Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitkä Brion rattaat kahdelle taaperolle?

19.08.2007 |

Meillä on kaksi lasta, 2-vuotias ja 3,5-vuotias. Tällä hetkellä käytössä on Brion Novat ja seisomalauta. Nämä rattaat on ns. kaikilla herkuilla eikä meillä ole tarvetta kaikkiin ominaisuuksiin enää, kuten kantokoppaan, hoitolaukkuun ja päivävarjoon. Nyt mietin että olisiko aika vaihtaa Brion Race-rattaisiin.

Brion Raceihin sopisi varmaan sama seisomalauta ja kuvissa näyttävät kivoilta. Tavarakori on toki pienempi, mutta rattaat olisivat pienemmät. Onko sulla kokemusta Raceista, ovatko hyvät vai ei? Näkeekö seisomalaudalta kuomun yli eteenpäin. Onko renkaat niin pienet että ovat raskaat työntää? Toivottavasti jaksat auttaa rattaiden valinnassa:)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen mietin rattaiden valintaa. Onko tyhmää vaihtaa toimivat ja mieluisat novat raceihin. Rattaita meillä varmaan tarvitaan pitkään, kun hoitopaikkaan on reilu km ja aamutuimaan varsinkaan lapset eivät sitä kokonaan kävele. Auttakee:)

Vierailija
2/8 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo Racet käytössä yhdellä lapsella ja ovat tosi hyvät! Menee pieneen tilaan ja on ketterät, mutta myös lenkillä hyvät työntää ja kyllä noilla renkailla lumessakin pääsee loistavasti. Mutta tuosta seisomalaudasta. Tuohon kuomun ja työtöaisan väliin ei kyllä taida seisomaan mahtua. Tai no saahan tuon teleskooppiaisan säädettyä tosi ylös, jolloin ehkä kyllä, mutta tuo aisa on ala-asennossakin minulle (165cm pitkä olen) ehkäpä hivenen liian korkealla. Tietty, jos ottaa kuomun irti, niin sitten mahtuu, mutta... Entäs kun sataa? Ja tartteis laittaa sadesuoja? Mahtuiskohan brion pony rattaisiin paremmin tuo lauta, selkänojahan ei tosin mene noin alas kuin raceissa, mutta 2 vuotiaalle tuo ei varmaan enää välttämätöntä... Tai sitten emmaljungien scooterit, mitenköhän niihin lauta mahtuu? Itsellä ei kokemusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että Raceilla pääsee talvellakin hyvin eteenpäin. Olin ajatellut Raceja nimenomaan siksi että niissä on kuomu, toki Pony-rattaisiinkin sen voi ottaa lisävarusteena. Meillä on Brion uusi seisomalauta ja se on meille vielä ihan ehdoton. Pitänee käydä liikkeessä katsomassa. Minäkin olen muuten 165cm pitkä, joten työntöaisa saanee olla aika matalalla. Onko vielä lisää kokemuksia?

Vierailija
4/8 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Raceen ei mahdu seisomalaudalla, kun siihen työntöaisan ja kuomun väliin jää niin pieni väli. tai mahtuu kun sen työntöaisan nostaa tarpeeksi ylös, jolloin se on minullekin aivan liian korkealla, ja olen kuitenkin n.180cm..

En muista, pystyykö siinä laudalla seisomaan kun selkänoja on makuulla.

Briolta vaihtoehtona taitaa olla Flex tai Zenit, joihin saa laudan kiinni, ja siinä on kuomun ja aisan välissä paljon tilaa. ja nappisäätöinen aisa, jolloin korkeutta voi helposti muuttaa.

Tosin Flexejä ei ole tehty sitten vuoden 2005, ja ymmärtääksseni Zenititkin poistuivat kaupoista tänä vuonna. mutta jos käytetyt kelpaa, niin niitä täkyy täällä vauvankin kirppiksellä vähän väliä..

Uusina Briolta löytyy vain Ponyjä, jotka on pienehköt..

Vierailija
5/8 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin siis Raceja ja siihen sitä uutta brion seisomalautaa. Sanoivat että raceja ja seisomalautoja käytetään yhdessä. Hankala kokeilla kun lapset eivät olleet mukana. Mielelläni kuulisin joltakin kokemuksia toimiiko ko. setti käytännössä?

Vierailija
6/8 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisivatko lapsesi vielä tuplarattaisiin, ja suostuisivatkohan siihen? Monet perhepäivähoitajat kai suosivat esim. Oran Tupla-Mallaa, siis tuplaversiota perus-istumarattaista.

Vierailija
7/8 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi on noin 100 - 104cm pitkä, ja mahtuu (teleskooppiaisa ylhäällä) oikein hyvin siihen väliin seisomaan. Myös niin mahtuisi, että aisa on alhaalla, ja lapsi " roikkuisi" siinä laudalla. Olen itse 168cm pitkä, ja tottunut työntämään " korkealta käsin" matkarattaita ja tuplia, ja minusta tuo on oikein hyvällä korkeudella, ei yhtään liian ylhäällä se yläasento. Ja saa ottaa reippaita kävelyaskelia, ei yhtään haittaa vauhtia lauta.

Mutta jos pienempi nukkuu, silloin on ahtaampaa, ei oikein mahdu.

Kuomun olen saanut siihen niin, että kun sehän liikkuu ylös ja alas, laudalla seisoja pujahtaa sinne alle pää piiloon. Suojaa siis myös sateelta ja tuuleltamolempia, toki se päätä hieman painaa mut itse toi lapsi on sen keksinyt ja sinne alle haluaa. Meillä on sadesuojana ihan tavallinen kuomurattaiden pehmeä sadesuoja lisäksi.

Vierailija
8/8 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koin ettei enää ollut tarvetta. Reilu 3-vuotias kävelee mielellään jonkin verran ja pienempi myös. Yksös rattaat menevät pienempään tilaan, joten tuplakausi oli ja meni. Nyt mietin että josko pienemmilläkin rattailla pärjäisi. Toisaalta loistavista novista voi olla turha luopua talvea vasten, josko sittenkin vasta keväällä/kesällä. Silloin isompi taas voisi pyöräillä jne. Kyllä sitä taas tekee asian itselleen vaikeaksi;)