Onko yli 5kg vauvan saaneita?
Kommentit (15)
Meidän kummityttö oli vähän yli 5kg, ei ollut sokerivauva ja sisarussarjasta ainoa mötkäle.
on oikeasti sokerivauvoja, vaikka sokerirasitus olisikin ollut nega. Raskausdiabetes voi olla piilevä ja se on silti yhtä suuri 2-tyypin diabeteksen riski kuin todettukin :-(
Olisi kiva tietää. Itse olen synnyttänyt yhden yli 4,5kg lapsen ja yhden reilu 4kg. Kummallakaan kerralla kyse ei ollut sokerivauvasta. Näin siis minulle sanottiin synnärillä, äitipolilla sekä äitiysneuvolassa kun näitä asioita käytiin läpi. Kehutiin sokeriarvoja ja muutenkin ruokavaliota/elintapoja/hoikkuutta. Ihmettelen, miksi minulle olisi valehdeltu päin naamaa, jos kerran asia onkin toisin.
Vierailija:
on oikeasti sokerivauvoja, vaikka sokerirasitus olisikin ollut nega. Raskausdiabetes voi olla piilevä ja se on silti yhtä suuri 2-tyypin diabeteksen riski kuin todettukin :-(
tämän sanoi. Kertoi että uusimpien tutkimustulosten mukaan näin on, vaikka aiemmin on kuviteltu toisin. Eikös ole hyvä, jos tämäkin asia todetaan nyt, niin sinäkin voit varautua siihen mahdollisuuteen että kohonnut riski koskee myö sinua?
Ei se ole valehtelua, jos puhuu asiakkaalle parhaan tietonsa mukaan. Kaiken tiedon leviämiseen menee aina aikansa.
Ystäväni 170cm/55kg. Terveeliset elämäntavat, erityisesti raskausaikana jättänyt makeat kokonaan pois. Painoa tullut alle 10kg molemmissa raskauksissa ja sokerirasitus nega. Lapset 4200g ja 4800g, vanhemmat olleet syntyessään itse normaalikokoisia 3-3,5kg. Lääkärin mukaan tämä on kuulemma selkeä esimerkki tuosta, kuinka raskausdiabetes voi olla piilevänä.
Esikoinen oli 3640g ja 52 cm, syntyessään 36+1
Kaksoset 40+0, A 3750 ja B 4140g, molemmat 53 cm
Nuorin oli 5420g ja 55cm. 41+6
Minullakin ollut kaikki sokeriarvot kohdallaan kaikissa testeissä, en sitten tiedä onko sokeri arvoja tai mitä,mutta isoja lapsia on tullut.
Miten sitten jos lapsia 4 ja yksi on isompi muita? Kuinkas se piilevä sokerisuus yhtäkkiä tulee esille ja menee taas pois? Tällöin kaikkien vauvojen pitäs olla isoja.
Itse olen ollut yli 4,5kg syntyessäni, mies 3,9kg.
Olen muuten osallistunut 2. tyypin diabetesriskiä kartoittaneeseen tutkimukseen, eikä mulla ollut mitään poikkeavaa tulosta ts. en kuulu riskiryhmään.
t. 11
Vierailija:
tämän sanoi. Kertoi että uusimpien tutkimustulosten mukaan näin on, vaikka aiemmin on kuviteltu toisin. Eikös ole hyvä, jos tämäkin asia todetaan nyt, niin sinäkin voit varautua siihen mahdollisuuteen että kohonnut riski koskee myö sinua?Ei se ole valehtelua, jos puhuu asiakkaalle parhaan tietonsa mukaan. Kaiken tiedon leviämiseen menee aina aikansa.
Ystäväni 170cm/55kg. Terveeliset elämäntavat, erityisesti raskausaikana jättänyt makeat kokonaan pois. Painoa tullut alle 10kg molemmissa raskauksissa ja sokerirasitus nega. Lapset 4200g ja 4800g, vanhemmat olleet syntyessään itse normaalikokoisia 3-3,5kg. Lääkärin mukaan tämä on kuulemma selkeä esimerkki tuosta, kuinka raskausdiabetes voi olla piilevänä.
vauvan (perätilan vuoksi sektio), sokeriarvot ja kaikki minulla ja vauvalla kohdallaan. isot vauvat on ihanan helppoja hoitaa ja ovat usein terveempiä. Onnea kaikille ison vauvan saaneille :)
iso vauva kyllä venyttää mahaa se on totta. mut esim. minä ihme kyllä selvisin ilman raskausarpia, mutta kyllähän tuo röllykkä vaatis jonkun vatsalihasliikkeen että tulis entinen piukkismaha.
Ei se pieni ole vielä 24-vuotiaanakaan!