Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TOUKOJEN elokuun loppu

19.08.2007 |

laitetaas uutta pinoa tähän kuun lopulle..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotarokotteesta.. me otetaan tytölle se, tuolla se odottaa jääkaapissa seuraavaa neuvola-aikaa, jotta terkka antaa sen sitten. Se pitää itse käydä ostamassa ja tuoda sitten neuvolaan. Tai ainakin täällä päin.

Naurusta.. Murmeli, meidän tyttö on myös nauranut ensimmäiset ääneen-naurut silloin, kun on ollut ilman vaatetta ja saanut kylmiä väreitä! Edelleen se häntä naurattaa kovasti!

Lisää lapsia.. ei kiitos! Huh kamala (miten minä nyt noin sanon..), en kyllä jaksaisi enää raskausaikaa. Tai raskausaikaa niinkin, mutta se ensimmäiset viikot, huh huh.. Oli semmosta hormoniryöppyä ja luulin masentuneenikin jo, niin en halua kokea sitä uudelleen. Oli tosi pelottavaa olla itselleenkin arvaamaton. Mutta tyttö on tietysti maailman ihanin (onneksi nyt tuntuu siltä!), ja olen onnellinen! :)

Parisuhteesta.. aika jännää, että meillä menee miehen kanssa hyvin. Etukäteen aattelin että tää vauva-aika on jonkin sortin kriisi parisuhteelle meillä, muttei se näytä olevan ainakaan vielä. Kovasti mies jaksaa hellyyttä antaa meille molemmille, tytölle ja mulle. Se on mukava asia, varsinkin kun tässä on tämä remontti ja muutenkin stressiä.

Niin siis, remontti jatkuu edelleen, nyt saatiin takan tekijä kotiin ja tuossa tuo nököttää valmiiina. Takka siis. Pikkuhiljaa myös pesutilat valmistuu. Ja keittiö. Paljon on kuitenkin tehtävää..

Voikaa hyvin, äiskät ja pienoiset!

sämpylä ja tyty 3kk

Vierailija
22/28 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan nopsasti vain kuulumiset kun Emmi melko vaativan kuuloisena höpöttelee sitterissä..kohta pitää syliin päästä..onneksi sitterissä on lelukaari jota jaksaa väkertää..

Parisuhteesta..Meillähän aluksi meni paljon paremmin kuin ennen, sitten se kääntyi vähän yhteisen ajan puutteen vuoksi päälaelleen ainakin miehen mielestä.. nyt kaikki on ok..kai.. ehkä siihen ajan vähyyteen alkaa tottua.

Lapsiluvusta.. No joo..määhän meen nyt tänään hakeen testiä, kun pahaa tekee toista viikkoa ja menkkoja ei tule (johtuen cerazetteista).. en taatusti ole raskaana kun imetän+pillerit, mutta silti huolestuttaa tää jatkuva paha olo. Pakkohan sekin on saada pois mietteistä. Mies oli asiasta kauhuissaan..nytkö jo?? kuulemma 3 vuotta ainakin menee ennen seuraavaa.. ehkä munkin mielestä joo, vaikka toisaalta tekiskin mieli jonkun 1-2 vuoden päästä.. olis se ihan taloudenkin kannalta hyvä että sais ensin olla töissä että sais enemmän rahaa kun tän 300euroa kuussa :)

Emmillä oli 4kk neuvola maanantaina! Pituus 63.3cm ja paino 6910g

Kaikki oli hyvin ja Emmi sai nyt sen yhdistelmärokotteen, joka olis pitäny antaa sillon 3kk neuvolassa, mutta jota sijaisth ei uskaltanu antaa rotarokotteen kans samaan aikaan. Meidän oma th vähän ihmetteli tota, kuten minäkin. Ja se sijainen sanoi myös että seuraava rota annetaan sit 5kk neuvolassa mutta oikeasti se olis pitäny antaa ennen ku lapsi 16vkoa, joka täyttyi siis maanantaina. Joudutaan siis huomenna mennä uudelleen ottaan se. Eli kaikki pitäis ite tarkistaa..huoh..

