 3 pv/vk tarhassa.
Hyvää viikon jatkoa kaikille!
Iituli, joka toivottavasti on kohta (kalliin) maapalan omistaja
Niin, Pimmi, samalla loppui toivo siitä, ettei kyse olisikaan MS-taudista.
Yritän jatkossa kiinnittää enemmän huomiota näissä värikikkailuissa noihin väärässä kohtaa oleviin tyhjiin osiin...
Iituli *vähän noloissaan*
Hellurei!
Päivikki: Tulehan kertomaan kuulumiset, että mikä Mikkiä vaivasi? Huoli on niin valtava kun pieni tulee kipeäksi!
Pimmi: Joskus elämässä tapahtuu hurjasti samalla kertaa. Iloja ja suruja, mutta Sinulla pieni ilo siellä vatsassa ja isompi ilo Lassi auttavat varmasti jaksamaan. Voimia!
Ja sitten tätä omaa ja Akselin eloa. Hih, onpa eroja meidän pienten syömisissä! Meillä rytmi ruokailun ja nukkumisen kanssa on suurinpiirtein tälläinen.
Klo 06.40 Herra A herää ja juo tissillisen maitoa. Emme ole montaakaan kertaa tarvinneet herätyskelloa koulujen alkamisen jälkeen.
Puuroa n. reilu desi ja puolikas hedelmäsose purkki sekoitettuna.
n. klo 8 nukkumaan ja unta 1,5h.
Lounaaksi liha tai kalasosetta vajaa 8kk purkillinen ja maitoa/vettä päälle.
Siitä n. tunti ja tissillinen maitoa tai pulloa.
Päiväunet 1,5-2,5h ja sen jälkeen hedelmäsosetta tai jälkkärirahkaa.
Päivällinen viiden hujakoilla ja silloin lihasosetta vajaa 8kk purkki tai yksi peruna ja raejuustoa.
Tässä välissä yleensä rintaa ja toivomus olisi pienistä iltaunista. Muuten kaveri sammahtaa klo 19 ja umpiväsyneenä ei jaksa syödä puuroa ja sitten herätään syömään 01 ja klo 05, niinkuin nyt viikon tästä taaksepäin... Mutta kun ei jaksaisi huudattaakaan öisin. Ensimmäinen maitotankkaus menee kyllä ihan kumisevan tyhjään vatsaan, aamuyön syöttö lienee jo heräämistouhuja. Akseli kyllä syö hyvin, tuntuu että painoa on nyt tullut hyvin, hän on ollutkin aika hoikka poika. Syömisiin vaikuttaa kovasti myös ilma, lämpimällä säällä ei putoa kuin jälkkäriherkut ja tissimaito.
Eli tissimaidolla mennään, mutta hän ei suostu syömään kuin makuullaan, joten pullomaitoa juodaan muuten jos jossain kyläillään. Onneksi se menee mukisematta. Velliä en ole antanut tarkoituksella, esikoinen oli vellihirmu ja olisi juonut sitä öisin kuinka paljon vain ja se vaikutti päivän syömisiin. Hän kärttää kaupassa välillä vieläkin velliä! Ja ikää on kuitenkin jo melkein 9v. Mutta kyllä vellillä kasvaa ihan hyviä lapsia!
Kai rinnoista jotain tulee, mutta kovin tuntuvat tyhjiltä pussukoilta... Ja kestää aika kauan, että rinnoista alkaa tulemaan mitään!
Kävin tänään irtisanomassa itseni vanhasta paikasta. Pomo suhtautui ihan hyvin, pientä nuivuutta oli ehkä havaittavissa. Mietin juuri sinne ajaessani, että olen tullut firmalle aikas kalliiksi! Aloitin 11/05 ja seuraavan vuoden heinäkuussa sairastui tytsy ja siitä muutaman kuukauden päästä jäin sairaslomalle ja nyt sitten jään pois. Mutta näin siinä voi käydä kun naisvaltaisella alalla ollaan... Akselille tuntuu uni maistuvan, tää äitee taitaa oikaista sohvalle. Meillä muuten ei millään enään nukuttaisi vaunuissa, sisällä omassa sängyssä nukuttaa parhaiten. Mutta siitä johtuen meillä ei varmaan siivota enään ollenkaan, kun nukkuessa ei viitsi kauheasti kolata ja hereillä ollessa imuri pelottaa ja kaikkea. Loistava tapa vältellä siivoamista.
Kirsikka ja Akseli, jonka body on päivän päätteeksi aika musta vatsan kohdalta. *menee keräämään leluja ja suunnittelee lattian pesua sohvalta käsin*
Onhan tässä vähän hassu olo... Toisaalta pelottaa että mitähän tuo tulevaisuus tullessaan ja kuinka pahalaatuinen tämä mun tauti on, mutta sitten taas toisaalta on kyllä mukava tietää mitä tämä on ja että lääkkeetkin on olemassa... Niitä ei kylläkään nyt voi syödä, mutta sitten joskus kun en ole raskaana enkä imetä =)
Unohdin muuten mainita tuossa edellisessä viestissä siitä kuinka lääkäri sanoi vähän hassusti =) Tämä oli semmoinen aika vanha mieshenkilö ja totesi siinä elämäntilanteestani kysellessään että hän ei kyllä ymmärrä naisia...! Luetteli siinä, että " sinulla on jo yksi lapsi ja toinen jo tulossa, ikää vasta 22 vuotta ja opiskelet yliopistossa; siihen kun lisätään vielä tulevat häät ja tämä MS-tauti niin olet kyllä aikamoisen taakan ottanut harteillesi!" Pyöritteli siinä päätänsä ja kun minä vaan hymyilin ja nyökyttelin niin huudahti vielä että ja jaksat vaan hymyillä niin kuin kaikki olisi ihan hyvin! Meillä oli vissiin vähän eri käsitys siitä että onko lapset ja häät taakka vai mukava asia =))
Ainoat asiat mitä mä voin nyt tehdä on liikkua ja syödä hyvin ja levätä. Tuota lepäämistä ja nukkumista painotti moneen otteeseen kun näytin kuulemma ihan kalpealta ja väsyneeltä... Kai tässä nyt on yöunien laatu vähän kärsiny ku pää on niin täynnä asioita että huh huh =o
Stressiä näyttää pukkaavan ku nukahdan tosi hitaasti, päätä särkee koko ajan ja oon ruvennu puremaan hampaita yhteen - ihan hereilläkin =/ No, toivottavasti mieli leppyy pian ettei tule stressivauvaa =(
Mutta sepä taas siitä...
Hoksasin tuossa että kyllä on lassilla aika suuret nuo ruoka-annokset kun vertaa monen muun syömisiin =o Juku, tuohan poju vetää ruokaa LITRAN päivässä ja siihen päälle vielä puoli litraa maitoa! Jestas, mihin se kaikki häviää... On kumma jos ei seuraavalla käynnillä ole tullut painoa!
Tuosta tulikin mieleen että joku kyseli noista neuvolakäynneistä... Meillä käyntejä on 1,2,3,4,5,6 ja 8 kuukauden iässä ja seuraava vasta 1 vuoden ikäisenä. Siitä eteenpäin käydäänkin vain vuoden välein. Nyt meillä on 9 kuukauden ikäisenä se punnitus kun painoa ei ollu tullu viimeksi, mutta sekin käynti on oikeasti mun äitiysneuvolakäynti =)
Mukava kuulla että [color=blue]Iitulin[/color] kummipojalla menee jo paremmin =) Iitulilla itsellään ei taida mennä nyt kovin hyvin, mutta koita jaksaa... Kuulostaa kyllä aikamoiselta hommalta kun tyttö ei nuku ei yöllä eikä päivällä =( Tarvitsee se äitikin sitä omaa aikaa - eikä vain kotitöihin vaan ihan vain itselleen...
Huh, kylläpä tuo [color=blue]Päivikin[/color] viesti säikäytti! Toivottavasti ei oo vakavampaa... Voi pientä =(
Mä täällä mussutan karkkeja ja katon tuota Pussycat Dolls ohjelmaa... Uuh, tulee ihan valasmainen olo kun kattoo noita likkoja... Viime aikoina ei muutenkaan oo ollu kovin " hehkeä" olo kun naama on täynnä hormoninäppyjä ja hiukset kiiltää rasvasta vaikka kuinka kävis suihkussa. Vaikka painoa ei oo tullu yhtään niin vaatteet ei mene päälle ku maha on turvonnu ku ilmapallo... Että ei tästä kyllä kannata olla kovin kateellinen [color=blue]Rusina[/color]! =)) Ehkä voin sitten tulla hehkuttamaan kun tuntuu ensimmäiset liikkeet ja maha kasvaa ihan oikeasta syystä =D
No mutta nyt täytyy kyllä lopetella ku juttua riittää enemmän kuin kukaan jaksaa lukea...
