Voiko tosiaan olla niin, ettei laihdu vaikka syö oikeasti vähän?
Tässä dieetin riivaamana alkaa taas uskonpuute vaivata... kolmas viikko 1000 kcal / päivä -dieettiä alkaa, ja muistui mieleen joku av-mammoista, joka väitti ettei tuttunsa laihtunut yhtään kyseisellä dieetillä.
Minusta on aivan mahdoton ajatus, että jos kuluttaa enemmän energiaa kuin kitusiinsa tunkee, etteikö laihtuisi. Näin on oltava!
Mutta kokemuksia kaipailen, onko kellään käynyt tarkan & tiukan dieetin kanssa heikosti?
Niin ja oma paino näytti viime viikon punnituksessa lähteneen laskuun, huomenna olisi taas vaakapäivä... hui :) Herkkupäiviä on yhä se yksi per viikko, jolloin kaloreita ei lasketa eikä mietitä.
Kommentit (9)
Todistetusti aliravittu ylipainoinen. (lääkäri totesi)
Ei se voi olla niin, että jos kuukausitolkulla pitää yllä jotain huomattavan alhaista kalorinsaantitasoa, että ei laihtuisi.
Et jos laitettaisi johonkin letkuruokintaan (mikä nyt on aivan utopiaa) niin etteikö ajan kanssa laihtuisi...
Minä uskon, että ihmiset huijaavat itseään siinä, paljonko ovat oikeasti syöneet. Sanoit, että yhtenä päivänä viikossa kaloreita ei lasketa - hmmm, tuo kuullostaa minusta just arveluttavalta.
En koskaan juo enempää kuin 4dl limsaa kerralla, ja senkin to-del-la harvoin mutta olen kuullut että joku juo koko 1.5 pullon kerralla, ja viikottain. Keksejä syön muutaman, kun joku voi vetäistä puoli pakettia - tai koko paketin. Ei siis puhuta samaa kieltä, kun molemmat puhuu " kohtuudella" herkuttelusta.
Silloin on aliravittu, koska yksipuolisuudesta johtuen keho ei saa tarvitsemiaan kuituja, vitamiineja ja hivenaineita.
Ei tuo lääkärin toteamus liity siihen, että söisi monipuolista ruokaa jossa ENERGIAMÄÄRÄ alhainen mutta silti ylipaino ei lähtisi laskuun
Ja olen 162cm. Paastolla olen ollut kerran viikon ja laihduin puoli kiloa ja noudatin jämptisti ohjeita.
Kyllä me vain ollaan erilaisia.
Ja olen huomannut, että moni ei usko, ei tarvitse, itse tiedän totuuden.
Kumman se lääkäri totesi?
Minullakin menee helposti elimistö " säästöliekille" . Siksi en ole koskaan oikein millään dieetillä laihtunut. Liian vähistä kaloreista tulen vain todella vihaiseksi ja sitten alkaa mättäminen. Voin hallita painoani vain todellisilla elämäntapamuutoksilla. Valitettavasti saatan noudattaa todella hyviä elämäntapoja vuoden-viisi vuotta ja sitten jostain syystä aloitan taas löysäilyn, herkuttelun yms. Ne vain kummallisesti hiipivät elämääni ja ennen kuin itse kunnolla tajuan olen taas lihonnut 5 kiloa.
Se onkin suurentunut joten lets see.
T. se urheileva läski joka on syönyt 15 vuotta suht samalla ruokavaliolla ja liikkunut saman verran. 20kg on vaan tullut..
Ei siis tarvitse syödä paljoa liikaa. Toisaalta laihtumiseen ei tarvitse paljoa vähentää... Sillä yhdellä voikkarilla vähemmän vähentää jo 5 kiloa vuodessa, siis jos kaloritaso on normaali.
eli elimistö luulee että ruuan saanti loppui just eikä sen takia luovu vararavinnosta = läskistä sitten millään.
käy vaikka www. energy netissä laskemassa päivittäinen energiankulutuksesi ja vähennä siitä 500kcal, sen pitäisi riittää laihtumiseen. teoriassa yksi kilo läskiä on 7000kcal ja jos syöt joka päivä -500kcal niin sinun pitäisi laihtua 0,5kg viikossa.
jos olet jo niin hoikka että energiankulutuksesi on päivässä 1500kcal eli -500kcal siitä tekee tuon 1000kcal niin sitten ainoa vaihtoehto on syödä enemmän ja yrittää liikunnalla luoda tuo 500 kcal kalorivaje.
...niin elimistö käy ikäänkuin säästöliekillä eli ei myöskään kuluta paljon mitään.
Mulla on toiminut painonvartijat koska saa syödä mutta kuitenkin katotaan mitä syödään.