G: Paljonko teidän perheessä on lainaa?
Meillä ei onneksi ole enää autolainaa, asuntolainaa on n. 140 000 euroa.
Maksamista siinäkin...
Kommentit (16)
Asunto Helsingissä on maksettu, kaksi velatonta autoa pihalla.
Tämä on kuulkaas vapauttava olotila!
t. 38 v.
Asuntolainaa 120 000
Autolainaa 1500 (muutama kk enää)
Opintolainaa 6000 (yhteensä mulla ja miehellä)
On ihan tarpeeksi meille...
210 000e asuntolainaa, 4500e autolainaa ja 3500e opintolainaa.
Meillä on asuntolainaa 103 600e.
Kaksi vanhaa autoa omistetaan mutta ompahan velattomia!
T: 23v kotiäiti jolla duunarimies sekä kaksi pientä lasta
Hei, minä olen kanssa 38, mutta meillä on vielä lainaa 150 000. Miten sinä olet päässyt tuohon tilanteeseen? Mitä teet työksesi ja missä asut? Onko perintöjä sadellut? Millainen asunto ja autot?
t. kade
jotain 33000 asuntolainaa. Ei paha, kolmessa vuodessa pitäis olla maksettu sekin pois.
jäljellä ja 18 vuotta... Täytyis kyllä etsiä isompi asunto ja ottaa lisää lainaa.
No, suurin syy on vuosi: ostimme asunnon vuonna 95, jolloin hinnat olivat pohjilla. Sitten olemme olleet ulkomailla miehen kanssa tienaamassa pariin otteeseen. Eli kaikki päivärahat pistetty säästöön ja niillä lyhennetty lainaa, eikä eletty leveämmin.
Perintöjä ei ole kuin ihan pientä.
Paritalon puolikas Puotilassa. Autot Mercedeksiä vm 2005 ja 2001, mutta on tuotu muuttuautoina, eli puolet halvemmalla kuin Suomesta ostettuna.
Vierailija:
Hei, minä olen kanssa 38, mutta meillä on vielä lainaa 150 000. Miten sinä olet päässyt tuohon tilanteeseen? Mitä teet työksesi ja missä asut? Onko perintöjä sadellut? Millainen asunto ja autot?t. kade
Me elimme monta vuotta paritalossa velattomina mutta kun emme tienneet mihin olisimme ylimääräiset palkkatulot tuhlanneet niin päätimme panostaa asumiseen.
Kuulostaa hyvältä. Olen tyytyväinen puolestasi. Teillä on talous siis tosi kunnossa. Aika mieletöntä, kun voi jo noin nuorena alkaa tehdä kaikenlaista mukavaa, kun on ylimääräistä rahaa. Olette hoitaneet asianne siis hienosti.
Itse vielä opiskelin vuonna 95 enkä uskaltanut ostaa asuntoa. Olisi pitänyt, kun näin jälkikäteen ajattelee.
Onnea vaan jatkossakin.
t. se 38 v. kyselijä
oma kolmio kaupungissa, auto.
Kohta sitä lainaa taas on, kun ostetaan isompi asunto.
t. 30 v.
Rakennamme itsellemme nykyaikaista työpaikkaa, navettaa. Eikä se lainan määrä edes mahdu tuohon 800 000 euroon....
Olis kiva voittaa lotossa tuollainen 200 000 niin vois maksaa pois ja ostaa uuden auton.