++++weekonloppuun syys04++++
Tässä edellisiä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11012468&p=1&mpage=5&tmod…
Näkemiin,
m:)
Kommentit (23)
että huomenna saa vapautuksen, niin, kun lupasin kirjuutella maanantaina viimeistään. Pitää olla sen verran liikenteessä, etten ehkä ehdi.
Minäpä palasin astangajoogakurssilta, joten röyhistelen täällä rintaani ylpeydestä. Monta tuntia liikkumista kahtena päivänä. Taidan väsätä itselleni sellaisen mitalin, jossa kerrotaan kurssituloksista. " Hän selvisi hengissä liikunnasta." lukisi siinä. Antiliikkuja, eikö?
Auto hajosi jättäen meidän perheen ekologiseen jalanjälkeen farmarinkokoisen montun. Onnex ei ole jokapäiväistä leipää, syödään muroja eikä tehdä töitä. Monipäiväinen huolto ei tee hirveetä vaikeutta arkeen.
Eiköhän näitä viisasteluja ole tullut jo riittämiin. Höpöttelylinjalla kun olen niin vielä luikautan, äiti teki verhot lapsille. Kurkatkaa Marimekon kankaista sellainen kuin Kulkue. Huippuhauska minusta.
Kukkuu
Sais mies jo tulla kotiin. Mutta huomenna vasta tulee ja varmaan yömyöhään. Eli päivä on selvittävä ja illalla anoppi lupas pyöräillä lapsia kattomaan, että pääsen vanhempainiltaan. Toivottavasti ei tuu kovin huono keli, en jaksais millään rahdata lapsia sinne. Ja anoppi kun ei autolla ajele.
Arvata saattaa, että sieltä tulee onnellinen, mutta rättiväsynyt mies, kun pe iltana meni ja huomeniltana vasta tulee. Laavussa yöt miesporukan ja koiran kanssa.
Aikanaan ihastuin miehen erätaitoihin ja kuljin mukana metällä, mutta ihan en tätä arvannut/ osannut ajatella.
Jälleen kerran mietin, että nyt rupen myös pitämään puoliani. Toisaalta ei mies nytkään mulle tehtäviä vaadi eikä oleta muuta kuin, että selviän lasten kanssa, mikä on haaste sinällään.
Ite vaadin iteltäni ja nyt aion taas höllätä ja ottaa aikaa itelleni ja lenkkeilyyn ja harrastaakin jotain.
Havahduin taas juteltuani ystävämme kanssa. tämä mies odotteli meillä sisällä mieheni vielä pakatessa tavaroitaan ja hämmästeli kovin meidän systeemiä eli että mies tekee omia reissujaan ja mä en oo seitsemään vuoteen käyny juuri missään. Hän kun arveli voivansa olla yhden yön reissulla, koska vauvan laskettuun aikaa on reipas kuukausi.
G:Pyytääkö/käskeekö teillä miehet teitä tekemään jotain sillä aikaa kun ovat töissä tai pois kotoa?
Isonapainen T@hti
Saamuska, olet todella hienosti päässyt rapakuntoisesta juoksukuntoon. Juokseminen on kyllä liikuntalajina sellainen, että sitä voi pitää yllä vain juoksemalla. Minäkin olen tälläinen veteraaniliikkuja, mutta juokseminen on takkuista aina kun sen tauon jälkeen aloittaa. Tosin kun systemaattisesti treenaa, on kiva huomata miten nopeasti juoksukunto myös nousee. Sattumalta minäkin juoksin tänään varttimaratonin (tai vähän reilu). Olisin jaksanut vielä pidempääkin ja puoli maraton siintää mielessä. Mutta tiedän myös, ettei musta ole juoksemaan rännässä ja pakkasessa, jolloin siirryn sisätiloihin liikkumaan ja sitten taas keväällä aloitan " nollasta" ;-).
Matot tuli pestyä. Helposti painepesurilla. Kasvimaalle en uskaltanut, kun tiedän, että siellä on hommaa moneksi tunniksi.
Olen etsinyt nojatuoleja meidän uuteen kotiin. Anoppilasta " löytyi" ihanat Kukkapuron Remmi -nojatuolit. Anoppi on niitä säilyttänyt, kun ei ole raaskinut poiskaan heittään, " kun ovat kutenkin Kukkapurot" . Minun onni. Kankaat täytyy vaihtaa, mutta muuten ovat hyvät. Ihanaa, ne sopivat niin hyvin meidän avotakan eteen. Tuolit ja talo ovat suunniteltu suurin piirtein samaan aikaan. Nyt täytyy vielä löytää ompelija/verhooja joka tekee uudet istuinpääliset. Samaan sarjaan oli myös pöytä. Ihanaa, ettei tartte ostaaa jotain kompromissia Ikeasta. Löytyi sieltä vielä 50-luvun nojatuoli ja lisää Muuramen lipastoja ja hyllyjä. Halpa ostoskierros ;-).
Kierrätin edelleen kaverille iiison pussillisen vauvavaatteita (jotka olivat viimeksi siskon lapsilla). Hän ilahtu ja minä olen onnellinen, että vaatteet tulee käyttöön. Osa pienistä vaatteista on olleet Otsolla, Valmalla ja kahdella serkulla. Edelleen olivat hyväkuntoisia ja siistejä ja ei siis hävettänyt antaa eteenpäin.
Ynis, ei mun niitä kukkasipuleita tartte vielä kaivaa ylös ;-). Kunhan vaan hätäilen.
Viikonloppu meni kovin nopeasti ja mukavasti. Ensi viikonloppuna olenkin A-luokan matkalla Tallinnassa. Varattuna on " hoikentava vartalokuorinta" . Hoito kestää 90 min ja voi olla, että tule takaisin monta kiloa hoikempana ;-).
Pilette