Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein kerhoja tms. kohta 3-vuotiaalle kotihoidossa olevalle?

19.08.2007 |

Eli kysymys tuossa tulikin.

Mietin tässä eri vaihtoehtoja pian 3-vuotiaalle pojallemme. Poika on siis kotihoidossa, koska perheessä on myös pienempi sisarus. Poika on aina ollut kotihoidossa, on aika vilkas ja eläväinen. Tykkää myös olla muiden lasten seurassa ja näin keäaikaan olenkin miettynyt onko poika vähän turhautunut kotona vai onko kaikki vain uhmaa tai muuta.

Miten muut olette tehneet? Kuinka usein vanhempi lapsi käy esim. kerhoissa yksin tai yhessä äidin ja pienemmän sisaruksen kanssa? Nyt olen ilmoittanut pojan kerhoon, jossa on pari tuntia yksinään. Lisäksi ajattelin käydä kummankin lapsen kanssa seurakunnan avoimessa kerhossa, jossa myös minä olen mukana. Tarjolla olisi myös muskareita, temppukouluja ym

Mielipiteistänne kiinnostunut, vaikka jokainenhan sen ratkaisun tekee niin kuin oamlle perheelle ja lapselle parhaaksi katsoo. Erityisesti kiinnostaa saman ikäisten lasten kerhoilut...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli 2v2kk, kun pikkusisko syntyi ja poika siirtyi pph:n hoivista kanssamme kotiin. Ensimmäisen kevään hän kävi " pikkukerhoa" kerran viikossa (2,5 tuntia kerrallaan), taaperojumpassa 1 h (olin itse pikkusiskon kanssa mukana) ja temppuliikuntakerhossa 1 h isänsä kanssa. Nuo vanhempien kanssa tehdyt hommat olivat ok ja lähti niihin mielellään, mutta kerhoon sain jättää pojan itkevänä useasti. Vasta seuraavana syksynä, kun kolmen vuoden rajapyykki saavutettiin, hän rupesi tykkäämään enemmän pikkukerhosta, missä oli ilman äitiä tai isää. Samalla kerhokertoja lisättiin kahteen viikossa, joka oli hyvä ratkaisu ja mielestäni sitoutti poikaa enemmän tuohon kerhoryhmään.

Mielestäni muutama kerta viikossa tuollaiselle juuri kolme vuotta täyttävälle on aivan ok, jos tapaatte muuten muita lapsia. Me tapaamme näiden harrastusten lisäksi paljon ystäväperheitä joko iltaisin tai sitten äitiä+kotona olevia lapsia päivisin (1-2 krt viikko) ja puistossa ulkoilemme muiden lasten kanssa päivittäin.

Nyt kun lapsia on kaksi (2v ja 4v), heistä on seuraa jo kovasti toisilleen, joten teilläkin rupeaa varmasti pian lapsille löytymään yhteisiä leikkejä ja turhautuneisuus " kavereiden puutteeseen" rupeaa vähenemään myös kotioloissa.

t. Jogu

Vierailija
2/4 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät 2x viikossa päiväkerhossa ilman minua, kerran viikossa kirkon kerhossa ja kerran toisessa perhekerhossa jossa ollaan oltu myös minä ja vauva.

Minä en ole muskareihin tai muihin niin ihastunut ollut, nämä kirkon kerhot ja muut ovat olleet ihan riittäviä heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaa syyskuun alussa 3 kertaa viikossa päiväkerhossa. Sitä on kolme tuntia kerrallaan ja hän on siellä yksin. Tämän lisäksi hän harrastaa muskaria sekä jumppaa ja molemmat ovat 45min ilman vanhempia.

Vierailija
4/4 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö vajaan vuoden, ja selvästi poika kyllä silloin pitkästyi kotona kun olen huono leikkimaan ja siskostakaan ei ollut vielä leikkiseuraksi.

Kävimme seuriksen perhekerhossa joka toinen viikko (ei ollut useammin), perhekahvilassa lisäksi kerran tai kaksi viikossa. Ykkösjuttu oli kyllä liikuntaleikkikoulu, jonka poika syksyllä aloitti, sielä sai purkaa itseään ja tarmoaan. liikkaria piti leikkiä sitten kotonakin, jos ei päässyt sinne kovan yskän takia tms.syystä.

ihan mukavasti meni noilla " eväillä" viime vuosi. Nyt on alkamassa kerho kahdesti viikossa (srk:n päiväkerho siis). Tosi mukavia kokemuksia myös toisella paikkakunnalla asuvalla tutullani myös tuon tyyppisestä kerhosta, josta kerroit.

-pupsu