Minkä värisiä teidän Multitabs-raskausmonivitamiinit
Hei! Ostin noin pari kuukautta sitten Multitabs raskausmonivitamiineja. Ne tabletit olivat valkoisia. Nyt ostin toisen purkin eri apteekista ja sen tabletit olivatkin vaaleanruskeita, pilkullisia. Myös sisältä vaalean ruskeita, ei siis vain pinnalta. Purkki on samannäköinen, tuoteseloste myös. Eränumero ja parasta ennen-päiväys tietenkin erit.
Minkävärisiä teillä muilla on nuo tabletit? Vähänkö huolettaa, että olen jonkun apteekkifirman erehdyksen uhri. Laitoin jo valmistajalle sähköpostia, mutta tietenkin vastaus tulee vasta arkena.
Olisin kiitollinen vastauksistanne!
Kommentit (6)
joten toivottavasti siitä ei oo haittaa...
Etiketti on muuten samanlainen mutta naisen paita on erivärinen ja fontti ja väri erilainen tekstissä: raskaus monivitamiini.
Hittolainen mitä sitä saa kokea!!!!
Minulla tässä nykyisessä pakkauksessa on valkoisia tabletteja, mutta muistaakseni edellisessä oli kuvailemiasi ruskeahkoja. Söin ne eikä tullut mitään oireita :). Tulkitsin asian silloin (ja edelleen) niin, että valmistaja on muuttanut jotain pikkujuttua valmistusprosessissa, mikä näkyy "kosmisena haittana". Toisin sanoen uudistanut ja parantanut tuotetta... Outoa kyllä, ettei asiaa kommentoitu pakkauksessa mitenkään.
Hei!
Olen huomannut saman ja kysyin asiaa valmistajalta, he vastasivat jotakin tyyliin, ongelma on vain visuaalinen, sisältö on sama ja ulkonäkö vaihtelee, koska he pyrkivät käyttämään mahdollisimman vähän "sidos-, väri- ja pinnoitusaineita".
Olen syönyt tabletteja tämän vastauksen jälkeen.
Sain siis vastauksen näin pian ja viikonloppuna!!! Pisteet siitä yhtiölle.
Vastaus:
"Kiitos palautteesta ja kysymyksestä.
Multi-tabs Raskaus Monivitamiini -tablettien ulkonössä on eräkohtaisia
eroja ja teille on sattunut ilmeisesti väriskaalan ääripäät. Tabletit ovat
suhteellisen vaaleita - harmahtavan laikullisia (viittaavat hieman
ruskehtavaan eli tablettiytimen väriin). Tämä vaihtelu johtuu
päällystysaineen määrästä, joka ei kaikissa erissä ole täsmälleen sama,
vaan toisissa päällyste on hieman "paksumpi" kuin toisissa. Tästä johtuu
värivaihtelu. sisällöltään ja käytöltään tabletit ovat kaikki
samanarvoisia."
Uskon kyllä tuon vastauksen ja tuon puolesta uskallan kyllä syödä, mutta en voi sille mitään, että nuo ruskeat tabletit haisee erilaiselle kuin nuo valkeat. No, saa nähä mitä teen. Edellisessä raskauksessa söin tavallista multivitaa, jossa ei oo a-vitamiinia ja terve lapsi tuossa jaloissa pyörii. Joten saatan ihan mielen vuoksi siirtyä niihin...
Kiitos kaikille vastanneille.
Kysyin myös hajusta: Hajusta silloin sanoivat, että aluksi tabletit haisevat piimämäisiltä, mutta sitten mitä pidempään purkki on auki sitä voimakkaammin sieltä tulee läpi se b-vitamiinin haju. Tai toistepäin, en ihan tarkasti muista. ;)
Eilen ostetussa paketissa valkoisia ja edellisessä myös.
Älä nyt syö niitä ennen vastausta valmistajalta!
Terv petite ja bebe rv 33