Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi MIES on aina ensimmäisenä kaikissa VIRALLISISSA papereissa?????????????

Vierailija
17.08.2007 |

Ostettiin tontti. Tai käytännössä mä sen maksoin omilla rahoillani. Automaattisesti, mitään kyselemättä, kaupanvahvistaja laitti paperit meidän molempien nimillä. mun nimi toisena. Nyt sitten on tullu kaikkia virallisia papereita tosta tontista ja niissä on miehen nimi, ehkä jopa munkin nimi jossain sivussa.

MIKSI??????

Yhteinen koti tontille toki rakennetaan ja asia sinällään ei ole tärkeä, mutta ihmettelen vain. Onko tämä vain joku normaali käytäntö?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupanvahvistajalle että laita vaan mun miehen nimi siihen ettei mun nimeä tarvita.. ja muutenkin kohteli mua tosi kylmästi ,mutta miehelle oli yhtä aurinkoa.. arvatkaa vaan kuinka vitutti.

Vierailija
2/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mies olisi synnytttänyt lapsen, maksanut talon kokonaan ja laskut, niin se ei kyrsisi niin paljon. Oman nimenkin olen pitänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee siitä, että käytännössä hoidan kaikki paperi yms. sopimusasiat.

Vierailija
4/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minusta synti ja häpeä.

Vierailija
5/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheessä ainakin se omistaa, joka asian maksaa. Esim. asuntomme miehen nimellä, mulla omissa nimissä kaksi sijoitusasuntoa. Auto vakuutuksineen mun nimissä.

Jos on urpo niin on. Ihmistä ja etenkin naista kohdellaan tasan niin huonosti kuin hän antaa itseään kohdella.

Vierailija
6/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ennen asuntoa ostanut. Ostamaan mennessä mulla oli luonnollisena olo, että kerrankin ostan jotain ruokaostoksia isompaa ihan ite ja se on mun. Pidin sitä itsestään selvänä. Mies oli mukana, mutta henkisenä tukena, ajattelin. Tämä on yhteinen projekti, että en mä tiä onko sillä loppupeleissä väliä, kenen nimi sielä on, mutta muistan säpsähtäneeni, kun se luki sitä paperia ja miehen nimi oli siä. Päättelin (muka) nopeesti, että se kuuluu olla niin virallisesti, enkä viitti osottaa tyhmyyttäni kyseenalaistamalla se.

Vierailija
7/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ja kaupunki lehti tulee kyllä perheen vanhimman nimellä!!!

Jotkut paperit tulevat aakkosjärjestyksessä (miehesi nimi on siis aakkosissa aiemmin) ja jotkut iän mukaan (harvemmin), mutta en ole omalle koskalle ikinä törmännyt tapaukseen, jossa edes epäilisi sukupuolisidonnaisuutta nimien järjestyksessä!

Vierailija
8/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitettiin heti kysyättä alempaan kohtaan ja sitten sairaanhoitaja (tms) kysyi isän nimeä. Olisi kirjoittanut sen ylempään ensimmäiseen kohtaan. Sanoin, että meidän perheessä on vain äiti (isää ei ole kirkonkirjoissa tai muissa rekistereissä). Hoitsu pisti sitten minun nimen kohdalle numero ykkösen ympyröitynä. Pyysin laittamaan lisäksi lähisukulaisen nimen varalta myös paperiin. Tämä sitten tuli siihen ensimmäiseen kohtaan.

Vierailija
9/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen nimi siihen varmana ekana tulee, joka aakkosissa ekana tai kumpi on hoitanut puhumispuoltakin. Yleensä kysytään. Ja JOS ei kysytä, niin sanotaan itse jo paperien kirjotusvaiheessa että molempien nimet tulee.