Muuten kaikki ok. Yks päivä Emmi oksenteli kovin mutta nyt jo parempi.. rokotteestakaan ei tullu mitään. Ens viikolla mies jää 2 viikoksi kesälomalle joten päästään vähän reissaileen..:)

Huomenna alkaa klo 8 ilmoittautuminen vauvauintiin, joten yritän olla kärppänä puhelimen ääressä:)

Pulautteleeko muiden vauvat vielä kovasti tässä iässä? Tämä on kyllä sellanen ögömaakari..kokoajan puklia valuu suupielestä..välillä jopa kaaressa.. kauankohan sitä kestää..menee joku 5 bodya päivässä vaihoon ku on ihan läpimärkiä..

Mun karkkilakko ja terveelliset elämäntavat tuotti tulosta. Paino tipahti 57kiloon ja on nyt jopa kilon vähemmän kuin ennen raskautta vaikka painoa tulikin 18 kiloa.. Nyt oon tyytyväinen:)

Eipä tässä.. Tsemppiä kaikille mammoille ja halit nöppösille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtii kirjoittamaan. Ihanaa kun syksy koitti ja arki alkoi. Esikoinen kerhossa 2 kertaa viikossa ja itsekin pääsee harrastusten pariin. Ainoa ongelma on vain se, että Laura alkaa kieltäytyä pullosta. Mitäpäs äiti suotta yrittää kinkkuja pienentää.

Lauran kanssa aloitettiin perunan kanssa leikkiminen. On muutes taitava tyttö sylkemään sustaan pois sen, minkä äiti sinne laittaa.

Toiset miettivät jo uutta vauvaa. Meille ei kiitos! Raskaus oli aika rankka ja muutenkin.

Yhtenä päivänä mietin,että tekisi mieli kirjoittaa palstalle, mutta ei tullut mieleen mistä. On se kumma kun raskaana ollessa olisi asiaa ollut monta kertaa päivässä vaikka vain sohvalla makasi. Nyt kun kokoajan tapahtuu ja pitäisi olla kirjoitettavaa niin eipä

olekkaan. Meillä ei ole kyse ettei kerkiäisi.

Meillä menee miehen kanssa ihan hyvin. Mitä nyt kitisee kokoajan rahasta. Mietitään isompaan asuntoon vaihtamista, mutta mies vain laskee kuinka eletään. On se kumma kun muut pärjää, mutta me ei!! Olenkin jo valmistautunut, että kolmiossa eletään ja tytöillä yhteinen huone. Vaikka neideillä on 4v ikäeroa.

Onko muilla sisustus vimmaa. Mulla on ihan hirveä. Mietin millaista huonetta tytöille sitten joskus laittaisi jne. Mulla ei ollut pesänteko viettiä raskaana ollessa joten kai se viiveellä tulee.

Ihanaa kun ensi viikolla pääsee neuvolaan ja näkee kuinka iso Laura jo on. Viime kerrasta olin vähän kuin halolla päähän lyöty. Aikaa meni puoli tuntia ja olin käynyt 2 kertaa terveydenhoitajan luona ja lääkärin luona. Mies vain sanoi, että hyvä näin kun äitiysneuvolassa meni aina kauhean kauan. Mutta ontto olo jäi. Ei mitään puhuttu kiinteiden aloituksesta eikä neuvolan täti varmastikkaan olisi huomannut jos äiti olisi ollut masentunut. Toisesta lapsesta toki on kysymys ja itse vastasin kysyttäessä ettei ole mielessä mitään asiaa, mutta silti. Toivottavasti äideille joilla on esikoinen niin käynti ei ole yhtä rivakka.

Sellaisia syysterkkuja Lauralta ja Martsilta

Vierailija
24/28 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas edellisestä kerrasta vierähtänyt jo yli kuukausi. Aika menee tosi nopsaan, kävin tuolla odotuspuolella ihmettelemässä toukokuisten 2008 pinoa, ja mietin että vastahan sitä itse kirjoitteli siellä viikoilla 4 + .Huh, ei vaan meinaa keretä tehdä mitään, kun päivä on jo illassa. Palstaa olen kyllä lueskellut ja kiva on kuulla muiden kuulumisia, mutta oma sanainen anti on edelleen vähäistä.

Suurimmaksi osaksi tuo johtuu siitä, että meidän neiti ei nuku päivisin kun n. 45 minuuttia kerrallaan ja sit taas valvotaan monta tuntia. Onneksi viihtyy kantoliinassa että saa edes jotain kotitöitä tehtyä, mutta istumista koneella neiti ei sulata ollenkaan.

