Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKAISESTI!!Onko kolibakteeri vaarallinen raskaana oleville?

17.08.2007 |

Kuulin että vesijohtovetemme on saastunut ja vesi pitää keittää.Yritän tietenkin juoda pullovettä mutta jos saan tartunnan niin onko se vaarallinen alkuraskaudessa?Entä tarttuuko vain veden välityksellä vai myös ihmisestä toiseen?Auttakaa nopeasti!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kolibakteeri on raskaana oleville sen vaarallisempi kuin muillekkaan. Kolibakteereja (Escherichia coli) on olemassa lukuisia eri kantoja. Kolibakteeria löytyy myös luonnostaan ihmisen suolistosta. Tietyt kolibakteerit voivat aiheuttaa mm. ripulia ja virtsatieinfektioita. Saastuneen juomaveden juominen voi lähinnä aiheuttaa vatsavaivoja. Sikiölle siitä tuskin on haittaa. Joten voit olla rauhallisella mielellä.

-Nelli

Vierailija
2/2 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samantapainen tilanne minun alkuraskauden aikana. Olin ehtinyt sinä päivänä juomaan jo vettä aika paljon enne kuin kuulin, että vesi oli saastunutta. Soitin neuvolaan ja th rauhoitteli ja sanoi, että kolibakteeri aiheuttaa mahataudin kaltaisia oireita, ei mene verenkiertoon. Joten ei ole sikiölle vaarallinen. Tietenkin jos sen mahataudin siitä saa niin täytyy huolehtia nesteen saamisesta kunnolla. Mutta vauva ottaa kaiken tarvitsevansa, sinä siinä heikommalle jäät. :)

Ja minulle ei edes tullut mitään mahataudin oireita vaikka vettä olin juonutkin.

rv 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla