Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyll työssäkäyvien pitäisi tajuta

Vierailija
19.08.2007 |

Että tässä maassa on paljon työttömiäkin, jotka eivät saa palkkaa lainkaan!

Miksi mesoatte omasta toimeentulosta, kun joillakin ei ole sitäkään? Mä olisin ikionnellinen jokaisen teistä palkkaan, jos vaan saisin sitä säännöllisesti. Ajatelkaa nyt hieman ihmiset mistä valitatte!!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen, että kyllä jotain työtä aina löytyy, jos töitä haluaa tehdä. Eri asia onko se omaa koulutusta vastaavaa, tienaako siinä tarpeeksi, onko sopivat työmatkat jne

Lisää provoa kehiin!

Vierailija
2/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön saa joka kuukausi, säännöllisesti kuitenkin rahaa. Kannattaisi miettiä niitä ihmisiä, jotka eivät saa yhtään mitään yhtään mistään, vaan elävät jossain pahvikylissä kerjäämällä.

Kaikki on aina suhteellista, vai mitä ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on sellainen, että kyllä jotain työtä aina löytyy, jos töitä haluaa tehdä. Eri asia onko se omaa koulutusta vastaavaa, tienaako siinä tarpeeksi, onko sopivat työmatkat jne

Lisää provoa kehiin!

Vierailija
4/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät 18-tuntista päivää muutaman euron kuukausipalkalla. Täällä sitten valitetaan kovasta työn verotuksesta. On se kaikki tosiaan niin suhteellista.

Vierailija:

Työtön saa joka kuukausi, säännöllisesti kuitenkin rahaa. Kannattaisi miettiä niitä ihmisiä, jotka eivät saa yhtään mitään yhtään mistään, vaan elävät jossain pahvikylissä kerjäämällä.

Kaikki on aina suhteellista, vai mitä ap?

Vierailija
5/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 euron työttömyys korvauksella auto.... hehheheh..

Ja tällähetkellä meillä on työpaikkana 1 päiväkodin lastetarhab hoitotätyli. ja toisena olis lastenhoitaja kotiin... Niin ja 1 siivooja.. joten .. onpa ruhtinaalliset mahdollisuudet.

Vierailija
7/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

400 euron työttömyys korvauksella auto.... hehheheh..

Ja tällähetkellä meillä on työpaikkana 1 päiväkodin lastetarhab hoitotätyli. ja toisena olis lastenhoitaja kotiin... Niin ja 1 siivooja.. joten .. onpa ruhtinaalliset mahdollisuudet.

Vierailija
8/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos satut putoamaan peruspäivärahalle, saat todella vähän!

Nämä ansiot eivät ole hiukkaakaan suhteutettavissa palkkatuloihin.

Vierailija
9/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisn siivoojan hommiinkin otetaan koulutettu ihminen. Ei ole mitään asiaa hakea ellei ole siivousteknikon papereita.

Kysyin meinaan sitä paikkaa ja sanoivat heti että on kymmenisen ihmistä joilla on pätevyys hakemassa.... joten ei onnistu.

Vierailija
10/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on määräaikainen ja hän on lisäksi vuokratyöläinen, mutta työtä se on kuitenkin, ja palkkakin ihan kohtuullinen. Työtä saisi painaa niin pitkää päivää kuin jaksaa. Edes työkokemusta siltä alalta ei vaadittu. Työnantajalla on vaikeuksia saada lisää työntekijöitä ja siksi näillekin, jotka ovat työssä, tarjotaan mahdollisuutta tehdä pitkää päivää. Minäkin alan pikkuhiljaa kallistua sille kannalle, että kyllä tekevälle aina työtä löytyy. Tiedän kyllä, ettei juuri tuo työ kaikille sovi, mutta ihmettelen, missä ne meidänkin seudun työttömät on - ja tarkoitan esim. pitkäiakaistyöttömiä, jotka elävät minimitoimeentulolla. Alueellamme on lähes 15 %:n työttömyysluvut. Nyt todellakin tuntuu, ettei vaan huvita työnteko.

Vierailija
11/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman koulutusta?

Vierailija
12/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nykyisn siivoojan hommiinkin otetaan koulutettu ihminen. Ei ole mitään asiaa hakea ellei ole siivousteknikon papereita.

Vierailija
13/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastomieshommia siinä on myös. Ja tämä juttu on ihan tosi. En todellakaan tarkoita, että koulutettujen ihmisten pitää ruveta tekemään mitä työtä tahansa. - 12

Vierailija
14/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitäs luulet jos on 11 hakijaa joista 10 on paperit ja 1 ei? kenetköhän ottaa??

Jossain Helsingissä varmaan pääseekin kouluttamatonkin vielä siivoomaan mutta ei täällä maalla niinkään. Sijaisuuksia toki pääsee tekemään ilman papereita ja oon ollukkin koulua siivoomassa. Mutta vakipaikalle ei vaan täällää pääse. Ja mull se sanottiin suoraan.