Kohta olisi 4 kk lääkärineuvola, saa nähdä miten on kasvanut. 3 kk neuvolassa mitat oli 6310 grammaa ja 59 senttiä. Melko pikkuinenhan tuo meidän neiti on verrattuna veljiinsä, esikoinen painoi kilon enemmän saman ikäisenä.

Jollain muullakin taisi olla samanlaisia tisuttelu ongelmia, eli meillä huudetaan tissillä suoraa huutoa niin pitkään että melkein nukahdetaan, ja sit jos äiti on tarpeeksi nopea niin imetys onnistuu. Muutenkin imetystahti alkaa olla sellainen että ollaan vähän jo maisteltu peruna-porkkana velliä jotta ei ihan tunnin välein tarvitsisi syödä ja saisi toinen vähän nukuttuakin. Olenkin aatellut että mennään näin niin pitkään kun maitoa riittää ja sit pullotellaan. Ihan tyytyväinen olen että melkein 4 kk pärjättiin täysimetyksellä, kun pojilla jäi tosi lyhyeen tuo.

Miia ei vielä käänny, mutta kun laittaa vatsalleen leikkimatolle, niin hiissaa itsensä melko nopsaan siitä pois. Ja istumaan vänkää kyllä kovasti, utelias luonne kun on niin ei jaksaisi millään vaan pötkötellä.

Vauvakuumeesta oli puhetta. Meillä on edelleen tarkoitus, että neljäs ja näillä näkymin viimeinen lapsosemme tulisi melko lyhyellä ikäerolla siskoonsa. Mieskin on toivottavasti vielä samaa mieltä asiasta. Onneksi Miia on ollut melko helppo lapsonen, ettei ole mitään traumoja jäänyt. Ei olla kyllä vielä alettu edes yrittämään ja eihän sitä koskaan tiedä että suodaanko meille enää neljättä ollenkaan. Toivottavasti kuitenkin onnistuisi.

Eipä tässä sen kummempia.

AngelEyes ja Miia, piirun vajaa 4 kk

Vierailija
25/28 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma pyörryn..neljäs lapsi. tädilläni on kyllä viisi mutta..Kait tämä vaan on tällaista laskeutumista tähän lapsiperhe arkeen. Minulta ainakin tuntuu menevän aikaa, että ymmärrän tämän jatkuvan vielä pitkään..ei se nyt enää mikään peikko asia ole kun alkaa sujumaan.

Neuvolassa käytiin

6630 g ja 63,5 cm ikää reilu 3,5 kk. Th:n mielestä vaikutti liikkeiltään ja olemukseltaan kuukautta vanhemmalta. Kehui perin tyytyväiseksi vauvaksi. Puolet sepostuksesta meni ohi kun rivissä istuttiin miehen kanssa ja vauva ilveili meille th:n sylistä..pokkanen meinasi pettää. Noh sen verran sain haaviini, että aloitamme niitä soseita kun 4 kk tulee täyteen. Kasvaa kyllä ihan keskikäyrillä mutta tuota liikettä on melko lailla. Maissivelliä saa antaa jo nyt. Niinpä siis.. katsokaas kun tyttö on oppinut sopivasti sylkemään muutamia päiviä sitten..lusikallinen suuhun ja pry...pry.

Täällä on kauhia sotku mutta kun on hetki omaa aikaa niin ei malttaisi siivota siis kun nettailu on paljon hauskempaa. uskomatonta minkä kaaoksen saan päivisin aikaan kun kaikki jää vähän puolitiehen.

26/28 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas etusivulle pinoa, kun tulee kerran kirjoitettavaa. :)

Murmeli kauhisteli neljää lasta, mutta mulla ne jo on enkä oo vieläkään kokonaan luopunut ' viimeinen pari' -ajatuksesta eli meillä olis sitten yhteensä 6 lasta... :D Oon varmaan tullut/tulossa hulluksi, mutta ei vain malttaisi vielä tähän lopettaa. Ja kun tuota ikääkin tuli taas vuosi enemmän, niin tarttis pitää kiirusta, jos aikoo ennen 40v saada perheen kasaan. Tai no, on tässä vielä 7 vuotta aikaa, mutta silti, kun vähintään pari vuotta tulis ikäeroksi... Ja sitten pitäis miettiä jatkaisko samaa rataa edellisten kans eli kesä+heinävauvat vai suuntaisko syksyyn... Mä kun en oo oikein ihastunut ajatukseen kuuma kesä+iso maha... Heh, kaikkia sitä miettiikin. Kuparikierukkaresepti kyllä odottaa kaapissa, mutta saahan sen otettua pois, jos vielä olis toiveissa lisää.

