Törkeetä miten opettaja mulkoili ja vastusteli kun halusin jäädä seuraamaan opetusta
Lapseni aloitti uudessa koulussa ja tulin ekana päivänä mukaan kouluun, ilmoitin heti opelle, että haluan seurata ensimmäiset päivät opetusta miten koulu lähtee sujumaan, siihen opettaja vähän vastentahtoisesti reagoi ja ilmoitti, että lapseni pärjää varmasti, mutta kun ilmoitin, että laissa tällainen mahdollisuus on niin eipä hän voinut minua estää. Mutta kyllä jäi minulle tosi paha mieli opettajan käytöksestä. Lapseni aloitti uudessa koulussa ja 7. luokka on muutenkin muutoksia täynnä. Haluan, että pysyn lapseni koulunkäynnistä selvillä ja olen nyt ensimmäisten päivien aikana seurannut miten lapseni tutustuu muihin oppilaisiin. Tiistaina ja keskiviikkona olin koko päivän seuraamassa, tänään lähdin kaksi tuntia ennen koulun loppua. Huomenna olen menossa ainakin ensimmäisiksi tunneiksi koululle.
Kommentit (14)
Ja tuskin noin iso lapsesi suostuisi sinua mukaan päästämään ellei ole jossain erityiskoulussa.
Niin tai siellä Porvoon kouussa varmaan yleistäkin että vanhemmat käyvät koulussa mukana.
tykkäisit, jos joku tulisi kyyläämään työhuoneeseesi? Esitätkö vielä kommentteja opettajalle tuntien jälkeen? Ei se sinun lapsesikaan kuule varmaan ihan normaalina pysty olemaan, jos äiskä istuu takarivissä. Saa lapsesi heti erikoisen maineen muiden oppilaiden silmissä (ja opettajankin tietysti, mutta osaa ammattilaisena todennäköisesti olla näyttämättä sitä lapsellesi, toisin kun oppilaat...)
Eikös lapset vaihda koulua 7:lle mennessä joka tapauksessa. Mahtaa lastasi nolottaa. Teet kyllä lapsellesi karhunpalveluksen.
niin olisi hävettänyt jokseenkin kamalasti.
Häiriökäyttäytyminen ainakin on nykyään pahempaa. Meinaan itsekin mennä seuraamaan joskus opetusta. Menkää tekin. Päiväkodissakin tarkkailin yhden päivän. Moni asia valkeni.
ei kai kukaan vanhempi tunge seuraamaan edes 1. luokan opetusta? eihän?
Sinne tulin mukaan ja jo siinä vaiheessa opettaja oli jotenkin ärtyneen näköinen. Mielestäni on vain kaikkien hyväksi, että oppilaiden vanhemmat tietävät missä koulussa mennään ja millaista tunneilla on. Eipä ole kukaan uskaltanut nimitellä tai kiusata ketään kun minä olen ollut luokassa :D
Lapseni ei pitänyt ideasta, mutta hän on 13 ja alaikäinen ja minä olen vastuussa hänen koulunkäynnistään ja haluan olla siitä selvillä.
t. ap
Mahtaa olla tosi mukava olo opella, jos tää onkin totta ja joku haluaa istua kyyläämään häntä työpaikallaan. Kai käyt ensin gynen ja muidenkin lekureiden huoneessa seuraamassa muutaman potilaskeissin ennen kuin suostut itse potilaaksi?
ja oppiakin on minullekin tullut :D
t. ap
" sekoaa" jos joku vanhemmista jää viettämään aikaa meidän kanssa.
Arvaa vaan saako ressukka kuulla jatkossa näiltä " kiusaajilta" että mammanpoika, mammanpoika..... KArhunpalveluksen teit lapsellesi.
jos niin haluat mutta että mennä lapsen mukaan kouluun seiskalle!!!! Kyllä kuule hän kuulee siitä koko yläasteajan sekä amis/lukioajan.
Opettajat varmaan puhuvat että sinä olet HULLU vauhko äiti joka ei osaa irroittautua lapsesta.
Vertasit heitä ihan jopa ekaluokkalaisiin, joista kaikki lehdet kirjoittelevat:)
Jo silloin luin kirjoitustasi ihan " äimänä" , mutta nyt sinusta vasta " hullun" kuvan saa ja poika rukka taatusti koko yläasteen kestävän kiusaamissyyn...
No toivottavasti TODELLAKIN olet provo, sillä itse en voisi lapselleni tuollaista " taakkaa" aiheuttaa!
Oma seiskaluokkalaiseni ei halua minua lähellekään koulua :))