Taidan painua tämän (niin henkisen kuin fyysisenkin) painon kanssa sohvalle...
Pimmi ja Lassi
Taas on tovi vierähtäny edellisestä pinoutumisestani. Olen kyllä joka päivä lueskellu teidän kuulumisianne, paljon teille on tapahtunu niin lapsille kuin mammoillekin:)
Pimmi: Ensiksi suuret onnittelut raskaudestasi!!! Olen täällä vauvakuumeisena vihreänä ku niin helposti raskauduit. Toivotan oikein ihanaa masun kasvatusaikaa:) Olen pahoillani sairautesi vuoksi:( Kuitenkin niin kuin itsekin sitä sanoit, parempi nyt kun tiiät mikä sulla on ja et siihen on lääkkeetkin sitte joskus odottamassa. Toivoin kädet kyynärpäitä myöten ristissä et tauti olis helppoa muotoa.
Päivikki:Voimia äitisi sairauden johdosta! Ja erityisesti pikku mikkin sairastumisen vuoksi! Toivottavsti kyse ei ole mistään vakavasta jutusta, ilmottelehan ku tiiät mistä on kyse.
Iituli: Kiva että sun kummipoika voi paremmin! Pidetään peukut ystyssä et vointi kohenee koko ajan ilman takapakkeja.
Sitten kaikille huono unisten vauvojen äideille tasapuolisesti jaksamisia myös! Meillä Joonan unet meni ihan älyttömiksi öisin ( heräili tunnin välein tissille eikä kunnolla edes syöny vaan nukkui tissi suussa), niinpä lopetin yöimetyksen muutama viikko sitten ku mies oli lomalla. Olin pari ekaa yötä poissa kotoa, lähin illalla iltatissin jälkeen ja tulin aamulla heti ku poju heräs ja annoin aamutissin. Noin viikko meni et ei enää hamunnu ja huutanu. Yhtäjaksoista huutoa oli alussa noin tunti/yö, sitte harveni kunnes tuli yks yö uusi pitkä huutojakso, mut se jäi yhteen yöhön. Nykyisin saattaa herätä yöllä ku potkii pinnoja yms, mut yleensä nukahtaa ite uudestaan, mut toisinaan pitää nostaa viereen ja siihen nukahtaa. On itellä aivan erilainen olo ku saa nukkua.
Mitäs vielä.. Meidän ruokarytmi menee jotakuinkin näin:
Herätys n. 7-8, tissiä aikalailla ja puuroa n.2-3 dl ja sen kanssa hedelmää tai marjoja
Aamu-unet noin klo 9-10, nukkuu noin pari tuntia. Sen jälkeen tissiä.
n.klo 11-12 Lounas: peruna-lihasose-kasvis n.2dl.
Välipala n.klo 14-15: jugurttia tai hedelmää n.2dl+tissiä
Toiset päikkärit sen jälkeen, nukkuu n. tunnin tai reilun
Päivällinen unien jälkeen: suunnilleen ku lounas
Noin klo 20-21 Puuro 2-3 dl ja hedelmää ja iltatissi päälle.
Lisäksi vettä nokkamukista ruokailujen yhteydessä ja tissiä pojan halun mukaan. Nuo ajat on siis noin aikoja mut ruokamäärät kutakuinkin tuollaisia.
Meillä liikutaan ryömimällä ja muutama konttausliike on tehty. Konttaus asentoon noustaan satoja kertoja päivässä samoin karhunkävelyasentoon. Kovasti tukea vasten koitetaan nousta, mut ei vielä onnistuta ilman äiskän/iskän/sisarrusten apua. Käsistä kiinni pitäessä on Joona kävelly noin viikon, sitä ennen ei ollu mitään hajua koko kävelemisestä. Kovin äkkiä nuo ipanat tässä vaiheessa hoksaa noita uusia temppuja.