Meillä ei parisuhteessa oo nyt ollut mitään kriisejä, eniten niitä tais olla kakkosen aikana, kun mies oli paljon ylitöis ja kaikki hommat jäi mulle. Ollaan kyllä menossa (tällä tietoa) ennen joulua avioliitto-viikonloppuun yhteen leirikeskukseen, kun yks ystäväpari maksaa meidät + 2 nuorinta sinne. Joulukuun alkuun kyllä on vielä aikaa eikä tiedä päästäänkö sinne lähtemään, mutta tarkoitus olis. En oo ikinä semmosessa ollut, mutta yks tuttavaperhe on ja ne kehui kovasti. Ja sinne olis tulossa tuttujakin, joten katotaan.

Mutta mutta, kauppaan pitäis lähteä, kun illalla tulee vielä lisää vieraita. Ja nyt on epäilyttävän hiljaista talossa!

Kuulumisiin, äippä+tenavat

27/28 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla vielä kertomaan hiljaisuuden syy... :)

Neiti 2v kaikessa rauhassa sormin söi täytekakkua suoraan jääkaapista, vaikka lautasellakin odotti pala! :D Oli kai parempaa... ;D

Vierailija
28/28 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan vaan pitkästä aikaa.. Oon tasaiseen tahtiin käyny lukemassa tätä pinoa mutta enpä oo saanu aikaseksi kirjotella.. Hurjaa vauhtia on aika vaan menny, vasta sitä ooteltiin synnytysten käynnistymistä :) Ellakin on jo 3,5 kk! Kääntymisestä on ollut puhetta, Ella oppi kääntyyn 2,5 kk iässä mutta vaan toisen kyljen kautta :) Selällään ei meinaa enää pysyäkään. Ella viihtyy onneksi tosi hyvin sitterissä ja lattialla mikä suo mulle hieman enemmän vapaata. Kotitöitä en kyllä juuri silti saa tehtyä, jotain pientä aina.

Parisuhteesta on täällä poristu. En voi sanoa, että Ellan tulo olisi meidän parisuhdetta muuttanu, samoista asioista meillä on riidelty ennenkin (raha ja kotityöt) mutta tuntuu, että nyt se jotenkin on korostunut. Varmaan siksikin, että oon äippärahalla eikä mies tunnu sitä tajuavan, ettei meillä todellakaan oo ylimäärästä rahaa, varsinkaan ku ostettiin oma asunto. Lisäksi tietty oisin oottanu, että mies osallistuu enemmän kotihommiin ja vauvan hoitoon, vaikka töissä käykin. Kyllä tosiaan välillä tuntuu, että mää lähen käveleen.

Meillä on jo maisteltu sosettakin, vaikka Ella ois kyllä hyvin maidollakin pärjänny vielä, sitä ei kovin hirveitä määriä oo menny. Aateltiin kuitenkin alkaa maisteleen ja hyvällä menestyksellä! Neiti oikein veti kädestä lusikkaa suuhun (välillä kaksin käsin) ja itku meinas tulla, ku sose loppu. Enemmänkin ois tosiaan menny vaan en viittiny kovin paljoa kerralla antaa.

Ella on nukkunu yöt nyt jotenki taas vähän huonosti. Välillä nukku tosi hyvin, heräs kerran (ja aika tarkkaan klo 03.00). Nyt herää 2-3 krt ja muutenki pyörii ja ähertää koko ajan. Nukkumaan mennään kuitenkin klo 20-21 aikaan ja aamulla noustaan klo 7-8 aikaan. Päivällä ei ookaan mitään rytmiä päikkäreiden kans.

Nyt neiti meinaa hiiltyä sitterissä, taitaa olla väsy ku ei nukkunu taas vaunulenkillä. Pitää yrittää saada se unille..

Unelm@