Kumpi olisi enemmän pulassa, jos vaihtaisitte miehen kanssa rooleja viikonlopuksi?
Tarkoitan nyt siis lähinnä kodin- ja lastenhoitoa.
Kommentit (15)
Meillä kun työn tekee se, joka ehtii parhaiten. Ei ole jakoa sinun ja minun töihin.
Meillä ei varmaan kumpikaan myöskään olis pulassa. Ei tosin siksi, että meillä olisi näin ideaalista ratkaisua toiminnassa, vaan siksi, että sopimuksista huoimatta me kyllä OSATAAN toistemme hommat ja voidaan siksi kunnioittaa niitä.
No kysymyksen asettelu jo on vähän huono. Tottakai yleensä se pärjää kodin- ja lastenhoidossa paremmin, joka sitä eniten tekee.
Jos taas pitäisi osia vaihtaa, niin minä olisin aivan kusessa, koska en tajua mieheni töistä hevon peetä. Ja juu, mies tekee töitä joskus viikonloppuisinkin.
Mies sentään osaa kyllä lapsen kanssa olla.
mutta minun olisi hankalampi hoitaa asiat jotka miehen vastuulla, lähinnä puuttuvan ajokortin takia.
Tosin mies ei selviytyisi käsitöistä, enkä minä miehen kuntosaliharrastuksesta.
Kotityöt ja lastenhoito kyllä hoituisi mieheltä yhtä hyvin kuin minultakin.
Jos taas mies olisi töissä, kuten tänä viikonloppuna, niin olisinkin taas pulassa vielä pahemmin.
Kumpikin pärjää kotona ihan yhtä lailla.
koska kotityöt kerääntyisi koko viikonlopulta minulle, mies ei niitä kertakaikkiaan tekisi. lapset se kyllä hoitaisi.
ja minä en jaksaisi roikkua netissä 3-8 tuntia päivä.
koska just tälle viikonlopulle sattuu osumaan raskaita pihatöitä miehelle (isojen pensaiden kaivuu ja siirto) sekä remonttiin liittyviä sähkövetoja (palais varmaan koko sähkökaappi jos menisin niitä johtoja sorkkimaan)
:)
En keksi mitään työtä mistä emme molemmat selviytyisi. Minä nyt en ymmärrä mitään autonkorjauksesta, mutta eipä meidän mies autoa järin usein korjaa...
Meillä kun työn tekee se, joka ehtii parhaiten. Ei ole jakoa sinun ja minun töihin.
esim. nyt olen yksin lasten kanssa viikonlopun. Välillä on ollut toisinpäin. Hyvin ollaan kaikki pärjätty.
kortti kyllä on, mutta en ole ajanut vuosikausiin.
kun minä oon viikonloppuisin ihan "oikeissa töissä".
Minua ahdistaisi viettää viikonloppu miehen roolissa, eli roikkua jossain ABC:llä kahvilla ja maata sohvalla katsomassa urheilua. Olisi ikävä lapsia ja perhettä, ja tuskastuisin siihen tekemättömyyteen.
No ei mieskään kyllä pärjäisi, ei se saisi varmaan edes lapsia nukkumaan tai syömään mitään järkevää.
Kokkaan ihan mielelläni mutta kenellekään mun ruoat ei tunnu kelpaavan. :)
koska se tuskin tulisi minuuttiakaan toimeen näiden raskaushormonien kanssa. Minä olen jo oppinut hillitsemään itseäni näiden vaikutuksen alaisena... ;)