Mutta pitää koitta kirjoitella meidänki kuulumisia vähän useammin, nyt kuuluu kutsu " äti" vaunuista:) Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
-marrasmamma ja Joona 2.12-
eiks tänään ole keskiviikko.. ? Jestas et on taas tää äippä sekaisin..
Voi Päivikki, teidän vastoikäimisille ei tunnu tulevan loppua. Toivottavasti Mikki on kunnossa: voimia sinulle :D
Sit Pikku pimmi :) Olen sanaton.. hienosti jaksat suhtautua asiaan! Sit jatsat vielä meidän pikku juttuihin antaa myötätukea. Hieno ihminen olet.
Kirsikka vähän samaisesta syystä minäkin ne matot ulos kannoin, kummasti näkyy Adamin vaatteissa talon siisteys taso.
Iitulille jaksuja öihin, kyl näiden joskus täytyy nukkua.. eikö.. jooko.. ? Lämmin ajatus myös kummipojallesi.
nyt kutsuu Sämpylätaikina.
nefili ja Adam
Voihan vitsi! Nää yöt alkaa menemään mielenkiintoisiksi... Laitoin pojan eilen alkuillassa pienille unille, jotta jaksaisi syödä puurot ja menisi hieman myöhemmin nukkumaan. Noh... Poikanen nukahti puoli yhdeksän maissa ja heräsi siitä tunnin päästä huutamaan. Tissiä oli pakko antaa, mikään muu ei auttanut. Sitten herättiinkin puol 1 ja puol 4 ja lopulta klo 6 ylös. Alkaa hiukkasen olemaan väsymystä äidin silmissä. Haistaako nuo vauvat äidinmaidon? Täytyy varmaan sijoittaa perhe mummolaan ja pitää jossain välissä pientä " unikoulun" tynkää. En jotenkaan usko, että hirveä nälkä olisi 4h päästä nukahtamisesta? Mene ja tiedä...
Hui, nyt koneet kiinni, ukkonen jyräjää ja lupasivat kunnon pauketta tänne etelä-Suomeen. :/
Kirsikka ja yö-ihminen Akseli
Pah ja pah :( taas alkoi kuukautiset... en todellakaan raskaudu helposti, että kututtaa taas :( hmph!
Eipä tänne mitään uutta. Akseli on kiltti poika, syö hyvin ja yöt nukkuu (yleensä). Voimia kovasti yövalvojille, mein tyttö oli semmonen yökukkuja jotta oksat pois suutarin joulukuusesta ://
Meillä mies taitaa vaihtaa työpaikkaa :) Nyt ajelee mein autolla 200km työmatkaa päivittäin, mutta kun minäkin sitä birssiä tarttisin kun töihin palailen niin mies vaihtaa firmaa tähän vähän lähemmäs :)) ja lisäbonuksena on sitten enemmän aikaa iltasin olla perheen kanssa :))
Minä täällä kateellisena kattelen uutisia kun pääkaupunkiseudulla ukkostaa ja salamoi: haluun tänne kans!! Olen ihan intofriikki rajuilmoihin ja myrskyihin :)) Tässä kaupungissa ei vaan ukkonen tule päälle kun kerran kymmenessä vuodessa - - selittävät sitä sillä kun kaupunkia ympäröi yhtäällä meri, pari isoa tehdasta sekä ydinvoimala.
Nyt pittää mennä keittiön puolelle vääntämään sapuskaa. Mukavaa päivää kaikille :))
RauPotar ja Akseli joka nyppii matosta koiran karvoja :))
Oltiin illalla kotona jo yhdeksän kieppeillä. Paljon otettiin verikokeita ja tietenkin pissa (sitä saatiinkin sitten odotella useampi tunti, kun poju oli juonnu tosi vähän) mutta mitään ihmeellistä ei löytynny, joten virustauti ja päästiin kotiin kahden kuumelääkkeen kera.
Lääkärin kommentti oli heti meidät nähtyämme, että ihottuma ei viittaa aivokalvontulehdukseen. Sitähän minäkin pelkäsin ja varmasti TK lääkärikin vaikka kumpikaan meistä ei sitä ääneen sanonnu. Mutta onneksi näin!!! Mikin kuume kun eilen huiteli neljässäkympissä, on se tänään jäänny alle 39. Eli parempaan suuntaan ollaan menossa, tänään mikki on taas kävelly tuolia työntäen normaaliin malliin, eilen poju ei noussu jaloilleenkaan.