Vierailija
15/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mähän oon tässä kuussa elelly ihan herroiks, kun normaalisti saan opintotuen 200 euroa... Ja siihen sais ottaa lainaa 220 päälle, mut enpäs oo ottanu.

No mä toivon, että mä tän opintokituuttamisen jälkeen saan joskus sit vähä palkkaakin, joka voittais jopa ton sossutuen.

Ja kyllä mäkin keväällä tein siivoushommia. Ihmettelin kyllä kun naapurin kaa juttelin ja se oli ihan mun 7 euron tuntipalkalle kateellinen, kun itse on sillä 6 euron päivärahalla jossain... Pitkään ollut työttömänä. Mietin vaan, et mikäs kumma estää tota naapuria soittamasta samaan paikkaan ja menemästä töihin? Tuollahan on MOL:n sivuilla siivousduunia tarjolla rivikaupalla. Ei voi ymmärtää.

Vierailija
16/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Suomessa on sellainen tilanne, että usein yhden tulonsaajan tuloilla ei perhe elä. Silloin on parempi, jos työssäkäyväkin jää kotiin, jos jokin hyvä syy löytyy. Tällöin perheen yhteenlasketut tulot ovat jopa paremmat kuin, jos toinen on töissä.

Jos perheessä on tuollainen tilanne, niin ei voi ottaa vastaan mitään epävarmaa työpaikkaa tai työpaikkaa, missä palkka on huono. Silloin perheen yhteenlasketut tulot tippuvat. Jos taas haluaa pitää perheestään huolen, niin silloin on tulojen oltava kohtuullisen säännölliset ja siihen auttaa vain joko täystyöllisyys tai täystyöttömyys. Jotain tältä väliltä heikentää perheen tuloja niin paljon, että sellaista elämää ei voi elää muut kuin perheettömät, joiden ei tarvitse huolehtia kenestäkään muusta kuin itsestään.

Työttömän tulot kuullostavat huonolta: nettona kolmen lapsen äiti saa 520 euroa kuukaudessa. Tähän päälle tulee vielä asumistuki, ilmainen lasten päivähoito ja itsekullakin jotkut muut ansioista riippuvat tulot. Meidän tapauksessamme tulee miehen hoitotukea n. 70 euroa, joka riippuu perheen kokonaistuloista. Kokonaistulot ovat siis todella hyvät ajatellen, että sen saa työttömänä ollessa. Tämän lisäksi jos jaksaa käydä hakemassa toimeentulotukea joka kuukausi ja kuuluu siihen ryhmään, että saa edes vähän toimeentulotukea, niin silloin maksetaan sähkölasku ja kaikki terveydenhuoltokulut suoraan ja niitä ei lasketa menoiksi. Lapsille maksetaan kerran vuodessa 150e/lapsi harrastusrahaa. Tosin itse en ole tätä hakenut, kun en tiennyt sitä vielä viime vuonna.

Eli työttömänä kannattaa olla ja mitä tahansa työtä ei kannata ottaa vastaan.

On olemassa myös mitalin kääntöpuoli. Työttömiä ei oteta töihin! Eli olen tehnyt kohtuullisia hakemuksia ihan oikeisiin töihin. Olen käynyt myös kursseilla, missä olen jutellut muiden akateemisesti koulutettujen työttömien kanssa. Työhaastatteluun pääseminen on paljon hankalampaa kuin sellaisella, joka on jo töissä. Eräs tutkijana toiminut työtön (tohtori) sanoi, että hän on tyytyväinen, jos saisi edes 2.000 euroa palkkaa. Oli kuulemma tottunut pienempään palkkaan tutkijana ollessaan. Palkkatoivomuksetkaan eivät siis ole esteenä.

Summa summarum: Mitä tahansa työtä ei kannata tehdä, joten jonkinlaista valikointia on tehtävä. Toisaalta työttömiä ei oteta töihin, joten mitä tahansa työtä ei edes saa.

Tällä hetkellä itse olen koeajalla työpaikassa, jossa saatan saada vakituisen työn tai sitten en. Nykyisessä paikassa työn saanti ei riipu ainoastaan siitä, osaanko minä tehdä töitä, vaan myös siitä, tarvitaanko minua sen jälkeen, kun yritys on myynyt osan itsestään pois.

Vierailija
17/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa siitä että joku rupeaa tekemään esim. siivoojan hommia. Kaikki hyötyisivät tästä. Mitä järkeä on maksaa siitä että ihmiset makaavat kotona?

Vierailija
18/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaalla olijoille ei tarvitsisi maksaa yhtään mitään, loisia ovat kotona! Muka hoitavat lapsia, katselevat Serronoja kaiket päivät!!

Vierailija
19/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisissa peräkylissä asuminen on luksusta, johon ei välttämättä kuin harvalla ole varaa, siis tulevaisuudessa kun polttoaineverotus kiristyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi