Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooO HELMIEN Ooo loppuviikko 33

16.08.2007 |

Heipsan.

Tässä linkki alkuviikkoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11011585&p=1&tm…

Taas yksi työpäivä takana... Mahaa turvottaa ja närästää, mut kyllä tämä tästä, suihkun jälkeen olo on mahtava!

Anna-Liisa: pitkä on odotus edessä, mut toivotaan, et tulos ajallaan hyvä!

Sininenkirsikka: huijui... Jospa se oli vaan kerta eikä toiste vuotele...

No mutta. Piti aloittaa uus pino kun ei enää pysy matkassa teidän kuulumisten kanssa... väki aktivoitumassa...

Lupasivat sateita huomiselle. Toivottavasti tuo ilma puhdistuu sillä vähäsen.

No mutta. Nyt isännän kainaloon telkan ääreen hetkeksi ja sit unelle...

Luuk@ 13+5

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:ei mulla otettu mitään pikatestiä.3.9 saan ehkä tietää vastauksen jos tulos vaan on tullut.

tyttötiimi:se näyte ku otettiin ei kestänyt ku ehkä 2min.Ja se ei kyllä satu,ihan saman verran ku otetaan verikoe.

Mullahan kans verikokeitten perusteella ei oo mitään hätää,mutta saanpahan oman mielenrauhan ku kävin tuossa tutkimuksessa.Oon nimittäin niin älytön stressaamaan.

Mulla kans särkee päätä melkeen joka päivä.Yritän aina sinnitellä et en ottaisi särkylääkettä.

Mää tunsin vauvan liikkeet 15+1 viikolla ja nyt joka ilta ku meen nukkuun niin tunnen ne.

anna_liisa 15+4

Vierailija
22/26 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauii: Kiva että ultrassa meni kaikki hyvin ja että kokemus oli mukava. Kyllä se kuvotuskin jossain vaiheessa helpottaa ja toivottavasti myös päänsärky.

Kassiopeia: Pysy vain meidän kanssamme, mitä sitä turhaan porukkaa vaihtamaan! =)

Lumi_leopardi: Toivottavasti esikoisen uniongelmat pian loppuisivat. Voimia!

Siirikki: Oikein paljon voimia sinnepäin! Ei kuulosta yhtään mukavalta tuo sun tilanne! Yritä kuitenkin nauttia odotuksestasi vastoinkäymisistä huolimatta! Onneksi raskaus etenee hyvin.

Minni-äinen: Juu, kuumeilijoista minä sinutkin muistan. =) Kiva kun oot samassa porukassa odottamassa.

(.) Kovasti mä koko ajan yritän niitä pienen pieniä liikkeitä bongailla mutta yleensä niitä ei juuri sillon sitten tunne. Olen muutaman kerran illalla nukkumaan mennessä tuntenut, mutta aika pieniä ne vielä on. Kiva kuitenkin kuulla että se on mahdollista, niin vahvistuu oma usko siihen että ne todella on ollut pieniä liikkeitä. Eilen kysyin kaveriltani joka nyt odottaa esikoistaan syntyväksi marraskuussa, niin hän sanoi tunteneensa ensimmäisiä liikkeitä joskus viikolla 14-15, joten mahdollistahan se on.

Mullakin tuo päänsärky vaivaa. Ja toisaalta myös heikko olo, vaikka pahoinvointia ja etomista ei olekaan. Helposti vaan verensokeri laskee alas jos ei muista syödä aina samantien kun aamulla herää. Mutta se on kuitenkin pieni vaiva verrattuna joihinkin. Ja kun vaan muistaa juoda tarpeeksi niin olokin pysyy hyvänä.

Tänään tulee sukulaisia kahville. Ihan kiva. Selasin tossa kalenteriani ja mietin että kyllä on viimekuukaudet mennyt tosi nopeesti. Justhan mä vasta kuumeilijoihinkin itseni ilmoitin mukaan ja nyt olen jo täällä odottajissa ja raskausviikkojakin on yhtäkkiä tullut jo kohta 15. No, ihan kivahan se on. Hurjaa kuitenkin, miten aika välillä juoksee kamalaa vauhtia.

Suan

14+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirikille lämpöiset halaukset menetyksestänne perheessänne. Kuinka usein onkaan niin, että joku lähtee ja toinen on jo kovaa vauhtia tulossa maailmaan. Voimia hautajaisiin.

iitulii72;lle suuret kiitokset, että kävit kertomassa ystävästäsi joka pääsi maaliin vuotelusta huolimatta. Lohdutti minua ainakin suuresti.

Nyt on jo paljon paremmin meillä vuotamisen suhteen. Eilen tuli vielä tuhrua. Viiltelyt on loppu. Taidan varmuudeksi soittaa huomenna äitipolille ja kysäistä pitäisikö ultralla tarkastaa.....