Pimmillä ollu vähän hassu lääkäri. Mutta noi lääkärit ei tunnetusti osaa aina valita sanojansa oikein... Eikös kuitenkin ole hyvä, että sulla on perhettä ja touhua ympärillä - yksin voisi olla raskaampaa kantaa tietoa parantumattomasta sairaudesta. Ja kyllähän lääketiede kehittyy (joku taisi siitä jo kirjoittaakin) ja kun sairaus todettiin sulla noin ajoissa, pystyt varmasti paremmin pitämään kuntoasi yllä. Tsemppiä!
Mutta nyt kotihommiin, kun mikki nukkuu. Kyllä huomaa, että eilen jäi kotihommat tekemättä - plääh!!!
t. päivikki
Nukkumaan pitäis mennä, mutta ei malta ei. Ja Diilin finaalikin alkaa kohta. Yhden jakson katsoin ja koukkuun jäin, tositv on ainoa paheeni. Meillä on RYÖMIVÄ vauva!!! Tänään tuo sen hiffasi kun kaukosäädin oli jäänyt lattialle ja sitä piti päästä räpeltämään. Nauroimme vedet silmissä illalla kun hän hihkuu ja ryömii, on se niin kivaa. Huomenna on sitten pakko laittaa asunto siihen malliin että liikkuva vauva ei löydä mitään " jänskiä" ylläreitä. Ja huoh, pestävä ne lattiat.
Tv:n orja Kirsikka ja Akseli, tuleva unikoululainen ja tuttipullomies.
ps.Tissin syöminen ei voisi nyt vähempää häntä kiinnostaa kun on niin hienoja uusia taitoja. Tuttipullokauppaan siis...
Kiitos kaikille tuesta! Äitini pääsee tänään sairaalasta ja loppuviikosta kuulemme tuloksia, onko syöpä kuinka levinny imusolmukkeisiin vai saatiinko kaikki pois. Hoidot määräytyy sen mukaan. Nyt kuitenkin aika positiivisilla mielillä mennään.
Mikin isoveljellä nousi lauantaina kuume ja eilen käytin Koskiklinikalla, mutta mitään ihmeellistä ei löytynny. Pissa puhdas, crp 15 ja korvat/keuhkot/kurkku ok. Lääkäri tuumi, että flunssaoireet voi tulla viikon aikana " jälkijunassa" . Tänään poju sanoi, että suu kipeä, ehkä tarkoitti kurkkua. No, onneksi kuume laskusuunnassa. Harmi vaan jos Mikki saa tartunnan eikä päästä silmän sondeeraukseen keskiviikkona. Mut kai me sitten saadaan uusi aika...
Ruokien määristä on ollu puhe. Meillä on rytmi taas pikkasen hakusessa, kun näin syksyn tullen olen aikaistanut nukkumaan menoja ja ylösnousuja, mutta suunnilleen näin:
Herätään 07.00 jonka jälkeen puuroa 1dl
velliä 2dl 9.00
ruokaa 1dl ja maitoa 1-2dl 11.00
päikkärit
maitoa 2dl 15.00
ruokaa 1dl+1dl hedelmä-/marjasosetta 17.00
puuroa 1dl 20.00
velliä 2dl 21.00
Nukkumaan...
Meillä on ollu kesän käytössä maitopullo, jolla sain Mikin unia pitenemään aamusta reilulla tunnilla. Silmän sondeerauksen jälkeen (edellisenä yönä kannattaa syöttää maitoa klo 04 kun seuraavana päivänä saa syödä vasta iltapäivällä) luovutaan yöpullosta ja jos yöt lyhenee, uskon, että Mikki osaa pidentää noita päikkäreitä. Kesäkuumalla hän ei millään osannu nukkua päivällä ja ruvettiin taas antamaan yöpulloa aamuyöstä vaikka siitä jo 5kk iässä luovuttiin. Meilläkin oli silloin pulmana se, ettei aamupäivisin maistunut oikein mikään.
Mutta nyt taas kotihommiin. Aurinkoista alkavaa viikkoa! (Nyt ainakin näyttäää ilma hyvältä!!)
t. päivikki