Mun kaveri on vauvansa syntymästä asti valitellut miten on väsynyt.
Vaikka oon itse todistanut että vauva nukkuu hyvin. Vauva on kaverin ensimmäinen.
No, nyt se on kuulema masentunut. Vitut, laiska se vaan on!
Mua ärsyttää suunnattomasti koko tyyppi!
Kommentit (13)
Et taida tuntea masennusta sairautena?
Otapa selvää asioista ennen kuin keuhkoat.
Ja tosiaan, voisit vaikka pikkuisen autella kaveriasei, tai ainakin jutella hänen kanssaan. Sano että ainakin juttelee neuvolassa olostaan.
Vai miten erotat että onko kyse laiskuudesta vai masennuksesta?
kaverisi tekisi jos sinä olisit väsynyt ja masentunut?
Mistä ne nyt muka vois tulla, jos on saanut ihanan vauvan? Kyllä itseään pitää voida ja osata psyykata jo odotusaikana niin että, tulee olemaan rankkaa ja väsyttää, mutta se kestää vain aikansa ja sitten helpottaa.
Ja jos itsellä on enemmän rasitteita, niin eihän sillä toisella voi olla rankkaa, kun sillä on vain yksi lapsi, mulla on sentään kolme, tai sen tarvii herätä vain kahdesti yössä, mun sentään neljä kertaa.
Ja sitten taas, jos toisella on paljon raskaammat kuviot, sillä ei ole tukiverkkoa, vauva on vaativa ja koliikkinen, mies on matkatöissä, rahat on loppu ja sydämensiirtojonossa on pitkä matka ykkössijalle, niin sitä toisen tilannetta ei kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään, kun ei itsellä ole samasta kokemusta. Ja siksi sitä taas helposti tuputtaa omia hyväätarkoittavia neuvojaan, jotka tuntuu toisesta lähinnä vittuilulta.
us on keksitty juttu.
Joo, mullakaan ei ole ollut rintasyöpää, pakko olla keksitty koko sairaus.
kai nyt se sun kaverisikin olisi mielummin onnellinen ja pirteä? miksi kukaan teeskentelisi synnytyksen jälkeistä masennusta?
On just näitä laiskoja paskoja. Yhyy..vauva valvottaa, mä en jaksa, mä en kestääää....
Enpä muutama vuosi sitten olisi uskonut, että voisin masentua.
Tsemppiä kaikille masentuneille!
et asu keski-suomessa päin. kenties puhut minusta?
Myönnän että olen väsynyt, vauvalla on välillä vaikeampia päiviä ja joskus helpompia. Rentoudun istumalla tietokoneella, juttelen kavereideni kanssa messengerin välityksellä, pitäähän sitä edes jotain sosiaalista elämää olla.
Esim. itselläni on kilpirauhasvaiva ja oireena ääretön väsymys. Monet taudit puhkeavat juuri synnytyksen jälkeen.
On tosi harvinaista, jos ei ole ollut väsynyt vauvan aikana. Onnittelut sinulle ap, jos kuuluu näihin harvoihin onnellisiin. Sinulla ei varmaan ole univelkaa, mutta monella muulla on.
Ei se ole suoraan verrannollinen vauvan luonteeseen se univelka - kaikkia vauvoja hoidetaan (toivottavasti) ja se vaatii energiaa.
Siivota niillä vai? mulla on omatkin lapset ja oma elämä. Jos ei pärjää yhden helpon vauvan kanssa, niin voivoi!
Akka istuu vaan konella tai telkkarin edessä. Kauppaan sentään jaksaa raahautua, mutta ei se mikään masentuntut ole, vaan laiska, niinkuin jo sanoin.