Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vietättekö te ateistit/kirkkoon kuulumattomat joulua? (ov)

Vierailija
17.08.2007 |

Niin että syötte jouluruokia ja annatte lahjoja? miten se menee?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kuitenkin mennään jouluna kirkkoon. Toki jokainen saa tehdä kuten parhaaksi näkee, mutta minusta vakaumus ei voi vaihdella sen mukaan, mikä sattuu olemaan mukavaa sillä hetkellä. 22

Vierailija
22/48 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekri ei toki ole sama asia kuin joulu, mutta ajankohtansa vuoksi kekritapoja (lahjat esim.) rinnastetaan jouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monelle joulukirkko on tapa, jota on noudatettu lapsuudesta lähtien. Tavan noudattaminen ei ehkä jatku uskonnollisista syistä, vaan siksi, että se on tapa ja siksi, että se varmasti on mukava tilaisuus.

Itse en käy joulukirkossa.

Vierailija
24/48 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siispä meillä vietetään joulua ja mä rakastan joulua ja olen jouluihminen... jouluvalmisteluita olen jo aloitellut :)

Vietetään aika perinteikästä joulua, mutta ilman uskonnollista sanomaa (ei käydä joulusaarnakirkoissa, eikä lueta jouluevankeljumia, siinäpä ne uskonnolliset jutut joulusta tais ollaki??).

Vierailija
25/48 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sitä tekopyhää touhua just on!

Vierailija
26/48 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni menee esim. häidenkin kirkko-osuuteen, vaikka ei usko.

Vierailija
27/48 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastenmielisenä paikkana. samoin rakastan joululauluja ja kyllä minä niitä voin käydä kuuntelemassa kirkossa.

Vierailija:

Vierailija
28/48 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

S80:

vastenmielisenä paikkana. samoin rakastan joululauluja ja kyllä minä niitä voin käydä kuuntelemassa kirkossa.

Vierailija:

Vierailija
29/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluperinteissäkin on niin paljon vaikka mitä uskomuksia sekaisin, ettei sitä voi yksin kristillisenä juhlana pitää. Ja mitä pyhyyttä on muka kieltää toisia ihmisiä tulemasta kirkkoon?

Vierailija
30/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jouluperinteissäkin on niin paljon vaikka mitä uskomuksia sekaisin, ettei sitä voi yksin kristillisenä juhlana pitää. Ja mitä pyhyyttä on muka kieltää toisia ihmisiä tulemasta kirkkoon?

Vierailija
31/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme siis joulua ja muita kristillisiä pyhiä. Kirkossa ei tule paljon käytyä, lähinnä häissä ja hautajaisissa.

Vierailija
32/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene sellasiin tilaisuuksiin joihin en usko; En voisi viedä lapsiani sellasiin paikkoihin,missä puhutaan mielestäni satua satuolennoista. Mutta kuten totesin aikasemmin niin aitoja ateisteja on vähän, muut vaan huutelee

Vierailija
33/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhee, ihan naurettavaa uhoamista.

Vierailija
34/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat uskovaisia,ja uskaltavat elää oman vakaumuksen mukaan - jos ovat ateisteja ja uskaltavat elää ja olla ateisteja, sellasia kunnioitan!! Se vaatiiki jo rohkeutta, eikä ne perässä hiipijät! Mikäs siinä vaikka hiipiiki,mutta ne ne niitä uhoajia on, mutta se on vaan sananhelinää

Vierailija
35/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan...meidän perheessä kukaan ei ole kuulunut koskaan kirkkoon emmekä sinne tosiaan tunge " tapojen" vuoksi!;)Meidän perhe uskoo vanhaan suomalaiseen perimätietoon,missä myöskin joulua vietettiin kuusineen päivineen(kuten juhannukseen kuuluu koivut...vai onko koivullakin joku osuus Jeesukseen?)vai voisko joku kristitty kertoa,että miten toi helvetin KUUSI liittyy Jeesuksen syntymään??;)toi kuusi on kuitenkin ollut meillä suomalaisilla pakanoilla jo ennen kristinuskon tuloa!;)Kuusi symbolisoi Jumalattaren synnyttämistä,pojan syntymistä,Jumalan syntymistä,täällä lumen keskellä,vihreänä ja elävänä!Miten toi kuusi liittyy Jeesukseen??????????????????vai viekö poro kielen?=)tai miten pääsiäismuna liittyy Jeesuksen ristiinnaulitsemiseen?Toi perhanan muna on ollu jo kuitenkin ennen Jeesuksen syntymääkin!!!(historiallinen FAKTA!)

Oisko tästä nyt kuitenkin pääteltävä,että te kristityt olette omineet meitin pakanoiden tuhansien vuosien perinteet(siis enämpi kuin se 2000vuotta;))

Vierailija
36/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen uskovainen ja en joulua vietä.Totta muu kirjotukses

Vierailija
37/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihmiset, jotka näkevät asiat mustavalkoisina, loukkaavat muita ihmisiä ympärillään, koska luulevat aina olevansa oikeassa. Samalla he halveksuvat muiden mielipiteitä, jyräävät, tallovat ja meluavat, noin kuvaannollisesti. Juuri nämä ihmiset esimerkiksi jättävät tulematta lähisukulaisen ristiäisiin, koska kyseessä on kristillinen juhla, joiden kanssa tämä ihminen ei halua olla missään tekemisissä. Eihän toki ole mitään väliä sillä, että se ei ollut HÄNEN juhlansa...

Ylimielisyys. Sitä se on, sanoa kenellä on oikeus tulla kirkkoon. Tai sanoa, etteivät mielipiteet ole oikeita, jos menee kirkkoon vaikkei usko.

Vierailija
38/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ymmärrän et kaikki ei toimi niinku mä - ja jos ei joku halua tulla kirkkoon,niin hänen ei ole pakko tulla, kenenkään ei ole pakko viettää mitään juhlia tai mennä mihinkään juhliin tilaisuuksiin, jos eivät halua!

Vierailija
39/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Usein ihmiset, jotka näkevät asiat mustavalkoisina, loukkaavat muita ihmisiä ympärillään, koska luulevat aina olevansa oikeassa. Samalla he halveksuvat muiden mielipiteitä, jyräävät, tallovat ja meluavat, noin kuvaannollisesti. Juuri nämä ihmiset esimerkiksi jättävät tulematta lähisukulaisen ristiäisiin, koska kyseessä on kristillinen juhla, joiden kanssa tämä ihminen ei halua olla missään tekemisissä. Eihän toki ole mitään väliä sillä, että se ei ollut HÄNEN juhlansa...

Ylimielisyys. Sitä se on, sanoa kenellä on oikeus tulla kirkkoon. Tai sanoa, etteivät mielipiteet ole oikeita, jos menee kirkkoon vaikkei usko.

Vierailija
40/48 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pakanana koskaan ole perhettäni pakottanu johonkin satuhahmon juhliin,joka vieläpä on varastanu meiltä joulun,pääsiäisen etc.

Ei,minun lapseni eivät osallistu uskonnontunneille,eivät käy rippikoulua jne

emme käy joulukirkossa ... miksi kävisimme kirkossa,koska uskomme erilailla!?

Meillä on oma alttarimme luonnossa!

Ja mun vanhin lapseni on 20v ja kiittänyt moisesta avarakatseisuudesta!=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme