Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä nopeita synnyttäjiä paikalla?

Vierailija
16.08.2007 |

Itselläni kaksi lasta, jotka molemmat syntyneet nopeasti. Kuopuksen kohdalla kerettiin just ja just laitokselle.

Kolmanen haluaisin, mutta pelottaa ajatus että synnyttäisin kotona.

Olettko saaneet suunniteltuja sektioita, vai miten on teidän laita?

Tuntuu hölmöltä olla yrittämättä kolmatta tän takia, mutta en tosiaaan kotona tai matkalla haluaisi synnyttää, vaikka synnytys muuten ei mua pelota.

Ois kiva tietää muiden nopeiden synntytäjien kokemuksia ja mielipiteitä!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt, että jos kolmas tulee, pakko mennä ambulanssilla. Matkaa on kuitenkin 50 kilometriä, joten en enää uskalla omalla autolla lähteä. Sektiota en kyllä halua, vaikka ei toki mikään ambulanssiin synnyttäminenkään kiehdo.

Vierailija
2/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että jos vielä olen joskus raskaana, niin on ehdottomasti käynnistettävä rv 38, kun olen niin nopsa.

Aina kaikki ihmettelee mitä siinä muka on kamalaa, jos ei satu ja on nopeat synnytykset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistyksen voi varmaan saada, jos paikat on auenneet esim. viimeiseen lääkärintarkastukseen. Onko sinulla alkanut paikat aueta jo aikaisemmin, että on osattu edes vähän varautua vai onko yhtäkkiä vain tullut lähtö?

Vierailija
4/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen synnytyksen kesto 1 tunti 20 minuuttia (sairaalla 55 minuuttia)

kolmas synnytyksen kesto 50 minuuttia (sairaalalla 15 minuuttia)

neljäs synnytyksen kesto 45 minuuttia (syntyi samantien kun pääsin sairaalaan - noin 5 minuuttia

enää ei tule, vaikka haluttais-ei uskalla :(

Vierailija
5/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tunnin matka sairaalaan. Toisen muksun syntymä kesti 3h, lähdettiin sairaalaan kun supistukset muuttuivat kivuliaiksi, ehdittiin olla 7 minuuttia perillä, niin poika oli maailmassa.

Kolmannen kohdalla lähdettiin heti sairaalaan kun lapsivettä pikkusen lirahti, ehdittiin olla tunti perillä ennenku laps synty.

Vierailija
6/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikoilla lapset syntyneet? En ole asiasta 100% varma, kuulopuhetta, mutta jos todella pelkäät lapsen syntyvän matkalle/ kotiin, käsittääkseni voidaan sopia käynnistyksestä LAn tietämillä.

Toisesta ehdin olla laitoksella 20min ennen kuin syntyi, kotoa lähdin heti kun supistukset alkoivat. Tuttavani kanssa sitten puhuin siitä, että seuraava varmasti syntyy matkalle ja hän sanoi kaverinsa saaneen käynnistyksen nopeiden synnytysten takia. Eli ei varmaa tietoa, mutta voithan neuvolasta kysyä tuota mahdollisuutta.

Vierailija
7/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lääkäri sanoi, että jos vielä olen joskus raskaana, niin on ehdottomasti käynnistettävä rv 38, kun olen niin nopsa.

Aina kaikki ihmettelee mitä siinä muka on kamalaa, jos ei satu ja on nopeat synnytykset...

Miksi muka pitäisi käynnistää jo rv 38?? En tajua.

Vierailija
8/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli ei varmaa tietoa, mutta voithan neuvolasta kysyä tuota mahdollisuutta.

Vierailija
9/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
10/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
11/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä voi verratakaan spontaaneihin synnytyksiin.

Vaikka käynnistetty synnytys olisi kuinka nopea, niin tuskin omaan tahtiin etenevä olisi aivan yhtä vikkelä..

Vierailija
12/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten niin epätodennäköistä ettei voisi syntyä enneaikaisesti? Perusteluita? Siis muu kuin sun tilastomatikkasi.

Vierailija
13/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moukkamaista.

t. Se jolle sanottiin käynnistettävän rv 38.

Vierailija
14/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitte nää 2 jälkimmäistä käynnistettiin jo viikolla 38, koska synnytykset on ollu niin nopeita. 4 lapsen synnytyksiin on mennyt yhteensä aikaa 7h. ja ekan synnytys kesti 4h.. :) sairaalassa sanotaankin aina että olen synnyttäjä-ainesta :D

Vierailija
15/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat käynnistetty yliaikaisuuden vuoksi, melko todennäköistä että kolmaskin menee yli. Tiedän että lääkärit haluaa estää lapsen syntymisen kotiin/ matkalle, mutta pitääkö aina käynnistää jo Rv38? Eikö voisi tuossa tapauksessa odottaa viikolle 40? Enempi kritisoin siis lääkäreitä kuin käynnistykseen meneviä.

Vierailija
16/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on, jos kiihdytetään vauhtia roimalla oksitosiinitipalla ja annokset on todella suuria.

Vierailija
17/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

moukkamaista.

t. Se jolle sanottiin käynnistettävän rv 38.

Vierailija
18/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen tuli parissa tunnissa. Kuopuksen syntyi puolessatunnissa. Matkaa oli silloin n. 15 kilsaa, ei paha, mutta oli pikkasen kiire, mä jo silloin luulin että joudun synnyttämään matkalla.

Nyt olisi matkaa enemmän, noin 30 kilsaa.

Niin ja se synnytyksen käynnistäminenkin kävis mulle ihan hyvin, ei siis tosiaan olis pakko olla sektio. Mutta jonkunlaista suunniltelmallisuutta kaipaisin. Mietin vaan että, mitenköhän noi lääkärit tässä tapauksessa siihen suostuis?

Vierailija
19/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran yhden valittajan raskauskin käynnistettiin. Nainen oli mun kanssa samaan aikaan äitiyspolilla ja myöhemmin samassa huoneessa synnyttäneiden osastolla. Täti nosti sellaisen mellakan, että haluaa käynnistykseen eikä lähde pois ennen kuin lapsi syntyy. Uhkasi tekevänsä itselleen tai lapselle jotain, koska ei enää kestä odottaa, kun on niin kuumat ilmat, turvottaa ja joka paikkaa särkee. Kyllästyivät kai keuhkoamiseen ja käynnistivät, ettei tule uudellee sinne yöksi valittamaan.

Vierailija:

Vierailija
20/21 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näin alustavasti ajattelin kysäistä täältä muiden kokemuksia.

Mä todella tahdon synnyttää sairaalassa, se on niin pelottava tunne olla " tyhjän päällä" , vaikka noin jotenkuten synnytyksen vaiheet tunteekin.

ap