Jotain hauskaakin on nähty. Nimittäin unta viime yönä. Näin ekaa kertaa unta synnytyksestä! Oltiin miehen kanssa kättärillä Haikaranpesässä vanhaan malliin ja kätilö sanoi miehelle , että isä saa nyt leikata välilihan!!!! Katselin jotenkin sivusta kätilön vieressä kun isä (mieheni) tarttui isoihin Fiskarsin oranssipäisiin keittiösaksiin ja leikkasi jotain punertavaa siinä ikkunan edessä sivupöydällä. Kätilö kysyi toimenpiteen jälkeen paljonko otit. Mies vastasi , että 3 senttiä hän leikkasi. Sitten minä aloin paniikissa huutaa ei niin paljon, mitä niin paljon leikkasit. Sentään jo neljäs synnytys, kai se vähemmälläkin ois mahtunut. Kätilö oli vieressäni yhtä kauhuissaan.Mies aika avuttoman näköisenä Fiskarsit kädessä. Uni loppui ilman loppuhuipennusta eli syntyvää vauvaa. Kyllä nauroin aamulla ihan katketakseni. Kävin pari viikkoa sitten ulvomassa synnytyspalstan : " mitä miehesi hölmöili synnytyksessä?" Siinä ketjussa joku isä oli rehvakkaana soittanut kaverilleen lapsen syntyneen ja ilmoittanut; leikkasin juuri välilihan!

Täytyy varmaan sanoa tositilanteessa kätilölle ettei mun miehelle saa antaa saksia missään vaiheessa! Tiedä mitä se siellä alkaa leikkeleen....

Iloisia ja rauhallisia perheviikonloppuja kaikille,

tyttötiimi+ tähtijunior 14+1

Vierailija
24/26 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Äitiysrahaa korotettiin vuoden 2007 lakimuutoksen myötä ensimmäisen 56 arkipäivän ajalta. Korotus ei koske äitejä, jotka ovat saaneet erityisäitiys- tai äitiysrahaa vuoden 2006 puolella"

Tuo pätkä Kelan sivuilta. Osaisko joku sanoo, mitä se tarkottaa... Eli mä jäin viimeks äitiyslomalle 12/05 ja aion nyt hakee sen saman äippärahan kun sillon, kun en tässä välissä oo töissä ollu... Saako sillon tuon korotuksen ja mikähän se korotus mahtaa olla? Tarkottaako tuo " ei koske" -kohta niitä äitejä, jotka on alottanu äippäloman vuoden 2006 puolella ja jatkunu 2007...

Ei nyt muuta ihmeellistä. Kaikki hajut ellottaa, meiän keittiössä haisee aina tosi pahalle!!! Kahtena aamuna mä en oo enää oksentanu...

Millamalla ja rv 13+6 (kai...)

Vierailija
25/26 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan kaikki!

Mantelipullalle hyvää hääpäivää, suru-uutisten ja huolien kanssa painiville lämpimiä ajatuksia!

Eilen kävi serkkuni perheineen kylässä ja serkku katseli koko ajan minun vatsaani sillä silmällä, että saattaapa olla, että suku alkaa pikkuhiljaa arvailla ettei kyse ole äkillisestä elintaso-vatsautumisesta ;)

Ihanat syysaamut - oi, heräsin kerrankin energisenä tänä aamuna, enkä saanut unta, joten lähdin metsäpolulle kävelylle aamukuuden maissa ja sain nähdä ihanan vasta heränneen auringon ja joen varren usvapatsaat. Kylläpä kannatti kerraankin nousta sunnuntaina aikaisin. Teki mieli sanoa vauvalle, että tervetuloa elämään, näissä pikkuihmeissä on jo syy miksi syntyä maailmaan.

Liikkeitä en ole tuntenut, esikoisen kanssa taisi mennä jonnekin viikolle 18-20 ennenkuin tunnistin liikkeet, nyt odottelen ehkä vähän aiemmin ja tarkemmalla " korvalla" , jospa jotain tuntuisi.

Muutkin on nähneet unia! Minä näin myös ensimmäisen unen vauvasta, olin synnyttämässä ja tosi lyhyen synnytyksen (toiveajattelua...) jälkeen syntyi lapsi jolla oli valtavan pitkä musta tukka :)

Hyvää sunnuntaita!!

Saran

14+5

Vierailija
26/26 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli lupauduttua ylitöihin yövuoroon. Saapa nähdä kuinka jaksaa. Ei siinä valvomisessa ehkä mitään mutta kun huimaa ja oksettaa vähän väliä. Katsotaan...