Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana (vko34+6) ja pohjetta kivistää. Pitäskö huolestua?

Vierailija
18.08.2007 |

Yölliset jalkakrampit lienevät tavallisia raskausoireita. Minulla niitä on ollut jo muutaman viikon ajan enkä ole ollut niistä pahemmin huolestunut. Viime yönä tuli sitten yksi tosi kivulias kramppi ja melkein huusin kivusta. Tänään pohjetta on kivistänyt koko päivän eikä voimistelu tai kävelykään ole auttanut. Tunti sitten sivelin jalkaan Hirudoid fortea, mutta sekään ei tunnu tehoavan. Voiko olla mahdollista, että jalkaan yrittää tulla veritulppa/laskimotukos? Pitäiskö mun olla huolissaan? Mun siskolla on ollut e-pillereistä johtuva laskimoveritulppa. Itselläni ei ole ollut e-pillereistä johtuvia ongelmia. Mitä tekisitte samassa tilanteessa?

T. rv 34+6

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin myös siskostani. Onko sulla suonikohjuja? Auttaako yhtään, jos menet pitkäkseen ja nostat jalat kattoon? ;)

Vierailija
2/4 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on magnesiumin puute ja nuo krampit johtuu siitä. Mutta älä lopeta jos/kun krampit loppuu vaan jatka syömistä raskauden loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko paineen tunnetta kun seisot? jos vastaat kyllä mene heti lääkäriin, älä odota huomista. Nuo nimittäin ovat syvän laskimotukoksen oireita. Raskaus lisää riskiä sairastua tukoksiin ja jos sulla on suvussa niitä ollut niin nyt lekuriin.

Mä olen kahdessa raskaudessa piikittänyt hepariiniä aiemmin sairastetun tukoksen takia- Älä kuuntele noita kramppiohjeita.

Vierailija
4/4 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sitten toisen henkilön kääntää jalkaa nilkasta niin, että varpaat menevät polven suuntaan. Jos tämä tekee kipua pohkeeseen, on laskimoveritulppa todennäköinen, samoin jos pohje on pinkeä tunnusteltaessa ja ympärysmitta toiseen verrattuna on suurempi. SInun riskiäsi syvään laskimotukokseen lisää, että olet raskaana ja että se on ollut siskollasi. Hoitamattomana syvästä laskimotukoksesta voi kehittyä keuhkoveritulppa joka puolestaan on hengenvaarallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän